Volledige versie bekijken : PCO/behandeling
Vitje
8 February 2011, 13:33
Hoi,
Ik ben vorige week op controle geweest bij de gyne. Ik ben begin juni 2010 gestopt met de pil en heb sindsdien maar 4x spontaan mijn ms gekregen. De gyne zei me dat ik het pco syndroom heb en dat is natuurlijk wel even schrikken. Ik zit met heel wat vragen en onzekerheden.
Ik moet nu wachten tot ik op 40 dagen in mijn cyclus zit en als ik dan mijn ms nog niet heb gekregen, dan moet ik 5 dagen Primolut nemen. Nadien moet ik binnen de 3 eerste dagen van mijn ms langs gaan voor een follikel meting te laten doen. Nadien dan waarschijnlijk Clomid nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is dat precies een follikel meting? Bekijk ze dan al je eitjes of gaan ze zich baseren op de grootste? Hoe bepalen ze hoeveel en hoelang je Clomid moet nemen? En wat doen ze daarna?
Het zijn misschien veel en rare vragen, maar ik heb er totaal geen ervaring mee en weet momenteel niet goed waar ik me mag aan verwachten.
Groetjes,
Vitje
Fieke
8 February 2011, 13:55
Hey meisje,
ik heb ook PCO, en moest idd ook medicatie nemen om mijn regels te krijgen!
Clomid beginnen ze met een minimum dosis, en dan controleren ze hoe je regaeert, idien nodig moet je dan een paar pilletjes meer nemen!
Een follikelmeting doet absoluut geen pijn hoor, ze nemen een echo, en meten dan hoe groot de follikels zijn die aan het groeien zijn!
Eventueel geven ze dan op de juiste moment nog pregnyl bij zodanig dat je een eisprong krijgt, dan weten jullie wanneer het juiste moment daar is!
Veel succes met alles, en ik hoop dat je snel goed nieuws kan komen melden!
Sweetdreams1987
8 February 2011, 23:09
Hey Vitje ,
Hier ook nog iemand met het pco-syndroom ... En zoals je ziet ben ik net zoals Fieke een trotse mama geworden ! Boeleke heeft ook het pco-syndroom en ook zij is een trotse mama geworden.