PDA

Volledige versie bekijken : tot wanneer kan een miskraam voorkomen?

vasoramasa
5 January 2009, 22:30
hey,

ik heb een vraagje. tot wanneer kan een miskraam voorkomen en vanaf wanneer heeft een baby echt kans op overleven als het te vroeg geboren word? ik zou graag jullie verhalen hierover lezen.

snoezel
6 January 2009, 07:34
hangt er zo van af hé.
ik ken iemand die op 30 weken is bevallen en dat kindje heeft het niet gehaald en dan zijn er die op 26 weken bevallen en dat kindje haalt het wel.
er zijn er ook die heel hun tijd uitdoen en waar nog iets mis gaat :s

spijtig genoeg hebben we dat niet in de hand hé!
vanaf 36 weken is je kindje wel voldragen (zoals ze dat zo mooi zeggen)

groetjes
snoezel

ka80
18 January 2009, 15:51
Over het algemeen is je baby levensvatbaar vanaf week 28. Dan is het wel een groot (allee klein) prematuurtje en kan het nog misgaan.
Een vriendin van mij heeft vorige week (ze was in week 27) haar baby heel onverwacht verloren. De baby heeft enkele uurtjes na de vroeggeboorte gevochten en is dan gestorven. Een miskraam voorkomen is heel moeilijk denk ik...

lotjen
19 January 2009, 12:52
Goh,als ik dat hoor wil ik mn oren en ogen dichtdoen en er niet aan denken,maar een mens moet daar
realistisch in zijn é... Daim,dat ik mn baby'tje nu nog zou moeten verliezen,dat moet echt vreselijk zijn!!!

ka80
19 January 2009, 21:07
Ja he, verschrikkelijk,... ik ben er nog altijd niet goed van. Maar maak je maar geen zorgen, dit gebeurt maar zeer zelden...

patje82
5 February 2009, 16:35
Hey, een eerste kindje zo verliezen is heel moeilijk. Ik ben mijn eerste verloren op iets meer dan vier maand. Ik had hevige buikpijn en veel bloedverlies. Mijn man heeft mij in allerijl naar het ziekhuis gebracht, maar niks kon nog helpen. daarna was ik onmiddellijk opnieuw zwanger en opnieuw kreeg ik bloedingen, ik had ook veel te vroeg opening, en heb veel moeten rusten. Dit kindje heb ik gehaald. Van mijn beide kindjes heb ik van de eerste tot de laatste dag misselijk geweest en overgegeven. Bij mijn tweede was ik de eerste helft van mijn zwangerschap 8kg kwijt. Ook mijn zus heeft het niet makkelijk gehad. Toen zij voor de voorlaatste keer (ze was toen een 8.5 maand ver)bij de dokter ging, moesten ze haar vertellen dat haar kindje dood in haar buik zat. Ze heeft dan moeten binenkomen en ze hebben haar een epidurale spuit gegeven om zo weinig mogelijk pijn te voelen. Ze heeft haar kindje gebaart en de hele voormiddag heeft ze het bij haar gehouden. Mijn moeder heeft in totaal 3 miskramen gehad, ook 1 op 5 maand. Wij kunen nu zeggen dat dit waarschijnlijk een groot deel erfelijk is. Spijtig genoeg. Diot wil niemand meemaken.

snoezel
5 February 2009, 16:58
pfff....
koude rillingen lopen hier over me!
dit wil inderdaad niemand meemaken patje

L@yla
12 February 2009, 11:35
patje 82
wat verschrikkelijk allemaal...
word er niet goed van als ik dit allemaal lees
x
layla

elsken
12 February 2009, 12:15
Ik ken ook iemand waarbij het het eerste kindje was en het heeft het ook niet overleefd. Ik denk dat het maar een goeie maand geleefd heeft. Dit is zo verschrikkelijk dat ik niet goed versta dat men dit niet kan zien in één of andere test.
De dag van vandaag kunnen ze wel al veel waarom kunnen ze dit dan niet voorzien

snoezel
12 February 2009, 13:38
ze kunnen ook niet voorspellen wanneer iemand kanker of zo gaat krijgen hé...
het is en blijft een wonder om kindjes te krijgen :s

_liesje_
16 February 2009, 14:01
een klant van me( ben kapster) haar kleinkindje is gestorven, 2 dagen voor de geplande keizersnede. hij lag in stuit, en is zelf nog willen draaien, maar jammer genoeg heeft hij zen eigen navelstreng afgebonden. ze is ook natuurlijk moeten bevallen.
jammer genoeg gebeuren en nog steeds zon vreselijke dingen! aan iedereen die dit heeft meegemaakt, jullie zijn echt moedige vrouwen, die nog voor een kindje gaan!!!

ka80
16 February 2009, 18:05
OOOH,... hoe erg is dat wel niet,... 2 dagen voor de bevalling! Ocharme toch

minerfa
24 April 2009, 20:10
ik heb drie jr geleden ook een miskraam gehad.was zwanger van een tweeling.was bijna 5 mnd.
had pijn in mijn onderbuik,moest veel plassen.vertrwoude het niet.ben naar het ziekenhuis gegaan.de verpleegster zei misschien is het een blaasonsteking.ze kwam terug met het antwoord.
dat de kinderen geboren zullen worden.
leek wel of de grond onder me weg zakte.ik wist het gewoon niet meer.was gewoon gebroken.
ik pakte de draad wer op,ging veel werken.
ik heb het nu een plek gegeven.
we gaan nu weer proberen,en toch heb ik het in gedachten.

ik heb van die ovl testen gekocht en ik weet niet of het echt betrouwbaar is.
zijn er mensen die ook zo'n lange clyc 36 heeft.
en zijn die testen betrouwbaar.

snoezel
25 April 2009, 07:11
minerfa,
t moet zo zwaar zijn om je kindjes te moeten afgeven...
ik ken nog vrouwen die een cyclus hebben van rond de 36dagen en die zijn toch redelijk snel zwanger geraakt hoor!
hopelijk mag je nu een droom van een zwangerschap hebben en komt alles goed!

groetjes
snoezel

Trinity
25 April 2009, 09:14
Hej,

Welkom op het forum!!!!
Ik kan begrijpen dat je daar nu nog aan denkt, zeker nu je terug probeert zwanger te worden. Dat je kindjes iets overkomt, ook die dat nog niet geboren zijn, moet een van de ergste dingen in je leven zijn.
Zoals snoezel zegt: k hoop dat je snel zwanger bent en een droomzwangerschap mag hebben.
Ik had trouwens een cyclus tussen de 36 en 41 of 43 dagen.

Groetjes