PDA

Volledige versie bekijken : Singulair (Montelukast)

Koke
14 December 2010, 14:40
Heeft er iemand ervaring met deze kauwtabletjes?
Ruben moet dit de rest van de winter innemen ter bescherming van zijn longen owv aanhoudende luchtwegenproblemen.
Normaal is het pas vanaf 2 jaar, maar de ka zei dat het geen kwaad kan en ook bij de apotheker hadden ze het al vaker meegegeven bij kindjes jonger dan 1 jaar.

Het moeilijk is: je moet het 1 uur voor of 2 uur na het eten geven, liefst 's avonds. Maar probeer maar eens: 16u fruitpap, rond 18u een boke en om 19u30 pap. Onmogelijk dus!

tiger
14 December 2010, 15:19
Koke, ik kan je hier spijtig genoeg niet mee helpen. Had er nog nooit van gehoord.
Is inderdaad wel moeilijk om op een goed tijdstip te geven 's avonds.
Tot hoe laat duurt zijn dutje voor de fruitpap? Misschien daarvoor geven? Maar dan is hij wss nog in de creche??

Koke
14 December 2010, 17:38
Ja dan is hij nog in de crèche en ik geef het liever thuis omdat zo'n kauwtablet toch niet zo handig is als ze nog zo klein zijn.
Heb al gedacht het boke 's avonds tijdelijk weg te laten, maar vaak heeft hij honger of wil hij ook eten als wij eten.

ka80
14 December 2010, 21:36
Hey! Nolan had doorlopend bronchites vorige herfst-winter-lente en zelfs zomer, de laatste was in juli, de pediater zei toen dat hij waarschijnlijk singulair zou voorschrijven bij de eerstvolgende bronchite. Sindsdien gaat alles goed en hebben we de singulair dus niet nodig. (voorlopig toch,...) Ik zou het hem voor het slapengaan geven, ook al is dit maar een half uurtje na zijn fles. Het gaat anders niet mogelijk zijn denk ik. Zo zou ik het doen met Nolan maar als je niet zeker bent zou ik de ka of de dokter eens bellen om advies. Veel succes!