Volledige versie bekijken : Nog nooit zo hard uitgekeken naar de duiveltjes
Roosje
27 December 2010, 09:51
Hallo allemaal,
Ik ben vorige maand na 8 jaar gestopt met mijn pil. Mijn man en ik hadden afgesproken deze maand nog voorzichtig te zijn en er dan echt voor te gaan. Ik had wel gelezen dat je bv. aan je slijmverlies kan merken wanneer je eisprong is en ik was er dus echt van overtuigd dat deze 12 november was. Bedoeling was dus om een idee te krijgen op mijn cyclus.. maar ik zit na 36 dagen (en eigenlijk gisteren uitgerekend voor mijn :devil:) nog te wachten. Ik ken wel een koppel die ondanks zij geen :devil: meer heeft gehad na haar pilstop, toch zwanger zijn.
Er spookt dus vanalles door mijn hoofd! Nu zeker gezien mijn schoonfamilie met kerstmis nog eens duidelijk heeft laten merken dat ook zij enorm uitkijken naar opnieuw een baby'tje in de familie. We hebben het al zo lang uitgesteld.. Ik weet dat ik teveel hoop om snel zwanger te zijn.. en wie weet zal het daardoor niet lukken.
Pff.. sorry voor dit gezaag hoor, maar maak me al jaren zorgen over of ik wel gemakkelijk zwanger zou kunnen worden omdat ik voor ik met mijn pil startte zo onregelmatig was (met cycli van soms 42 dagen). Ik had dus echt gehoopt dat ik nu wel een beeld op mijn cyclus zou hebben.
Allemaal heel veel succes met zwanger worden en degene die al zwanger zijn: geniet er enorm van!
Wheelee
27 December 2010, 13:07
Hoi Roosje,
Ik zou me maar niet teveel zorgen maken. De pil moet natuurlijk eerst uit je lichaam om een goed beeld te krijgen. Ontpillen kan wel een paar maanden duren en je cyclus moet natuurlijk weer op een normale manier op gang komen.
Ik hoop dat je snel mooi nieuws mag komen vertellen en in de tussentijd: geniet van elkaar en de lieve meiden op dit forum.
Succes met zwanger worden!!!
grtz Wheelee
Fieke
27 December 2010, 13:18
Ik zou me ook nog niet teveel focussen op deze cyclus(sen)
Je lichaam is zoveel jaren aan dat hormoon gewoon geweest... Dat spookt nog wel even door je lichaam vrees ik!
Probeer vooral in het begin toch zeker te genieten, niet teveel tellen wanneer de eisprong valt enzo... Eigenlijk moet nieuw leven verwekken nog altijd gewoon leuk zijn :)
Maar hoe langer dat duurt hoe moeilijker dat gaat!
Je zegt dat je je zorgen maakt dat je moeilijk zwanger zal raken, maar daar zou ik proberen niet teveel aan te denken! Hoe ontspannender jij bent, hoe makkelijker je zwanger zal worden!
Ik wens je heel veel succes en wie weet toch nog een nieuwjaarswondertje!
aprilvisje
27 December 2010, 16:20
Hallo allemaal,
Ik ben vorige maand na 8 jaar gestopt met mijn pil. Mijn man en ik hadden afgesproken deze maand nog voorzichtig te zijn en er dan echt voor te gaan. Ik had wel gelezen dat je bv. aan je slijmverlies kan merken wanneer je eisprong is en ik was er dus echt van overtuigd dat deze 12 november was. Bedoeling was dus om een idee te krijgen op mijn cyclus.. maar ik zit na 36 dagen (en eigenlijk gisteren uitgerekend voor mijn :devil:) nog te wachten. Ik ken wel een koppel die ondanks zij geen :devil: meer heeft gehad na haar pilstop, toch zwanger zijn.
Er spookt dus vanalles door mijn hoofd! Nu zeker gezien mijn schoonfamilie met kerstmis nog eens duidelijk heeft laten merken dat ook zij enorm uitkijken naar opnieuw een baby'tje in de familie. We hebben het al zo lang uitgesteld.. Ik weet dat ik teveel hoop om snel zwanger te zijn.. en wie weet zal het daardoor niet lukken.
Pff.. sorry voor dit gezaag hoor, maar maak me al jaren zorgen over of ik wel gemakkelijk zwanger zou kunnen worden omdat ik voor ik met mijn pil startte zo onregelmatig was (met cycli van soms 42 dagen). Ik had dus echt gehoopt dat ik nu wel een beeld op mijn cyclus zou hebben.
Allemaal heel veel succes met zwanger worden en degene die al zwanger zijn: geniet er enorm van!
hey,
ik ben ook nog niet zo heel lang geleden gestopt met de pil mijn lichaam gaven ook tekens van zwangerschap en ik maakte mezelf soms dingen wijs
de eerste ronde heeft 68 dagen geduurd de gyne heeft me dan tenslotte ms opwekkers gegeven
ieder lichaam is anders e de ene gaat het zooo rap en bij de andere ...
maar ik denk eens dat ze hun wondertje in de armen hebben dat alles vergeten word
:p
idep
27 December 2010, 16:40
Ik weet niet of het echt helpt, maar mijn huisarts (nogal alternatief aangelegd) raadde me teunisbloemolie (te koop bij oa kruidvat) aan om de cyclus te regelen. Ik had sterk de indruk dat het hielp. Véél succes alleszins!
Roosje
27 December 2010, 18:40
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik weet het, ik mag mezelf niet zo zot maken of de kans om zwanger te worden verkleint.. maar ik kijk zo uit om ook zo'n klein wezentje te hebben dat helemaal van ons is! Er zal niets anders opzitten dan "geduldig" te wachten zeker en in tussentijd te genieten van het oefenen. Ik zou heel graag voor mijn 27 een kleintje willen, wat dus wil zeggen dat ik vanaf nu nog een jaar heb om zwanger te worden. Als je leest dat 90% van de koppels zwanger is na een jaar, zal dat bij ons ook wel lukken zeker.
Het is enkel zo lastig dat in mijn omgeving zoveel mensen zwanger zijn en dat mijn schoonfamilie geen enkele kans onbenut laat om te polsen of we nog niet zwanger zijn... Net als ik me erbij heb neergelegd dat onze tijd wel zal komen, is er wel iemand die mijn hoofd weer helemaal zot maakt en dan begin ik weer te panikeren...
Laura1984
28 December 2010, 00:49
Dit klinkt zeer bekend. Bij ons is het ook zo... Familie, collega's en vrienden laten inderdaad geen enkele kans onbenut en dat maakt het geduldig wachten er wel moeilijker op.
Met de kerstdagen hebben ze ook verschillende keren gepolst of we nog niet zwanger waren, dus dat belooft al voor de nieuwjaarswensen...
Roosje
28 December 2010, 09:44
Vreselijk he dat iedereen zich zo moeit! Echt iedereen van mijn schoonfamilie wacht erop, terwijl mijn eigen familie blijkbaar nog steeds zoiets heeft van "wacht nog maar even". Mijn mama zei zelfs met kerstavond dat zij het erg zou vinden als een kindje na oktober geboren zou worden.. terwijl wij (als we in de eerste ronde zwanger zouden zijn) er ten vroegste ééntje in oktober zouden krijgen.
Je mag eigenlijk niet naar al die reacties luisteren, maar is toch niet altijd even simpel he... Het gaat toch om mensen die veel voor je beteken. Ben eens benieuwd naar de reactie ALS we gaan zeggen dat er een kindje op komst is.. Mijn mama is al elke keer (als enige van de beide families) enorm geschrokken: toen we gingen samenwonen, toen we gingen trouwen, ... Dus zal me er al maar op voorbereiden dat het dan ook weer zo zal zijn...
Liene
28 December 2010, 10:21
Hoi Roosje,
Hier hetzelfde verhaal hoor.. In onze vriendenkring is iedereen zwanger of pas bevallen, en aangezien wij deze zomer getrouwd zijn, krijg ik elke maand de vraag of het nog niet zover is. Echt om ambetant van te worden!! Temeer omdat ik er volledig voor wil gaan, maar mijn man soms wat "lui" is om te klussen op de beste dagen, echt om :mad: van te worden, want zo verlies je natuurlijk elke maand tijd!!!
jen
28 December 2010, 10:39
bij mij was dat ook altijd maar nu een vier maand geleden ongeveer hebben wij toch gezegd aan de dichte familie en vrienden omdat we in de medische mallemolen terecht kwamen en eigenlijk vraagt niemand er nu nog achter alleen als ik naar de gyn ben geweest om te vragen of alles goed gegaan is maar dat vind ik niet erg :)
beter dan dat ze vragen en en wanneer gaan jullie er aan beginnen het word wel tijd é terwijl je al een jaar aant proberen bent :(
Roosje
8 January 2011, 12:52
Ja hoor.. MS zijn gearriveerd. Had gisteren even gehoopt dat ik mijn eisprong voelde, maar dat was dus blijkbaar de voorbode voor de MS. Hoewel ik moet zeggen dat ik ze nog minder heb dan tijdens mijn pilgebruik.
Heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Langs de ene kant ben ik wel blij dat ik niet zoals sommigen 6 maanden moet wachten vooraleer MS er zijn. Langs de andere kant heb ik ook absoluut geen idee hoe lang mijn cyclussen nu gaan zijn en baal ik een beetje omdat er dus pas binnen ten vroegste 2 weken opnieuw een kans is om zwanger te worden.
We zien wel hoe het verder loopt. Gelukkig herkent mijn ventje mij gevoel. Vanaf vandaag begint dus een nieuwe telling en ik ga er dus gewoon van uit dat ik een cyclus van zowel 28 als 42 als ... dagen kan hebben.
Ronde 1 is dus onderbroken, maar binnen een weekje starten we terug!
Fame
9 January 2011, 00:51
bekijk het positief, je blinde start is gemaakt en je kan nu met wat meer zekerheid gaan tellen, geeft wat regelmaat en dat is toch wat een mens nodig heeft, routine en regelmaat
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.