PDA

Volledige versie bekijken : Koe melk allergie en A-derma voor atopische huid

BeautifullyChaotic0
19 January 2011, 10:33
Ik had eens een vraagje. Onze kleine meid die heeft KMA en sinds die diagnose heb ik van de kinderarts ook A-derma bodylotion voor de atopische huid voorgeschreven gekregen omdat ze nogal droge huid heeft en dan wat 'pré-eczeem' zoals de kinderarts het noemde. Ik smeer ze nu elke morgen en elke avond in met dit goedje nadat oortjes, nek, oksels, handjes en poep gewassen zijn.

Zijn er onder jullie die dit ook moeten doen en hoelang moet ik dit volhouden want onze meid is nogal een wriemelkont en heb ook de indruk dat als ik dat inwrijf de huid ook even reageert met rode vlekken (mss gewoon van het inwrijven maar gaat wel steeds snel terug weg). Durf ook niet goed direct stoppen om te proberen wat er gebeurt want het heeft toch even geduurd eer haar huid was gekalmeerd.

En hoe doen jullie dat met de hoofdhuid? Deze is namelijk heel droog bij haar en schilferig (nee het zijn geen melk korstjes). Ik bedoel ermee dat onze meid precies wash en go kan gebruiken. Ik doe ze momenteel in bad met balneum badolie maar durf het niet goed puur op haar hoofdje doen omdat ik bang ben dat het in haar oogjes komt. Staat op de fles nl dat dit prikt in de ogen en zou niet willen dat ze er een trauma aan over houdt. Heb der zoal ene rondlopen. Iemand een ander idee? Heb ook al olie geprobeerd van natusan. Maar hier vallen haar haartjes van uit heb ik den indruk. Blijft ook niet duren want na een dag of twee stoppen is het weer terug droog. Heb nog wel wat zoete amandelolie staan mss dit proberen? Of zou het een soort eczeem zijn waar uit moet groeien?

tiger
19 January 2011, 14:23
Wij gebruiken de producten van stelatopia en a-derma omdat jarne ook een droge huid heeft (gecombineerd met kma).

Voor hem in te smeren gebruiken we de stelatopia emolient creme en dat deden we 2x per dag (smorgens en savonds) tot hij 8 maanden was. Nu doen we het enkel nog maar savonds.
Ik zou dat zeker nog een tijdje volhouden, ze gaat dat na een tijdje zeker nog leuk vinden hoor!

Om te wassen gebruik ik de douche-olie van a-derma en de shampoo van stelatopia.
Ik vermoed dat a-derma ook een shampoo voor de haartjes heeft hoor, misschien dat eens proberen?

snoezel
19 January 2011, 15:37
voor kobe heb ik ook altijd de aderma gebruikt.
maar ik smeerde dat gewoon als het te droog was (was altijd zijn knie-holten en zijn armen bovenaan)

snoezel
19 January 2011, 15:37
voor kobe heb ik ook altijd de aderma gebruikt.
maar ik smeerde dat gewoon als het te droog was (was altijd zijn knie-holten en zijn armen bovenaan)