Volledige versie bekijken : Buikslapen
lotjen
11 January 2009, 21:30
Hallo dames,
ik heb in "de zwangerschapsbijbel" :) gelezen dat op je buik of rug slapen niet goed is,en dat je op je zij moet proberen slapen.
Het is voor mij helemaal geen probleem om op mijn zij in slaap te vallen,maar ik betrap mezelf erop dat ik
bijna elke nacht wakker wordt op mijn buik,onbewust draai ik me blijkbaar op mn buik.
En ik moet eerlijk zijn dat ik wakker wordt van de schopjes van het baby'tje.
Ik vroeg me dus af of er nog mensen zijn die op hun buik slapen,ik kan me moeilijk voorstellen
dat dat zoveel kwaad kan,maar twijfel toch een beetje....
Iemand ervaring hier mee???
Veel liefs Lotte
snoezel
12 January 2009, 07:31
hey lotjen,
ik ben ook een buikslaper (onze kobe nu trouwens ook :) )
je zal wel merken dat dat binnenkort niet meer gaat. je buik gaat dan pijn beginnen doen...
ik deed het ook onbewust, dus veel kan je er niet aan doen hé!
zo'n zwangerschapskussen om mee te slapen hielp wel een beetje...
Mrs O.
12 January 2009, 10:45
hoi lotjen
ik heb ook de 'zwangerschapsbijbel' hihi... nogal nen boek hé !!!
Ik ben ook een buikslaper mr sinds ik zwanger ben durf ik niet meer op mijn buik slapen (en ik mis het zo hard)... Mss overdrijf ik mr het voelde gewoon niet goed... Ik heb wel altijd de neiging als ik op mijn zij lig, door te draaien nr buikslaap, mr het voelt echt niet meer comfortabel aan...
Ik lig veel op mijn rug, waardoor ik snurk gelijk zot :)... Mr ik probeer zoveel mogelijk op zij te liggen... Is het beste nr mate je zwangerschap vordert... Ik heb gelezen dat als je op je rug ligt op einde vd zwangerschap dat de circulatie in je lichaam belemmert wordt door het gewicht van de baby...
En idd, zoals snoezel zegt, zo'n kussen helpt massa's...
mini
12 January 2009, 11:12
Ik heb ergens eens gelezen dat je het best op je linkerzij slaapt als je zwanger bent.
Nu is m'n vraag, waarom links? :D
Kimmy
12 January 2009, 11:14
ik las dat ook en doe dat vanzelf eigenlijk altijd al
ik geloof dat dit te maken had met de doorbloeding van de moederkoek of zo?
ik ken jullie probleem dus eigenlijk niet, ik haat buik- of rugslapen, ik slaap steevast op mijn zij, maar zelfs dan nog is het slangenkussen ideaal want het helpt mijn heupen recht te houden...
liefs
Kimmy
mini
12 January 2009, 11:35
Ik ben een random slaper :D
Ik slaap de ene dag op m'n buik, dan eens op m'n zij en héél af en toe op m'n rug. :)
snoezel
12 January 2009, 11:37
op je rug lukt naar het einde toe ook niet meer :)
de plezieren van het zwanger zijn!
bij mij deed dat enorm pijn aan mijn ruggegraat...
ach ja, je moet maar denken dat het een voorbereiding is voor als je kindje er is
hier heeft het toch 12 weken geduurd eer hij tot vijf uur sliep en sinds twintig weken slaapt hij tot zes en zingt dan tot kwart voor zeven :)
mammiii
24 January 2009, 11:21
ik slaap het liefst van al op me rug. echt veel last hebk ik er nog ni van, da zal binnen een maandje of 2 zijn zker dat ik er veel moeite mee zal hebben?
Nes
25 January 2009, 15:31
mammiii, ik kan nu niet meer op m'n rug slapen. Als ik dat nu doe is het precies of ik breek in twee. Dus 't zal iets vlugger zijn of 2 maand.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.