Volledige versie bekijken : Marthe
Els
16 January 2009, 17:11
Omdat er op bij een ander topic gevraagd werd hoe het met Marthe gaat, open ik even maar zelf een topic...
Tja, we hebben behoorlijk 'stressie' weken achter de rug: half december is Marthe slechter beginnen drinken. Ze kreeg duidelijk meer en meer last van haar hartje, werd ook kortademiger enz. Ze kreeg vochtafdrijvende medicatie, die ervoor zou moeten zorgen dat ze weer wat beter zou gaan drinken, maar dat was niet het geval... Het ging van kwaad naar erger zodat de kinderarts op 2 jan. besliste om haar op te nemen, omdat het risico op uitdroging te groot werd (ze dronk toen echt maar heel weinig meer en was duidelijk verzwakt). Ze heeft dan een sonde gekregen om aan te sterken. Gelukkig deed ze dat snel en was ze snel weer opnieuw de oude Marthe, maar zelf voldoende drinken lukte haar niet meer. Na een weekje in het UZA zijn we met de sonde naar huis gemogen. Niet fijn dat ze weer dat buisje in haar neus heeft, maar toch ook wel een geruststelling dat ze haar voeding op die manier krijgt... En alleszins heel wat minder frustrerend voor ons, want daarvoor sta je zo machteloos als ze niet willen drinken hé... Je weet dat het levensbelangrijk is, maar kan er niets aan doen. Heb meermaals zitten huilen van frustratie.
Omdat ze toch wel vrij veel last heeft van haar hartje, werd beslist om de operatie iets te vervroegen dan eerder gedacht was. Ze wordt nu volgende week donderdag (22 jan) geopereerd in het UZ Gent. We staan dus nog voor een zware periode... Kunnen alleen maar hopen dat de operatie vlot verloopt, dat ze er goed van hersteld en dat daarna een aantal dingen veel beter zullen gaan. Maar het maakt me wel allemaal erg bang, ze is nog zo klein (nu 3,620kg) Maar ik besef dat dit het beste is, ze moet nu gewoonweg teveel energie steken in gewoonweg ademen...
Maar verder is het een echte schat! Altijd even vrolijk en goedgezind, ze huilt zelden... Sinds kort lacht ze meer en meer echt bewust en ze kraait er op los dat het een lieve lust is. Echt het zonnetje in huis!
Groetjes, Els
kingka
16 January 2009, 18:10
Els, ik zal alleszins duimen voor jullie Marthe. Maar ze zal dat zeker goed doen en je zal verbaasd zijn hoe sterk een kind kan zijn.
Als papa begrijp ik dat het voor jullie heel moeilijk moet zijn om jullie kindje telkens weer te moeten afgeven en ongerust te moeten zijn over hoe het allemaal zal lopen. Ik heb dan ook enorm respect voor jullie, ik weet niet of ik het allemaal zo goed zou kunnen.
groetjes,
kingka
mini
16 January 2009, 18:27
Sterkte Els, ik zal zeker aan jullie denken en vooral een kaarsje doen branden voor Marthe en voor haar ouders :)
Ik hoop dan ook dat ze héél snel zal herstellen van de operatie en héél vlug weer thuis is bij jullie :)
Els
16 January 2009, 18:52
Gelukkig kan er iemand van ons in het ziekenhuis verblijven zolang ze daar is, ook als ze nog op intensieve ligt. Want het UZ Gent is een heel eindje van ons, en het idee dat ze gewoon fysiek zo ver van me verwijderd is, kan ik maar moeilijk verdragen. Dus verhuis ik volgende week ook voor een tijdje naar het UZ... (Als je nog andere kindjes hebt, gaat dat natuurlijk niet zomaar, maar Marthe is toch ons eerste en ik ben nog met borstvoedingsverlof dus...)
@Kingka: dat voortdurend ongerust zijn is inderdaad niet gemakkelijk. Eigenlijk vind ik dat nog het moeilijkste van al. Niet haar Down (al zal dat later mss wel meer zo zijn), maar de medische problemen die er nu zijn... Maar ik weet zeker dat jij dat ook zou kunnen hoor. Je doet dat gewoon, je hebt geen keuze, het is je kind en jij bent de ouder, en je moet gewoon verder... Bovendien zijn er ondanks de zorgen, elke dag ook meer dan voldoende mooie momenten, en die zorgen ervoor dat je de moed en de kracht vind om door te gaan. Vroegr dacht ik ook dat ik een situatie als deze nooit zou aankunnen. Ik sloeg al volledig tilt bij een moeilijk examen tijdens mijn studietijd, was niet bepaald wat je noemt een sterke persoonlijkheid. Maar mensen kunnen veel meer aan dan ze denken. Een goede instelling doet veel. Ik weiger mijn hoofd te laten hangen, ik ben verdorie nog maar 26 en ik wil genieten van het leven! En dat doe ik ook!
snoezel
16 January 2009, 21:22
hey els,
ik heb echt zoveel respect voor jou en je ventje...
de moed die jullie uitstralen, marthe is gezegend met een schat van een mama en ik vermoed ook de papa smile
ik hoop dat alles goed gaat gaan bij de operatie en dat het voor marthe beter zal zijn.
ben blij om lezen dat marthe zo'n vrolijk kindje is. dat geeft natuurlijk heel veel moed om verder te gaan hé!
hopelijk wordt het nu alleen nog beter!
ik gun het je van harte!
heb je nog een foto'tje van je kleine meid?
als pasgeborene was het een schatje dus ze zal er waarschijnlijk alleen nog maar op verknapt zijn hé smile
heel veel knuffels en veel sterkte hoor!
snoezel
Els
17 January 2009, 14:39
Op haar site vullen we geregeld de foto's aan: www.marthe.babysite.be
Want om de één of andere gekke reden lukt het me weer niet meer om op internet foto's te oploaden en die dan op een site als deze te plaatsen...
snoezel
17 January 2009, 15:48
t ziet er een echt kapoentje uit :)
t is echt een heel mooi meisje hé!
ka80
17 January 2009, 15:54
Ben ook net gaan kijken / lezen, wat een prachtig meisje!!! Jullie doen dat echt fantastisch Els,... we duimen voor 22 januari en de waarschijnlijk zware dagen daarna. Groetjes
L@yla
17 January 2009, 18:58
els,
ook ik wil je kleine meid en de ouders heel veel succes toewensen en ook heel veel moed dat ze maar vlug beter is en thuis kan zijn
en oprecht veel respect dat je zo positief bent, dat is echt een wereld van verschil hoe je ertegenaan kijkt
gr
layla
Fieke
18 January 2009, 11:23
ik heb ook een groot respect voor jullie!
Jullie gaan hier zo goed mee om, dit kan niet anders dan in orde komen!
Marthe zal heel blij zijn met haar mama en papa!
Veel succes voor de moeilijke periode die nu komt, maar jullie komen er wel door!
Laurence
18 January 2009, 12:02
een super mooi meisje. Ik vind de laatste foto zo'n mooie. Echt smelten doe je ervan :)
Nes
18 January 2009, 13:16
Oei Els, ik zit echt met jullie in!!! Ik hoop dat alles goed verloopt en ik wens jullie veel sterkte toe!!!
lotjen
18 January 2009, 14:01
Hey Els,
Marthe heeft veel geluk met zo'n mama en papa! Ze heeft trouwens de meest sprekende ogen dat ik ooit heb gezien!!
Hopelijk verloopt de operatie goed,en zal ze erna meer energie hebben!
Liefs Lotte
Els
18 January 2009, 14:35
Jullie doen me blozen met al die complimentjes :)
Maar Marthe is inderdaad een echt schatje, en ja, ze heeft een heel sprekende gezichtsmimiek!
En of wij zo'n goede ouders zijn? Tja, ben je dat niet altijd als je je kindje graag ziet?
Mrs O.
21 January 2009, 09:49
Wat een knappe en lieve meid !!! En blond gleijk de mama :)...
Ik wens jullie veel sterkte en succes morgen, Marthe zal dat zeker super doen !!!
xxx
snoezel
23 January 2009, 09:27
heb er gisteren vaak aan gedacht...
hoe zou het met marthe zijn, met els en de papa???
hopelijk is alles goed verlopen!
elsje: ik denk aan jullie hoor!
mini
23 January 2009, 09:57
Heb hier een kaarsje doen branden. Ik hoop dat alles ok is.
Nes
23 January 2009, 10:00
Ik heb er ook al aan gedacht. Hopelijk laat ze vlug iets weten.
isabelga
23 January 2009, 10:16
ik heb net een kijkje genomen op haar blog: http://marthe.babysite.be/
ze is geopereerd en de operatie is goed verlopen. neem zeker eens een kijkje op haar blog! Els heeft dat heel goed gedaan
snoezel
23 January 2009, 10:29
had ik nog niet aan gedacht...
zal eens gaan kijken
snoezel
23 January 2009, 10:34
t moet toch echt wel zwaar zijn hé!
kan me niet voorstellen dat ik onze kobe moet afgeven voor zo'n operatie!
Nes
23 January 2009, 11:07
Ik heb ook eens een kijkje genomen, ik had er eigenlijk ook niet aan gedacht. 'K ben blij dat alles goed is verlopen. Amai.
Els
30 January 2009, 18:55
Hoi allemaal!
Ondertussen zijn we van gisteren terug thuis! Precies 1 week na de operatie, ongelofelijk hoe een vechtertjes die kleintjes zijn!
Alles is heel goed verlopen en we zien nu al een duidelijk verschil: Marthe is één en al activiteit (ipv bijna de hele dag te slapen is ze nu de hele dag wakker), ze drinkt opnieuw beter en kan serieus wat decibels produceren :) Ze is heel erg vrolijk en lijkt nergens nog last van te hebben...
Ik ben heel erg blij dat de periode waar we al van september tegenop zien voorbij is!
Groetjes en bedankt voor jullie meeleven allemaal!
ka80
30 January 2009, 19:47
JOEPIIEEE!!! Wat een geweldig nieuws!!! Ben heel blij voor jullie 3. Ze is een vechtertje en met de liefde van de ouders kan het niet misgaan he!
Mrs O.
2 February 2009, 10:12
Dat is fantastisch nieuws !!!! superblij voor jullie.... Marthe is een flinke meid he :)
Laurence
2 February 2009, 13:30
Marthe is een sterke meid :)
Ben blij dat alles goed is verlopen
snoezel
2 February 2009, 18:29
hey elsje,
super om lezen zeg!
t heeft haar dus deugd gedaan zo te lezen...
blij dat het zo goed gaat met haar :)
grt
snoezel
Fieke
2 February 2009, 18:58
Ben ook blij te horen dat het nu beter gaat met haar!
L@yla
2 February 2009, 23:10
hoi els,
supergoed nieuws, blij dat die angstige periode voor julie gepasseerd is,
ik zou zeggen geniet van jullie kleine meid
gr
layla
Els
23 February 2009, 13:25
Door haar slappe nekspiertjes moet ze er veel moeite voor doen, maar het lukt Marthe steeds beter om haar hoofdje een tijdje recht te houden in buiklig! We gaan door met oefenen en dan komen we er wel! En net omdat ik weet hoeveel moeite ze voor die dingen moet doen, ben ik apetrots op elke vooruitgang die onze schat maakt!
http://www.postimage.org/Pq2TNUWr.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2TNUWr)
http://www.postimage.org/aV2D0txA.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=aV2D0txA)
http://www.postimage.org/Pq2TQmAi.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2TQmAi)
Mrs O.
23 February 2009, 14:25
hey els
blij dat alles goed gaat met marthe
ik krijg wel fotootjes ni open :(...
snoezel
23 February 2009, 14:48
hier willen de fotootjes ook niet lukken :(
bij onze kobe spraken ze al van kiné te gaan doen omdat die zijn hoofd niet mee naar omhoog deed als hij op zijn rugje lag en je hem met zijn handjes naar omhoog trok... maar dat is al een geluk vanzelf over gegaan.
blij dat het bij jullie ook goed gaat!
snoezel
23 February 2009, 14:51
even op de beebiesite gaan neuzen!
wat een flinke meid zeg!!!
dat staartje is gewoon prachtig :)
daarvoor wil ik toch ook ooit een meisje hoor
(alhoewel ik zielsgelukkig ben met mijn zoontje hoor)
katrientje
23 February 2009, 15:00
WAAAAAAAAAW!!!
Marthe ziet er super leuk uit!
Zo'n schat!
En al zo fel gegroeid jongens!
Tof tof tof!
Groetjes
Mrs O.
23 February 2009, 15:05
idd nu lukken de foto's !!!
marthe wordt groot amaaaaaaaaai !!!!
ze ziet er idd weer super adorabel uit... en héél actief :)... tuurlijk dat je trots op haar bent Els !!!
Els
23 February 2009, 17:07
Hoofdje meepakken als je ze met de handjes naar omhoog trekt is zowat één van de moeilijkste oefeningen die er is voor de nekspieren. Dat gaat hier nog een hele tijd duren :-)
We doen momenteel één keer in de week kiné, die dan oefeningen meegeeft voor thuis. Zo heb ik ook het gevoel dat ik wat kan doen.
Dat het allemaal trager gaat, dat weten we. Ze mag het op haar tempo doen... Maar de wil heeft ze wel. Denk dat het haar later best wel gaat frustreren als ze wel gaat willen, maar niet gaat kunnen (bv. bij rechtop zitten, kruipen, lopen,...) Maar ja, mss beter zo, dan dat ze zich er gewoon bij neerlegt en niet probeert...
(Vind dat staartje ook geweldig :-) )
Nala'tje
23 February 2009, 17:40
wat een schatje!!!!!
snoezel
23 February 2009, 18:17
els,
dat heeft onze kobe ook hoor...
onze kobe ligt nu de hele tijd op zijn buik en is dan lastig omdat hij niet vooruit geraakt
dus marthe zal dat hoogst waarschijnlijk ook wel hebben
t ziet er inderdaad een dametje met pit uit :D
vind dat ze het al heel goed doet!
taschkevdv
23 February 2009, 19:52
echt een schattige meid! ze doet dat inderdaad al goed! :)
Fieke
24 February 2009, 10:20
wat een prachtbaby!
Je mag terecht apetrots zijn op jouw meisje!
kingka
24 February 2009, 20:22
Els, echt bangelijk leuke foto's. Bij onze Kobe was het niet evident om zijn hoofdje 'mee te pakken' als je hem aan de armpjes omhoogtrok (zijn de voorste nekspieren ofzo), de kinderarts wilde ons er zelfs voor naar de kine sturen. Na een beetje (veel) geduld en heel wat oefenen zijn we er toch zelf uitgeraakt.
groetjes,
kingka
snoezel
8 April 2009, 12:48
els,
hoe is het met marthe?
en met jou?
alles goed?
groetjes
snoezel
Hoi!
Hier alles in orde hoor! Marthe doet het prima! Ze draait zich al mooi op haar zij (althans, op haar linkerzij, de rechter lukt minder goed), probeert door te rollen naar buiklig, en probeert te sluipen in buiklig (alleen pakt ze haar armpjes niet mee, dus ligt ze op haar neus dan met haar poep in de lucht :) ). Haar hoofdje is nog niet helemaal stabiel, maar ze heeft er toch al heel wat meer controle over. We zijn nu met groentepap aan de slag en dat gaat soms goed, soms minder... Heel veel wil ze er niet van, maar ja... rustig aan dan maar.
Na de vakantie moet ik opnieuw gaan werken, dus das wel even wat minder. Zal in het begin toch wel wennen zijn na 5 maanden samen met haar... Maar langs de andere kant heb ik er ook wel behoefte aan m'n eigen leven weer wat op te nemen.
snoezel
8 April 2009, 19:45
wel els,
ik keek enorm op tegen terug gaan werken en het heeft me eigenlijk enorm deugd gedaan.
ik voel me weer meer dan alleen mama.
t is ook fijn om na een dagje werken naar de om te kunnen rijden en daar een mega smile te krijgen van je kleintje
ik hoop dat het voor jou even goed meevalt als dat het voor mij geweest is
marthe doet het wel super hé!!!
flinke meid hoor!
groetjes
snoezel
Karolien
30 April 2009, 23:03
Wat een prachtige, vrolijke meid!!
Ondertussen ben ik een beetje gewoon aan het opnieuw gaan werken. Ben vorige week zelfs op bosklassen geweest en moest m'n kleine meid dus een aantal dagen missen. Maar die mega smile die je krijgt als ik haar ga halen, maakt inderdaad veel goed! Ze doet het ook supergoed bij de onthaalmoeder: nooit wenen, actief spelen,... Ze zien haar daar graag komen ;-) En tot nu toe is ze nog niet ziek geworden, laat ons hopen dat dat zo blijft!
Karolien, ze is inderdaad een super vrolijk meisje. Echt ons zonnetje in huis!
En ze doet het verder ook prima: draait sinds maandag vlotjes op haar buik en terug en eet sinds kort ook groentepap (ze heeft lang maar heel weinig ervan willen eten, maar nu gaat het plots beter). Ben super trots op m'n schat!
Marthe is al 6 maanden,... wat gaat het snel he! Ben blij dat alles zo goed gaat! groetjes
'K ben ook blij te horen dat alles goed gaat!
Nog een paar recentere fotootjes:
http://www.postimage.org/aV1upWrr.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=aV1upWrr)
http://www.postimage.org/aV1uqTiS.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=aV1uqTiS)
http://www.postimage.org/aV1us1E0.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=aV1us1E0)
Liesje_x
12 May 2009, 19:17
Hoi Els,
Wat een schattige meid! mooie foto!
Groetjes
Lies
zo'n schattig meisje...
die slaapzak van winnie the pooh vind ik echt zalig :) (maar ik heb het dan ook erg voor dat tekenfiguurtje!)
prachtige foto's van jullie meid !! amai wat is ze al groot...
de tijd gt zo snel he
charythepooh
13 May 2009, 08:46
mooie foto's van een klein mooi prinsesje!
geef haar een paar vleugeltjes en tis een heel engeltje!
xx
geniet ervan!
snoezel
13 May 2009, 12:45
wat een prachtige dochter!
die zou je toch zo lekker beginnen knuffelen hé :D
Amai, zo groot al zeg!!! En nog altijd zo mooi.
x
rienemieke
13 May 2009, 20:15
wat een knappe meid seg!!!!
Mrs O.
13 July 2009, 21:13
hoe zou het met marthe zijn?? els is al tijdje ni meer hier geweest hé...
ja, ik heb het me ook al afgevraagd...
het forum is super maar soms "verdwijnen" mensen en raar maar waar, je voelt dat toch in je hart, é, al ken je de mensen niet persoonlijk...
Els: we missen je, laat snel iets weten! :)
Mrs O.
14 July 2009, 16:39
ben op marthes website gaan zien efkes en amaaaaai ze is al groot... mr een updateje van mama els zou idd wel leuk zijn hé :-)
K vraag me ook af waar ze is. Misschien heeft ze even geen tijd.
Hoi allemaal!
Tja, mama Els heeft het soms een beetje druk en dan verliest ze de site een beetje uit het oog ;-)
Vind het wel heel erg fijn dat jullie zo aan ons denken hoor!
Met Marthe gaat het heel goed! Ze is inderdaad al goed gegroeid, het kleine babytje is er nu echt aan het afgaan... Ze krijgt echt een eigen willetje nu en kan soms erg koppig uit de hoek komen, of boos omdat de dingen niet gaan zoals mevrouwtje het zou willen. Ze zou wel willen kruipen, maar dat lukt haar (nog) niet. Weet ook niet of ze het ooit gaat leren, want de meeste downtjes doen het doen. Zelfstandig zitten begint stilletjesaan te lukken, maar haar hevigheid speelt wat in haar nadeel. Ze gooit zich gewoon alle kanten uit als ze zit. Tja, het zal toch allemaal op haar tempo moeten! Groente- en fruitpap eet ze ondertussen wel goed, al doen we er voorlopig nog even geen brokjes in. Ook brood of iets dergelijks krijgt ze nog niet, ze zou niet weten wat ermee te doen...
Haar achterstand begint dus stilaan wel duidelijker worden, maar dat wisten we... Wat haar gezondsheid betreft doet ze het prima, buiten een verkoudheid is ze nog niet ziek geweest!
Conclusie: het gaat ons hier prima af zo met ons drieën :-)
Hey Els, blij van je te horen!!!!
Ja, die achterstand is op zich niet zo erg he, als haar gezondheid maar goed is zoals je zelf zegt!!! Maar jullie doen dat goed he.
Alé tot de volgende keer dan.
Nog een paar recentere fotootjes:
ongeveer een maand geleden
http://www.postimage.org/PquhFmA.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=PquhFmA)
Twee weken geleden
http://img194.imageshack.us/img194/7608/94369259.th.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=PquiYGi)
knappe meid! Ze is al fel veranderd zeg :)
Ja das waar ze is enorm veranderd en nog altijd even mooi.
snoezel
24 July 2009, 21:20
wat een super schattige meid!
t is inderdaad geen baby meer hé
maar ze ziet er zo gelukkig uit en dat is toch wel het belangrijkste hé
ben blij om horen dat jullie het zo goed stellen met je drie'tjes!
Mrs O.
24 July 2009, 22:13
hoi els !!! super dat alles goed gt met marthe... idd al een flinke meid geworden hé :)
Laurence
25 July 2009, 10:33
Wat is ze gegroeid zeg. Knappe meis hoor els :)
lotjen
26 July 2009, 00:16
Hey Els,ik blijf regelmatig volgen op de website van Marthe!
Ik heb nog foto's van mn mn broer(die ook down heeft) die over de vloer schuifelt,hij heeft nooit leren
kruipen,echt de grappig,die zat neer,en schuifelde zo vooruit. Hij heeft volgens mn mama ook zeer laat leren lopen!
Maar ook hij heeft alles geleerd,met tijd en boterhammen :)
Hij is deze week bij ons,want mn ouders zijn op reis,en is apetrots op zn nichtje,want hij is nu nonkel.
Ik krijg hem met geen stokken van rond Hanne,vannacht heb ik zijn matras naast Hanne haar bedje moeten leggen
want hij weende gisteravond dat hij haar miste terwijl ze in bed lag:)
En vanmiddag in de delhaize mocht hij met de kar rijden waar Hanne in haar maxi cosi in lag,en hij heeft tegen
iedereen die we tegenkwamen(zo'n 100man dus) verteld dat dat zijn nichtje was,ik heb nog nooit zolang gewinkeld!
Mijn Hanneke heeft het getroffen,want ze zal altijd in mn broer een speelkameraad hebben die haar liever ziet
dan alle sterretjes aan de hemel(dat zijn zijn woorden,smelt smelt!!!)
Ik moet wel zeggen,het is wel een "voordeel" dat het syndroom van down duidelijke fysische kenmerken heeft,
en dat mensen onmiddelijk begrijpen waarom hij zo uitgelaten is,of waarom hij hen zomaar aanspreekt.
Ik krijg een warm gevoel elke keer ik over Marthe lees,omdat hoeveel kopzorgen je er soms door hebt,
je wel een heel bijzonder dochtertje hebt!
Ik wil jullie samen nog veel geluk wensen,en weet alhoewel ik jullie niet echt ken,dat jullie meisje een speciaal
plekje in mn hart heeft!
Laurence
26 July 2009, 11:01
Kan iemand hier nog eens de site van Marthe vermelden aub.
Ben namelijk van PC veranderd, en nu heb ik het adres niet meer. :(
Wat een leukerd zeg je broertje :)
Hanne heeft het getroffen met zo'n nonkel :)
@Lotjen; hoe vertederend, ben echt ontroerd door het lezen van je verhaal. Een betere nonkel kan Hanne zich volgens mij niet voorstellen! :)
snoezel
26 July 2009, 21:27
amai lotjen, krijg het er hier ook warm van! zo lief!
@Lotjen: bedankt voor je fijne reactie! Het zijn inderdaad meer kopzorgen, maar voor ons is Marthe gewoon Marthe. En zonder Down zou ze Marthe niet zijn. Ik besef nu pas ten volle wat het betekent om van iemand te houden zoals hij is... Ik hoef nog maar naar haar te kijken en ik krijg de grootste smile die je je kan inbeelden, en dan voel ik heel diep vanbinnen: 'dit is gewoon goed zoals het is'...
Vandaag was de thuisbegeleidster bij ons en zij zei dat ze nog nooit zo'n actief en levendig downtje had gezien... Voorlopig is dit best positief, wat het later voor haar gedrag betekent, zullen we dan moeten zien... Dat we onze handen vol gaan hebben aan haar temperament tegen de tijd dat ze peuter is, staat echter vast :)
@Laurence: Marthes site is www.marthe.babysite.be
Laurence
28 July 2009, 10:03
Bedankt Els, nu kan ik terug volgen :)
Els, wat een mooie baby seg!!!! Echt zo schattig en zo mooi, dat van die meeting leek me ook wel leuk te zijn.
Een klein vraagje, heb gemerkt dat Marthe haar hoofdje op de foto's van rond de 4 maand ook naar één kant draait (net zoals Nolan) Kan natuurlijk gewoon toeval zijn. Nolan had een torticolli, of hoe heet dat in het Nederlands. Nolan zat de hele tijd in dezelfde positie in mijn buik en kon onmogelijk zijn hoofdje naar rechts draaien in het begin. Hij heeft nog steeds de neiging om zijn hoofdje naar één kant te draaien.
Op de laatste foto's van Marthe doet ze dat niet meer. Hebben jullie een osteopaat gezien of is het vanzelf overgegaan of was er helemaal niets? Waarschijnlijk was er helemaal niets en des te beter dan!!
Heel veel groetjes aan jullie knappe meid!
Hoi ka80,
Marthe hield haar hoofdje inderdaad altijd zo in een knikje. Of dat iets met haar positie in de baarmoeder te maken had weet ik eigenlijk niet, de kiné zei dat het te maken had met een voorkeurspositie en met de spieren in haar nekje die aan één kant meer gespannen waren dan aan de andere kant. Wij gaan al vanaf Marthe 6 weken is elke week met haar naar de kiné, dus toen diet zich voordeed heeft zij wekelijks haar nekje wat 'gemasseerd' en wij moesten er thuis proberen voor te zorgen dat ze haar hoofdje zoveel mogelijk recht had liggen (wat niet simpel was want ze draaide het altijd meteen terug) en haar te stimuleren het ook naar de andere kant te draaien bv door speelgoed enz daar te leggen. Ze heeft het een hele tijd gedaan hoor, maar uiteindelijk is het vanzelf overgegaan...
Als je je zorgen maakt, kan een osteopaat wel geen kwaad hoor, heb al gehoord dat zij het probleem vaak héél snel weggewerkt krijgen...
Ja, dat is het inderdaad, te veel spanning in de spieren aan één kant. Wij moesten het ook stimuleren maar dat gaat toch niet altijd zo goed, zijn schedel is met gevolg helemaal niet meer rond. Ach ja, zo erg is dat niet he! In september gaan we toch nog eens naar een osteo-kinesist.
groetjes! x
lotjen
31 July 2009, 12:50
Ik heb gehoord dat een voorkeur kiezen om het hoofdje te draaien naar een bepaalde ook aan de basis ligt van links of rechtshandig zijn later.
Dus als je kindje vooral naar rechts draait zou hij/zij rechtshandig worden. Dat helpt jullie natuurlijk niets om het probleem op te lossen,
maar het is toch een leuk feitje bij :)
aha, dan wordt hij linkshandig en toevallig pakt hij de dingen ook meestal met zijn linkerhandje! x
snoezel
4 November 2009, 18:51
een hele gelukkige verjaardag voor Marthe!!!
Hopelijk krijgen we snel nog eens een foto'tje te zien van die flinke meid!
proficiat hé elsje
mini
4 November 2009, 19:28
Gelukkige verjaardag Marthe!
Fieke
4 November 2009, 20:36
Een hele dikke proficiat!
ilseken
4 November 2009, 22:17
Gelukkige verjaardag marthe! Heb je een leuke dag achter de rug met vele cadeautjes?
Els
5 November 2009, 08:48
Dankjewel dat jullie eraan gedacht hebben (ondanks het feit dat ik niet meer zo actief ben op het forum...)!
Marthes echte verjaardagsfeestje gaat zondag pas door, dan krijgt ze haar kadootjes en komen vrienden en familie. Gisteren stond er immers een controle bij de cardioloog op het programma (alles was in orde met haar hartje, pas binnen een jaar weer op controle!) en zoals elke woensdag een bezoekje aan de kiné (die eveneens zeer tevreden was aangezien onze meid sinds vorige week kruipt - wat heel erg vroeg is voor downtjes, de meeste doen het zelfs nooit).
Heb wel veel nagedacht aan een jaar geleden... De 'dubbele gevoelens' waar ik een beetje schrik voor had, vielen wel mee. Maar ik heb dan ook bewust niet teveel bij die kant stil gestaan, en gewoon genoten van onze schat. Wel ongelofelijk wat er in dat jaar allemaal gebeurd is, wat we allemaal gevoeld hebben,... En tegelijk lijkt het nog maar pas geleden dat ik bevallen ben. Was gisteren nog eens in haar fotoboek aan het kijken, toch raar om het zo allemaal te herbeleven!
Laurence
5 November 2009, 09:18
Een dagje te laat, maar toch nog een gelukkige verjaardag gewenst aan Marthe
rienemieke
5 November 2009, 09:41
goh hier ook een dagje te laat maar daarom niet minder gemeend!!
happy birthday Marthe!!!!!!!!
dikke zoenen
ps gisteren is een vriendin van mij bevallen van hannelore!:)
Kimmy
5 November 2009, 10:21
ook van mij nog een dikke proficiat...
ik herinner me nog dat we vorig jaar allemaal mee uitkeken naar de geboorte en zo, doet raar dat dat alweer een jaar geleden is
en wat een flinke meid: kruipen!! dan kan jij nu dus overal achterhollen? ;)
geniet van haar feestje zondag
xxx
Mrs O.
5 November 2009, 10:29
ook dagje te laat: gelukkige verjaardag marthe !!!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.