PDA

Volledige versie bekijken : lage rugpijn - osteopaat

Kimmy
9 January 2009, 10:41
dag meisjes / dames,

gisteren hadden mijn ventje en ik onze eerste "babyles" :)

het was een informatieve les van de vroedvrouw en deze was eigenlijk zeer interessant. Ze deed ons stilstaan bij zaken waar we eerder niet over nadachten of dit toch nog niet met de partner deelden...

Ik wil jullie één tip van haar niet onthouden: lage rugpijn die je 's morgens goed voelt zou veelal aan de lever liggen die veel te verwerken heeft maar nu weinig plaats heeft tussen alle andere organen.

De lever drukt tegen de ribben en zo waardoor rugpijn ontstaat - er wordt aangeraden eens bij osteopaat langs te gaan, één keer zou al voldoende zijn: die zorgt dat je lever terug beter werkt en afvalstoffen afvoert en zo gaat rugpijn mee weg.

Ik heb een afspraak met een osteopaat volgende woensdag, het kost blijkbaar 35 EUR en je krijgt 10 EUR terug, vind ik redelijk om het toch zeker eens te proberen :)

Normaal hou ik niet zo van "alternatieve geneeskunde" (ik ben te wetenschappelijk ingesteld denk ik) maar de uitleg hier lijkt mij aannemelijk...

Iemand anders ervaring mee?

Trouwens! Blijkbaar bevallen vrouwen die tijdens hun zwangerschap vaak gemasseerd en geknuffeld worden gemakkelijker dan andere vrouwen: girls, you know what to ask for this weekend!! ;)

Liefs
Kimmy

lies
9 January 2009, 11:19
Dag Kimmy

osteopatie is zowat het enige van de "alternatieve" geneeskunde waar ik in geloof. ik ben helemaal niet aan homeopathie en accupunctuur enzo, maar osteo is toch iets anders: er wordt fysiek gewerkt om blokkages tegen te gaan. Als ik een stressvolle periode heb op het werk, kan ik soms helemaal "vastzitten". Een soort knoop in mijn schouder en die trekt naar mijn nek en daar krijg ik hoofdpijn van. De osteopaat haalt dat in een paar sessies helemaal weg.

een paar tips

- ik vind het belangrijk dat een osteopaat ook een diploma kine heeft. Check dit. Je bent dan zeker dat je bij iemand bent die onderlegd is.
- laat je brengen, de eerste keer. ik reageer nogal intens op de behandeling en kan achteraf moeilijk concentreren op autorijden. Dat is bij iedereen anders, en hangt waarschijnlijk ook af van hoe zwaar de sessie is
- zorg dat je de 24h daarna een beetje rustig aan kunt doen: resultaten zijn vijf keer beter dan.

groetjes en succes

lies

ka80
9 January 2009, 13:43
Ik geloof daar zéér sterk in. Dankzij osteopatie kan ik nu zwanger zijn. Ik heb altijd zware asthma gehad en neem sinds mijn 5 jaar 3 keer per dag cortisonen met vele ziekenhuisopnames (vanaf toen ik 10 maanden was). Volgens testen in het ziekenuis 3 jaar geleden, kon ik niet zonder de medicatie en zou die dan heel mijn leven moeten nemen. Een jaar geleden nog, als ik 2 dagen mijn pufjes enzo niet had kon je mij afvoeren naar het ziekenhuis. Dankzij een alternatieve methode (osteopatie) zijn mijn asthma, allergieën en eczema zo goed als verdwenen en ik puf niets meer sinds april 2008. Voor mij lijkt het nog altijd onwaarschijnlijk,...soms heb ik nog wat moeite om te ademen, zeker wanneer ik een inspanning doe maar het is echt ongelofelijk hoe osteopatie mijn hele leven helemaal veranderd heeft. Het waren speciale sessies (volledig besteed aan asthma) en waren vrij duur: 70€ per sessie maar dan kijk je niet naar het geld he,... Nu leeft mijn babietje tenminste in een cortisone-vrij lichaam en heb ik geen chronische bronchites meer + asthmacrisissen + verslaving aan de medicatie. (heb wel afgezien in het begin, is vrij pijnlijk en vermoeiend) maar raad het iedereen aan.

Heel goede tip dus van Kimmy,...

Kimmy
14 January 2009, 10:51
ik ben net terug van de afspraak met de osteopate...
ik kan nog niets zeggen want dat helpt blijkbaar maar vanaf maandag, eerst wordt het erger.
ik vond het wel raar dat ze duwde op plaatsen waar het idd veel pijn deed en zo.
ook zei ze dat mijn middenrif erg gespannen staat (stress :() waardoor ik moet opletten dat mijn kindje wel genoeg plaats gaat hebben om te groeien... Mijn bekken en ribben staan blijkbaar ook scheef door zwangerschap, wat ook de extra pijn verklaart.
ze heeft zoals voorspeld ook op mijn lever gewerkt, ook dat deed niet echt deugd!
ik hou jullie op de hoogte of mijn bekken en rug hiermee geholpen zijn.

liefs
Kimmy

ka80
14 January 2009, 13:32
Ja, dat is waar, eerst wordt het erger,...niet zo direct een leuk vooruitzicht!
Laat ons inderdaad weten hoe het vordert. Ik begin vrijdag met kinesitherapie om van mijn rugpijn af te geraken.
groetjes