Volledige versie bekijken : Wasproducten
Nes
8 January 2009, 14:03
Hela daar ik binnenkort ga beginnen alles stilletjes aan te wassen heb ik nog een klein vraagje. Daar ik verschillende kleurtjes heb ga ik babyspullen bij die van mij moeten steken. Kan dat kwaad? (Ik gebruik geen wasverzachter, mijn man heeft daar een allergische reactie op) Nu heb ik ook al gehoord dat je speciaal wasmiddel moet nemen. In gewoon middel zou een product zitten dat je baby niet mag aanraken. Naar het schijnt zou het wasmiddel 'Le Chat' dat product niet bezitten. Is dat waar of dat gewoon onzin?
snoezel
8 January 2009, 15:56
de babyspulletjes gaan hier allemaal in 1 machine.
nog geen enkel gehad dat van kleur is afgegaan.
in het begin waste ik onze kobe zijn kleertjes gewoon met hetzelfde wasproduct als voor ons...
nu heeft hij wat een gevoelig velletje en gebruik sindsdien le chat, ook de wasverzachter daarvan (ruikt heerlijk)
Nes
8 January 2009, 16:21
Ha dan ga ik voor de zekerheid ook maar veranderen van product. Het mijne nu is toch ver op dus is dat de moment en dan kan ik direct zien of mijn ventje er ook opkan.
Wel ik heb al lichtblauwe kleedjes, witte en dan het gevaarlijke rood, auberginne,... dus ik vind het gevaarlijk dat allemaal samen te steken. Dat wit en lichtblauw is ok, ik heb wel een machien van elk (lakentjes en kleedjes samen). Maar die andere kleuren zou ik graag tussen ons kleren wassen.
En mag ik azijn toevoegen om de kleuren mooi te houden?
Bedankt snoezel
snoezel
8 January 2009, 20:09
azijn wordt dikwijls gebruikt ipv wasverzachter voor kindjes die daar niet goed tegen kunnen!
ik gebruik dat bij mijn katoenen luiers!
dus nes, het is dus een jongetje :)
bij mij gaan al die kleurtjes er samen in, donker - licht ...
grt
snoezel
ka80
8 January 2009, 21:25
Proficiat met je jongetje Nes!! hahahahaaaaa
Seg, ik heb zo van die noten van de Himalaya, die helemaal naar niets ruiken en dus 100% natuurlijk zijn. Het wast goed maar ik vrees dat het toch niet krachtig genoeg zal zijn voor babyspullen. Ik denk ook wel dat ik zijn kleren ga mengen met dingen van ons hoor.
Snoezel, katoenen luiers,... daar wil ik nu al lang eens iets over posten! Vind ik een super idee, ik zal eerst eens lezen wat er hier op het forum al van opstaat. groetjes
lies
8 January 2009, 23:13
moeten babykleren gewassen worden voor ge ze gebruikt?
*shock*
snoezel
9 January 2009, 08:46
ik probeer dat wel te doen...
gewoon omdat iedereen dat toch eens bepampeld in de winkel!
en onze kobe met zijn gevoelig velleke...
better safe than sorry zegt mijn ventje altijd!
en wassen doe je toch de hele tijd!
ka80, er is al een topic over katoenen luiers,
zal het eens up'en!
grt snoezel
lies
9 January 2009, 11:47
is het niet zo dat als je kinderen te veel afschermt, dat je dan op termijn kwetsbare en allergische kinderen creëert?
ik ga eens aan mijn ma vragen of zij dat deed. En indien niet ga ik dat ook niet doen, denk ik. :)
Mrs O.
9 January 2009, 11:54
Ik ga toch ook al mijn kleertjes is wassen voor toto ze zal aandoen ze... Dan ruiken die ook ni meer zo nr 'winkel' én dan ben je zeker dat ze proper zijn...
En idd, Lechat is ideaal voor tedere babyvellekes hé :) en ruikt yummie...
Ik ga de babykleertjes ook apart wassen, want we hebben een hond en een kat die ruiven, en als je onze kleren wast durven er soms wat haartjes blijven plakken... Voor mij niet erg, liever toch niet op de kleertjes van toto...
Ik vind dit persoonlijk niet 'teveel afschermen', het is gewoon erg hygienisch zijn, wat zeker geen kwaad kan bij een klein babytje zonder deftig immunsysteem... Eens beetje ouder, versoepel je toch in alles... mr dan kan het ook minder kwaad...
veerle
9 January 2009, 13:41
hoi dames,
als ik nieuwe kleren koop was ik ze ook op voorhand:s
wie weet door wie ze al gepast zijn enzo :)
gewoon een gewoonte van mij :)
xxx
xx
x
ka80
9 January 2009, 13:50
Hey, ik ga de kleertjes die ik nu al heb, toch enkele weken voor de geboorte allemaal wassen denk ik. Eens hij er is zal ik dan wel zien hoe het velletje van ons zoontje er aan toe is en me dan direct aanpassen naargelang de roodachtig- en bubbeligheid van zijn huid.
mini
9 January 2009, 18:20
Ik was ook alle kleren onmiddellijk die ik koop in de winkel.
Is zoals hierboven al gezegd is, je weet nooit wie die kleren al aangehad heeft. Ook ik heb een teer velleke :P
Iedere avond insmeren met een olie enzo.
Nu heb'k laatst amandelolie gekocht voor baby's (is beter ook voor iemand met extreme droogheid, wa ik dus heb :/)
Hypo-allergeen staat op de fles en blijkt dat'k in allemaal rode bubbels kom :/
Mss moet'k ik toch eens langsgaan bij de dokter om te weten aan wat ik juist allemaal allergisch reageer :/
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.