PDA

Volledige versie bekijken : Tickers update

kingka
4 January 2009, 13:34
Hallo allemaal,

Op vraag van een aantal van jullie (http://www.babyplaza.be/forum/viewtopic.php?pid=5430) heb ik de ticker software wat uitgebreid. Wanneer je nu een ticker aanmaakt die je cyclus toont (zwanger worden), heb je keuze uit 2 soorten tickers:
- ticker die aan het einde van de cyclus automatisch een nieuwe ronde begint (zichzelf vernieuwend)
- ticker die blijft verderlopen en dus overtijd dagen toont (je moet dan voor de volgende ronde wel zelf een nieuwe ticker aanmaken)

Ook wordt nu de 'ronde' getoond in de ticker zelf.

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/

Bedankt voor jullie suggesties die tot deze verbetering leidden. Andere problemen, suggesties, klachten, enz. enz. als die er zijn hoor ik het wel. :D

Een fijne zondag nog allemaal.

kingka

mini
4 January 2009, 17:57
Super Kingka!

Je hebt fantastisch werk geleverd! :cool:

kingka
4 January 2009, 19:56
Mini, het doet me plezier dat je het 'bloemetjes en bijtjes thema' leuk vindt :)

mini
4 January 2009, 20:44
Jeps, vanaf dat ik het zag was het liefde op het eerste zicht ;)

veerle
5 January 2009, 19:52
HI KINGKA,

Ik vind de nieuwe tickers super! hopelijk
kan ik na deze maand wel overschakelen naar een
ik ben zwanger ticker :)

xxx
xx
x

mini
10 January 2009, 19:46
Ik merk op andere forums waar ik aanwezig ben dat de mensen zot zijn van m'n ticker :D
Er zijn al meerdere daar, die m'n voorbeeld volgen :D

'k vind het super dat er een paar nieuwe thema's zijn bijgekomen. :)

ka80
10 January 2009, 20:17
Inderdaad, ze zijn heel mooi.

Alleen snap ik niet goed dat ik volgens mijn Franse gyne en huisdokter bijna in week 29 zit en met deze ticker bijna in week 28.
Er is dus een weekje verschil met Frankrijk,... maakt niet veel uit. Ze zullen hier anders rekenen.
x

mini
10 January 2009, 20:23
Het kan zijn dat jouw kindje beetje voorop zit met de groei. :)

ka80
10 January 2009, 20:35
Nee, dat is het niet (hij zit op het gemiddelde van alle curves), ze moeten hier in Frankrijk anders rekenen denk ik want in beide gevallen blijft de uitgerekende datum 6 april. Dat is dan Europa he :)

mini
10 January 2009, 20:43
Ik weet wel dat een zwangerschap gemiddeld 38 tot 42 weken duurt.
Hier rekenen ze eigenlijk 40 weken. Misschien zit het verschil daar. :/

kingka
10 January 2009, 20:44
Hallo ka,

Misschien heeft het hier iets mee te maken
"De duur van de zwangerschap wordt uitgedrukt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dit is dus vanaf 14 dagen voor de eisprong bij een cyclus van 28 dagen. Het verschil tussen duur van de zwangerschap en de tijd dat je reeds effectief zwanger bent hangt af van de lengte van je menstruele cyclus."

Misschien dat ze in andere landen maar beginnen tellen vanaf de eisprong (dus vanaf de eigenlijke bevruchting)?

groetjes,
kingka

mini
10 January 2009, 20:45
Ahja, zo ver had ik nog ni gedacht :P

kingka
10 January 2009, 21:06
De andere verklaring is dat Frankrijk dichter bij de evenaar ligt, de aantrekkingskracht van de aarde is daar dan groter waardoor de kindjes sneller indalen. Maar da zal waarschijnlijk wel geen verschil maken zeker?

ka80
10 January 2009, 21:43
HAHAHAAA dat is een goei!!
Het zal wel zijn wat je zegt hoor kingka, van het berekenen van de cyclus tov regels en bij mij was dat heel moeilijk te bepalen: lange cycli en geen regels gekregen na stopzetten pil. 'T zal daar wel aan liggen.
Ik zie dat Kobe net 5 maanden is nu, ongelofelijk hoe snel het toch gaat he! groetjes

mini
14 January 2009, 19:16
Mss nog één suggestie betreffende de tickers?! :D (ja lap, ik ben hier weer :P)
Zou het mogelijk zijn om eventueel te zetten het hoeveelste kindje het is? of eventueel ... ronde na MK?! *bloos bloos*

snoezel
14 January 2009, 19:45
mini, ik denk dat je dat het beste kan zoals jij het nu gedaan hebt en het erboven zetten!
we kunnen de tickers, spijtig genoeg, niet voor iedereen personaliseren hé!

hopelijk vind je het niet te erg...
groetjes
snoezel

mini
14 January 2009, 19:48
ja weet ik, dat laatste hoefde echter niet :D (als je het niet probeert, weet je het niet hé :D)
Maar van de kindjes dan? :P

kingka
14 January 2009, 20:30
ik ben akkoord met snoezel... sorry sorryyyyy mini :D

er staat nu al vrij veel op de tickers, het wordt echt een beetje te druk anders en ik zou niet willen dat de zwangeren migraine aanvallen krijgen

ka80
14 January 2009, 20:34
oh nee, geen migraine!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik was bijna vergeten dat ik zoveel zware migraine-aanvallen had voor de zwangerschap,... héél positief punt kleine baby, bedankt! Kingka, ik ga je ergens anders op het forum een lastige vraag stellen maar ga eerst eens kijken of het niet aan mijn computer ligt. Saluut

mini
14 January 2009, 20:38
Haha np hé :D
Jullie hebben wel gelijk :)

Kimmy
15 January 2009, 09:31
Misschien heeft het hier iets mee te maken
"De duur van de zwangerschap wordt uitgedrukt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dit is dus vanaf 14 dagen voor de eisprong bij een cyclus van 28 dagen. Het verschil tussen duur van de zwangerschap en de tijd dat je reeds effectief zwanger bent hangt af van de lengte van je menstruele cyclus."

Misschien dat ze in andere landen maar beginnen tellen vanaf de eisprong (dus vanaf de eigenlijke bevruchting)?
ik denk dat het daarmee te maken heeft hoor, wij rekenen 9 maanden en 1 week (40 weken) en hierbij zitten 2 "extra" weken waar je nog niet zwanger bent omdat er vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie wordt gerekend, in Frankrijk zullen ze exact 9 maanden rekenen (39 weken)

het is immers zo dat ze zelfs niet van te vroeg of te laat geboren spreken als je tussen 37e en 43e week zit dus er zit wel wat speling op, é!

ka80
15 January 2009, 19:04
Zo is het inderdaad mini!!!

veel groetjes