Volledige versie bekijken : PCO/behandeling
Vitje
8 February 2011, 13:33
Hoi,
Ik ben vorige week op controle geweest bij de gyne. Ik ben begin juni 2010 gestopt met de pil en heb sindsdien maar 4x spontaan mijn ms gekregen. De gyne zei me dat ik het pco syndroom heb en dat is natuurlijk wel even schrikken. Ik zit met heel wat vragen en onzekerheden.
Ik moet nu wachten tot ik op 40 dagen in mijn cyclus zit en als ik dan mijn ms nog niet heb gekregen, dan moet ik 5 dagen Primolut nemen. Nadien moet ik binnen de 3 eerste dagen van mijn ms langs gaan voor een follikel meting te laten doen. Nadien dan waarschijnlijk Clomid nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is dat precies een follikel meting? Bekijk ze dan al je eitjes of gaan ze zich baseren op de grootste? Hoe bepalen ze hoeveel en hoelang je Clomid moet nemen? En wat doen ze daarna?
Het zijn misschien veel en rare vragen, maar ik heb er totaal geen ervaring mee en weet momenteel niet goed waar ik me mag aan verwachten.
Groetjes,
Vitje
Fieke
8 February 2011, 13:55
Hey meisje,
ik heb ook PCO, en moest idd ook medicatie nemen om mijn regels te krijgen!
Clomid beginnen ze met een minimum dosis, en dan controleren ze hoe je regaeert, idien nodig moet je dan een paar pilletjes meer nemen!
Een follikelmeting doet absoluut geen pijn hoor, ze nemen een echo, en meten dan hoe groot de follikels zijn die aan het groeien zijn!
Eventueel geven ze dan op de juiste moment nog pregnyl bij zodanig dat je een eisprong krijgt, dan weten jullie wanneer het juiste moment daar is!
Veel succes met alles, en ik hoop dat je snel goed nieuws kan komen melden!
Sweetdreams1987
8 February 2011, 23:09
Hey Vitje ,
Hier ook nog iemand met het pco-syndroom ... En zoals je ziet ben ik net zoals Fieke een trotse mama geworden ! Boeleke heeft ook het pco-syndroom en ook zij is een trotse mama geworden.
Hier werd het pco vastgesteld op 17/11/09. In december ben ik begonnen met clomid , en op dag 12 moest ik dan naar de gyné om te kijken of mijn eitjes gegroeid waren of niet. Waren ze nog te klein moest ik terug clomid nemen , waren ze goed en was het bloedresultaat ook goed dan mocht ik een spuit pregnyl zetten en dan 36u later geloof ik kreeg ik dan mijn eisprong.
Ik wens je heel veel geluk en zoals je ziet kan je ook zwanger geraken ondanks het pco-syndroom !
Vitje
1 March 2011, 10:14
Hoi,
Het is bijna zover. Morgen ga ik bij de huisarts voor bloedonderzoek en dit weekend start ik normaal met de Primolut. Dus hopelijk kan ik eind volgende week voor de eerste keer de follikel meting laten doen. Ben echt zenuwachtig en weet echt totaal niet hoe alles zal verlopen. Ik blijf positief denken!
Groetjes,
Vitje
Fieke
1 March 2011, 10:45
Een positieve ingestelheid is heel belangrijk!
Tis idd lastig, en al dat over en weer geloop naar de dokter is niet altijd prettig!
Maar je weet waar je het voor doet eh...
Vitje
8 March 2011, 10:02
Bloedonderzoek was ok. Enkel tekort aan vitamine D, maar foliumzuur enzo was perfect. Hij zei me ook dat ik normaal in begin van die week mijn "eisprong" zou moeten gehad hebben, dus op dag 35 van mijn cyclus ongeveer. Hij kon dit zien aan de hormonen in mijn lichaam. Ik ben nu dag 3 van de Primolut. Nog 2 dagen te gaan en dan zien wanneer mijn ms er door komen...
Vitje
14 March 2011, 09:08
Hoi,
Vandaag eerste follikel meting ondergaan. Moet vanaf morgen clomid nemen, 2 pilletjes 's morgens, gedurende 5 dagen. Volgende week dinsdag dan terug op controle. Ze heeft mij ook pregnyl voorgeschreven waarschijnlijk voor de eisprong tot stand te laten komen.
Heeft iemand speciale bijwerkingen van Clomid of dit allemaal een beetje overdreven? Ik heb echt al zoveel gehoord dat ik soms schrik krijg.
bezemie
14 March 2011, 09:36
Hallo,
ik heb 3 keer Clomid genomen waarvan de eerste keer nietske gevoeld, de ander keren wel warmte opvliegers gehad, maar anders niet.
Iedereen is anders en iedereen reageert anders op medicatie, niet onmiddellijk alles gaan opzoeken op internet, dan kom je idd vanalles tegen .... die je liever niet weet!
Veel succes in ieder geval!
Vitje
22 March 2011, 09:31
Vandaag 2de meting gehad. Er was al een follikel van 16mm dus dat was zeer goed. Mara mijn baarmoederslijmvlies was nog zeer dun zei ze, dus moet ik nu 2x een inspuiting krijgen met Menopur telkens om 20u vandaag en morgen. Donderdagochtend moet ik dan terug op controle. Heeft nog iemand hier ervaring mee? Ik heb dit nogal gehoord dat als je Clomid neemt dat dan je baarmoederslijmvlies dunner is dan normaal.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.