PDA

Volledige versie bekijken : tweedehands

Kimmy
12 January 2009, 09:57
dag allemaal!

de laatste tijd heb ik me bekwaamd in het afsurfen van tweedehandssites op zoek naar van alles en amai: da's de moeite!! Je bespaart er honderden euro's mee uit en die dingen zijn best ok. Zo kocht ik mijn pericles met draagmand, voetenzak, regenhoes, zonnebescherming voor 350 EUR, in dreambaby was alles samen 850 EUR!

Ook de autostoeltjes die we wilden wegens de beste uit test aankoop, kochten we aan minder dan de helft van de prijs zodat we er voor elke auto één konden kopen...

Je moet natuurlijk uitkijken en er kruipt best wel wat tijd in maar een echte aanrader!

Voor mensen die dingen nieuw kopen trouwens ook van belang é: jullie kunnen het later 2de hands te koop stellen en ik zie dat de nieuwe collecties van wandelwagens, autostoeltjes, ... nog voor de helft van de prijs of zelfs iets meer de deur uit gaan.

Dit ter info :)

Liefs
Kimmy

Mrs O.
12 January 2009, 10:38
Amai, ons kimmy is aan een koopoffensief begonnen :-)
Ge hebt gelijk!! Wij zijn nu bezig met onze verhuis, mr eens dat achter de rug, begin ik er ook aan !!!

Tweedehands heb ik nog ni echt bekeken, mr ga da ook wel is doen denk ik... is altijd interessant hé...
Kinderwagen gt mijn mama kopen als kado, ze wil ne nieuwe pericles kopen :)... Dus ik laat haar doen lol...

Op welke sites kijk je dan kimmy??? Ebay??

Kimmy
12 January 2009, 11:11
ebay onder andere maar da's "gevaarlijker", wanneer je een bod doet en dit wordt aanvaard, komt er een contract tot stand en ben je dus verplicht dit te kopen, als je op hetzelfde item op meerdere plaatsen bood kan je wel eens met een overschot zitten :)

ik heb al succes gehad op kapaza, zoekertjes.net, ...

zo kocht ik een "lodger shelter" voor 25 EUR inclusief verzendingskosten terwijl dit anders 66 EUR kost of zo... Ok, niet nieuw maar ik was het goed op voorhand + is als extra deken maar, é (ik zou nooit lakens of matrassen of zo tweedehands kopen)

maar ook de babycooks, flesverwamers, babyfoons zijn te vinden tegen goedkopere prijs! je moet dus wel weten welk merk je wil en dan daarvoor gaan, é en best voor zo'n dingen alleen betalen bij afhaling of levering als je zeker bent dat het nog werkt...

jip, ik ben verslaafd!!

Tim maakte wel al de opmerking dat het eigenlijk wat vroeg is om er mee bezig te zijn (20 weken), dat deed mij effe twijfelen want ik voelde babybeer nog maar één keer écht goed (2 januari) en sindsdien veel minder...

vinden jullie het te vroeg?

liefs
Kimmy

mini
12 January 2009, 11:17
Kimmy, ik vind het helemaal niet vroeg!
Ik was er ook als de kippen bij, zal ik maar zeggen :P

Ik heb bv al de volledige kinderkamer, buggy, park, lakentjes,...
Grotendeels heb ik gekregen. Maar om eerlijk te zijn, waarom moet ik me inhouden? :)
We weten dat we beiden ok zijn EN dat we zwanger kunnen zijn. Ok, zelf heb ik niet zo héél véél gekocht, maar toch é.
En idd, tweedehands vind je véél.
Zo heb ik een bumbo seat gekocht voor 20 euro ipv 45 in de winkel. :D
En als ik hem niet gebruik of de baby vind dit helemaal niet leuk... Dan valt het niet van zo hoog hé! + Ik kan hem ook weer tweedehands verkopen ;)

Ik ga vooral kijken op 2dehands (www.2dehands.be)

Mrs O.
12 January 2009, 11:25
Hey kimmy, op zich is het niet te vroeg hé, mr ik persoonlijk heb nog 1 keer een 'bevestiging' nodig om tot grote aankopen over te gaan...
Onze toekomstige kinderkamer zit ook al goed vol met pluche diertjes (heb me weer is laten gn in ikea) en kleertjes die ik van een vriendin heb gekregen...

Tis gewoon dak er nu niet de tijd voor heb :) en de portemonnee moet eerst aangedikt worden, vant weekend 700 euro uitgegeven aan nieuw bed, lattenbodems en matras... bom geld mr ooooooh wat gaat annelies goe slapen vanaf volgende week... EINDELIJK !!!

Mrs O.
12 January 2009, 12:09
HAHA, ik neem mijn woorden terug... Ik zal wss ni wachten tot binnen 2 weken

Net op facebook gecontacteerd geweest dr oude vriendin die haar babyspullen wegdoet... een mooi mokkakleurig park met ALLE toebehoren en accesoires voor 145 euro en nog vanalle dingen die ik wilde kopen ook vr een prijsje...

Dus annelies gt ook tweedehands !!! Ga vandeweek is gn kijken bij haar thuis...

mini
12 January 2009, 12:19
Go Annelies :P!

Mrs O.
12 January 2009, 12:30
HAHA !!! net nr den tim gebeld en dieje kwam ni bij... Nu da ons namen beslist zijn moet ik mij toch met iets anders bezig houden???? :)

Tis hier te kalm opt werk, echt ni leuk... verveel mij... Dus onze baby heeft chance, mama kan véél lezen en zoeken / kopen...

ka80
12 January 2009, 13:34
Hey! Wij kopen niets nieuw,... (een paar kleedjes maar velen zijn ook tweedehands)

Wij hebben:

een bed, kast, buggy, maxi cosy, borstvoedingskussen, kleren van 0 tem 6 maanden, slaapzakken, speelmat, sjaal om baby in te dragen, stoel en hangmat baby tweedehands voor: 128 € gekocht. Je steekt er wel wat tijd in om het te zoeken en bij mensen thuis te gaan halen maar ik vind het alleszins de moeite. Wij hebben volgens mij al gemakkelijk 900 € uitgespaard.

groetjes en voor diegenen die het nog niet gemerkt moesten hebben, ik ben zwaar tegen de consumptiemaatschappij en probeer dus zoveel mogelijk te "recycleren", ook al koop ik af en toe wel eens iets nieuws hoor, ben nu ook weer geen freak.

x

Mrs O.
12 January 2009, 13:39
Hey Ka

Ik had het idd al opgemerkt... en kan er alleen mr bewondering voor hebben :)... Is idd wel een heuse spotprijs he...

Ik ben soms iets te gemakzuchtig in die dingen (lees: te lui om te zoeken)... Bij ons gt het een mix zijn van nieuwe en gebruikte dingen... Ik zie wel hoe het loopt !!

ka80
12 January 2009, 18:19
Een mix is ook goed he! En al zou je alles nieuw kopen, dan is dat nog goed he, het is voor iedereen anders en het hangt ook van het moment af denk ik. Soms heb ik ook zin om het gewoon nieuw te kopen, omdat dat zo gemakkelijk is en je kan dan echt helemaal kiezen wat je wil. Dat is het nadeel met tweedehans natuurlijk...

snoezel
12 January 2009, 20:07
super dat jullie zoveel dingen op de kop kunnen tikken.
nu wij hebben heel veel geluk gehad.
een vijf tal jaar geleden deed mijn nicht alles weg: park, maxi cosi, relax, bekleding voor het park voor (hou je vast) 50euro.
wij hebben dat toen ook direct genomen en ja, t heeft vijf jaar op zolder gestaan maar t is allemaal nog heel goed.
haar buggy van pericles hebben we als trouwkadoo gekregen. die is zeven jaar oud maar buiten dat het een ouder model is, is daar dus praktisch niks aan.
spijtige is dat de wielen vooraan niet draaien!

was dus een enorme besparing en al de rest dat we nodig hadden hebben we op de lijst gezet.
de babykamer hebben we dan weer van de bomma gekregen :)

ka80
12 January 2009, 21:32
Wauw,.... super!! Ik en mijn man zijn spijtig genoeg langs beide kanten de oudste van alle neven en nichten dus kunnen we al niets tweedehands krijgen van de familie. Echt wel een ongelofelijke besparing voor jullie en dat voor het eerste al ! Ni slecht!!

groetjes en kruip in bed want ben kapot,...

Mrs O.
13 January 2009, 09:41
Ik kom uit een mini familie (heb mr 1 neef en nicht en dat zijn veertigers dus dr kan ik ook niks gn halen :) ) en al mijn vrienden die al kinderspullen hebben kunnen ze ofwel nog niet doorgeven omdat hun kindje nog te jong is OF ze gaan aan een tweede beginnen...

Dus ik ga ook als basisbronnen onze geboortelijst hebben én enkele grotere kado's krijgen zoals de wandelwagen van ons mama (de fiere oma/ onthaalmoeder hé) en mijn grootmoeder...

Ik ga vrijdag nr dat meisje dat ik ken van vroeger en daar kan ik het volgende kopen: bad met staander, park met accessoires, luiercontainertje, en mss wat kleertjes (unisex dan wel)

Op ebay heb ik geboden op nieuwe tricot slen draagdoek (vr mr 1/3 vd normale prijs), zo kan ik testen of toto er graag in verblijft :), tim wil graag zo'n babybjorn harnas ding (is mannelijker LOL), da zet ik dan op de lijst...
Ook een nieuw speeltapijt vr 5 euro kunnen vinden in grimbergen, waar we nr verhuizen, dus daar ook mr bod op gedaan :)

jaja, ik geraak op dreef (allemaal dankzij kimmy haar topic hihi)

Kimmy
13 January 2009, 10:59
haha, mrs. O., je hebt het ook te pakken :)

blij dat ik het virus kon overbrengen!!

ik kocht ondertussen reeds 2 autostoeltjes, lodger shelter, babyfoon, buggy en wandelwagen online!!
ik heb ons al vele honderden euro's bespaard
ik redeneer ook: als er eens een miskoop bijzit, tja, dan zal ik dat moeten wegdoen en nieuw (tweedehands) moeten kopen, zelfs dan nog zit ik goedkoper!

off topic: ik voel babybeer nog steeds niet vaak stampen, af en toe heel kleine prutteltjes maar nooit meer zoveel als eerste keer op 2 januari... ik kijk dus wel uit naar echo van volgende week dinsdag opdat gyné mij kan verzekeren dat babybeer nog steeds volledig gezond is!

liefs
Kimmy

kingka
13 January 2009, 20:02
tim wil graag zo'n babybjorn harnas ding (is mannelijker LOL), da zet ik dan op de lijst...
Hebben wij ook. Was vooral in de zomer erg leuk. Snoezel had al een draagdoek maar dat vond ik precies toch ook iets te vrouwelijk (om niet te zeggen dat ik daar te onhandig voor ben).

Mrs O.
15 January 2009, 10:53
goed nieuws: heb mijn bod op de pericles evolution IV besteigd gekregen... Tis uiteindelijk 340 euro geworden, voor een nooit gebruikte draagmand, wandelwagen in perfecte staat en maxicosi....

Kunt ge ni voor sukkelen hé :)...
Binnen 2 weekjes ga ik alles gn afhalen (zijn nu aan het verhuizen en heb echt gn tijd)

snoezel
15 January 2009, 10:59
amai mrs o! super hé!
en welke collectie is het?
er is nu een nieuwe collectie met een pinguin. en mijn ventje is hier bezeten van pinguin's dus wie weet, voor de volgende :D

Kimmy
15 January 2009, 11:05
Binnen 2 weekjes ga ik alles gn afhalen (zijn nu aan het verhuizen en heb echt gn tijd)
je moet wel opletten met het uitstellen van het ophalen!
intussen kunnen ze hoger bod krijgen van iemand die het onmiddellijk kan gaan afhalen en die mensen kennen jou niet dus hebben geen loyaliteitsgevoel tegenover jou, é...
tenzij het ebay is natuurlijk, dan is er een contract tot stand gekomen

(maar het kan zijn dat dit een misvormde redenering is tengevolge van mijn advocatenbestaan :))

Mrs O.
15 January 2009, 11:08
we gn vanavond gn :) Tim moet niet werken, en wil er vanaf zijn... ZE wilde dat ik een voorschot betaalde, mr wil eerst alles zien...
Tis idd via ebay, mr verkoper heeft perfecte feedback dus ben er vrij gerust in...

Kimmy
15 January 2009, 12:51
fijn!!
dan kan je vanavond al oefenen :)
ik denk dat ik mijn lodger shelter moet oefenen, amai, hoe moet ik dat mét kindje deftig rond mij krijgen? :)

Mrs O.
15 January 2009, 13:12
is dat zo'n schouderhangdoekding zo? ken da precies niet

Kimmy
15 January 2009, 15:49
idd, zo'n schouderhangdoekding! prachtig wel, hoor... zoek eens bij dreambaby of geef het in in tweedehandssite, je ziet het dan direct (intypen: "lodger shelter")!

mini
15 January 2009, 15:57
k heb ne tricotti gekregen van een vriendin + babybjorn :)

snoezel
15 January 2009, 16:11
die shelter is gewoon maar over je hoofd dacht ik???
ik heb een tricot slen. ben er super tevreden van maar in het begin is het wel wat zoeken hoe je het moet knopen hoor!

Mrs O.
16 January 2009, 10:20
IK KAN GEWOON BIJNA ONTPLOFFEN VAN AMBETANTIGHEID !!!!!! sorry, moet ff mijn frustraties kwijt... ben echt kwaad op mezelf...

Gisteren onze wandelwagen, draagmand en maxicosi gn afhalen die ik gekocht had via ebay... uiteindelijk 340€ betaald, kan ne mens ni voor sukkelen. Verkoopster had mij telefonische nvia mail gegarandeerd dat alles wel gebruikt mr in goede staat was en dat ik uiterst tevreden zou zijn
jullie zien het al aankomen hé... :) annelies is dom geweest...MEGADOM...

We worden daar ontvangen in een smal halfverlicht gangske, alles wordt getoond,zeer vriendelijk, 2 jengelende kinderen die doorheen alles schreeuwen (ik denk achteraf dat ze ze de opdracht had gegeven om ons te verwarren), dus na vijf minuutjes kijken terwijl de madam alles in mekaar zet en uit mekaar haalt aan sneltempo zeggen tim en ik, ok we nemen het mee, geven het geld en steken alles id auto

Thuisgekomen zet ik alles id keuken , en krijg ik volgende bevindingen:

-draagmand en wandelwagen zijn niet dezelfde kleur - op zich geen probleem (had ik in die gang ook al gezien zo precies)
-wandelwagen leek grijs bij die mensen id gang, blijkt donkergroen te zijn - geen probleem
-Neem een kijkje dichter en randen vd stof en binnenkant van zonnekap enzo zijn DEGOUTANT vuil - geen probleem (alhoewel ik toch e wa lastig begin te worden); ik haal er alles af en steek het in het wasmachien
- dingen die niet ih wasmachien knn begin ik met hand af te wassen met dreft en e schuursponsje
- ik ontdek dat 3 vd 4 wielen plat zijn als je ze indrukt (ben benieuwd of ik ze opgempompt krijg)
- was heel het frame af en de wielen, droog alles mooi af en mijne perciles blinkt weer mooi...

Ondertussen zijn de overtrekken gewassen en zijn ze ah drogen op verwarming. Wanneer ik alles er terug op zet en de wandelwagen weer ah frame bevestig (betje stroef ma kom, tis tweedehands :) ) merk ik dat de 2 schouderriempjes ontbreken... eerste AAAARGH

Alles staat in mekaar , ik denk ach als het alleen die riempjes zijn, die kan ik mss bestellen...

Tim en ik euforisch, het stinkend vettig ding lijkt weer als nieuw...

Tot ik rugleuning van wandelwagen horizontaal wil leggen (had ondertussen het boekje gelezen) en ik zie dat de drukknop ontbreek (je ziet gewoon metaal met pinneke dat moet worden ingedrukt... Als je je duim half om zeep helpt komt er wel wat beweging in , maar is ni hoe het hoort te zijn hé...

Toen begon ik helemaal te flippen (ik overreageer wel sinds ik zwnager ben)... Ik begrijp de term 'tweedehands', mr in dit geval is de 'in zeer goede staat' ver te zoeken hé...

De veilgheidsdraagmand ziet er ok uit, tot ik vanmorgen besefte dat daar 2 veiligheidsgordels bij horen om id wagen te zetten... natuurlijk zitten die er ook niet bij...grmbl

Dus: ik heb een maar halfwerkend zitje in mijn wandelwagen, zonder schouderriempjes en met 3 platte banden...

Die banden zien we wel... mr dneken jullie dat ik aan riempjes ga geraken? en zo'ne verstelknop, kan dat gerepareerd worden? en die veiligheidsgordels voor de draagmand, zou dat apart verkocht worden??

:( ben gisteren om één uur onder dwang( tim heeft heel den avond er mee zitten lachen, tof hé) nr bed gegaan, om heel de nacht extreme woedebuien te voelen opkomen (die hormonen hé)

Om middernacht eerst nog beleefde mail gestuurd om die dingen te melden en vanochtend gebeld (ze nam natuurlijk niet op), en na 2de keer ben ik derover gegaan en is goed kwaad geworden tegen hare voicemail...) Ik verwacht ni da ik hierdoor iets gedaan krijg, das het schijtige aan ebay... verkocht is verkocht...

Jullie zitten nu allemaal waarschijnlijk te lachen met hoe ik hier zit te razen (is begrijpelijk, zelfs mijne man lacht mij uit en zegt dak dom geweest ben)... voor op zich kleine dingskes, die ik (hopelijk) wel in orde krijg...

en vanaf nu lach ik weer :)

Mrs O.
16 January 2009, 11:12
ze heeft geantwoord... ze deed keilastig omdat ik kwaad was :)
you don't mess with pregnant women... en zij zou het moeten weten, ze heeft er al 2 :)

ze zegt da ze bij premaman die gordeltjes verkopen, zal is gn horen hé... koets komt van baby2000, zal dr ook is gn zien...

Ik ben terug 'zen'...... hommmmmmmmmmmmmmmmmm

Nala'tje
16 January 2009, 11:22
amai mrs O,
jij bent je vertrouwen in tweedehands spullen wel kwijt zeker nu?
ik zou er ook helemaal niet mee kunnen lachen!!!

Mrs O.
16 January 2009, 11:31
grote aankopen doe ik toch zo ni meer ze, of via via en eerst gn zien...

Mijn ma gt weer zeggen: 'khad gelijk hé !!!!'... :(

mini
16 January 2009, 13:08
Ai, je kan een slechte feedback geven op ebay.
En is die kinderwagen nog in productie? :)
Zoja, zal je snel wisselstukken hebben. Anders nja... :/

snoezel
16 January 2009, 13:08
mrs o.
het leuke aan ebay is dat jij haar kan evalueren!
dus als de volgende iets wil kopen van haar ziet die jouw negatieve evaluatie
zeker doen dat ze niemand anders in het zak zet hoor!

bij mijn pericles waren de banden ook plat en mijn pa heeft daar nieuwe binnenbandjes voor gekocht (heb wel geen idee waar)
nu bij die draagmand: wat bedoel je met die gordels?
in de draagmand hangen twee flappen met velcro die je over je kindje moet doen (hopelijk is dat nog hetzelfde want ik heb een evolution (de eerste dus)
maar er hangen aan de draagmand zelf ook geen gordels maar onder de draagmand zit een soort gleuf waar je de gordel van de auto door moet steken...

Nes
16 January 2009, 13:09
Oei Mrs O. wat een droevig verhaal zeg. Ja, je weet nooit waar je op valt he. Wij hebben onze buggy ook op ebay gekocht, maar dan een nieuwe. En wij hebben ook iets van een 300 euro betaald. Je kunt op ebay goedkope nieuwe dingen op de kop tikken hoor. Gewoon even zoeken en klaar.
Kan je geen klacht neerleggen bij ebay tegen haar? Ik zou haar toch een slechte beoordeling geven hoor!!!!

snoezel
16 January 2009, 13:09
ah ja, bij ons mankeerde het stukje waar je de gordels in moet klikken en heb dat kunnen bestellen in een babywinkel in de buurt.
heeft me mss hoop en al 15euro gekost!

Mrs O.
16 January 2009, 13:16
vie velcro id draagman zit er in, en verder heb ik over draagmand geen klagen, heb gewoon op internet gelezen dat er veiligheidsgordels bijgeleverd worden..zal het is vragen id winkel hé...
ze heeft moj ondertussen nog is gemaild met meer details over prijs van riempjes, dus denk ondanks haar stoere praat ze wel gegeneerd is ze...

de koets is recent model (evolution IV) , 3 jaar oud, mr ze maken die nog altijd hé, enkel in andere kleuren, dus veronderstel dak wel gerief zal vinden...

Was gisteren gewoon supermoe van heel ons verhuis gedoe, en dan die viezigheid en die ontgoocheling, twerd me gewoon allemaal te veel efkes :)
Tim heeft vorige week met slagersmes in zijne vinger gezeten,ok, tis echt wel diep en pijnlijk, dus dieje zat daar gisteren id zetel pintjes te drinken ipv te helpen (zijn vinger ma ni nat worden hé)... Heel de dag gwerkt, dan 's avonds eten maken, nr kraainem, dan uren zitten schrobben, ik was doodop :) en dan wordt Annelies een echt kreng... :)

snoezel
16 January 2009, 14:08
en zit er onderaan je draagmand zo geen gleuf?
bij de vorige modellen was dat zo...

groetjes
snoezel en haar hangertje dat niet in zijn park wil :s

Mrs O.
16 January 2009, 14:18
zal vanavond is kijken...

ka80
16 January 2009, 15:11
Hey Mrs O, wat een teleurstelling seg!! Ik zou daar ook wel kwaad van worden. Dat van de kleuren kan geen kwaad he, zijn maar kleuren he, maar de rest is wel vervelender! Nu onze buggy met maxi-cosi voor 50 € was ook wat vies, heb alles wat gewassen kon worden gewassen en er hingen nog altijd hondenharen in de plooien. Die hadden we natuurlijk ook niet gezien op het eerste moment. Ik heb geen handleiding meegekregen en heb eigenlijk om eerlijk te zijn nog niet alle functies uitgetest, ga dat dit weekend eens doen.

Geef die madam maar eens een slecht cijfer!! Dat is wel het minste wat je kan doen!!

Groetjes!!

Kimmy
16 January 2009, 17:40
dag annelies,

"kom dit eens lezen van mrs. O." riep mijnen Tim, ik was direct in paniek en dacht dat er iets met Toto was, gelukkig was dat dus niet het geval maar zo'n nare ervaring met ebay is ook absoluut niet plezant, é...

nu voel ik me ook wel een beetje verantwoordelijk omdat ik tweedehandssites hier zo heb zitten promoten!

echt heel erg jammer, ik hoop dat het met een beetje geloop toch allemaal in orde komt en je niet al te veel kosten meer hebt.

tot nu toe zijn wij van dergelijke verhalen bespaard gebleven en ik besef nu dat dit geluk is en dat we allemaal goed uit onze doppen moeten kijken...

morgen halen wij onze babykamer op: nieuw 685 EUR, wij kunnen het voor 225 EUR gaan halen (childwood), ziet er prachtig uit maar ik ga Tim de opdracht geven hééél goed te kijken ;)

probeer niet teveel stress op te bouwen, Mrs. O., da's niet goed voor de baby... ;)

desalniettemin: prettig weekend!

liefs
Kimmy

lies
18 January 2009, 13:30
wij hebben al een paar jaar een kastje voor de babykamer: een tweedehands retro keukenkastje uit de jaren 50, met van die bolle lichtblauwe deuren.
ik moet ze nog helemaal renoveren (wordt gelakt en er komt nog een sjabloon op ofzo, en binnenin komt een behangpapier dat ik nog moet zoeken enzo), maar dat hebben we dus alvast en het is tweedehands.

Kimmy
18 January 2009, 14:27
onze babykamer staat er!
PRACHTIG!
we zijn zo tevreden... het bedje en de commode zijn in prima staat, de matras is ook goed, de kleur is precies wat ik hoopte, ...
intussen hebben we ook maar de vlindertjes, bloempjes en bijtjes van de dreambaby aan de muren geplakt: heel mooi
alleen: nu is het nog wel heel wat weekjes wachten :)

mrs. O., jouw wandelwagenprobleem al (deels) opgelost?

Mrs O.
21 January 2009, 09:44
hoi kimmy

sorry voor de 4 dagen stilte... we waren bezig met onze verhuis :)..; Ben stikkapot, en heb veel te veel dingen gedaan die ik niet mocht doen (mee helpen tillen, sleuren etc...), maar ja...

seg, is zeker u fout ni hé :), gewoon ik die beter moet opletten voor ik iets aanschaf...

Ivm de perciles wandelwagen, ons ma heeft na een grondige studie beslist da ze een nieuw koets wil kopen, dus ik moet de deze verkopen van haar... (ik ga wel eerlijk zijn tegen evt kopers dat er een aantal dingetjes ontbreken...)... We willen meer dan 1 kindje, dus de aankoop van een nieuwe is zoiezo rendabel vindt ze...

Kimmy
21 January 2009, 10:19
dag mrs. O.

ik miste je al! maar ik veronderstelde al dat de verhuis je bezig hield...

da's mss een goed idee, het ding te verkopen!!

het is wel zo dat je ook geluk kan hebben met de aankoop van tweedehandsdingen, bij ons staat een pracht van een wandelwagen, een zalig mooie kinderkamer, een zo goed als nieuw speeltapijt, een lodger waarvan je niet ziet dat het al gebruikt werd, een eetstoel in goede staat, een luiertas waar geen plekje op zit, een baby björn met één vlekje, een flesverwarmer voor in de auto, ... (amai, ik vloog erin besef ik nu :))

succes met de nieuwe aankoop enne... nu wat rusten hoor, na al die fysieke en eigenlijk verboden activiteiten!!

liefs
Kimmy

Mrs O.
21 January 2009, 10:28
merci :).. ja vanaf nu is het rusten geblazen... voel me echt belabberd... Vooral emotioneel zit ik beetje id knoop, hoop dat het snel over gaat :)
Tim ziet echt af met mij de laatste dagen.... (en ik vind ik met hem, mr ja, das ongegrond denk ik)

ka80
21 January 2009, 19:42
Onze tweedehands wandelwagen met maxicosi voor 50 € is helemaal in orde, de wielen piepen alleen een beetje. Kimmy, jij hebt alles al gewoon!!! Wat is een "lodger" trouwens? Zo ver sta ik nog lang niet hoor!

snoezel
21 January 2009, 19:56
lodger is een merk die verschillende dingen hebben:
wrapper: is een wikkeldeken voor je kindje in te wikkelen
shelter: is een draagdoek (maar wel enkel voor als ze heel klein zijn) en kan zo in de maxi cosi ook
bunker: is zoals een voetenzak voor in de buggy (echt een super ding :) )

ka80
21 January 2009, 21:23
ahaaa!!! bedankt snoezel! Dat heb ik dan ook weer bijgeleerd!

Kimmy
22 January 2009, 11:21
en zo een shelter is ronduit prachtig :) (wel de nieuwprijs niet waard, iets van 66 EUR maar tweedehands dus voor minder dan een derde gekocht en écht, da's zo koddig en lief)

ik besef dat ik idd al héél veel kocht in één keer maar zo ben ik: als ik aan iets begin moet het ook af, ook heb ik bitter weinig geduld, wij hadden ook al zoveel geluk met tweedehandsspulletjes dat ik besloot om alle grote dingen zo te kopen...

eigenlijk is dit allemaal niet zo slim van mij want nu kijk ik naar die spulletjes maar moet ik wel nog vier en een halve maand wachten :)

snoezel
22 January 2009, 12:02
k hoop wel dat je je shelter gaat kunnen gebruiken.
als het warm buiten is heb je er naar het shijnt weinig plezier van :(

ons kinderkamer zijn we gaan bestellen op 12 weken en die stond in elkaar op 19weken of zo...
achteraf gezien ben ik daar wel blij om want met een dikkere buik had dat niet gelukt hoor

Kimmy
22 January 2009, 14:09
k hoop wel dat je je shelter gaat kunnen gebruiken.
als het warm buiten is heb je er naar het shijnt weinig plezier van :(
ok, dit is typisch ik: ik had daar nog niet aan gedacht, haha!!
maar sowieso kunnen ze daar wel effe in hoor, een vriendin van mij had haar kindje daarin mee en dat was ondertussen toch al 4 maanden oud en had nog best plaats over... ik hoop dus dat het kouder wordt in september volgend jaar, dat ik kan pronken met die shelter :)

maar eum, dan zou ik dus best nog een tricotslen of hoe heet dat kopen?? want in de babybjörn mogen ze niet onmiddellijk in???

bedankt voor de nuttige opmerking snoezel :)

Mrs O.
22 January 2009, 14:24
ik heb een tricotslen gekocht, tweedehands voor 25 euro zoiets... Was mr ene keer gebruikt... Als test-doek hé... als toto er graag in zit/ hangt schaf ik mij er wss een tweede (nieuwe) aan...
Daar knn ze idd van ih begin in hé... en lijkt me super cosy...wordt mss beetje zweten id zomer, mr kan lang gebruikt worden hé...

Miek
30 January 2009, 16:27
hihi, hier nog iemand die zo goed als verslaafd is geraakt aan 2°-handssites op zoek naar babyspullen!!!!

Ik heb een mutsy wandelwagen gekocht met buggy en draagmand, voetenzak, lakentjes, verzorgingstas, regenhoezen en extra wieltjes voor amper 150€! Was nog in prima staat en ben vandaag in de winkel gaan zien; 750€, zonder de draagmand... dus best een goede deal gedaan!

Verder een reisbedje, tummytub, hoop speelgoed, pyama's handdoeken, knuffels, 2 speelmatten, 3 mobieltjes voor 40€... echt geen geld dus!
Alleen heb ik een maxi-cosi gekocht waar ik nu niet zeker van ben, maar die kreeg ik bij de mutsy voor 10€ dus heb daar toen niet echt naar gekeken. Maar hij is wel al ouder en de bekleding is niet zo goed meer. Die ga ik toch maar nieuw kopen denk ik.

Nu is er nog een tricot-slen onderweg die amper gebruikt werd voor 25€.

Nu wil ik nog een kamertje en luiertafel op de kop zien te tikken!

Ik denk dat je zo toch makkelijk 1000€ kan uitsparen, als het niet meer is!

ka80
30 January 2009, 16:43
Oh ja!!! Daar ben ik zeker van!! Goed gedaan miek! Ik hou een excel lijstje bij waar ik alles opzet wat ik koop en waar ik het gevonden heb. De prijzen worden automatisch opgeteld, zo weet ik op het einde exact hoeveel ik heb uitgegeven. Ik koop ook vrij veel via internet.
Ben net naar de Ikea gegaan en daar hebben ze eigenlijk ook wel leuke spulletjes en de prijzen zijn nog redelijk, voor nieuwe dingen. In belgië zijn de winkels van de "Troc" echt heel erg goed. Je vindt daar veel interessante meubels en dergelijke en echt voor geen geld. Hier in Frankrijk staat er alleen maar rommel en het is nog duurder dan op tweedehandssites.

Miek
30 January 2009, 16:55
Goed idee KA80, ik ga ook meteen alles opschrijven. Lijkt me leuk om achteraf te weten wat je nu precies hebt uitgegeven!!!

Hier op de 2°-handssites durven ze ook nog redelijk doortellen voor sommige stukken... kan je het bijna al evengoed nieuw gaan kopen. Maar soms bots je op een buitenkansje!
Ik ben er misschien vroeg mee, maar dat geeft me de luxe om een goed bod af te wachten, hé.

Op rommelmartken zie ik ook niet meteen leuke spullen. Wel op de tweedehandsbaby-beurzen. Er zijn er binnenkort hier een paar in de buurt, die ga ik eens gaan afschuimen!

Zo'n troc-winkel heb ik al wel van gehoord, maar ben er nog niet gaan zien. Misschien wel eens interessant!

ka80
30 January 2009, 18:15
Het is goed dat je er vroeg aan begint, zo kan je nog een beetje rondkijken en niet meteen het eerste het beste kopen.
Ben blij dat je van je bronchite vanaf bent trouwens! leuk weekend iedereen

Mrs O.
2 February 2009, 10:19
hier supergoed nieuws:

mijn slechte aankoop van op ebay (de pericles met mankementjes) is verkocht !!!! mijn mama heeft me bijna gedwongen om hem te verkopen... ze moet en zal ons een nieuwe kinderwagen kopen (ok dan maar he :) )

Tim heeft filippijnse kameraden (van tijdens inburgeringcursus) en die verwachten ook een kindje... ze zijn eens komen kijken, we hebben alles getoond (ook de mankementjes !! ) en ze hebben hem meteen meegenomen... Heb wel beetje verlies gedaan (mr zo leer ik uit mijn fouten), mr ben blij dat ik er vanaf ben en dat andere mensen er wel blij mee zijn :) Die mensen hebben al 2 kindjes en hebben het financieel echt niet breed, dus het was voor hen een ideale aankoop...

Elke keer ik id garage kwam en ik die kinderwagen zag, werd ik lastig omdat ik terugdacht aan heel het gebeuren... daar zijn we dan nu weer vanaf...

Mrs O.
2 February 2009, 10:23
ah, en vanavond ga ik bij een vriendin een tweedehands park met matras, bekleding, hemel en lakentjes, een luierwegwerpinpakding en badje met staander halen voor 200 €, geen spotprijs mr het is in perefecte staat allemaal... en spaar toch redelijk wat centjes uit...

mini
2 February 2009, 10:48
Blij te horen dat je je wandelwagen toch kwijt zijt geraakt :) EN je bent eerlijk geweest tegen die andere mensen en zij vonden het niet erg. Dus iedereen gelukkig ;)
200 euro voor een park + bekleding en matras, luieremmer, badje + staander. Da's uiteindelijk toch geen geld hoor :)
Als je kijkt hoeveel nieuwe bekleding kost... :o En een park... dan kom je verre van toe met jouw 200 euro.
Naar mijn weten spaar je héél veel centjes uit. ;)

Mrs O.
2 February 2009, 11:58
idd :) en ik ga wel nog een extra parkbekleding op lijst zetten... dan kan ik is afwisselen hé...

ah ja; was ik nog vergeten te zeggen..; vant weekend weer NOG eens nr dreambaby geweest, en informeerder er of je afspraak moest maken om lijst te leggen, (natuurlijk moest dat duhuh) en heb afspraak 7 maart... dan was er pas plaats !!!
dus nog 5 weekjes geduld, mr heb nog tijd he :)

lotjen
2 February 2009, 13:49
Hey mrs O,
ik ben mijn lijst ook bij dreambaby aan het leggen,maar ik doe dat via de computer.
Op die manier zit er niemand op de vingers te kijken terwijl ik en mn vriend ruzie maken in welk
kleur de slabbetjes moeten zijn :)
Heel handig,en het moet niet allemaal in 1 keer gebeuren!
Liefs Lotte

Mrs O.
2 February 2009, 14:14
dacht ik ook eerst te doen, mr was er vant weekend en had iets vast wat ik id boek supermooi vond en in het echt trok het op niks... (alé nr mijn smaak dan toch)... dus da verhinder je wel door ter plaatse een lijst te leggen... alles is goed inspecteren en keuren :)

ik heb het dan vooral over zo'n dingen gelijk lakentjes, dekentjes, parkbekleding...
mss ben ik gewoon een moeilijke :)

Kimmy
2 February 2009, 17:03
mrs. O. wij doen ook een combinatie, hoor: deels op internet en deels in de winkel!
je kan de lijst immers op elk moment thuis aanpassen...

vraagje aan "lijstleggers": doen jullie én zo'n lijst én een pamperrekening?

snoezel
2 February 2009, 18:32
wij hadden enkel een lijst en hebben van heel wat mensen toch nog een centje in een enveloppe gekregen.
dus ik zou volgende keer gewoon voor beide gaan :)

Mrs O.
3 February 2009, 09:41
Bij ons zoiezo lijst, want je hebt altijd mensen (zoals ik) die niet graag geld geven, die liever iets 'tastbaars' geven (behalve als er voor iets specifiek gespaard wordt, zoals een huisje of zo... dan geef ik ook centjes) ...

Mr denk dat ik ook op toto's naam een rekening ga openen, en als de mensen iets willen storten, mogen ze :)... dan zijn het toto's eerste spaarcentjes he :)...

We hebben redelijk wat vrienden en/of familie die ver wonen (de kust, nederland, frankrijk...), mss handig hiervoor...
Alhoewel, die kunnen ook online een geschenkje kiezen op de lijst...

lies
3 February 2009, 11:12
mrs. O. wij doen ook een combinatie, hoor: deels op internet en deels in de winkel!
je kan de lijst immers op elk moment thuis aanpassen...

vraagje aan "lijstleggers": doen jullie én zo'n lijst én een pamperrekening?
wij gaan twee lijsten doen, denk ik op het moment: ene bij de praktische winkel voor alle nuttige dingen, en eentje bij een winkel hier in de buurt met de meest ongelooflijke kleertjes. Die van de kleertjes heeft ook de nuttige spullen, maar die zijn een pak duurder, dus dat ga ik niet doen denk ik. Of misschien doe ik enkel het nuttige, maar dan hebt ge het risico dat ge lelijke kleertjes krijgt.

Ik hou ook een kadooble (kadooble.com, voor de liefhebbers) bij voor de mensen die online inspiratie zoeken, en we gaan een pamperrekening openen.

nu is onze situatie wel een beetje anders dan bij de meeste mensen, denk ik: we hebben twee heel grote families en we hebben een uitgebreide werk- en vriendenkring. En bij onze ouders is dat ook zo. Ik durf nu nog niet te tellen aan hoeveel kaartjes we gaan zitten, maar ik voorzie dat het niet proper zal zijn.

lady bug
3 February 2009, 11:28
wij gaan zowel een lijst als een pamperrekening hebben. er zijn altijd mensen die liever geld geven dan een kado'tje. en wij beschouwen die pamperrekening dan ook al als de spaarrekening voor later