PDA

Volledige versie bekijken : babycook: wel of niet?

Kimmy
18 January 2009, 14:28
zoals de titel zegt: wat denken jullie van de babycook?
is dat noodzakelijk?
zijn geld waard? (zelfs tweedehands kost dit nog rond de 40 à 50 EUR)

Kimmy

rienemieke
18 January 2009, 17:02
ik heb dit niet gekocht, vond het niet noodzakelijk ik heb zo'n stoomkoker en komt eigenlijk op hetzelfde neer alleen kan een babycook ook mixen denk ik! maar ik vond het te duur!!

kingka
18 January 2009, 17:28
Hier is het ook met de stoomkoker te doen. We twijfelden er ook een beetje aan of zo'n babycook zijn geld wel waard is... Snoezel zal nog wel reageren maar ik denk niet dat zijn patatjes sneller klaar zouden zijn met een babycook.

mini
18 January 2009, 17:29
ik zou ook opteren voor ne stoomkoker ipv babycook :)

Nes
18 January 2009, 17:36
Wel ik heb ook zitten twijfelen zo een babycook te kopen. Nu heb ik een sterilesator gevonden die ook stoomkoker is. Dus ik ga me die babycook niet meer aanschaffen. Het kost ook wel redelijk veel geld he.

Ik weet juist nog niet wat ik ga doen met de badkamer. Die is redelijk klein. Zo een meubel is te groot denk ik. Soit, ik geraak er niet aan uit.

mini
18 January 2009, 17:53
wij gaan komende zomer ons badkamer aanpassen, maar ik zou ne beautycase en een badje apart kopen. :)
En dit opbergen in een kast beneden. Ik koop geen meubel, dat staat hier al vast :)

snoezel
18 January 2009, 18:08
wij hebben dus inderdaad geen babycook.
ik stoom trouwens altijd onze groenten, dus voor onze kobe gaat dat ook in de stoomkoker.
ik heb zo'n hakmolentje bij mijn mixer en voor de moment gaat het zo heel gemakkelijk.
heb al gehoord dat de babycook redelijk klein is. dus in het begin is dat niet zo'n probleem maar als meer beginnen eten moet je weer achter een andere oplossing zoeken (nu ja, dat heb ik dus wel van horen zeggen natuurlijk)

Kimmy
18 January 2009, 21:36
bedankt!
jullie overtuigden mij: geen babycook maar een goeie stoomkoker...

groetjes
Kimmy

Nes
19 January 2009, 11:32
Mini, ik denk dat ik ook in die richting ga voor het badje. Maar zo een badje dat je kunt instaleren op het groot bad.

mini
19 January 2009, 12:15
ah bij ons gaat dat niet :(
Wij hebben zo een immens groot hoekbad (die ik nog ni gebruikt heb sedert wij hier wonen, mss handig als ik zwanger ben ;))

kingka
19 January 2009, 20:35
Mini, ik denk dat ik ook in die richting ga voor het badje. Maar zo een badje dat je kunt instaleren op het groot bad.
Ehm... Neske de mensen zijn over ne stoomkoker bezig en gij begint over een bad? Allez ja niet dat ik er zaken mee heb wat je zoal in de badkamer doet... zwangere vrouwen kunnen al eens verstrooid zijn schijnt het :D

Nes
20 January 2009, 17:14
Oei, ja sorry Kingka, maar mini zei daar iets over en ik wou daar even op reageren. En ik moet idd toegeven dat ik de laatste tijd enorm verstrooid loop. Tot ergernis van m'n ventje soms want die snapt er niets van. (Hij wil dan alles peikfijn geregeld hebben en correct - advocaat - en bij mij lukt dat niet meer)

mini
20 January 2009, 22:18
Wel ik heb ook zitten twijfelen zo een babycook te kopen. Nu heb ik een sterilesator gevonden die ook stoomkoker is. Dus ik ga me die babycook niet meer aanschaffen. Het kost ook wel redelijk veel geld he.

Ik weet juist nog niet wat ik ga doen met de badkamer. Die is redelijk klein. Zo een meubel is te groot denk ik. Soit, ik geraak er niet aan uit.
lol, en ik reageerde op uw bericht :P

Mrs O.
21 January 2009, 09:59
Ik heb een vriendin die niet zonder haren babycook kan... Thangt een beetje ervan af hé... Heb je al goede mixer én stoomkoker is het idd gek om nog ene te kopen...

Wij gaan ons wel ene aanschaffen (alé, op de lijst zetten)

Tacha1977
5 October 2009, 20:00
Iemand ervaring met de babycook van Tefal?

Nes
5 October 2009, 20:05
Ik heb een sterelisator/stoomkoker en ik had al een mixer dus vond ik het zot om nog een babycook aan te schaffen. Ik vind dat die niet goedkoop zijn bij, maar als ik hem cadeau krijg is hij natuurlijk welkom.

Mrs O.
6 October 2009, 09:23
wij gn normaal gezien binnenkort onzen Tefal babycook voor het eerst gebruiken (otis krijgt nu alleen fruitpap en da doen we met de moulinex voorlopig)
Ik hou je op de hoogte

Nes
6 October 2009, 12:17
Ik heb van de wroedvrouw vernomen dat je fruit het beste niet mixt want dan gaan er teveel vitamines verloren. Je moet prakken of raspen.

mini
6 October 2009, 12:31
Ik heb dan weer gehoord van iemand die bij k&g werkt dat je het best begint met groenten en dan pas naar fruit overstapt.
Dit omdat de kindjes voor de zoetigheid van het fruit kiezen en dan moeilijker de stap kunnen zetten naar groenten. Nuja... zo is er altijd iets.

Nes
6 October 2009, 14:30
Wij zijn om die reden begonnen met groenten

Tacha1977
6 October 2009, 16:18
@Mrs O., bedankt.

Mrs O.
6 October 2009, 16:43
wij moesten van kind en gezin met fruitpap beginnen omdat Otis heel moeilijk kaka doet

zo zie je maar weer dat er idd altijd iets is :)

en ik kan me eerlijk gezegd niet inbeelden dat 3 sec moulinex en dan direct het mondje in veel slechter kan zijn dan alles fijnprakken want dat duurt langer volgens mij...

soit, ieder zijn methode he :)

Kimmy
6 October 2009, 17:01
mij werd verteld dat kindjes normaal best eerst fruit krijgen en dan groentjes tenzij je 6 maanden borstvoeding geeft en dan pas met papjes begint: dan moet je wel met groentjes beginnen omdat tegen dan de ijzerreserves zijn opgebruikt van de kindjes

ik denk dat hier echt wel geldt: volg je gevoel aangevuld met een beetje boekenwijsheid ;) (zodat je ze bv. geen ananas, aardbei, honing, ... geeft)

Kimmy
6 October 2009, 17:04
bedankt!
jullie overtuigden mij: geen babycook maar een goeie stoomkoker...

groetjes
Kimmy
grappig, ik was dit aan het herlezen en besef dat ik enkele maanden nadien toch ne babycook heb gekocht, zij het wel tweedehands van mensen van wie we wisten dat ze erg hygiënisch en zo waren :)

ik kan niet geloven dat ik die weldra ook effectief zal mogen gebruiken! nog 2 maandjes of zo...

kimmieke
6 October 2009, 17:19
Wij gaan ook ne babycook kopen hoor!
Ik heb al gehoord van vrienden dat het heel handig is... Nu staat hij op de geboortelijst, en anders kopen we hem zelf.

Nes
6 October 2009, 18:31
T'ja zoals al gezegd ieder zijn methode zeker.

mini
6 October 2009, 18:34
Ik heb een stoomkoker en de babycook staat op de lijst. We zien wel of we hem cadeau krijgen ofni ;)

Miek
6 October 2009, 21:05
Ik was ook eerst niet van plan een babycook te kopen omdat ik een stoomkoker heb, maar heb er uiteindelijk toch eentje op onze geboortelijst gezet. Omdat het veel kleiner is en tegelijk mixt hoop ik dat ik het toch handiger ga vinden. Maar da's nog af te wachten, voorlopig is Juno nog veel te klein om al aan papjes te beginnen ;-)

ilseken
7 October 2009, 17:30
ik ga hem ook op de lijst zetten. hebben wel geen stoomkoker thuis.

_liesje_
14 October 2009, 22:09
babaycook is echt super handig! mijn zussen heebn er niks dan lof over! ze worden nu een binnen drie weken een jaar ( de nichtjes) en gebruik hem nog bijna dagelijks...
hier komt hij zeker ook!
als ik even moet babysitten, en patatjes maak, komt er wel redelijk wat afwas bij kijken, en bij de babykook valt dat goed mee vind ik!
ma ja iedereen zijn mening é
:)