Volledige versie bekijken : een jaartje thuis
Nala'tje
9 January 2009, 16:31
hey dames,
ik ben deze ochtend naar de controle arts van 't werk geweest,
deze heeft bevestigd dat ik vanaf nun iet meer mag werken
omdat ik een risico-beroep doe (kinderverzorgster) en geen antistoffen heb voor toxo en cmv.
gevolg: ik ben dus een jaartje thuis.
ben wel bang dat ik me ga vervelen!!
als jullie tips hebben om dingen te doen (die geen geld kosten :-)) laat maar weten
dan maak ik een lijstje :-)
groetjes, nala
sunshine
9 January 2009, 17:00
truitje breien voor je kindje :-p
Nala'tje
9 January 2009, 17:15
hihi da zal ik eerst moeten leren dan
lol als ik het echt niet meer uithoudt koop ik een boek: hoe brei ik een trui :-)
sunshine
9 January 2009, 17:42
:-D
mini
9 January 2009, 18:11
Je kan mss zelf de doopsuiker en de geboortekaartjes ontwerpen. Is normaal goedkoper en je bent zeker dat je een origineel idee hebt. :)
snoezel
9 January 2009, 18:12
ik ben een geboortedoek aan het naaien voor onze kobe!
is gewoon de kruisjessteek, dus echt niet zo moeiljk :)
Nala'tje
9 January 2009, 18:13
ja dat ben ik wel van plan,
maar ik durf daar nog niet aan beginnen zo voeg in de zwangerschap.
eerst de eerste 4 maanden afwachten.
maandag terug bloed laten nemen, hoop dat hcg gestegen is :S
groetjes
mini
9 January 2009, 18:21
Jaja, weet ik wel, ik bedoelde dus ook wanneer je verder bent in de zwangerschap :)
veerle
9 January 2009, 19:25
mss enkele maanden wat centjes bijverdienen bij tupperware ;)
om achteraf extra's te kopen voor de kleine ;)(of uzelf natuurlijk)
xxx
xx
x
snoezel
9 January 2009, 21:18
ik heb ook de doopsuiker zelf gemaakt!
ik stond niet meer in de klas maar zag het niet zitten om zo lang thuis te blijven en ben dan vier dagen in de week op den bureau gaan meehelpen...
Laurence
9 January 2009, 22:17
Ja, en dat was een hele grote hulp :)
snoezel
10 January 2009, 07:08
:) was graag gedaan!
mini
10 January 2009, 12:43
Ik zal hoogstwaarschijnlijk ook thuis moeten blijven als ik opnieuw zwanger ben. Moet namelijk heel de dag zware gewichten verzetten + werken in véél lawaai + véél stof. En ik denk niet dat m'n gyné nogmaals het risico zal willen lopen dat ik een MK heb.
Trouwens als ik naar de dokter op m'n werk zal gaan ter controle, zal ik daar sowieso moeten vertellen dat ik al reeds een MK heb gehad.
En die was er al ni voor te vinden dat een zwangere vrouw in een omgeving moet werken met véél lawaai en stof.
Nuja, we zien wel.
Laurence
10 January 2009, 18:06
Waarschijnlijk zal jij dan ook zo lang thuiszitten. Thuis zijn is leuk als je dingen mag doen. Maar doordat dat bij mij niet het geval was verveelde ik mij enorm. Dat zorgde zoms voor spaningen. Nu zou ik het liefst van al gewoon kunnen doorwerken tot op het einde, maar dat valt nog te zien hé. Hoop het in ieder geval
ka80
10 January 2009, 20:20
Hoe gaat het eigenlijk op je nieuwe job Laurence? Ik ben enigszins wel jaloers op diegenen die een jaar thuis mogen blijven maar anderzijds vind ik het ook niet zo heel erg om tot het einde door te moeten werken, al is het voor het sociale contact en de snoepkast niet op handbereik te hebben hihi. Alleen de maandagmorgenden zijn wat moeilijk...
Laurence
11 January 2009, 10:43
Op mijn nieuw werk gaat het prima. Super leuk werk. Kheb dinsdag mijn eerste ealuatie gehad en die was super goed. Ze willen mij daar niet weg, ik ben te goed. Hihi :):):) Na drie maanden sta ik op plaats 5 van de 19 wat het werk betreft. Hij vermoed dus dat ik binnen 6 maanden in de top 3 sta.
Enkel en alleen voor het sociale contact zou ik verder willen werken, en die snoepkast natuurlijk ook. Nochtans daar heb ik niet zoveel last van gehad. Wij haalden gewoon heel weinig snoep of niets in huis. Dat helpt ook al :)
ka80
11 January 2009, 11:49
Dat is echt goed nieuws, dat je zo geapprecieerd wordt. Vooral omdat, eens je gaat melden dat je zwanger bent, ze het waarschijnlijk beter gaan aanvaarden op je job. Wat de snoepkast betreft, ik haal ook niet veel in huis maar mijn ouders zijn ons onlangs komen bezoeken in Frankrijk (om toch één keer mijn dikke buik te zien :) ) en mijn ouders hadden dan het schitterende idee gehad om een voorraad Belgische koeken en chocolade + speculoospasta + bak Westmalle bier cadeau te doen. Nu van dat laatste heb ik geen last maar al die lekkere koeken,....aaarrrrgggh
mini
11 January 2009, 12:28
héhé.
't Zijn toch pestkoppen hé, die ouders :D
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.