Volledige versie bekijken : Keizersnede
Yana_Julie
11 January 2011, 15:20
Hoi!
Zijn er nog dames bevallen met KZ?
Bij mij zal het nu voor de 3de x KZ worden door een 'luie' baarmoeder.
Ik heb weeen maar niet zoals het moet en krijg geen ontsluiting.. Het verste dat ik geraakt ben ik na 1week zware weeen met weeopwekkers ed is 4cm...
Groetjes!
mini
11 January 2011, 15:33
Hier ook met een keizersnede bevallen.
Meer kan je overigens in dit topic (http://www.babyplaza.be/community/showthread.php?t=3663&highlight=keizersnede) vinden.
boeleke2704
11 January 2011, 23:15
Hier ook een keizersnede, ook mijn ervaringen staan in het topic dat mini aanhaalt.
aurore79
12 January 2011, 14:51
Hier ook een ks en een slechte ervaring mee gehad, nu weer zwanger en het wordt door de vorige complicaties een geplande ks, ben bang, maar moet er door en hopelijk kom ik deze zonder problemen door :D
Fieke
12 January 2011, 20:28
Hier ook een keizersnede, ondanks het feit dat ik 6 weken te vroeg bevallen ben heb ik er toch goede herinneringen aan!
Het litteken geneest mooi en de rest is afwachten!
Ik had wat schrik voor de epidurale, maar dat viel echt goed mee!
lieze
13 January 2011, 14:28
Hier ook 2 keer een Ks
Een combinatie van luie baarmoeder en kindjes met een groot hoofd;)
De eerste keer ben ik wel 24 uur in arbeid geweest en was ik nadien dus wel heel moe.
de tweede keer viel beter mee omdat we alles voor onze oudste konden plannen enz...
het herstel vond ik bij een tweede pijnlijker. Omdat er veel litekenweefsel is weggehaald en dat voel je dus wel:D Ook een drain gezet en die uithalen was gen lachertje.
De eerste vier dagen zijn de zwaarste...Na een dag of 10 ben je er wel bovenop en na drie weken spreken we er ni meer over :)
Inneke
13 January 2011, 17:08
Een vraagje aan degenen die al een KS hebben gehad: vanaf wanneer kon je terug op je zij liggen op te slapen? Kan 't voor het genezen van de wonde kwaad? Hier is KS 2 weken geleden gebeurd.
mini
13 January 2011, 17:25
heeft een kleine maand geduurd dacht ik, voor ik zelf gemakkelijk kon liggen.
ik gebruikte nog steeds m'n zwangerschapskussen
Buikslapen (ik ben een buikslaper) heeft dan weer langer geduurd, want ik had een ambetant gevoel ter hoogte van m'n litteken.
Fieke
13 January 2011, 19:44
Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van het herstel!
Nu begint mijn litteken wel te jeuken, maar das teken dat het allemaal aan het genezen is!
lieze
13 January 2011, 19:57
Op je zij liggen mag meteen. ik moest al zo gaan liggen na een uur om bv te geven. Maar dat deed verdorie zeer hoor!! Maar dat is bij iedereen anders. Ik had nog wat buik mee te tillen en mss daarom... Ik sliep wel bijna direct weer op mij zij(na een goeie week met steun van wat kussens)
en op mijn buik na een maand ofzo?
mini
13 January 2011, 19:58
zo zie je maar dat verschilt van persoon tot persoon, ik kon niks verdragen ter hoogte van m'n litteken
aurore79
13 January 2011, 20:15
Ik heb een zh bacterie opgelopen in de wonde van mijn ks en heb 14 weken niet kunnen stappen en platliggen was een hel, ik sliep half recht, zo deed het geen pijn!
Inneke
13 January 2011, 20:58
af en toe probeer ik mij eens een beetje te draaien op mijn zij, niet dat 't echt pijn doet, maar 't voelt nog niet erg comfortabel. heb ook wel wat schrik dat 't kwaad kan voor het genezingsproces van de wonde.
echt pijn heb ik niet aan die wonde, maar geeft zo'n trekkerig gevoel, beetje jeuk... voor de rest hoor je mij niet klagen over de ks, verloopt beter dan ik had kunnen denken.
hoelang hebben jullie met zo'n buikband van het ziekenhuis rondgelopen??
tiger
14 January 2011, 08:23
Na een paar dagen sliep ik al terug op mijn zij. Vond het verschrikkelijk dat ik die eerste dagen in het ziekenhuis constant op mijn rug moest liggen!
mini
14 January 2011, 09:12
Ik denk dat ik diene band max een maand heb gedragen, weliswaar overdag, 's nachts vloog dat ding eraf
tiger
14 January 2011, 09:29
Ik heb nooit zo een buikband gehad, niemand heeft mij daar iets over gezegd.
mini
14 January 2011, 09:45
Ik moest die dragen in het zh.
Het maakte de eerste dagen dragelijker bij het stappen.
Inneke
14 January 2011, 10:04
Voorlopig draag ik die band nog dag en nacht, maar voelt als een opluchting als ik die kan uitdoen voor te douchen. Niet dat die zo fel stoort eigenlijk, zal al content zijn als die "sexy" kousen uit mogen. Vandaag laatste spuitje.
mini
14 January 2011, 11:58
die kousen heb ik dan weer nooit moeten dragen
Inneke
14 January 2011, 12:07
't Is precies in elk ziekenhuis anders. Dat niet overal een buikband wordt gebruikt zeiden de vroedvrouwen wel, maar de kousen, ik dacht dat dat standaard na een operatie is.
kyanoke
14 January 2011, 12:09
direct op mijn zij kunnen liggen, tweede dag was ik mijn kamer al aant opruimen, maar ben dan ook een hele flinke en hele sterke ;-)
en altijd mijn bed samen met de verpleegster opgemaakt en soms ook alleen, maar da zal komen door mijn beroep!
kyanoke
14 January 2011, 12:10
kousen is idd standaard na zo een operatie, zh heeft in mijn ogen een fout gemaakt als ze dat niet aangeboden hebben.
Inneke
14 January 2011, 12:14
direct op mijn zij kunnen liggen, tweede dag was ik mijn kamer al aant opruimen, maar ben dan ook een hele flinke en hele sterke ;-)
en altijd mijn bed samen met de verpleegster opgemaakt en soms ook alleen, maar da zal komen door mijn beroep!
De eerste 2 dagen in het zh heb ik alles laten doen, maar op dag 3 heb ik Lisa haar badje gegeven, pampers ververst, ... Gyn verschoot er een beetje van dat ik dat toen al deed. Maar ik kan er ook niet goed tegen als ik niks kan doen.
Vannacht ben ik op de een of de andere manier op mijn zij gesukkeld :), heb zalig geslapen!
kyanoke
14 January 2011, 12:16
das heel goed inneke, alles komt terug goed zenne.
mini
14 January 2011, 12:25
zh heeft helemaal geen fout gemaakt want ik liep al rond na dag 2.
En dat heeft helemaal niks met flink en sterk te maken. Maar soit.
Al eens bij nagedacht hoe mensen zich moeten voelen zoals jij je altijd profileert?
Srry maar ik erger me er soms wel aan.
Als iemand een week, twee weken of langer ni uit de voeten kan vanwege de KS, dan heeft dit niks te maken met hoe sterk je bent!
kyanoke
14 January 2011, 12:30
ik was aant wachten op uw kritiek!
tiger
14 January 2011, 12:35
Ik heb ook nooit kousen moeten dragen, nooit over gesproken in het ziekenhuis. Wel heb ik iedere avond in het ziekenhuis zo een spuitje gehad in mijn benen.
De eerste twee dagen kon ik helemaal niet uit bed. Ik was zo blij dat ik op dag 3 de kamer een beetje op orde kon zetten :-)
Kimmy
14 January 2011, 12:57
oooh, ik was die rotkousen alweer vergeten... het was SUPER warm toen ik moest bevallen en die kousen deden er geen goed aan :)
als ik me goed herinner was dat gewoon standaard verplicht na een operatie ivm doorligwonden?
ik moest het wel niet proberen om ze af te doen, ze hadden het altijd gezien ("ja maar het was maar voor heel even" ;))
mss dat ik toch nog ga blij zijn dat het iets minder goed weer is nu ik deze keer moet bevallen :)
ik kon de hele ziekenhuisperiode niet op mijn zij liggen (6 dagen!), dat deed heel veel pijn... zelfs thuis ook nog de eerste periode
ik ben van plan iets "flinker" te zijn nu maar eigenlijk kon ik er niet zo veel aan doen dat het de eerste dagen niet lukte, het deed gewoon téveel pijn
Mini, kyanoke, jullie hoeven daar geen ruzie over te maken: de één herstelt traag en de ander sneller... op die manier hebben we elk onze eigen herinnering aan onze KS: voor Kyanoke (en anderen) lijkt het moeilijk te begrijpen dat Mini en ik (en nog anderen) er zo'n rotgevoel aan overhielden en nog af en toe eens willen klagen daarover en voor ons is het moeilijk te begrijpen dat het zo vlot ging bij jou, Kyanoke, we zijn blij voor jou maar als je bepaalde dingen zegt, voelt het soms alsof je bedoelt "zeg, mannekes, waarover zagen jullie, zo erg is dat toch allemaal niet"...
geen reden om ruzie over te maken vind ik!
kyanoke
14 January 2011, 13:05
maak er geen woorden meer aan vuil kimmy, wou alleen nog even op u antwoorden, was niet voor doorligwonden maar kousen zijn samen met de spuitjes, fraxiparine om flebit tegen te gaan.
Kimmy
14 January 2011, 13:07
maak er geen woorden meer aan vuil kimmy, wou alleen nog even op u antwoorden, was niet voor doorligwonden maar kousen zijn samen met de spuitjes, fraxiparine om flebit tegen te gaan.
o jeeee ik was die spuitjes ook al vergeten :)
is flebit niet doorligwonden?
kyanoke
14 January 2011, 13:11
nee kimmy, flebit is een klonter in de aders krijgen( bloedklonter)
Kimmy
14 January 2011, 13:15
o bah, ik heb op google gezocht naar wat doorligwonden dan wel zijn en vond foto's hiervan, had ik beter niet gedaan......
kyanoke
14 January 2011, 13:19
ni mooi om te zien he? ik heb er zo al veel verzord, nog maar te zwijgen over de geur van zo een wonde soms...
Yana_Julie
14 January 2011, 13:49
Ik heb eigelijk bij beide keizersnedes bijna niet afgezien..
Die buikband en kousen had ik ook, beide heb ik niet langer dan een week gedragen want kon het niet verdragen..
Bij de 1ste ben ik vrijdagmiddag geopereerd geweest en zaterdagmiddag zette ik mn eerste stappen door de gang. Toen ik uit het ziekenhuis ging deed ik ook alles zelf zoals ervoor.
Bij de 2de ben ik woensdag laatavond bevallen, donderdagochtend toen ze mij kwamen wassen stapte ik al uit bed zodat ze het bed konden verversen en stapte ik de kamer al wat rond (toen zat de epidurale nog in mn rug) de verpleegster verklaarde mij zot. Smiddags zijn ze dan de epidurale komen uithalen en toen mn man na zn eten kwam was ik al verdwenen :D ons dochtertje lag op Neonatologie 2gangen verder aan de andere kant van het ziekenhuis en ik moest en zou haar zien en ben tot daar gestapt, was wel doodop maar had een goede motivatie ;) Ook hier had ik geen last van mn snede en kon ik weer alles doen zodra ik thuis was..
Mn 2de snede is wel 'lelijk' dichtgemaakt door de spoedgynaecoloog, maar mn vaste gyn heeft beloofd om het weer mooi te maken bij deze bevalling :)
Fieke
14 January 2011, 15:01
Ik was ook snel te been!
En idd die rot steunkousen! Warm en jeuken bah!
Die spuitjes kreeg ik ook, en ik moet ze nu zelf thuis nog 20 dagen zetten!
En das idd allemaal ten flubit!
De ene herstelt nu al sneller dan de andere, ik zou me niet meten aan elkaar! Geef je lichaam maar voldoende tijd om te herstellen!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.