PDA

Volledige versie bekijken : afbouwen medicatie verborgen reflux

snoezel
7 January 2011, 15:53
hey allemaal,

ons diede die krijgt omeprazole.
de ka had gezegd van eens te proberen afbouwen.
ze krijgt omeprazole van ratiopharm. daar zitten negen bolletjes in en ze krijgt er zo 2 's morgens en 2 's avonds.
nu ben ik gisterenmorgen begonnen met eentje.
daarjuist lag ze te huilen in haar bed (zo wordt ze nooit wakker maar kom) en toen ik haar uit haar bed haalde rook ik echt haar eten.
ze was ook aan het slikken na het huilen (doet ze anders ook niet)

nu ligt ze vrolijk te spelen en slikt ze niet meer.
wat doe ik nu het best?
gewoon verder proberen met 1tje?
wanneer zijn jullie kunnen afbouwen?
kobe was 9 maand...

groetjes
snoezel

sann
7 January 2011, 16:16
hier ook omeprazole, tot nu toe zijn wij nog niet kunnen afbouwen, er is wel nog niet verhoogd ivm zijn gewicht dus hij krijgt nu nog steeds wat hij kreeg toen we begonnen ( zo'n 7 maand geleden )

sunshine
7 January 2011, 19:15
Tuur was 11 maanden. We zijn eens proberen stoppen op 7 maanden, maar dat ging echt niet, en doordat we hebben moeten stoppen moesten we nadien de dosis verdubbelen om het nog weg te krijgen. Ik heb die dosis rond 9 maanden opnieuw gehalveerd maar ik zag verandering en 'k heb daarom niet volledig opnieuw durven stoppen. Op 11 maanden ging het als niets.

Krijgt Diede nu één bolletje 's morgens en eentje 's avonds? Misschien dat ik eens naar de ka zou bellen en vragen wat je moet doen, maar ik zou zeggen, trager afbouwen, misschien enkel eentje 's morgens weglaten en die twee van 's avonds (dan ligt ze meest plat) wel nog blijven geven tot ze daaraan gewoon is.
Als je al maar eentje weglaat, zou ik het in de gaten houden, en blijft het zo zou ik nog niet stoppen en haar dat bolletje terug geven (maar ik zeg dat misschien ook alleen maar omdat het bij Tuur zo'n miserie was omdat terug ok te krijgen).

snoezel
7 January 2011, 22:17
k heb haar maar terug twee bolletjes gegeven.
binnen een maandje kan ik eventueel nog eens proberen hé...

pruts
10 January 2011, 15:22
Hoi Snoezel,

Sébastien kreeg ook omeprazole, wel een siroopje dat de apotheker er van maakte, dus niet rechtstreeks de bollekes.
Sinds een dikke maand of misschien zelfs al iets langer geven wij niets meer. Sinds het begin dat Sébastien omeprazole kreeg, is de dosis nooit verhoogd, dus door groter te worden waren we eigenlijk al aan het afbouwen. De KA zei ons van in 1 keer te stoppen, maar dat durfde ik toch niet. Eerst zijn we begonnen met het nog maar om de andere dag te geven en niet meer elke dag (Sébastien moest het wel maar 1 x per dag krijgen). En dan zijn we geleidelijk van 2,5mL naar niets gegaan.
Wij hebben eigenlijk geen problemen gehad. Heel af en toe geeft hij nu nog eens terug en dat ruikt dan wel zuur, maar hij heeft er geen last van.

Succes met het afbouwen!!