Volledige versie bekijken : betrekking na de bevalling
mama.van.matti
18 December 2010, 21:39
Heej meiden
aangezien hier over alles kan gepraat worden, wij vrouwen onder elkaar:)
Na hoeveel weken na de bevalling hebben jullie voor de eerste keer terug seks gehad?
Waren jullie er echt klaar voor of had je zo een dubbel gevoel daarbij...
Wat waren jullie ervaringen achteraf...
Wat te doen met nog bloedingen ofzo?
Ik ben nu bijna 6weken bevallen, maar ik en mijn vriend gaan toch nog wachten tot we bij de gynaecoloog zijn langs geweest voor controle binnen 2weken... Alé het zou zowiso toch nog ni gaan want ik heb nog steeds bloedverlies en dat is in mijn ogen een teken dat het nog niet 100% is daarbinnen ;)
mini
18 December 2010, 21:46
hier na 7 weken ofzo.
Was op 6 weken op controle geweest bij de gyné (geen bloedverlies meer) en dan een weekje gewacht zodat ik kon beginnen met de minipil.
isabelga
18 December 2010, 22:24
Hier na bijna 7 weken. op 6 weken was ik naar de gyne geweest en had ik geen bloedverlies meer.
de eerste keer viel wat tegen: het deed wel wat pijn. het voelde terug als de eerste echt keer ;-)
Dat heeft zo nog een paar dagen lastig geweest, maar 8 weken na de bevalling voelde ik geen pijn meer.
dorien_951
18 December 2010, 22:31
Wij hebben de 10e week eens geprobeerd...
maar ik geraakte in een mega huilbui (emoties)
ook deed het iets te pijn (voze knip)
en ik voelde me er niet echt goed bij (lekkende borsten, geweldig sexy lichaam)
Mieke
18 December 2010, 22:50
Hier na 2 maanden geprobeerd maar door veel pijn niet echt een succesverhaal. De week erna moest ik op nacontrole bij de gyné en er was wild vlees gegroeid, dit heeft hij dan afgeschraapt. Toen moesten we een week verplicht wachten. Daarna ging het beter. Fysiek dan, psychisch was het toch ff wennen. Je bekijkt je lichaam wel helemaal anders vind ik. Maar eerlijk gezegd heb ik pas gisteren voor de eerste keer weer écht genoten. Ik heb ook bv gegeven en dan mocht hij mijn borsten niet aanraken (vond het een gekke gedachte). Nu ben ik een maand volledig gestopt en is ook echt alle druk enzo van de borsten en nu mag hij er weer aankomen :-) Gisteren voelde ik me dus weer 'vrouw' tijdens het vrijen en geen mama. In het begin had ik het soms ook moeilijk omdat ik wel eens bij een standje terug aan de bevalling moest denken :-) Niet echt bevorderlijk :-) Maar nu is het dus weer echt genieten!!
Saar
18 December 2010, 23:50
Hier ook rond 7 weken, de bloedingen waren gedaan en wou het nog eens proberen..
Eerlijk gezegd is het toen dik tegen gevallen! Het deed echt pijn en mijn vriend is na ff proberen moeten stoppen! We hebben het nog wat geprobeerd en de ene keer lukte het wel, de andere niet! Maar k moet ook zeggen dat ik in het begin ook bang had om het te proberen, had bang van mijn knip. Maar dat zat dus enkel tussen mijn oren! Ik was er ook niet echt met bij met mijn gedachte, had al het gevoel en idee dat het pijn zou doen en dan doet het natuurlijk ook pijn!
En ook voel k mij nog niet goed in mijn vel en voel me dik en lelijk en dat helpt er ook niet echt aan!
Met vrijen heb k geen problemen, maar mijn vriend moet nu nog steeds niet afkomen met iets anders want ik kan daar beneden niets verdragen!
Heb na mijn bevalling precies het idee dat het er daar beneden helemaal anders en misvormt uitziet terwijl mijn vriend zegt dat het niet zo is!
Ik had vroeger altijd gedacht dat hij het nu anders zou zien, nu hij ons dochter heeft zien geboren worden, maar ik ben precies degene die er een 'trauma' heeft aan overgehouden als het over het uitzicht van daar beneden gaat! :D
Spooky
19 December 2010, 10:28
Bij Yerko rond 10 weken en bij Ylian pas rond 12weken :o
_liesje_
19 December 2010, 13:11
Hier ook vrij laat hoor.. Tot 8 a 9 weken na men bevalling had ik nog vrij hevige bloedingen, en dan was het zowiezo groote NO! :)
Zelf nadien heeft het nog veen geduurd eer we weer "normaal" met elkaar konden omgaan, had zo'n schrik voor de pijn. Viel al bij al wel mee, maar hij si toch voorzichtig moeten zijn ze! :p
Was hier ook een hele verbetering vanaf Eben op zen eigen kamertje sliep (4.5 maand), voordien vond ik het écht raar!!! :)
vasoramasa
19 December 2010, 13:21
hier meestal 4 weken, als de bloeding weg is. (op voorwaarde dat als ik stop zeg er dan ook gestopt word ;))
Bo
19 December 2010, 13:55
Hier na 6-7 weken ongeveer, en ook met de belofte héééél voorzichtig te zijn :D
Wij hebben ook gewacht tot de bloedingen volledig weg waren en dat ik mij goed voelde erbij.
cocelinetje
19 December 2010, 18:02
Brrrr ik herinner mij dat nog héél goed. Ik was eigenlijk best wel bang. Ik was geknipt en had schrik dat het terug zou scheuren *bloos*. Wij hebben ook gewacht tot alle bloedingen voorbij waren en tot ik mij er terug 'klaar' voor voelde. Ik geloof dat het na een week of 7-8 was.
katrientje
19 December 2010, 22:05
Hier ook wel schrik. Ik had zo het gevoel om terug de eerste keer ontmaagd te worden.
8 weken gewacht hier....
Machteld
19 December 2010, 22:34
Ik heb ook bv gegeven en dan mocht hij mijn borsten niet aanraken (vond het een gekke gedachte). Nu ben ik een maand volledig gestopt en is ook echt alle druk enzo van de borsten en nu mag hij er weer aankomen :-) Gisteren voelde ik me dus weer 'vrouw' tijdens het vrijen en geen mama.
Awel dat heb ik nu is ook se...die borsten dienen nu gewoon om te voeden, niet om te spelen. Als je eraan komt, beginnen ze ook soms te lekken en dat vind ik zo vreselijk. Niet zozeer omdat ik denk dat men vriend dat vies vindt, want dat is niet zo, dat weet ik wel, maar omdat ik dan begin te denken aan "voeden". Nu kom, wie wil er nu aan zen kinderen denken tijdens het vrijen?
Ik heb nu echt beslist om de borstvoeding af te bouwen: ik ben die voze voedingsbh's beu, die stinkende, natte compressen nog meer en ik wil echt terug vrouw zijn zoals Mieke omschrijft. Nu ja je kan je natuurlijk de bedenking maken wat er meer vrouwelijk is dan bv geven. ;)
Ik vind bv trouwens ook een enorme libido-remmer.
Op nu even op de vraag te antwoorden :D: bij Mare na 7 weken en toen zijn we echt moeten stoppen omdat men knip zeer deed. Das echt pas na enkele maanden gebeterd.
Bij Lode na 6 weken en ik voelde wel dat er daar vanonder "vanalles gebeurd was", maar het deed geen pijn...
Ik voelde mij en nog steeds eigenlijk toch wel vreemd erbij...Heb ook zo'n hemelse schrik om terug zwanger te geraken he. :rolleyes:
domi2
20 December 2010, 12:07
Hehe..geweldige topic!!! :devil:
Hier bijna 3weken bevallen, bloeding is al gestopt en al sinds twee weken pil aan het nemen, nu denk ik dat het daar beneden nog niet helemaal in orde is, en durf ook nog niet goed...
Je mag ook niet sporten de eerste zes weken dus veronderstel ik dat sex daar ook wel bijhoort :o
Machteld
20 December 2010, 13:31
@domi: bij mij zijn de gynae en de assistent-gynae bij ontslag uit ziekenhuis heel duidelijk: tot aan je volgende controle binnen zes weken: enkel licht husihoudelijk werk, geen bad, niet sporten en geen seks.
lieke
20 December 2010, 18:28
Bij ons Jana 8 weken gewacht en vreselijke pijn de eerste paar keer.
Nu 7 weken gewacht en geen pijn, maar was ook niet geknipt bij deze bevalling.
Maar heb ook een knop moeten omdraaien zenne dat mijn lichaam niet meer hetzelfde is.Ik moet nu nog 11 kilo vermageren en dan ben ik terug zoals ik was bij het begin van mijn eerste zwangerschap en voel me nog niet altijg goed in mijn vel, maar daar heb ik me toch moeten overzetten al blijft het soms nog moeilijk
veel succes dames
Machteld
21 December 2010, 08:51
Bij ons Jana 8 weken gewacht en vreselijke pijn de eerste paar keer.
Nu 7 weken gewacht en geen pijn, maar was ook niet geknipt bij deze bevalling.
Klinkt heel herkenbaar...bij mij was't net zo!
Dat van die knop omdraaien, heeft elke vrouw wel denk ik. Het mama zijn van zo'n klein kindje is gewoon zo'n intense ervaring en vraagt echt veel van je vind ik. Zeker als er al eentje (of meer dan 1) rondloopt. Ik vind het voor mezelf soms toch moeilijk om alles onder controle te houden en dan nog eens ergens de energie en de zin te vinden in het vrijen.
Go with the flow zeker?;)
Jess
21 December 2010, 20:05
Ik heb daar na al die tijd eigenlijk nog steeds een probleem mee, ik heb er namelijk echt geen zin in!!!!!!!
En ik kan ook niet zeggen aan wat het eigenlijk ligt, mijn vriend is heel leif en zacht maar ik kan echt iets verdragen.
Bij elke aanraking verkramp ik, niet van de pijn hoor, ik weet het echt niet!
Ik ga het er eens met de gyne over hebben.
Want ik moet nog steeds op controle gaan :o:o:o:o
mini
21 December 2010, 20:19
Neem je terug de pil ofzo?
Dat kan een serieuze domper op je libido zijn hoor.
Nog voor wij plannen hadden voor kindjes, heb ik dat probleem gehad.
Ik heb het er toen met m'n HA overgehad, andere pil gekregen en probleem was opgelost. ;)
Jess
21 December 2010, 20:36
Ik pak idd terug de pil...
Zal het er ook eens over hebben met de gyne ofzo want zo is het ook wel niet plezant!!!
tiger
22 December 2010, 06:11
Hier heeft de pil ook dat effect. Daarom vliegt ze binnenkort de deur uit!
dorien_951
22 December 2010, 10:06
Ik heb nooit een pil of iets hormonaals genomen maar mijn libido kan ook erg ver te zoeken zijn.
Jyotsna
22 December 2010, 10:47
dat libido-probleem had ik ook met de laatste pil die ik pakte (yasminelle geloof ik) Met de pil die ik daarvoor nam of de nuvaring had ik dat probleem helemaal niet, en eens de pil de deur uit, amai, libido schoot nogal de lucht in :o
na de bevalling daar kan ik nog niet over meespreken...
Elke_
22 December 2010, 10:58
Tja hier ook geen pil voor't moment maar de goesting is ook nog ver weg. Mathias slaapt ook bij ons op de kamer en zie het dus echt niet zitten...
mini
22 December 2010, 11:09
Hij is ook nog maar 3 - 4 maand hé ;)
Jess
23 December 2010, 19:09
Oh Tiger, plannen???? Dat de pil de deur uit vliegt?
boeleke2704
23 December 2010, 22:42
Ons Jess is alert... ;-)
Dat libido, tja... wie weet ligt het wel ingepakt onder de kerstboom? Kunnen we het nieuwe jaar weer 'vrolijk' inzetten!! ;-)
Jess
26 December 2010, 18:28
Jaja de volgend rarara... heeft al direct een verdachte!!!!!!
Bij mij geen libido onder de kerstboom :-(
Jolien!1
27 December 2010, 17:04
Wij net op de dag dat ons dochtertje één maand werd...
Beetje pijnlijk, maar het ging wel.
Ik vond vooral de keren daarna ook nog pijnlijk, maar dat was meer omdat ik steeds dacht: "Auw, dat gaat hier zo meteen pijn doen." "Doet het al pijn?" "Voel ik nu geen pijn?"
Mja, die leuke gedachtespinsels toch...
Maar nu is alles in orde! Ik weet dat het lukt zonder pijn en dat is goed voor m'n hoofd:) En zo lukt het ook weer vlot natuurlijk!
Roosje
27 December 2010, 19:01
Ik geloof er ook echt wel in dat de pil je libido sterk kan verminderen. Ik merkte dit zelfs al tijdens mijn stopweek... jammer genoeg dat het vrijen er in die week nooit in zat. ;) Vanaf ik enkele dagen met een nieuwe strip was gestart ging het libido zo weer de dieperik in. Nu 1,5 maand geleden gestopt met de pil en libido is weer helemaal in orde. Perfect dus om goed te oefenen :)
dorien_951
27 December 2010, 21:20
Ik geloof er ook echt wel in dat de pil je libido sterk kan verminderen. Ik merkte dit zelfs al tijdens mijn stopweek... jammer genoeg dat het vrijen er in die week nooit in zat. ;) Vanaf ik enkele dagen met een nieuwe strip was gestart ging het libido zo weer de dieperik in. Nu 1,5 maand geleden gestopt met de pil en libido is weer helemaal in orde. Perfect dus om goed te oefenen :)
Het is normaal dat je tijdens je maandstonden EXTRA veel zin hebt. Dit komt omdat er meer bloed in die richting stroomt. En voor die geen tampons gebruiken; extra vochtige schaamlippen zorgen ook voor extra zin :D Ja ja mijne biologie is nog oke
mama.van.matti
27 December 2010, 22:45
Ik moet morgen terug op controle bij gynaecoloog... Be nu 7weken bevallen.
Ben benieuwd hoe het daaronder gesteld is! Ik bloei nog altijd dus betrekking zit er hier nog niet in...
Zit vooral maar te denken van: hij gaat me toch geen zeer doen ofzo met mij te onderzoeken, wat als dat nog niet genezen is...
Ook iets héél raar vind ik(sorry dat ik dat zomaar zeg):) maar als ik naar de grote toilet moet,verga ik van de zeer als het eruit moet komen en achteraf bloei ik dan ook een uurtje ofzo... ik was helemaal tot aan mijn poep gescheurd en ben bang dat hij het te dicht heeft genaaid :) stom he dat ik daar met in mijn kop zit
Elke_
27 December 2010, 23:42
... ben bang dat hij het te dicht heeft genaaid :) stom he dat ik daar met in mijn kop zit
Dat gevoel heb ik dus ook hé :rolleyes:
mini
28 December 2010, 08:26
Ook iets héél raar vind ik(sorry dat ik dat zomaar zeg):) maar als ik naar de grote toilet moet,verga ik van de zeer als het eruit moet komen en achteraf bloei ik dan ook een uurtje ofzo... ik was helemaal tot aan mijn poep gescheurd en ben bang dat hij het te dicht heeft genaaid :) stom he dat ik daar met in mijn kop zit
Dat kunnen wel eens aambeien zijn. Komt wel vaker voor na een bevalling :o
dorien_951
28 December 2010, 11:51
Ik heb hier ook pijn bij het grote gebeuren hoor. Duwen gaat al niet goed want dan doet die knip weer lastig en ja dat spiergeval daar van onder is ook maar slappekes en dan heb ik het gevoel dat mijn buikinhoud door de knip naar buiten gaat vallen (man man mijn verbeelding slaagt op niets :D)
Ik heb ook aambeien gekregen door het te hard persen, die houden volgens mij ook de uitgang wat dicht (maar die bloeden niet of heb er eigenlijk geen last van)
mini
28 December 2010, 11:57
Wees gerust die kunnen wél bloeden :rolleyes:
kimmieke
28 December 2010, 14:27
Ja, ik denk ook aan aambeien! Had er na de bevalling ook last van, en nu soms nog hoor! Gewoon aan je gyne vragen!
Mieke
28 December 2010, 15:38
Er bestaan voor die aambeien goede zalfkes, .... en neusspray(rinospray) :-) Helpt goed tegen het ontzwellen.
mama.van.matti
28 December 2010, 20:23
Alles was inorde vanonder en vanbinnen :) hehe
Heb geen aambeien, enkel moet ik zakjes forlax gaan halen in apotheker om vlotter naar het toilet te kunnen gaan zonder al te veel druk te moeten zetten dan...
Ben al blij dat het dat maar is!
Hij vroeg en al betrekking gehad? kzeg neenee nog ni, ik bloei nog altijd en heb bang voor de pijn...
Wat doet hij: hup dien eendenbek erin en maar voelen! deed echt geen deugd maar kom...
Maar omdat alles inorde was ga ik nu een zalig warm badje laten vollopen!! Na 7weken eindelijk terug zaaaalig in bad! Hopen dat onze kleine prot het mij ook zal gunne :p
M'tje
29 December 2010, 23:14
Hier was het na een goeie 3 weken al "koekenbak" ;-) Had het "voordeel" dat het een ks was, dus moest geen schrik hebben van knip of wat dan ook. Natuurlijk wel wat schrik voor de naad, maar het viel goed mee. Mijn man had wel de instructies gekregen om uiterst voorzichtig te zijn, en dat heeft hij goed gedaan ;-) Moet zeggen dat ik er zelf wel enorm naar verlangde om gewoon dicht bij elkaar te zijn, zonder die ton die in de weg zat! Was dus grotendeels dankzij mijn overtuigingskracht ;-)
Ach ja, naar je lichaam luisteren zal wel de baste raad zijn denk ik!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.