PDA

Volledige versie bekijken : kaka op het potje :s

snoezel
15 December 2010, 18:43
piep allemaal,

onze kobe is zo goed als droog :)
hij heeft sinds deze middag nog geen enkel plasje in zijn pamper gedaan.
alleen de kaka wil dus niet lukken...
en ik weet niet hoe ik hem moet overtuigen.
hij krijgt een smartieke als hij pipi heeft gedaan.
heb hem al proberen omkopen met een stuk chocola :o maar zelf daar doet hij het niet voor.

kan hem moeilijk een hele dag op het potje laten zitten tot er eens kaka komt hé.
alle tips zijn dus welkom :)

Fien
15 December 2010, 19:45
Ik herinner dit nog goed van de kindjes van mijn broer. Ze hadden er heel veel moeite mee om hun kaka 'achter te laten' in een potje.
Mijn schoonzus had een boekje gekocht, Lotje gaat op het potje (dacht ik). Ze gaven het telkens als ze op het potje moesten zitten, konden ze op het gemakske bladeren en zien hoe Lotje het deed :)

Met heel veel geduld en een groot feest als er toch een beetje kaka in het potje lag (letterlijk zingen, juichen, klappen, ze vonden het geweldig :)) ging het na enkele weken vlotjes.

dorien_951
15 December 2010, 19:51
Boekjes lezen kan helpen...

Voor kinderen is het ongelooflijk raar, moeilijk om kaka op een potje te doen. Misschien belonen met doortrekken van de grote WC (werkt dikwijls in de creche)

snoezel
15 December 2010, 20:44
dat mag hij doen als hij pipi gedaan heeft ook...
hij heeft van de sint het boekje "op het potje, konijn" gekregen.
ik lees het 's avonds af en toe voor.
mss moet ik het dan beneden bij zijn potje leggen?

vandaag dus bij mij (weet niet goed hoe het in de kribbe was) geen enkel plasje in zijn pamper!

Machteld
15 December 2010, 21:09
Proficiat Kobe! Goh wat wordt hij groot he?

Ik kan je spijtig genoeg niet helpen, want Mare weigert ineens van op het potje te zitten, terwijl ze ervoor laaiend enthousiast was en zelfs al enkele keren een plasje heeft gedaan.

Gelukkig hebben we nog tot september!!!

Spooky
17 December 2010, 14:21
In begin gaf ik snoepbeertjes maar eigenlijk kon ik hem daar ni echt mee overtuigen en dan hebben we stickertjes gemaakt met een zonnetjes op en dat op zich vond hij al reuzeleuk! deed hij pipi 1 zonnetje, deed hij kaka 2 zonnetjes na bvb 5 zonnetjes kreeg hij een cadeautje.
Nadien moest hij al wat meer zonnetjes hebben. Dit werkte echt heel goed voor Yerko!