PDA

Volledige versie bekijken : Antieconceptie na bevalling (tussen 1e en 2e kindje)

Tinkerbell
2 February 2011, 09:27
Dag iedereen

Ik zit hier met een vraagje waar ik toch al even over denk. Ik loop misschien wat vooruit op de feiten, maar dat zal wel met mij te maken hebben. Ik ben graag goed 'voorbereid' op alles zal ik maar zeggen. :D

In elk geval... Binnen ongeveer 2 maanden moet ik bevallen van ons eerste kindje. Nu willen mijn man en ik sowieso wel graag een 2e kindje. Niet meteen erna hoor. Tussen nr 1 en 2 hadden we graag zo'n 1,5 tot max. 3 jaar gehad.
Om in tussentijd toch ook een klein beetje tot rust te kunnen komen of misschien beter gezegd "om gerust te zijn", zou ik graag opnieuw enige vorm van antieconceptie gebruiken. Ik wil namelijk ten volle van onze eerste spruit kunnen genieten (mijn draai vinden) en me geen zorgen moeten maken over te snel opnieuw zwanger te worden. Ik zou daar sowieso helemaal nog niet meteen terug klaar voor zijn. Bovendien wil ik ook nog eens een paar maanden (jaren?) van het leven kunnen genieten in die zin dat ik bokes met préparé mis, snak naar een wijntje af en toe enz.
Aangezien ik ga proberen om borstvoeding te geven zit een glaasje alcohol er dus ook nog niet meteen in.

Nu is mijn vraag... welke vorm van antieconceptie gebruik(t)en jullie tussen 2 kindjes?
Mijn voorkeur gaat uit naar de pil. Ik nam die voor mijn zwangerschap al jaren. Dat ben ik gewoon en lijkt mij dus het makkelijkst, maar dan vraag ik me weer af... kan dat geen kwaad voor de borstvoeding enzo? (Hormonen... :confused:)
Zijn er nog andere opties die misschien beter of meer aangewezen zijn?

Alvast merci voor de reacties. ;)

dorien_951
2 February 2011, 11:35
Voor borstvoeding krijg je een minipil en die kan weinig of geen kwaad dacht ik... Voor langere tijd kan je ook eventueel ook een spiraaltje laten plaatsen.

Ikzelf gebruik geen anticonceptie enkel condooms maar vooral geheel onthouding :D

PETRA
2 February 2011, 14:03
Hoi, mijn gyn raadde ook de minipil aan zolang ik borstvoeding gaf. Na de borstvoeding de gewone pil terug ingenomen (en nu ondertussen opnieuw mee gestopt :) )

bibi1
2 February 2011, 15:26
Dag iedereen

van het leven kunnen genieten in die zin dat ik bokes met préparé mis, snak naar een wijntje af en toe enz.

Alvast merci voor de reacties. ;)

Mijn bokes met préparé heb ik wel volledig gelaten, maar ik moet zeggen dat ik af en toe toch een glaasje heb gedronken bij het eten en dat kon ook absoluut geen kwaad hebben ze me verzekerd.
Zelfs bij bv kan het geen kwaad om eens een glaasje te drinken, net nadat je bv gegeven hebt wel te verstaan!

Fien
2 February 2011, 16:11
Awel Tinkerbell ik stel mezelf ook al een tijdje dezelfde vraag. Ik dacht ook om terug de pil te nemen na de borstvoeding maar heb toch mijn twijfels omdat ik mij lichamelijk een heel pak beter voel zonder pil!
Ben dus benieuwd naar de reacties.
En ik denk er net hetzelfde over. Wil tussen de eerste en de tweede ook 2-3 jaar tussen laten om zelf weer helemaal op de plooi te komen en van het leven te genieten. Een glaasje wijn hoort daar zekers bij. Ik kan het nu goed laten maar met de borstvoeding redeneer ik net gelijk bibi, een glaasje na een voeding kan zeker geen kwaad.

tiger
3 February 2011, 08:34
Ik ben na de bevalling terug met de pil begonnen (geen BV). Maar wat heb ik daar spijt van. Al die hormonen in je lichaam...

Ik ben nu een kleine maand opnieuw gestopt met de pil en ik voel mij veel beter!

Direct na de bevalling was ik goed mijn kilo's aan het verliezen, maar eens met de pil gestart kwamen ze er zo weer bij.
Ik vind ook dat de pil mijn gevoelens afstompt, tov mijn man dan. Nu kan ik zo echt weer naar hem kijken met verliefde gevoelens, dat heb ik totaal niet als ik aan de pil zit.
Sex was dan ook eerder een 'verplichting' en ik kon er niet van genieten. Maar deze maand zit dat weer helemaal goed !

Hier komt de pil dus nooit meer in huis! Daar zijn we het beiden over eens :)

Welke anticonceptie ik ga gebruiken na een tweede weet ik nog niet, moet het daar eens met de gyne over hebben.
Het makkelijkste zou ik vinden dat mijn ventje zich laat steriliseren, maar hij heeft mij toch al duidelijk gemaakt dat hij dat niet echt ziet zitten (die mannen met hun mannelijkheid he ;) )

Tinkerbell
3 February 2011, 09:52
Ik moet zeggen dat ik daar nooit echt 'last' van heb gehad dat ik de pil nam.
Ik ben wel wat kilo's aangekomen, maar volgens mij heeft dat eerder te maken met het feit dat ik nogal graag aan alles zit wat lekker is dan met de pil. :D
Mijn libido lijdt er ook niet onder vind ik. Integendeel, ik kan er meer van genieten als ik weet dat ik 'safe' ben.
Het enige probleem is de borstvoeding in het begin he, hoewel ik eigenlijk van plan ben om maar zo'n 3 maanden BV te geven (tegen de tijd dat ik terug begin te werken, ga ik overgaan op flesjes omdat mij dat praktisch gewoon iets makkelijker lijkt :)). De eerste maand(en) is er volgens mij toch nog niet echt veel seks bij dus denk ik dat het niet echt een ramp is als ik pas na een paar maanden met de pil kan beginnen. :D
En jah... al die hormonen die er dan nadien weer uit moeten als we voor nummer 2 gaan. Dat zal dan maar zo zijn denk ik... Ik zou er dan opnieuw mee stoppen als de eerste 1 à 1,5 jaar is. Dan heb ik toch nog een jaartje om volledig 'tot rust' te komen. :D

Ja... ik denk dus dat ik terug even aan de pil ga na mijn eerste zwangerschap.

cocelinetje
5 February 2011, 08:58
Ik nam de minipil terwijl ik borstvoeding gaf en dan mijn gewone pil als Lander flesjesvoeding kreeg :)

Fieke
6 February 2011, 18:23
Ik denk er nu ook over na wat ik zou nemen!
Vrijdag moet ik naar de gyn, en zou haar wat raad wil vragen!
Wij zijn er uit dat we maar 1 kindje willen,
dus denk eerder aan iets op langere termijn te nemen!

Fien
8 February 2011, 09:34
hhmm ik ben er nog steeds niet uit, maar ik heb ook nog even de tijd :)