Volledige versie bekijken : doopsuiker gezocht en gevonden !!!
Mrs O.
5 January 2009, 12:18
Hoi ladies (én kingka)
ik was op zoek nr beetje 'afrikaans' geïnspireerde doopsuikerthema's en na mr eventjes zoeken heb ik de ideale (mr vrij prijzige) oplossing gevonden!!! het ziet er prachtig uit en is op en top keniaans zoals de papa !!! zie www.fairytale.be bij levensboom
Je kan één of meerdere levensbomen (gemaakt uit bananebladeren) aanschaffen waarin kiondo's (rieten mandjes) met suikerboontjes worden ingehangen... Het steunt een schoolproject in Kenia, meerbepaald in Kibera, de sloppenwijk waarnaast mijn ventje vroeger woonde... Het ziet er echt wel leuk uit !!
Kennen jullie mensen die al voor zo'n fair trade doopsuiker hebben gekozen??? Zo ja, Wat waren hun ervaringen?
Het is best prijzig (denk ik, weet niet hoeveel andere doopsuikerdingetjes kosten), mr met het aanschaffen van 1 boom met 100 mandjes kan je een kindje in kibera een jaar nr school laten gn, dus ik denk dat ik het toch ga doen...
katrientje
5 January 2009, 12:25
waaaaaaaaaaaaaaw ziet er echt heeeeel mooi uit hoor Mrs O.!
ka80
5 January 2009, 13:41
SUPER MRS O!!! Geweldig idee!!!!!!!
Mrs O.
5 January 2009, 13:49
hehe, vind ik ook, net mijn man gebeld en die vindt het GEEN goed idee... Tim is nogal maatschappijkritisch (kenia is megacorrupt, das wel waar) en gelooft niet in de wonderen van fair trade en ngo goede doelen... Hij zegt dat dat geld nooit goed gespendeerd zal worden en door de hoge piefen wordt opgegeten... Was echt ontgoocheld in zijn reactie... :(
MAAR nu mag hij toch op zijne kop blijven staan ze, IK beslis deze keer :), het kost evenveel als gewoon doopsuiker én het ziet er leuk uit én ik geloof wel dat er een plaatselijk doel mee zal gesponsord worden... en moest dit niet het geval zijn heb ik het toch geprobeerd...
sorry moest ff ergernis kwijt :)
taschkevdv
5 January 2009, 13:57
hey
ziet er wel tof uit zo'n boom.origineel ook wel :). als je er dan nog is iets met steunt is het helemaal goed meegenomen he.ja het is inderdaad niet duurder dan gewone... girlpower he :) zie maar dat je uw zin krijgt ;)
Kimmy
5 January 2009, 16:33
Hoi ladies (én kingka)
én Tim van Kimmy, want die leest tegenwoordig ook al jullie verhalen mee ;)
ik vind het echt een tof idee Mrs. O.!! spijtig dat jouw Tim je enthousiasme niet deelt, é... maar je krijgt het hem vast wel aangepraat, niet? ;)
ik ben daar eigenlijk nog helemaal niet mee bezig, met de doopsuiker, lijkt mij een leuk werkje!!
succes!
Kimmy
Mrs O.
5 January 2009, 16:35
ah ja ik was timmy vergeten :)
sorry timmy van kimmy !!!!
Idd kimmy, hij zal ni veel keus hebben deze keer... ;)
Ah btw, ik voel sinds vanmiddag toto supergoed bewegen !! alé tzijn plopjes mr echt goei duidleijke plopjes en frutselingskes... is echt waaaaaaaauw... Voel jij babybeer al?
sunshine
5 January 2009, 16:37
Ik vind het een heel origineel idee. Hoeveel bomen zou je nodig hebben, of denk je dat je 100 zakjes kan hangen aan één boom? Ik vind niet erg duidelijk op die site, maar 'k zou dat ook wel overwegen (als ik ooit beval tenminste...).
Mrs O.
5 January 2009, 16:47
ik denk dat ik 2 boompjes zal nemen,, je kan er altijd zakjes bij aanhangen he, beetje bijvullen als hij leeg raakt...
lotjen
5 January 2009, 16:47
Een super idee mrs.O,
vanaf wanneer begin je eigenlijk het best met te zoeken nr doopsuiker en kaartjes...
Mijn klein vlindertje doet ook al goed zijn/haar best zu,soms is het zelf constant op
dezelfde plek,en dan voelt het niet zo aangenaam,maar voor de rest voelt het zalig,
ik voel me echt bevoorrecht dat ik dit mag meemaken!
We weten ondertussen ook wat het is,boy/girl...
En ik ben er dolgelukkig mee,nu nog het proberen te verzwijgen,da zal niet gemakkelijk zijn!
Liefs Lotte
Mrs O.
5 January 2009, 16:51
ik was toevallig is aant googlen vandaag hoor, ga nog ruime tijd wachten met alles te bestellen... :)
oh ik zou het ni kunnen zo zwijgen, dus ja, ik ga wachten tot de bevalling he...
snoezel
5 January 2009, 16:53
ik heb de doopsuiker helemaal zelf gemaakt dus ben begonnen op een week of 16 (en klaar op 37weken :) )
het geboortekaartje was een eigen ontwerp. weet niet meer juist wanneer we dat gemaakt hebben, denk rond een week of 30
kan volgens mij ook nog later hoor maar ik had dat graag in orde!
bij ons was onze kobe er ook drie weekjes vroeger dus was wel blij dat het allemaal in orde was!
mrs o,
heb het dikwijls tegengekomen en vind het wel heel leuk...
of het geld inderdaad op zijn plaats terecht komt weet ik niet maar ja, denk dat je daar nooit helemaal zeker van kan zijn hé!
vind het in ieder geval helemaal passen :D
grt
snoezel
Mrs O.
5 January 2009, 16:54
merci snoezel :) ik vind dat ook
Kimmy
5 January 2009, 16:54
Ah btw, ik voel sinds vanmiddag toto supergoed bewegen !! alé tzijn plopjes mr echt goei duidleijke plopjes en frutselingskes... is echt waaaaaaaauw... Voel jij babybeer al?
bij mij liet babybeer van zich "voelen" op vrijdagavond!! ik denk dat hij of zij mij gelukkig nieuwjaar wenste :)
heeerlijk gevoel, é, het eerste moment dacht ik: "is dit het", ik ben dan stokstijf gaan liggen op mijn rug en voelde toen wat ik nog nooit voelde... mijn ouders waren daags nadien bij ons en mijn mama verzekerde mij dat het wel degelijk de baby was dat ik voelde!
inmiddels blijkt het heel moeilijk, zowel voor Tim als voor mij om ons nooit te verspreken!! ik denk dat nog bijna niemand het doorgeeft maar toch :). Evident is het niet, ik heb geen enkele drang om het aan iemand te vertellen (wat enorm vreemd is voor mij!) maar ik moet opletten voor versprekingen...
geniet van je plopjes!
liefs
Kimmy
lotjen
5 January 2009, 16:59
Het is dat é Kimmy,ik voel ook niet de nood om het te vertellen,maar volgens mij hebben veel mensen al een idee
dankzij mijn grote mond,ik babbel ook zo graag over mijn vlinderke é! nog maar 19 weken zwijgen voor mij,mhhhh....
Liefs Lotte
Timmy
5 January 2009, 17:28
ah ja ik was timmy vergeten :)
sorry timmy van kimmy !!!!
Geen probleem :)
Mooie boom trouwens... en volgens mij kan jouw Tim het daar ook alleen maar mee eens zijn
Ik denk dat ik al weet waar Kimmy het vnvnd over zal hebben: doopsuiker enz... :)
Groetjes
Nes
5 January 2009, 18:20
Wel tof die boom!!! Dat geeft gedachten. Ik ben eigenlijk nog niet met dat doopsuiker bezig geweest. Mijn ma zei me dat zei het ging doen en daarmee is het natuurlijk uit m'n gedachten gegaan. 'K zal maar eens horen of zei het nog niet vergeten is. Want ik heb ook graag alles op tijd in orde. Ik ga deze week eens zien naar de club. Daar ik niet veel geboortekaartjes nodig heb denk ik eraan die te nemen die je zelf moet invullen.
kingka
5 January 2009, 19:38
Hoi ladies (én kingka)
't is leuk dat ik niet vergeten wordt, een bijzonder leuke boom trouwens.
Als er nog dames of Timmekes zijn die voor de goede doelen gaan, via Unicef (http://www.babyplaza.be/geboorte/docs/index.php?story=bev009) kan je ook geboortekaartjes kopen of een geboorterekening openen. Ik dacht niet dat ze doopsuiker hadden.
groetjes,
kingka
Mrs O.
6 January 2009, 10:08
hihi... die 2 mannen mogen idd ni vergeten worden hé...
Mijnen tim vindt forums mr niks :) Hij zou der hier ook wel amper iets van verstaan want zijn NDL is nog ni goe genoeg... Mr hij is wel blij dat ik een plaatsje gevonden heb waar ik met andere 'lotgenoten' kan praten...
Als ik thuis over het forum vertel, de verhalen vd dag hé :), dan luistert hij wel... :)
Btw, heb hem gisteren foto's getoond vd levensboom en de mandjes enzo , en hij vindt het ineens wel ok :). Heb hem ook uitgelegd dat het door keniaanse mensen gemaakt wordt en dat die hiervoor een eerlijk loon krijgen, en toen draaide hij bij...
dus ik heb mijn goesting gekregen !!!!! whiiiiiiiiiiiiiii
snoezel
6 January 2009, 12:05
zo moet dat hé mrs. o :D
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.