PDA

Volledige versie bekijken : Buikpijn

Nes
26 December 2008, 18:11
Als ik moe ben heb ik pijn (heel dragelijk) links of rechts van mijn buik. Nu vanmorgen had ik veel pijn bovenaan mijn buik, onder mijn borsten. Zou dat ook van vermoeidheid zijn? Ik ben in mijn bed blijven liggen en gelukkig is het nu wel over. Ik ben bang dat het van mijn aders verder komt die te nauw zijn. Ook is mijn spruitje al een paar dagen kalm. Maar mijn tante zei dat dat was door de feesten en de verandering van gewoonte.

snoezel
26 December 2008, 19:48
ik had rond 24weken ook last van buikpijn... allé ja, zo'n zeurende pijn eigenlijk.
dan toch naar de gyne geweest en ik had magnesium tekort.
heb dat toen bij moeten nemen en was een stuk beter.

je zwangerschap begint echt meer van je lichaam te vragen nu hé!
als je niet gerust ben zou ik eens naar de gyne bellen hoor!

Laurence
27 December 2008, 10:17
Ik zou ook eens naar de gyné bellen, een extra controle kan geen kwaad :)

Nes
28 December 2008, 12:47
Ik mag den 9den januari al terug. Naar de grote echo in de kliniek die ook ziet hoe het is met mijn aders. Ik denk niet dat er veel vlugger een plaats vrij zal zijn. Moest het nu echt erger worden denk ik wel naar spoed te gaan ofzo. Daarjuist ook pijn gehad toen ik om brood ging.

Ik voel nu ook zoals jij zegt Snoezel dat mijn lichaam idd veel van me begint te vragen. Ik ben vlugger moe als ik iets doe en ik ben vlugger buiten adem. Mijn man zat er gisteren mee te lachen, hij vroeg of ik een marathon had gelopen en ik had enkel het bed ververst. Met bukken krijg ik het ook alsmaar moeilijker. Hopelijk begrijpt m'n ventje het en begint hij me binnenkort toch te helpen hoor.

ka80
28 December 2008, 17:16
Hee dat is grappig, ik had ook het bed ververst en heb toen mijn hartslag eens laten voelen aan mijn man, die moest er mee lachen. Dat je sneller buiten adem bent is normaal hoor!! Je bloed moet veel sneller stromen om zowel je baby als jezelf genoeg zuurstof te geven en daardoor pompt je hart ook wat sneller. Wij waren een paar dagen geleden gaan wandelen in de natuur. (na het Kerstmaal) en ik kon niet meer wandelen van de pijn in mijn buik. Die was helemaal hard geworden en had enorm veel pijn (zoals de regels maar dan véél harder en met opstoten). Het is vanzelf overgegaan en heb dat gisteren ook nog eens gehad (met het stofzuigen van de auto). Ik heb ook op 9 januari afspraak bij gyne, zal hem eens vragen wat het kan zijn. x

Nes
28 December 2008, 19:01
Ik heb juist hetzelfde als jou ka, je beschrijft het heel goed.
Ik denk niet dat we ons zorgen moeten maken maar een middeltje of weten wat we verkeerd doen zou niet misstaan.!
Den mijnen zal der weer weken over doen voor hij er iets van snapt. Met het nodige gezaag, ik ken dat al stilletjes aan.
Gisteren vertelde ik hem dat hij na de bevalling moest kuisen want dat ik zou moeten recupereren en elke nacht meerdere keren zou moeten opstaan. Ja amai, die wou dat eerst niet hebben want ik zou dat wel weer allemaal direct doen. Als hij eens kookt is dat dan toch genoeg?! Alé hij heeft uiteindelijk toch toegegeven. Juist strijken wil hij niet doen, maar das niet erg, dat doe ik dan wel.

Laurence
29 December 2008, 09:06
Wat die harde buiken betreft,denk ik dat het voegtijdige weeen zijn.
Als je dat nog hebt, zou ik toch effe gaan zitten en rusten :)

snoezel
29 December 2008, 12:08
als ik op het einde van mijn zwangerschap ging wandelen (bv met de hond) dan was dat meer slenteren dan iets anders :)
voelde me toen juist een eend :D
en de trap op... dat was boven even recupereren hoor!

ka80
29 December 2008, 17:58
Het probleem is dat ik nog lang niet aan het einde van mijn zwangerschap zit en dat nu al heb. Het gewicht kan het niet zijn want ben 4 kg bijgekomen voor 6 maanden (kan erger). Ik slaap wel vreselijk slecht: ik slaap maximum 2 uur aan een stuk en in het totaal per nacht maximum 6 uur en dat ongeveer de laatste 3 maanden al. Het zou de vermoeidheid kunnen zijn maar ik heb geen recht op vakantie dus kan er geen nemen,... ik zal maar gewoon afwachten zeker

Nes
29 December 2008, 22:59
Als ik het voel stop ik wel en rust ik me uit. Vandaag de kinderkamer leeggemaakt en daarna had ik ook wel even zeer als ik rechtstond. Dus daarjuist vlug eten gemaakt en de afwas is voor de machine.
Zou dat kunnen nu al voorweeën?
M'n man noemt me nu ook al een wandelende gans. Als ik buitenga probeer ik erop te letten maar thuis loop ik hoe ik het makkelijk vind :) Moet eigenlijk wel een grappig zicht zijn.
Ka, slapen, ik slaap ook niet zo goed meer, maar ik heb een middeltje gevonden. Ik kreeg na een paar uur pijn aan mijn buik omdat die eigenlijk hangt. Nu steek ik onder mijn buik een dun kussentje en dat helpt me echt wel.

Laurence
30 December 2008, 09:15
Een borstvoedingskussen is een heel goed hulpmiddel. Ik sliep daar mee, het is wel precies een derde persoon die in bed ligt maar ik sliep er stukke beter mee.

In verband met de voorweeen zou ik het toch eens aan je gyné vragen bij je volgende controle. Soms moet je daarmee opletten.

Nes
30 December 2008, 13:54
Ik ga het idd eens bespreken met mijn gyne. Maar ook heb ik geen idee hoe voorweeen aanvoelen. Soms spreken ze ook over oefenweeen en dat zou dan weer normaal zijn.

snoezel
30 December 2008, 17:06
ik voelde me zo vanaf een week of 24,
vanaf dan heb ik magnesium moeten beginnen bijnemen!

Nes
31 December 2008, 11:23
Als dat bij jou ook zo was toen zal dat wel allemaal normaal zijn he. Ik ben nu ook ver 24 weken dus. Ga het wel vernoemen, misschien krijg ik dat magnesium dan ook. Onze spruit begint al flink en veel te bewegen de laatste week. Echt zalig.

lady bug
2 January 2009, 08:51
de laatste dagen heb ik dus constant harde buiken. en dit eigenlijk zonder enige reden. ik krijg ze gewoon spontaan, zelfs als ik in bed lig. zou ik mij hier zorgen over moeten maken, of is dit normaal?
het is met momenten zeer pijnlijk

lady bug
2 January 2009, 09:44
moest toch hiernet nog eens naar de gyne bellen voor mijn volgende afspraak in Leuven en heb dan ook maar even vermeld dat ik steeds harde buiken heb.
ik moet het heel rustig aandoen en indien het toch te ernstig wordt of te pijnlijk moet ik naar de verloskamer voor een zeer grondig onderzoek. ik ga mij extra rustig houden nu ze. de schrik zit er goed in en ik wil nog wel een paar (14 of zo iets) weken wachten met bevallen

Nijntje
2 January 2009, 13:09
Dag dames,

@ lady bug: hopelijk gaat t snel weer beter met je! Misschien kan wat meer rusten juist goed doen! Naar je lichaam luisteren is de boodschap.

FF een vraagje: met oud en nieuw hebben we met zn allen hier thuis gevierd. Ik heb dus veel moeten lopen om vanalles te regelen met het eten ed. Nu heb ik al n goei twee-tal dagen last van pijnlijke steken in mijn onderbuik. Meestal links onderaan. Kan dit te maken hebben met die bandenpijn of is het daar nog veel te vroeg voor?

Groetjes

Nijntje

ka80
2 January 2009, 13:21
Hey Nijntje! Dat kan dat wel zijn hoor. Ik had dat zelfs nog wat vroeger en ook links onderaan. Dat gaat vanzelf over maar maak je geen zorgen, binnen een paar weken rond week 24 komt dat helemaal en tien keer erger terug in de vorm van de pijnen die Nes, Ladybug en ik hierboven omschrijven. T'is te zeggen, dat zou kunnen, hopelijk heb jij daar helemaal geen last van!!

Ladybug, bij mij zeiden ze net hetzelfde. Echt geruststellen doen ze niet vind ik, ze willen altijd onderzoeken en hebben me ook gezegd het veel rustiger aan te doen. Ik veronderstel dan dat het misschien toch niet helemaal normaal is, die harde en pijnlijke buiken. Hou ons op de hoogte he.

groetjes

lady bug
2 January 2009, 14:29
ik heb me voorgenomen, dat wanneer het na mijn werk nog zo hevig is, ik toch even naar de spoed rij. beter eens te veel gaan, dan te weinig

ka80
2 January 2009, 16:40
Je hebt gelijk, en laat ons weten wat ze gezegd hebben, kwestie van ons gerust te stellen of net niet,... hoop dat je met positief nieuws terugkomt!
weet jij trouwens of het een jongetje of een meisje wordt?
x

Nes
2 January 2009, 22:52
Hey, Nijntje, dit wil idd zeggen dat je rust nodig hebt! Toen ik zover was of jou heb ik dat ook gehad en ik vroeg aan m'n gyné wat het was. Die zei enkel dat het niet erg is maar dat ik moest rusten. En in jouw geval na zo een feestavond is het daar wel aan te wijten he. (warm badje kan wonderen doen)

Ivm die harde buiken, ik heb ze ook, meestal als m'n spruit aan het bewegen is (daarbuiten ook maar heel weinig). Echt pijnlijk is het bij mij nog niet maar een zeurend ambetant gevoel. Ik weet echt niet hoe het te omschrijven. Hou ons op de hoogte he lady bug. Is het bij jou dan echt zo pijnlijk? Misschien zullen we moeten aanvaarden dat we vanaf nu niet zoveel meer mogen doen als vroeger???

lady bug
5 January 2009, 08:52
@ ka80: ik weet idd wat het word, maar ik probeer te zwijgen.

ik ben vrijdag na het werk direct met mijn ventje naar mijn ouders geredenen heb daar mijn verplichte platte rust genomen. ik heb die nacht zonder enige last geslapen en in het weekend heb ik nergens last van gehad. maar, indien die harde buiken toch weer zo hevig opkomen zij ik toch even naar het ziekenhuis hoor.
vermoedelijk waren de vele maaltijden en het weinig slapen de oorzaak.

muis
5 January 2009, 15:15
Bij mijn laatste controle bij de gyne waarschuwde ze mij voor de harde buiken die eraan zaten te komen (was toen 22 weken ver) en idd af en toe heb ik een harde buik, maar volgens haar is dat perfect normaal, alleen mag het niet echt pijnlijk zijn, alleen ongemakkelijk voelen. Als het echt pijnlijk zou zijn, dan moet je idd even langs spoed passeren of bij de gyne om juiste oorzaak te achterhalen. zoniet, dan gaat het gewoon erom dat je lichaam aan 't oefenen is :-)

lotjen
5 January 2009, 16:55
Ik heb ook een vraagje over harde buiken,ik ben uiteindelijk nog maar bijna 21 weken ver,
en ik zit nu in een periode dat ik enorm veel zin heb in sex,mijn mannelijk kantje komt boven,
liefst elke dag,en liefst een paar keer :)
Maar na klaarkomen,wordt mijn onderbuik echt keihard,je kan mn baarmoeder zo voelen zitten,dat duurt
toch wel 5 minuutjes,ik ga niet zeggen dat het pijn doet,maar het voelt niet echt comfy aan...
Voor zover mijn pijnlijk vraagje :)
Liefs Lotte

muis
5 January 2009, 18:03
Beste Lotte,

Ik herken het eerste (de enorme zin in sex ;-) maar heb geen last van het tweede (de harde onderbuik :-)
Ik vermoed dat dat geen kwaad kan zolang het geen pijn doet en niet gepaard gaat met bloedverlies....

Groetjes

M

ka80
5 January 2009, 18:04
Hey Lotjen, dat is normaal hoor. Je lichaam maakt tijdens een orgasme een stof vrij dat ook wordt vrijgegeven tijdens de weeën (ben naam vergeten). Maar het is lang niet voldoende om een bevalling uit te lokken en is dus helemaal onschuldig, alleen niet zo aangenaam, heb het ook ondervonden. Laat jullie maar goed gaan en geniet ervan nu je buik nog niet te dik is!!
x

Nes
5 January 2009, 18:18
Ik heb nog altijd geen zin in sex. Erg om zeggen en ik vind het ook zo spijtig. En de keer dat ik echt zin had was m'n ventje niet thuis (ja da zult ge altijd zien he.) Als wij het doen heb ik achteraf ook altijd een ambetant gevoel. Hoe omschrijven weet ik niet goed. Ook voel ik me soms schuldig tegenover het kindje.
Ik had wel verwacht dat die harde buiken door het gebrek aan slaap kwamen. Ik had die ook het meeste rond die dagen, na het uitrusten was het al minder.

snoezel
5 January 2009, 21:16
geniet ervan nu je nog zin hebt :D
had dat ook tijdens mijn zwangerschap en nu er een kindje is komt het er niet veel van (vraag maar aan kingka :D)

begint weer te beteren maar in het begin ben je blij als je in je bed gewoon kan slapen *lol*

die harde buiken na een orgasme is inderdaad wel normaal.
heb het niet voor gehad maar wel vaak gehoord!
tijdens een orgasme trekt je baarmoeder ook samen hé... kan geen kwaad voor je kindje hoor, die zit toch lekker in het water en heeft daar geen last van!

Nijntje
5 January 2009, 21:43
Hey dames,

Bedankt voor de informatie. Het is toch wel fijn om te weten wat jullie te vertellen hebben. Zeker nu er een aantal dames zijn, die net wat verder staan in de zwangerschap. Nu kan ik lekker afkijken hoe het bij jullie gaat en me voorbereiden op wat er nog gaat komen. :)

Ondertussen is de pijn weer weg en kunnen we weer lekker genieten van alles. Gelukkig maar!

Groetjes,
Nijntje