Volledige versie bekijken : ziek...
Miek
16 January 2009, 16:29
Hoi dames,
ben vandaag 12 weken en met de baby alles prima. Heb hem gisteren voor het eerst met de happy tone kunnen vinden!
Maar sinds zondag zit ik met een zware bronchitis. Daar heb ik zowieso al vaak en lang last van, maar nu met zwanger te zijn is het extra zwaar. Ik mag mijn gebruikelijke medicatie niet nemen. Dus dokter heeft me wel andere voorgeschreven. Aan de ene kant neem ik ze niet graag, maar hij zegt dat het echt geen kwaad kan. Aan de andere kant, als ik niets neem kan ik nog 4 a 5 weken me doodhoesten en dat kan ook niet zo goed zijn voor de baby.
Ik was zo blij dat m'n misselijkheid en vermoeidheid net aan het weggaan waren, en dan kom je weer iets nieuw tegen...
Zijn er nog meiden die ziek waren tijdens de zwangerschap en medicatie moesten nemen?
Groetjes, Miek
Mrs O.
16 January 2009, 16:36
oh das geen leuk nieuws hé... Ik heb normaal ook elke winter immens veel last van ontstekingen vd luchtwegen, mr deze winter nog niks ziek geweest (ff hout vasthouden)... mijn man is al goed ziek geweest, mijn mams ook,.. en ik blijf mr vrolijk rondhuppelen... Kan dat komen door die omnibionta vitaminen dat ik weerbaarder ben dan anders??? Andere verklaring is ook wel dat ik ni meer rook sinds september :)...
Ik hoop dat je snel beter bent Miek!!!
ka80
16 January 2009, 16:49
Hey, door mijn asthma heb ik ook heel veel last van bronchitis. In oktober heb ik ook bronchitis gehad, ik zat toen in week 15. Ik kon toen zeer slecht ademen en mijn dokter heeft me toen ook medicatie voorgeschreven (+ aerosol). Op de bijsluiter stond dat het niet aangeraden was voor zwangere vrouwen maar ik heb het toch genomen omdat ik echt zonder lucht zat en de hele tijd moest hoesten. Mijn dokter zei dat de medicamenten geen kwaad konden voor de baby. (Ter info, dat is wel dezelfde die me Valium had voorgeschreven om beter te slapen,...)
Dankzij de medicatie voelde ik me al snel veel beter en kon terug doorademen. Ik weet uit ervaring dat als ik mijn bronchitis niet verzorg die doorgroeien tot longontstekingen (heb daar al 9 keer door in het ziekenhuis gelegen). Ik heb dus niet lang getwijfeld om de medicatie te nemen. Alles gaat goed met men babietje dus pak de medicamenten maar hoor. Een dokter weet wel wat hij voorschrijft en het is ook in het belang van de baby dat jij snel geneest. Ik zou wel nooit aan zelf-medicatie doen en alles eerst aan je ha vragen.
groetjes en veel beterschap!
ka
Miek
16 January 2009, 16:52
hihi, 2 weken geleden had ik nog net dezelfde reactie! Normaal ben ik rond oktober-november ook al eens ziek en nu niets... ik neem ook omnibionta, dus dacht dat het inderdaad door een hogere weerbaarheid was... maar t heeft dan toch niet zo goed geholpen als ik gehoopt had.
Nu werk ik wel dagelijks met mensen (ben maatschappelijk assistente) en kom dus iedere dag bij andere mensen over de vloer waarvan er nu ook veel ziek zijn. Dus het was misschien wel te verwachten dat ik het vroeg of laat toch van iemand zou overkrijgen...
Ik hoop maar dat ik er snel weer bovenop ben. 2 winters geleden heb ik wel 15 weken in bed gelegen. Hoop dat nooit meer te herhalen...
cindy
16 January 2009, 17:20
Hallo,
Ik heb toen ik 15 weken was, een witte angine gehad, was alleen maar te genezen met antibiotica,
ik had geen andere keuze of het zou niet genezen en ik was zo ziek !!
Dus wa
cindy
16 January 2009, 17:22
dus wat doe je dan, dan kan het niet anders he !!
groetjes cindy
Kimmy
16 January 2009, 17:47
dag Miek!
da's wel erg lastig, ik stond daar nog niet eens bij stil terwijl ik ook eentje ben die onmiddellijk ziek is als nog maar één iemand anders het is...
ik hoop dat je met zo weinig mogelijk medicatie toch snel terug genezen bent!
liefs
Kimmy
snoezel
16 January 2009, 21:28
ik heb rond mijn twaalf weken ook een goei bronchit gehad
en van het hoesten ging mijn buik pijn doen.
ben toen in de apotheek siroop gaan halen en heb toen iets homeopathisch meegekregen. ik denk dat het borstsiroop noemde... (redelijk zeker) en dat heeft wel geholpen...
Miek
20 January 2009, 17:20
pppffffffffffffff t is nog steeds niet beter.... ik ga morgenvroeg terug naar de huisdokter. Mijn hoest is nog steeds even erg, de slijmen raken maar niet los. Ik kan er ook niet door slapen. Sinds meer dan een week heb ik niet langer dan 2 uurtjes aan een stuk geslapen en dan nog rechtop zittend. Durf ik me neerleggen doe ik niets anders dan hoesten.
M'n arme ventje slaapt nu alleen want anders slaapt hij ook niet. Ben benieuwd wat de huisdokter morgen gaat voorstellen...
Nes
20 January 2009, 17:39
Oei Miek, dan zou ik toch naar de dokter gaan hoor. Anders ga je nog vermoeid raken bij. Hou ons op de hoogte.
ka80
20 January 2009, 18:45
Hey Miek! Had ik ook en wij sliepen ook apart toen. Ik heb aerosol en cortisonen moeten pakken want alles zat vast en kon echt niet meer ademen. Dit moet je snel verzorgen en hopelijk stelt je dokter morgen iets goed voor! veel beterschap
Miek
21 January 2009, 15:40
Ik ben vanmorgen dan maar terug naar de dokter gegaan. Er is nog geen verbetering met m'n longen, alles zit nog muurvast...
hij heeft me nu een oplospoeder voorgeschreven en een puffer. Omdat ik nog maar net voorbij de 12 weken ben durft hij me nog niets anders voorschrijven. Hij sprak inderdaad ook over cortisone maar was daar duidelijk heel voorzichtig mee.
Ik moet nog thuisblijven tot einde volgende week. Hij hoopt dat het dan beter is. Ik ook want dan ben ik al bijna 3 weken flink ziek...
Ben ondertussen 3 kg afgevallen, maar het zou voor het kindje geen kwaad kunnen. Zolang ik de zwangerschapsvitaminen maar kan binnenhouden en eet wat ik kan is het goed zegt hij.
Volgende week moet ik ook terug naar de vroedvrouw voor een controle van de baby.
Ik toch niet de enige zieke, het zat stampvol bij de dokter en ook in de apotheek stond een fameuze rij aan te schuiven! En allemaal hoesten...
ka80
21 January 2009, 19:27
Wat een miserie,... die van mij heeft er geen moment over getwijfeld, over de cortisonen en ik stond amper 2 weken verder dan jij, op 3 dagen was ik wel van de bronchite vanaf. Ik had dat oplospoeder (acestylcysteïne of zoiets) voorgesteld en hij zei dat dat "rommel" was en totaal geen effect heeft. Vind het echt erg voor je. Aerosol kan wel helemaal geen kwaad he. Welke puffer heb je? Ventoline? Dat mag je inderdaad zonder probleem nemen tijdens de zwangerschap. VEEEEEEEEEEEEL beterschap.
Miek
21 January 2009, 20:16
Het poeder is lysomucil. Dat heb ik vroeger nog al wel eens gehad.
De puffer is Duovent HFA. Daar heb je ook een variant van voor de aerosol, maar hij wou eerst de puffer gebruiken.
Ik heb deze middag toch nog redelijk kunnen slapen. Ik hoop dat het met zo veel mogelijk rust toch nog goed vooruit gaat gaan!
ka80
21 January 2009, 21:19
ja, dat bedoel ik, het bestanddeel van lysomucil is acestylcysteïne (waarschijnlijk verkeerd geschreven). Duovent gebruikte ik gedurende 23 jaar 4 keer per dag en daar zit ook een beetje cortisone in. Duovent is veel straffer dan ventoline en zal je dus wel helpen. Zeker goed 10 seconden je adem inhouden wanneer je puft en rechtop zitten maar dat zal je ha ook wel gezegd hebben. Ik zou ook veel drinken, dat verdunt de slijmen en is zowieso goed. Probeer als je kan niet op je zijde te slapen want dan hebben je longen iets minder plaats. Als het binnen 3 dagen niet beter is moet je echt teruggaan hoor, seffes zit je met een longontsteking! x
Miek
22 January 2009, 11:37
Hoi Ka80,
jij kent er precies wel wat van! Bedankt voor je advies! De dokter had niet gezegd dat ik m'n adem moest inhouden, hij zei gewoon doorademen, maar lijkt me logischer als je hem inhoud...
Ik moet zeggen dat ik vannacht eigenlijk nog redelijk heb geslapen, toch al iedere keer 3 uur aan een stuk! Ik ga het tot het weekend geven maar dan zal het wel beteren, niet?
Ik slaap vooral op m'n rug, en vrij rechtop. Dan heb ik het gevoel minder te moeten hoesten. Ik heb 2 jaar geleden ook aan de aerosol moeten hangen, en dat masker heb ik nog. Nu zeet ik dat 's nachts op en dat verwarmd de lucht die in inadem waardoor ik ook minder moet hoesten. Je moet soms inventief zijn, hé!!!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.