PDA

Volledige versie bekijken : na de bevalling hormonen in de war?

Jillie
12 January 2011, 08:00
Hey dames,

ik heb eens een vraagje...
Sinds ik ben bevallen, nu ja misschien niet onmiddellijk daarna :-), zweet ik 's nachts erg...
Ik heb dit nooit gehad en nu word ik 's ochtends wakker en is mijn nachtpon echt klammig of zelfs echt nat van het zweten... Is dit mijn hormoonhuishouding die in de war is of?
Nog iemand van jullie die dit heeft gehad?

En dan had ik nog iets... Ik voelde vorige week een knobbeltje in mijn oksel. Superpijnlijk!!! Nu is het precies weg aan het trekken... Maar ik heb ook zo'n knobbeltje in mijn lies sinds 2 dagen. Ook heel erg pijnlijk, want mijn slip komt daarop en dat duwt daar als het ware nen helen dag tegen... ik weet nu niet of dit ook de hormonen zijn, omdat dat toch 2 plaatsen zijn die "hormonaal" beïnvloedt worden???

Begin me vooral over die 2 knobbeltjes wel wa zorgen te maken, ook al lijkt da onder mijn oksel minder groot te zijn geworden en ook minder pijnlijk.

ah en dan nog 1 ding... tijdens mijn zwangerschap viel mijn haar voor het eerst in mijn leven altijd geweldig! ik kwam precies elke dag van de kapper... 9 maanden lang maakten mensen mij complimentjes over mijn haar. Er waren er veel bij die zeiden dat ik er maar moest van genieten, want dat het na de bevalling wel heel anders zou zijn... uitvallen, dof, enz.
Maar, mijn haar is nog altijd super! Komt dit later nog of heb ik gewoon eens een keer geluk :-) ?

idep
12 January 2011, 08:16
Dat zweten schijnt normaal te zijn, had ik de vorige keer heel erg en nu matig. Ook na de vorige zw heel veel haaruitval, nu maar een beetje. Het is allemaal mogelijk! Geef je borstvoeding trouwens? Ik had daar ook de vorige keer heel veel knobbeltjes van in mijn oksels, dat waren verstopte melkkliertjes en dus gevaarlijk voor borstontsteking (ik moest ze telkens wegmasseren onder de douche). Ook nu geen last van precies.

mini
12 January 2011, 09:05
Knobbeltjes kunnen ook verstopte zweetkliertjes zijn, ik heb dat paar keer gehad tijdens de zwangerschap van Fien. Da was ferm pijnlijk en ik kon er eigenlijk niets aandoen. :(
Maar als je te ongerust bent kan je eens langsgaan bij de HA.

Haaruitval begint meestal NA 3 maand na de bevalling.
Bij mij heeft het een goei twee maand geduurd, ik durfde m'n haren ni meer kammen, schrik dat ik er geen meer zou overhouden.
Hormonaal heeft het tot 6 maand na de bevalling geduurd tegen dat alles weer in orde was.
Maar ze zeggen altijd 9 maand zwanger, 9 maand ontzwangeren. ;)

Twinkel
12 January 2011, 10:05
Ze zeggen toch altijd da knobbeltjes die pijnlijk zijn vaak ongevaarlijk zijn.Mss da u da wel wa kan geruststellen. Maar ik zou het zeker eens laten onderzoeken.

dorien_951
12 January 2011, 10:34
Hier ook serieuze haar uitval en dat is zo vervelend omdat het lange haren zijn en die zie je dus overal liggen.
Ik ga niet direct zeggen dat het door de hormonen komt want heb dat nogal gehad.

Fame
12 January 2011, 13:07
:D hier kom ik weer over hondjes

honden die drachtig zijn krijgen ook een mooiere vollere vacht, eens ze bevallen zijn duurt het tot na de pus weg zijn, 7 weken (zie het als Borstvoeding periode voor de hond) voordat de veranderingen optreden,

de vacht valt zo goed als helemaal uit, ze zien er uit als een kale kip, echt verschrikkelijk,...... maaaaar, als alles weer herstelt is krijgen ze een mooiere vacht dan voor de dracht, ze kunnen ook opeens krullen krijgen of een schijn met andere kleur ofzo....

dus, stel dat het ongeveer ook zo is bij ons, verlies je dadelijk wel je mooie bos haar maar krijgt er daarna een nog mooiere bos voor terug en misschien wel krullen (even voor de gekheid ;))

Machteld
12 January 2011, 14:52
Ik zweette na de zwangerschap van Mare ook vele meer als voordien. nu precies terug iets minder (tis natuurlijk wel winter ;)).

Van de haaruitval: bij mij is't nu ook begonnen en ik kan er echt ganse slierten uittrekken. Bij Mare ook voorgehad en ik vrees dat men haar er echt niet nadien terug beter uitzag hoor. Ook altijd geweldig haar gehad tijdens de zwangerschap trouwens. :D
3 maanden vitacys vitaminen nemen voor haar en nagels zou naar't schijnt helpen. Maar ik neem dat echt niet regelmatig genoeg in...

Jyotsna
12 January 2011, 16:25
dat zweten heb ik nu al. Ik word ook regelmatig 's nachts wakker dat ik helemaal nat ben van het zweet. En zo warm is het niet op de kamer hoor, de verwarming staat nooit aan en de raam 's nachts altijd open.
maar of dat nu met de hormonen te maken heeft?

idep
12 January 2011, 20:10
Oei, dat haaruitval kan dus nog komen :-( ik zal maar van die vitamines gaan halen!