Volledige versie bekijken : slapeloosheid
ka80
30 December 2008, 11:27
Hallo allemaal,
Mijn probleem en grootste zwangerschapskwaal is mijn slapeloosheid: Ik heb alles al geprobeerd om beter te slapen: warme melk met honing 's avonds, een warm bad, kruidentheetjes, kersenpitkussen, een zwangerschapskussen gebruik ik al 4 maanden (kan niet meer "slapen" zonder) maar toch slaap ik niet,...
ik val elke avond zonder enige moeite in slaap en in een diepe slaap maar word wakker na maximum 3 uur en echt 3 uur op de minuut! Juist het moment waarop ik terug in de lichte slaap zou moeten vallen om een nieuwe cyclus te beginnen word ik wakker. Deze nacht weer 3 uur geslapen en ik kan echt niet meer,... ik heb heel de morgend geweend, de laatst keer dat ik 7 uur aan één stuk heb geslapen dateert van midden september. Ik ben daarnet naar de dokter geweest en ik ben daar ook fameus beginnen wenen. Hij vroeg of ik in de problemen zat, dat is gelukkig niet het geval, op mijn werk gaat alles goed, wij hebben financieel geen problemen en we hebben zeker ook geen relationele problemen. Ik ben gewoon helemaal uitgeput. Nu heeft hij mij kalmeerpillen gegeven om beter te slapen, wetende dat ik 6 maanden zwanger ben. Zou ik dat nu wel doen? Ik heb echt schrik om iets verkeerd te doen tov mijn babietje. Hij wilde me 2 weken ziekte voorschrijven maar heb dat geweigerd omdat ik volgende week onze dienst alleen draaiende moet houden en echt moet komen werken. Ik begin dus met deze week en hij stelde me voor om niet naar een fuif te gaan tot 5 uur 's morgens met oudjaar,... de grapjas.
Wat vinden jullie van kalmeerpillen tijdens de zwangerschap en herkent iemand deze symptomen? Wat kan eraan gedaan worden?
heel erg bedankt voor tips, moesten jullie er hebben!
ka
lady bug
30 December 2008, 11:35
je kan steeds een tweede opinie bij een andere dokter vragen hé. beter een keertje meer naar een dokter gaan en zeker zijn van wat je neemt dan met een bang hart een pilletje te nemen.
zelf heb ik ook wel wat last van slapeloosheid, maar niet zo erg al jij. ik ben nu doodop van de feestdagen, maar val gelukkig wel als een blok in slaap en kan toch een 4 à 5u per nacht slapen. wat nu natuurlijk niet zo aangenaam is, maar buiten deze periode gerekend kom ik met die paar uren toch toe. ik zal waarschijnlijk mijn klop nog wel is krijgen, maar zolang ik het vol hou hoor je mij niet klagen.
lotjen
30 December 2008, 12:43
Hey Ka,
ik zou zeggen een vervelend kwaaltje,maar het is meer dan dat,dat kan een mens zijn leven ovehoop halen!
Ik raak moeilijk in slaap,lig zeker gemiddeld 1u30min wakker,en als ik wakker wordt om naa
lotjen
30 December 2008, 12:48
Hey Ka,
ik zou zeggen een vervelend kwaaltje,maar het is meer dan dat,dat kan een mens zijn leven ovehoop halen!
Ik raak moeilijk in slaap,lig zeker gemiddeld 1u30min wakker,en als ik wakker wordt om naar het toilet te gaan,
lig ik daarna weer uren wakker,ook ik doe het met 4 à 5 uurtjes...
Mijn huisarts,en daarna mn gynecoloog hebben me beiden (hetzelfde) slaappilletje voorgeschreven,maar ik heb die
niet genomen,ik ben gestopt met werken!
Maar ook ik heb door 2 verschillende artsen een slaappil gekregen,niet mee inzitten denk ik dus!
Je bent ondertussen ook 6 maanden ver,die risico's bij het nemen van medicijnen worden ook kleiner.
En veel slaapgenot meiske!!!
Lotte
Nes
30 December 2008, 13:51
Oei ka, dat is echt wel enorm. Ik heb geen ervaring met die medicatie dus ik kan je spijtig genoeg geen raad geven. Ik ken wel een meisje dat zwanger was en enorme kalmeermiddelen moest nemen (vader is verongelukt tijdens de zwangerschap). Het kindje mankeert niets. Maar zoals hierboven al gezegd kan je eens bij een andere dokter gaan zien he. En misschien overwegen om toch thuis te blijven of een medische halftijds. Maak dat je er niet onderdoor raakt.
Sweetdreams1987
30 December 2008, 14:18
ik denk dat je mss is ff langs de gyné moet gaan ,
als je denkt dat je er je kindje mee kan kwetsen zou ik het toch niet doen.
mss stom maar mss een andere matras? of hoofdkussen?
-x-
lies
30 December 2008, 15:47
ik zou ook langs de gyne gaan, als ik jou was.
en dat slapeloos zijn, dat is idd de hel. Bij mij is het de laatste week elke nacht hetzelfde liedje: ik word wakker, moet plassen, sta op en ga naar het toilet. En tegen dat ik terug in bed ben ben ik zo misselijk dat ik niet meer kan slapen. Dan lig ik een uur wakker, val weer in slaap, een uur later begint het spel opnieuw.
ik heb vakantie nu, maar ik vraag mij af hoe dat ga zijn als ik weer om 6.30 opmoet. bah.
ka80
30 December 2008, 15:51
Hey, onze matras is 1 jaar oud en men kussen 2 maanden, dus daar ligt het spijtig genoeg niet aan. Ik ben de pilletjes gaan halen. Ik heb aan de apotheekster gezegd dat ik 6 maanden zwanger ben en schrik heb om zo'n pillen te pakken voor het welzijn van mijn baby. Ze zei dat wat ik nu heb zeker niet beter is voor de baby en dat deze ondertussen chronische insomnie dringend onderbroken moet worden want anders ga ik helemaal uitgeblust aan de bevalling beginnen. Lotjen, wat jij hebt lijkt wel een beetje op mijn probleem vind ik. Hopelijk kan je ook je slaapcyclus terugvinden, ik denk dat ons werk er toch voor een groot deel tussenzit. Hoe lang mag je thuisblijven?
Moet je nu eens weten wat die pillen zijn? VALIUM ! De dokter had me een andere naam voorgeschreven zodat die naam me geen schrik zou aanjagen maar dat was er niet meer. De apotheekster was dus verplicht om het generisch middel te geven waar in het groot "VALIUM" op staat. Het is wel een hele lage dosis maar toch,... blijkbaar zie ik er niet uit want anders schrijft een dokter dat toch niet voor denk ik. Zoiets heb ik nog nooit voorgeschreven gekregen. Soit, ik ga nog een paar nachten afwachten (toch zeker tot na nieuwjaar)
Groetjes en bedankt allemaal voor jullie berichtjes, het steunt me toch wat! x
Nes
30 December 2008, 16:26
Valium???? Moest ik die naam zien zou ik toch ook even schrikken ka, ik versta je volledig. Ik zou toch contact proberen nemen met je gyne voor je dat inneemt. Gewoon eens bellen en het uitleggen en zien wat die zegt. De apotheekster heeft natuurlijk ook wel gelijk. Ik zou misschien eerder zo een kruidendokter opzoeken. Kruiden zijn toch beter? Soit, ik zou zeggen, bel naar je gyne, die moet tenslotte op de hoogte zijn dat je zoiets neemt!!
snoezel
30 December 2008, 17:02
zou toch ook even de gyne opbellen maar normaal gaat een ha je niets voorschrijven dat je kindje in gevaar kan brengen.
denk ook wel dat het belangrijk is dat jij wat slaap hebt voor je kindje.
lukt het niet om voor de tv of zo in slaap te vallen?
hier was het ook een ramp om te slapen maar als ik je even een leuk weetje mag geven: na de bevalling slaap je nog minder 's nachts :)
maar ja, dan weet je waarom je op staat hé :)
hopelijk krijg je snel wat slaap terug hoor!
laat je ventje anders eens een slaapliedje zingen :D
Sweetdreams1987
30 December 2008, 17:08
spijtig dat de oorzaak niet aan je matras of hoofdkussen kan liggen!
ben je iemand die snel wakker wordt?
anders kan je mss is zo'n oordoppjes gebruiken voor je de medicatie ligt,
ik begrijp zeer goed dat je toch ff verschiet als ze je dat ineens geven !
veel sterkte en veel slaap toegewenst !!!
-x-
ka80
30 December 2008, 18:06
Hello,
Vind ook wel dat mijn gyne dat moet weten. Morgen bel ik erom en voorlopig neem ik nog niets.
Snoezel, in slaap vallen is geen enkel probleem, voor de tv, in bed, eender waar,... het probleem is dat ik maar één slaapcyclus heb en sinds 3 maanden niet meer in mijn tweede geraak. Mijn dokter heeft me aangeraden op te staan en in het salon te gaan zitten en niet wakker in bed te blijven liggen want dat maakt het nog erger. Het is waar dat ik na de geboorte ook zo weinig ga slapen maar ik word liever gewekt door een wenende baby dan nutteloos rond te draaien in mijn bed.
sweetdreams, oordopjes gebruiken is op zich een goed idee en heb ik ook al geprobeerd, want dacht dat ik telkens wakker werd door geluid maar zelfs met oordopjes word ik wakker, nu is mijn lichaam gewend om na de eerste cyclus wakker te worden en daarom zou ik dus Valium moeten slikken om door te slapen en deze foute cyclus te doorbreken. Voor diegenen bij wie het probleem net begint kunnen oordopjes wél een oplossing zijn denk ik.
x
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.