PDA

Volledige versie bekijken : ouderschapsverlof

lizy
8 January 2011, 15:33
Hallo,

Ik ben vanaf september terug beginnen werken na de bevalling van mijn dochtertje. Ik nam/ neem ouderschapsverlof op in 1/5. Nu ben ik terug zwanger en zou ik in maart al moeten stoppen. Ik weet dat je je ouderschapsverlof kan opnemen in blokken van 5 maand. Kan je het ouderschapverlof ook onderbreken? Nu 5 maand werken met 1/5 ouderschapsverlof dan onderbreken tot ik terug begin te werken en dan de rest van mijn ouderschapsverlof opnemen van mijn eerste kindje?

Als dat niet mogelijk is en ik dus een groot deel zou verliezen van mijn ouderschapsverlof, kan ik dan vroeger stoppen. Zou ik vb kunnen zeggen dat ik mijn 2 maanden ouderschapsverlof die me nog resten volledig opnemen? Zou ik dat meteen kunnen opnemen of is er hier ook een remijn voor nodig?

Kan iemand me aub helpen. Ik heb niet echt vertrouwen in mijn werkgever...

Alvast bedankt!
Groetjes

mini
8 January 2011, 16:04
best eens gaan informeren bij de vakbond ;)

Twinkel
8 January 2011, 16:45
Normaal kan je die blokken van 5 maand nemen wanneer je wil. Wanner je echter nu in januari bv een blok start en je moet in maart stoppen, dan ben je de rest van deze blok kwijt.
Maar als je 5 maand op is en dan stop je met werken en dan beval je en... dan heb je nadien nog recht op het ouderschapsverlof dat je over hebt van je eerste kindje en alle ouderschapsverlof van je tweede kindje.