PDA

Volledige versie bekijken : Welk zuigflesje?

Angel
15 January 2009, 14:04
Hey,

ben mama van 2 kindjes en verwacht een derde kindje.
Bij de jongste heb ik flesjes van Avent gebuikt maar omdat hij nogal veel last had van buikkrampjes
zou ik nu graag een ander merk van flesje willen proberen.
Ben eigenlijk aan twijfelen tss de nieuwe flesjes van Nuby of Tommee Tippee.
Iemand van jullie daar ervaring mee?
Welke flesjes gebruiken of zullen jullie gebruiken?

Groetjes

Kimmy
15 January 2009, 15:48
super goeie vraag want ik zet met net hetzelfde: zooooveel keuze en geen idee wat goed is...

ik zal het ook eens vragen in onze "babylessen", é!!

Mrs O.
15 January 2009, 15:57
wat een vlijtige leerlinge !!! hoeveel keer is dat die lessen kimmy?? wanneer leert ge puffen :) hihi... ?

mini
15 January 2009, 16:01
'k Heb glazen flessen :D (ja, lap ik heb bijna m'n hele uitzet al (weliswaar gekregen))
Maar 'k zou graag de tommie tippee's hebben :D
Heb die gezien op een babybeurs en goh amaai die voelden zo zalig aan... en naar het schijnt zou het, het borstvoeding-geven nabootsen. :)

snoezel
15 January 2009, 16:10
ik heb de tommie tippee flesjes gehad toen ik onze kobe bijvoeding moest geven en heb nooit problemen ermee gehad.
nu heb ik glazen flesjes van pericles en ben er super tevreden van!
heb nu ook eentje van nuby in huis. zo een heel soepel flesje maar daar ben ik niet tevreden van.
daar zit geen afsluitdopje tussen de fles en het speentje dus als je wil schudden met de fles om de kv te mengen dan vliegt de melk alle kanten op (zelf al staat de dop bovenop de fles)

Kimmy
15 January 2009, 17:32
misschien domme vraag maar waarom stopte je met die tommie dinges flesjes, Snoezel, als die goed waren?

btw: kind en gezin raadt brede flesjes aan omdat die beter gestereliseerd worden... ook zeggen ze niet van die kleinste te nemen omdat je die niet lang kan gebruiken

kingka
15 January 2009, 18:45
voor glazen flessen gaan, die zijn het best proper te houden en te steriliseren (en er komen zeker geen schadelijke stoffen zoals Bisphenol-A uit)

snoezel
15 January 2009, 21:37
wij hadden glazen flesjes op onze lijst gezet voor na de borstvoeding.
maar omdat de borstvoeding niet vlot op gang kwam moest ik bijvoeden.
na drie weekjes met een bekertje te geven hebben we om tepel-speenverwaring tegen te gaan zo'n tommie tippee flesjes gekocht!
toen ik gestopt ben met bv ben ik naar de glazen flessen overgegaan omdat we er daar zes van hadden en van die tommie flesjes maar twee...
die tommie flesjes pasten ook niet in onze flessenverwarmer en in de microgolfoven is niet gezond...

Nes
16 January 2009, 10:00
Ik weet nog niet welk merk zuigflessen ik ga nemen. Ik ga der in elk geval glazen nemen. Het merk zal afhangen van welke in m'n flessenwarmer enzo gaan.

Els
16 January 2009, 12:23
Ik heb flesjes van Dodie, ben er ook heel erg tevreden over. Marthe is geen gemakkelijke drinker (weinig zuigreflex en zwakkere mondspieren), maar hiermee lukt het goed. Heb ook al veel goeds gehoord over de flesjes van Difrax (die gebogen), zeker bij buikkrampjes.

Maar dat zijn dus beide wel plastic flesjes...

Mrs O.
16 January 2009, 12:26
Hey Els, alles goed met Marthe??

snoezel
16 January 2009, 13:11
dodie heeft ook glazen, en pericles...
voor de rest zijn er geen denk ik?!?

Els
16 January 2009, 16:58
Ah, dat wist ik niet, dat Dodie ook glazen heeft.. In de winkel waar onze geboortelijst lag hadden ze enkel de plastic. En ik moet zeggen dat ik er nooit bij stilgestaan heb...

Mrs. O: heb even bij 'Baby' een nieuw topic geopend, zodat ik hier niet te erg afwijk van het onderwerp ;)

Angel
16 January 2009, 17:17
Iedereen super bedankt van de reactie.
Blijkbaar zijn de glazen flesjes wel in trek, had eigenlijk nie zo stilgestaan of ik plastic of glazen flesjes zou nemen :D
Alé nu zal ik waarschijnlijk gaan twijfelen tss de tommee tippees en de glazen :p ( wil nie moeilijk doen ze )
Was van plan om maandag mijn lijstje te gaan leggen ( mss wel wa vroeg ) dus zal der is goe over slapen :)

Kimmy
16 January 2009, 17:50
Was van plan om maandag mijn lijstje te gaan leggen ( mss wel wa vroeg ))
wij zijn sinds de 18e week bezig met de lijst :) (op dreambaby, daar kan je toevoegen en weglaten naar hartelust!)

niks te vroeg dus ;)

veel plezier en hou er rekening mee: kan laaaaaang duren eer de lijst klaar is!! (maar is wel erg plezant)

liefs
Kimmy

Angel
23 January 2009, 11:13
Ben dus de maandag mijn lijstje gaan leggen en heb maar niet voor de tommee tippees gekozen.
Den eerste omdat ze niet in mijn flesverwarmer van beaba pasten ( die ik nog had) en den tweede omdat er geen
afsluitdopjes bij zijn.
Heb dan uiteindelijk maar weer gekozen voor Avent maar heb voor de zekerheid er andere speentjes bij genomen.
(de jongste kon niet zo goed overweg met de speentjes van avent)

Vanavond op controle , ben weer nieuwsgierig naar de echo en hoe alles weer gegroeid zou zijn :D

Groetjes