Volledige versie bekijken : beetje genant: vibratorvraagje...
Kimmy
30 December 2008, 20:06
hallo,
ik hoorde onlangs dat zo'n zwangerschapsbelletjes schadelijk kunnen zijn voor de baby omdat ze zo luid klinken als kerktorens...
maar eum, zouden vibrators dan ook teveel lawaai maken voor de baby?
beetje genant vraagje misschien maar ik veronderstel dat jullie het me niet kwalijk nemen - bloos
groetjes
Kimmy
Laurence
30 December 2008, 20:10
Ik denk niet dat dat echt kwaad kan, je vibrator staat immers geen ganse dag aan he.
Het belletje is naar het schijnt niet goed omdat dat dan de hele dag zit te bellen :)
ka80
30 December 2008, 20:19
Hey, zou ook niet weten waarom. Heb daarnet ook groenten staan mixen, bijna tegen mijn buik aan. Hij heeft er niet op gereageerd hoor. Verder hoop ik voor jou dat jouw vibrator niet zoveel lawaai maakt als mijn mixer.
mini
30 December 2008, 20:45
lol, kimmy :)
Geen idee, maar de één beweert dat zwangerschapsbelletjes kunnen leiden tot stuitligging en de ander beweert dat het niet zo goed is voor de baby omdat het zogezegd teveel lawaai maakt.
Er zijn geen echte wetenschappelijke bewijzen ivm het zwangerschapsbelletje, dus 'k denk ook niet voor ne vibrator ;)
Staat er nx in de handleiding? :P niet gebruiken bij zwangere vrouwen ofzo :D
kingka
30 December 2008, 21:30
... je vibrator staat immers geen ganse dag aan he.
Wie zegt dat?
Lieseke
30 December 2008, 22:07
Oei, ik wist niet dat zo'n belletje schadelijk kon zijn
Ik heb zo'n belletjes gekregen onder de kerstboom, van mijn vriend ... Even aantonen dat hij er klaar voor is, alhoewel ik nog niet zwanger ben ;-)
lady bug
31 December 2008, 08:16
zo veel belt da belletje nu ook weer niet hoor. ik heb een bureaujob, dus zit redelijk veel neer. en mijn zus heeft het bij haar eerste kindje ook constant gedragen en onze Noah ziet er perfect uit hoor. wanneer hij mijn belltje hoort wordt hij opslag rustiger. dus het zal zo slecht wel niet kunnen zijn zeker.
wat ik wel heb ondervonden is dat te veel lawaai niet echt goed doet. ik ben een paar weken geleden naar clouseau geweest en ik had constant harde buiken. dus geen concerten meer tot na de bevalling :(
Mrs O.
31 December 2008, 09:28
hey kimmy
Mss is aan de gyné vragen? ;-) lol... dieje gt da zeker weten...
Ik denk dat het geluid geen kwaad kan ze, mr mss eerder die vibraties of de bewegingen ?? alé tvalt te zien wa voor een speeltje dat het is he... en neen, ik wil het ni weten :)...
Ik heb ooit zo is een mega tarzan ding gekocht op zo'nen upperdare -ware gedoe da 5000 toeren draait per seconde in alle richtingen en voor een heus disco-effect zorgt id slaapkamer (wou er is goe over gaan met mijn aankoop - leve de alcohol die avond) en dat ding is een ware aanslag op uw geslachtsorganen, jakkes !!!! dus heb het een aantal keren uitgeprobeerd en da ding ligt nu ergens te vergaan vanonder in een kast... moest ik het nu gebruiken zou ik toch iet voorhebben denk ik...
snoezel
31 December 2008, 09:40
leuk onderwerp :D
je mag vrijen ook tijdens de zwangerschap hé! dus die vibrator zal absoluut geen probleem zijn!
dat belletje vond ik wel tof maar ik krijg snel hoofdpijn van zo'n dingen dus wou onze kobe dat ook niet aandoen!
naar het schijnt moet je er op het einde wel mee oppassen omdat je meer kans zou hebben op een stuitligging (ze zouden naar het geluid komen)
mijn schoonzus had ook zo'n belletje en die droeg dat met speciale gelegenheden! dan kan dat zeker geen kwaad...
groetjes
snoezel
ka80
31 December 2008, 09:54
De trillingen kunnen toch niet schadelijk zijn, denk ik,... de schokken die je hebt wanneer je stapt zijn waarschijnlijk groter dan die van een vibrator (allee, dat denk ik toch, ik heb dat eigenlijk nog nooit gebruikt). Een baby zit goed beschermd hoor en zit in't water he, die kan wel tegen wat schokken en trillingen.
taschkevdv
31 December 2008, 10:21
aah ik had gehoord dat zo'n belletje niet zo goed was omdat je kindje stress krijgt van het constante getringeling.het zou hem daarna dan ook niet kalmeren als je eht laat horen als het geboren is maar juist gestresseerd worden.weet je ik denk dat dat gewoon van kindje tot kindje afhangt hoor.ik moet nogal veel bewegingen maken op het werk ook al heb ik een bureaujob dus zou zelf zot worden van het belletje dus ja.
wat die vibrator betreft hmmm heb is wat gegoogeld voor jou :) en het kan zeker geen kwaad! :D
Nes
31 December 2008, 11:29
Daar kan ik je echt niet mee helpen. Volgens mij maakt dat toch niet zo een lawaai he, hebt ge zo geen geluidloze? Die vibratie, gewoon niet vollenbak zetten zou ik zeggen.
Dat belletje wou ik ook maar ik heb er vanaf gezien, ik wil het risico niet lopen. Het zeker voor het onzeker nemen.
Nala'tje
3 January 2009, 10:30
hey,
ik heb nog niets dan goeds gehoord van die belletjes,
en wou er sebiet een gaan kopen.
zoveel lawaai maakt dat toch niet?
mijn schoonzus is zwanger en als ik vlak naast haar loop dan mark ik er niets van.
is het zo slecht?
groetjes
mini
3 January 2009, 12:11
Ik zou het niet weten Nala, geen ervaring mee tot op heden. :)
Maar weet wel dat het maar gebruikt wordt vanaf een 15tal weken, voordien kan jouw baby'tje het nog niet horen. :)
Nes
3 January 2009, 23:36
Het zou gevaarlijk zijn voor een stuitligging. En stel je eens voor dat jij constant dat belletje moet aanhoren.! Bij mij zou het dan vlug in de vuilbak liggen hoor. Ik riskeer het me in elk geval niet, ik zou het liefste een gewone bevalling ondergaan. Nuja, ieder zijn gedacht zekers.
Laurence
4 January 2009, 10:07
Ik heb ook zo'n belleke, maar ik deed dat niet altijd aan, juist voor speciale gelegenheden.
Als ik het droeg werden ze daar wel iets kalmer van, soms deed dat wel deugd, want als er zo'n 2 prutskes in je buik zitten te bewegen kan dat soms pijnlijk zijn zenne
snoezel
4 January 2009, 11:03
de gyne van mijn schoonzus had gezegd dat het tot twintig weken totaal geen kwaad kan...
daarna gewoon niet alle dagen!
Nes
4 January 2009, 11:53
Dus eigenlijk meer voor de gelegenheid. 'T ja, ga het toch niet doen want ik hou ervan mijn spruitje te voelen bewegen en als dat verminderd door dat belletje. En Laurence ja, als dat er twee zijn kan ik me idd wel voorstellen dat dat pijnlijk moet zijn met zijn momenten. Dan zou ik het idd wel eens overwegen.
Ik heb het de laatste tijd moeilijk om me te bukken, ik geraak dan bijna niet meer recht. :) Moet me dan echt als een oud vrouwtje rechttrekken.
snoezel
4 January 2009, 12:11
vooral door uw knieën gaan hé nes...
anders ga je fameus last krijgen van je rug!
veerle
6 January 2009, 18:46
ik weet van die belletjes helemaal niks of dat schadelijk of gevaarlijk is maar,
als dat echt zo negatief is voor baby's zouden ze dat dan wel nog mogen verkopen? :s
lies
6 January 2009, 18:57
ik weet van die belletjes helemaal niks of dat schadelijk of gevaarlijk is maar,
als dat echt zo negatief is voor baby's zouden ze dat dan wel nog mogen verkopen? :s
bwah. sigaretten worden ook verkocht é.
mini
6 January 2009, 19:10
haha die is wel goed :D
Nes
6 January 2009, 19:14
Ja veerle, eigenlijk heb je wel gelijk, als het maar verkoopt, pure commerce, dat doen ze graag.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.