PDA

Volledige versie bekijken : zwanger en vakantie

Kimmy
19 January 2009, 12:05
dag lieve mensjes,

ik heb eventjes opnieuw een vraagje: mijn ouders gaan elk jaar een maand naar Spanje, al sinds ik klein ben ga ik daar dus enorm vaak naartoe, ook dit jaar gaan ze, maar da's in juli, ik ben uitgerekend 3 juni... jullie horen mij al afkomen: denken jullie dat het haalbaar is dat wij de laatste twee weken van juli mijn ouders gaan vervoegen? Het is in het noorden van Spanje (12 à 13 u rijden)

of nemen we de beslissing eens de baby er is en hopen we dat mijn ouders op dat moment nog een leeg apartementje vinden daar?

ervaringen?

liefs
Kimmy

mini
19 January 2009, 12:12
euhm... ik snap ni wa het probleem is kimmy?!
Je praat over juli, en jij moet bevallen in juni... Tegen dan heb je allang jullie kleine spruit. :D
Juni-Juli-Augustus,... ;) :P

Kimmy
19 January 2009, 12:31
ja, da's net het probleem: kan je op vakantie met zo'n klein baby'tje? :)

mijn titel is niet juist (maar kan ik niet meer aanpassen?): moet zijn "pas bevallen en vakantie"

de vraag is ook: mag ik dan zelf al in het zwembad / in de zee? zouden de mama's onder jullie al na anderhalve maand hebben kunnen reizen, of dat zelfs maar gewild hebben, ...?

lotjen
19 January 2009, 12:31
Hey Kimmy,ik vroeg mij precies hetzelfde af,ik moet 2 weekjes voor jou bevallen en wij zouden begin augustus
ook een reisje willen maken het Frankrijk,ook een uur of 10 rijden. Maar in hoeverre is dat verantwoord met een baby van 2 maanden oud?
En niet enkel de rit,maar ook de hitte daar natuurlijk...
Wij zijn er ook nog niet uit,mss dan maar een weekje center parks...
Liefs Lotte

Nes
19 January 2009, 14:51
Mijn man wou ook eerst op vakantie gaan naar maroco, maar ik vind dat veel te vroeg. Ik wil geen risico nemen en wij gaan dit jaar in België blijven. Je weet nooit he. En ook, je loopt zelf nog met zo een hangbuik en misschien nog je regels. Dus is dat eigenlijk wel leuk om zo op reis te gaan??? En nog honderden vragen ivm je baby, papieren te regelen,... Wij wachten gewoon. Zo kan ik volgend jaar iets vroeger met vankantie en twee keer zelfs en kan ik genieten van mijn baby en mijn (hopelijke teruggekeerde) lijn.

snoezel
19 January 2009, 15:26
hangt ook van je kindje af hé.
onze kobe die had een hekel (nu al iets minder) aan zijn maxi cosi dus ja, dat was hier al een ramp om de grootouders te gaan bezoeken laat staan om tot in spanje te geraken...
wij zijn een weekje naar zee geweest (appartement van mijn papa met oa een wasmachine, heb ik wel nodig gehad) in september en dat heeft ons wel deugd gedaan
maar ja in belgië hebben ze dan ook alles wat je gewoon bent en moet je al niet op zoek naar dingen die je ineens blijkt vergeten te zijn :)

ik zou er geen deugd van gehad hebben eerlijk gezegd maar ja, veel hangt van jullie zelf af hé!
ik was blij dat kingka gewoon thuis was en dat ik thuis aan de nieuwe situatie kon wennen

grt
snoezel

Kimmy
19 January 2009, 15:40
om deze reden is dit forum dus super interessant :)

zijn er mensen met andere meningen? Rienemieke?

x

mini
19 January 2009, 15:42
woeps verkeerd gelezen dus. :D
Soit, ik zou het eerste jaar thuisblijven denk ik :)
Eerder een paar daguitstappen maken en zien hoe dat al eventueel gaat.
Om een verdere reis te maken zou ik waarschijnlijk wachten tot ze ongeveer een 6-tal maanden zijn. Of zoals snoezel, de zee. Je bent zeker dat je alles terugvindt, als je al iets vergeten bent. :)

Nes
19 January 2009, 16:24
Wij zullen ook waarschijnlijk een weekje naar zee gaan in augustus. Als het mooi weer is natuurlijk en als de baby in volle gezondheid is. Het jaar daarna eens een weekje buitenland proberen. Enkel een weekje om te zien hoe het is.

lies
19 January 2009, 16:39
oh. wij gaan zeker op reis in september als ons kindje geen extreme huilbaby ofzo is. Het is niet elk jaar dat je vijf maand verlof hebt é. :)
De meeste van mijn pas bevallen vriendinnen hebben dat gedaan, zo na een week of zes-acht. Eigenlijk is dat redelijk gemakkelijk: je kan baby nog gemakkelijk dragen in de draagdoek, ze slapen nog overal, en als je nog borstvoeding geeft, heb je altijd steriel voedsel op de juiste temperatuur bij....

Aan de andere kant: wij zijn wel vrij veel gewend qua reizen, en we zijn bijvoorbeeld al vaag aan het bekijken hoe haalbaar argentinië is volgende zomer met de peuter.

Maar ik zou daar dus geen schrik van hebben, Kimmy. Er is niks dat je verplicht om in één keer naar daar te reizen met de auto é. Je kan ook vliegen of de trein nemen. of in etappes rijden.

Nes
19 January 2009, 17:43
Ja, ik zou ook heel graag gaan hoor dat is het niet. Maar mijn schoonouders wonen in maroco en ik heb deze zomer enorm ziek geweest daar. Warmte en verandering van eten. Ik kon niet anders dan 6 immodiums per dag nemen (dat ander dat mag tijdens de zwangerschap hielp gewoonweg niet). En als je borstvoeding geeft mag je ook geen medicatie nemen he. Ook zouden wij veel te veel moeten meenemen dat je bv op hotel wel hebt, maar ik bij mijn schoonouders niet zoals een babybedje. Al dat maakt me bang en met het risico dat mijn baby te vroeg zal geboren worden en iets minder sterk zal zijn of een gewone. En een lelijk lichaam bij.
Ook omdat we vorig jaar geen vakantie hebben gehad met twee zou ik dit jaar toch eens een weekje met ons drietjes willen doorbrengen want ik mis het wel zo.
In Griekenland of Spanje ofzo ben ik nooit ziek geweest maar daar is dan weer het princiepe he. Niet naar zijn ouders is ook geen ander land he wat normaal is.

Annelies
19 January 2009, 18:01
hey,

ik ben blij dat hierover eens een gepraat wordt. bij mij ligt het wel anders. aangezien we in augustus een mk hebben gehad, hadden we niet gedacht dat het zo rap weer prijs zou zijn.
We hadden echter al een reis geboekt vooraleer we zwanger waren.
Die reis is nu in de krokus (eind februari) ik ben dan normaal 14 weken (ongeveer)

zou het kwaad kunnen om dan met de vlieger op reis te gaan?

Trinity
19 January 2009, 18:05
Mijn schoonzus wou begin januari, toen haar babytje 3 maand was, niet met de auto naar België (ca 11 uur rijden). Dit omdat het volgens haar niet goed is voor de baby om zo lang in een maxi cosy te zitten, en je dus iets anders moet voorzien (kan mij alleen niet herinneren wat lol). Met de vlieger zag ze wel zitten...... maar de vluchten waren enorm duur op dat ogenblik, dus is zij thuis gebleven en zijn mijn broer en ik alleen gegaan (wat eigenlijk ook nog wel eens enorm leutig was).

Wat ik zelf zou doen? Heb geeeeeeen idee.

mini
19 January 2009, 18:07
Dit vond'k over op reis met het vliegtuig EN zwanger zijn :)

In het vliegtuig

Er bestaat geen enkel internationaal reglement voor zwangere vrouwen die met het vliegtuig reizen. Meestal is het de luchtvaartmaatschappij zelf die de toegang aan boord bepaalt. Elke maatschappij stelt haar eigen regels op. Over het algemeen mogen vrouwen die meer dan 7 maanden zwanger zijn - bij sommige Amerikaanse maatschappijen zelfs 6 maanden - niet meer vliegen. Deze beperkingen zijn volkomen subjectief en vooral louter juridisch, want medisch is er geen enkele reden waarom zwangere vrouwen niet tot aan het einde van hun zwangerschap zouden mogen reizen, mits ze bepaalde voorzorgen in acht nemen.

Hou vooral rekening met de terugkeerdatum!!

Vraag uitleg over de voorwaarden van de verzekeringspolis die bij uw vliegticket is gevoegd.

De immigratieautoriteiten of de boordcommandant kunnen u een doktersattest vragen als u aan boord gaat.

Om het tijdens de zwangerschap verhoogde tromboserisico zoveel mogelijk te beperken, moet u tijdens een langeafstandsvlucht bepaalde preventieve maatregelen treffen: regelmatig wat rondwandelen in de gang, steunkousen dragen, veel drinken (mineraalwater, bouillon) en opwekkende dranken (koffie, thee, alcohol) vermijden, want hun diuretisch effect leidt tot vochtverlies, dat op zijn beurt de kans op trombose verhoogt.

Zwangerschap is zeker geen reden om uw veiligheidsgordel niet te moeten dragen, of dat nu in het vliegtuig is of in de wagen. Wel zal deze maatregel aangepast worden aan uw situatie.

Vraag om als eerste op het vliegtuig te mogen stappen.

Vraag een plaats bij de gang, zodat u gemakkelijker naar het toilet kunt.

Draag ruimzittende kleding.

Rust voldoende vóór u vertrekt, om de vermoeiende reis en het uurverschil te compenseren.

Kom wat vroeger naar de luchthaven, om stress en drukte te vermijden.

sunshine
19 January 2009, 18:08
14 weken is volgens mij bijna ok. Ik heb altijd horen zeggen dat de beste maanden om te vliegen tss. de 4 en 6 maanden zijn. Maar ik denk niet dat je veel schrik moet hebben hoor, er zijn veel mensen die zwanger vliegen. Ken er toch een aantal...

Nes
19 January 2009, 18:52
Ik zou raad vragen aan je gyne Annelies zo kan die ook ineens een briefje schrijven dat je van hem mag vliegen.
En idd, langdurig in de maxi cosi zou niet goed zijn, ze spreken van maximum 3 uur.

ka80
19 January 2009, 18:58
Heb op 6 maanden gevlogen: geen enkel probleem en een vriendin van mij op 7 maanden: ook geen probleem.
In Nes haar plaats zou ik nu niet gaan vliegen omdat ze misschien vroeger zou kunnen bevallen maar anders zie ik geen reden om niet te vliegen hoor.

Volgens mij kan je wel reizen met een baby en Spanje is zaaaaaalig! Ik zou gaan hoor Kimmy maar ik kan wel niet uit ervaring spreken, daar de enige ervaring die ik momenteel heb met baby's het niet-zo-aangename gevoel is wanneer mijn middenrif en ribben naar boven geduwd worden en dat wordt afgemaakt door een krachtige stamp op mijn blaas.

snoezel
19 January 2009, 19:02
mijn schoonzus is op veertien weken ook met de vlieger op reis gegaan.
het is inderdaad niet goed om je kindje langer dan twee uur na elkaar in de maxi cosi te laten zitten.
nu, je gaat ook niet iedere week op reis met de wagen hé! dus voor 1 keer zou ik daar nu niet naar kijken.
je kan natuurlijk ook de draagmand (als die daar voor voorzien is) op de achterbank zetten maar ja, met een baby'tje op reis dan kan je beter nog een aanhangwagentje meenemen :)

Nes
19 January 2009, 19:23
ha die stampen, ik krijg der zo op mijn bekken. En als ik te lang op de goede linkse kant blijf liggen dan krijg ik krampen in m'n benen. Dat liggen is echt niet altijd ideaal.
Die draagmand is wel een goed idee snoezel. En ik dacht dat ook, als ik naar maroco moet met het vliegtuig betaal ik me blauw aan de kilo's die ik extra moet meenemen. Want das duur he. Zo een reisbedje alleen al weegt een ton vind ik. 'K zie dat echt niet zitten ik. 'K zou dan beter een privé vliegtuig huren :) Ikzelf moet al springen op m'n valies laat staan die baby erbij. 'K zie me al vertrekken, grappig beeld.

snoezel
19 January 2009, 19:39
wij gaan in juli
ben eens nieuwsgierig hoe we dat gaan doen :)

sunshine
20 January 2009, 13:53
Voor diegene die zwanger willen vliegen: je hebt een attest nodig van de dokter dat je mag vliegen! Soms zijn er al mensen van het vliegtuig gehaald omdat ze het attest niet hadden.

ka80
20 January 2009, 18:52
Ik heb 6 vluchten zwanger genomen (laatste 2 toen ik 6 maanden zwanger was) en nooit heeft iemand iets gevraagd hoor. Maar anders even naar de maatschappij bellen om zeker te zijn?