PDA

Volledige versie bekijken : bumbo babysit of niet?

babs
4 January 2011, 19:29
Gisteren had ik in de winkel zo'n bumbo sitje gezien, heb Niene er even in gezet en ging wel goed. Nu vraag ik mij af of ik er mij zo eentje zou halen of het toch maar weggegooid geld is.
Sommige vinden het top en anderen vinden het maar niks.

reacties?

babs

mini
4 January 2011, 19:32
Ik heb het tweedehands kunnen kopen en ik ben best wel blij dat ik het niet nieuw gekocht heb.
Het is een fantastisch ding, maar heel lang heb ik het toch ni kunnen gebruiken.
Bovendien kost het nieuw veel geld, vind ik persoonlijk :o

rienemieke
4 January 2011, 19:47
NOor zat daar enorm graag in!

Jess
4 January 2011, 20:12
Wij hebben dit ook en vind het wel een handig ding, het gaat hier veel mee als we ergens gaan waar ik Mathis moet eten geven, lekker makkelijk stoeltje daarvoor!

Elke_
4 January 2011, 20:49
Heb hier ook lang over getwijfeld en uiteindelijk die van mijn schoonzus in bruikleen gekregen. Heb er wel zo'n tafeltje bijgekocht.
Mathias zit er wel eventjes graag in, maar nooit echt lang. Hij begint zich wel recht te duwen, dus moet er goed bijblijven.
Mijn onthaalmoeder had er ook eentje en die vertrouwt het ook niet echt meer sinds een kindje zich op zijn zij gegooid had met stoeltje en al...

Zou het sowieso tweedehands kopen, je vindt die met hopen en al vanaf 15€
Nieuw zijnde vind ik ze ook wat duur.

Twinkel
4 January 2011, 20:50
Je mag ze er naar het schijnt ook pas inzetten als ze al zelf kunnen zitten. Denk dus ook ni da het lang te gebruiken is. Wij hebben er alleszins geen gekocht.

PETRA
4 January 2011, 21:53
wij hadden het op de lijst staan. Arne zit eigenlijk niet graag en in zijn bumbo vindt hij het ook maar heel even plezant. Hij strekt zich volledig en gooit zijn hoofd naar achter als hij eruit wil. Leuk als afwisseling dus maar niet om hem eten te geven of zo. Hij vindt hem nu vooral leuk om speeltjes in te stoppen en terug uit te halen :D , het wordt dus toch wel nuttig gebruikt, al is het niet waarvoor het dient.

M'tje
4 January 2011, 22:51
Hier raakt Renée er moet moeite in, met haar dikke billetjes ;-) Ben er ook niet zo'n fan van, toch niet voor Renée...

tiger
5 January 2011, 08:11
Ik heb het nieuw gekocht en vind toch wel dat het wat te veel geld was.
Dat is een tijdje super handig geweest, maar echt lang is het niet gebruikt. Nu speelt jarne er nog wel soms mee, hij duwt het voor zich uit door heel living, of zet het op zijn zij om ermee te rollen :-)

cocelinetje
5 January 2011, 08:32
Wij hebben het nieuw gekocht en eerlijk gezegd heeft Lander er echt niet veel ingezeten. We konden het ook niet zo lang gebruiken en ik vind het dus een beetje 'weggesmeten' geld. In de crèche heb ik hem er wel regelmatig in zien zitten :)

idep
5 January 2011, 10:11
Hier erg veel gebruikt, ook bijvoorbeeld om fruit- en groentepap te geven op verplaatsing. Lukas zat er zalig in! Ik heb zelfs het tafeltje bijgekocht. Ik ben benieuwd of Julie er nu ook zoveel plezier van zal hebben, voor mij was het alleszins zijn geld waard.

babs
5 January 2011, 10:30
heb gekeken voor tweedehands nu is het nog wachten op een mailtje. ben toch wel eens benieuwd

babs

boeleke2704
5 January 2011, 10:39
Super handig ding!! Heel content van!!
Maar blij dak het heb kunnen lenen van m'n zus want Henri heeft er niet lang ingezeten...

snoezel
5 January 2011, 13:40
ik heb onze kobe daar in den tijd eens bij een vriendin ingezet (hij was toen een vijf maand oud) en hij was er op geen vijf minuten uit :(
dus hier was het ook geen optie
al blijf ik het wel iets leuk vinden

winnie
5 January 2011, 15:22
Ben er ook niet echt een voorstander van. Ik heb het gelukkig kunnen lenen van mijn nicht maar ons meisje zat daar echt niet graag in.Ze strekte zich steeds om eruit te geraken

Jolien!1
5 January 2011, 17:21
Zeer handig en mijn dochtertje vindt het geweldig!
In het kinderdagverblijf waar ik verantwoordelijke ben, hebben wij ook twee bumbo's. Echt zeer fantastisch! De kindjes genieten!

taschkevdv
6 January 2011, 10:00
ik heb het gekregen van bij de geboorte van iluna. vind het ook wel iets handig. als ik de was aan het opvouwen ben ofzo zet ik ze mee op tafel enzo naast mij en lachen dat ze dan doet :). haar broer is bijna 3jaar en vind het zelfs nog plezant om in te zitten :D en nee hij is niet bepaald klein, dus eigenlijk kan het precies wel heel lang mee :)

Trinity
7 January 2011, 19:40
Ik heb een uitzending gezien waarin de bumbo wordt afgeraden, omdat het passiverend is en daardoor de motorische ontwikkeling vertraagd. We zouden de neiging hebben om onze baby sneller te willen laten zitten dan nodig, voor dat ze zelf alleen kunnen zitten. Maar ik schrijf er dan ook maar bij dat ze hier in denemarken ook vrij anti-relax stoeltjes zijn :-)

Verlijn
8 January 2011, 10:41
Hier geen groot succes als ze een maand of 4-5 was. Ze kon er snel zelf uit en zat er eigenlijk niet graag in.
Maar nu vind ze hem schitterend: Ze klimt er zelf in en uit en amuseert zich te pletter. ik daarentegen hou mijn hart vast als ik haar bezig zie.

isabelga
15 January 2011, 13:51
Ik ben hier volop op zoek naar een Bumbo zit, maar ik vind het hier niet ...
In italie staan ze echt wel wat achter als het op moderne babyspullen gaat: net zoals de box die hier niet in hout bestaat, enkel met zo een net errond (is in heel europa verboden, enkel in italie mogen ze die nog verkopen)
Ik heb al alle winkels hier afgebeld en ze kennen de bumbo seat zelf niet!
Ik heb er eentje gezien in de winkel waar we onze lijst hadden gelegd, maar ze hebben het plateautje niet op ... en ik wil die met het plateautje!
Mijn laatste kans is hem ergens online te kopen, maar met verzendingskosten en zo erbij is dat wel een duur stoeltje!

Nog een vraagje aan de mama's die hun kindje erin hebben gezet: tot welke leeftijd / gewicht kunnen ze daar eigenlijk in?
Op internet lees je tot 14 maand en op andere websites tot 10kg! maar mijn ventje weegt al 7kg500 ... is het dan wel nog de moeite?

Trinity
16 January 2011, 11:21
eens duitse, zweedse en hollandse sites proberen, verzendingskosten zijn niet altijd zo verschrikkelijk (belgische webwinkels zijn daarentegen niet altijd zo een groot succes). Maar ik bekijk het natuurlijk van een ander perspectief: denemarken is eu's duurste land, dus vinden wij veel in t buitenland incl verzending goedkoop :)
Of je familie in belgië eentje 2e hands laten kopen en dan laten versturen?

Maar persoonlijk zou ik het ding toch niet kopen. Eens ze zelf kunnen zitten, is het beter van ze op de grond te zetten met alle bewegingsvrijheid en motorische ontwikkeling ten goede. En om te eten, dan kunnen ze in de eetstoel. Als ze zelf nog niet kunnen zitten, mogen ze nog niet in de dumbo. Dus ja, ik zie er het nut echt niet van in, maar dat is persoonlijk natuurlijk :)