PDA

Volledige versie bekijken : Verkiezingen

Nes
22 December 2008, 19:34
Ik weet dat ik eigenlijk wat vroeg ben. Maar in juli zijn het verkiezingen en ik denk dat ik de pech zal hebben om te moeten gaan zetelen. Vorige keer had ik niet moeten gaan omdat dit juist het week-end voor onze trouw was. Nu ga ik juist in bevallingsverlof zijn. Is dat een reden om niet te gaan zitten? Want je mag dan niet gaan werken ook he. En dan nog problemen om melk af te tappen. Ik zie dat echt niet zitten. Weet iemand daar meer over?

snoezel
22 December 2008, 21:27
denk niet dat je daar van onder zal kunnen hoor :s
je kan het altijd eens proberen maar ik betwijfel het!

ka80
22 December 2008, 21:28
Ah, je kan zeker wel een volmacht geven aan iemand. En dat zou je wel moeten doen want stemmen is belangrijk,... Wie weet ga je wel vroeger moeten stemmen, nu met de val van de regering en dan kan je zeker nog gaan (is iets van een verkiezing binnen de 40 dagen dacht ik). Of is er nog niks gevallen?
Ik zou ook graag willen stemmen maar dan vanuit Frankrijk, moet nog zien hoe ik dat ga doen,..

Nes
22 December 2008, 21:51
Ja, gaan stemmen op zich ga ik wel doen. Maar ik zie me geen ganse dag in het stembureau doorbrengen. Nu ok, maar als de baby er is kan ik toch moeilijk daar de borst geven of gaan aftappen? Stemmen doe ik zowiezo, dat andere zie ik totaal niet zitten. Maarja, het is nog niet gezegd dat ze me gaan oproepen he. We zien wel.

muis
23 December 2008, 09:03
Ik denk niet dat je zorgen moet maken. Een pas bevallen moeder die borstvoeding geeft, lijkt mij een geldig excuus, op voorwaarde medisch attest van de gyneacoloog.
Ik had vorig jaar het voorrecht (hm hm) voorzitster te zijn van een telbureau !! Nooit meer, als ik eronderuit geraak ;-) Was echt een verschrikkelijke ervaring ! Maar had er iemand van mijn "bijzitters" met dat argument afgekomen, dan had ik die toch wel "verontschuldigd" en van haar plicht ontheven ;-))
Ben ondertussen verhuisd dus hopelijk vinden ze mij deze keer niet zo snel meer terug ;-)

snoezel
23 December 2008, 09:26
hoop dat ze mij ook niet oproepen hoor :(
zo'n hele zondag daar gaan zitten, ziet er mij echt iets uit dat je eens moet meegemaakt hebben (niet dus)

mini
23 December 2008, 09:39
Welke leeftijd heb je normaal als ze je oproepen? :/ Wie weet hang ik dan ook... :o

snoezel
23 December 2008, 11:16
is dat niet rond 25???
och ja, er zijn er die elk jaar opnieuw kunnen en er zijn er die nooit moeten.
dat 1 dagje zullen we wel overleven hé,
natuurlijk met bv is het niet zo makkelijk...

mini
23 December 2008, 11:31
'k ben tegen de nieuwe verkiezingen net nog geen 24 :D

Nes
23 December 2008, 18:27
Ik zou het echt erg vinden als ze dat niet begrijpen!!! En ze moeten een lokaal voorzien he in het slechtste geval. Ik denk wel dat mijn ventje dan uit z'n sloffen zal schieten.
Je moet 25 zijn. Ik was juist 25 en de uitnodiging om te gaan zitten lag al direct in de bus. Ik werd zot want ik moest mijn trouwjurk gaan passen. Gelukkig begrepen ze dat en moest ik niet gaan. Het weekend erna trouwde ik dan wel.
Ja, idereen begin maar eens uit te kijken wat we kunnen verzinnen.

ka80
24 December 2008, 16:56
Euink? Wat is dat, van die oproepen om te gaan zitten? Ik heb daar nog nooit van gehoord en nooit gekregen! Ik ga er niet om klagen hoor,...
Ik vind een baby hebben wel een goed excuus om niet te moeten gaan zitten, of je neemt hem mee en geeft borstvoeding voor de neus van iedereen met hopelijk een paar mooie boertjes en vooral: de pamper een aantal keer goed in't zicht verversen enzo. Met wat geluk laten ze je dan na enkele uurtjes wel vrij,..

Laurence
24 December 2008, 17:07
Dat is een gedacht, een volle luier op de tafel :) dan mag je snel naar huis hoor :)

ik word net voor de verkiezingen 24, hopelijk moet ik niet gaan zitten

Nijntje
25 December 2008, 13:25
Fijne kerstdagen allemaal! :)

Een nicht van mij moest vorig jaar gaan zitten bij de verkiezingen, maar die is wel wat ouder. Ik denk dat ze kijken naar een geboortejaar, en dan mensen uit de regio selecteren die dan de 'gelukkigen' zijn voor dat jaar.
Misschien kunnen we er gewoon niet aan ontsnappen en moet je gewoon geluk hebben....

Nes
26 December 2008, 18:03
Ba, we zien wel he. En idd is dat geen slecht gedacht om de baby mee te nemen en de boel daar gewoon te laten vallen om voeding te geven. Ze zullen dan geen tweede keer dezelfde fout maken.!!! Ja, want papa kan geen borst geven of ze aftappen in mijn plaats he. Spijtig eigenlijk.

ka80
26 December 2008, 19:06
vwaaaala, zo is het, ik zou op voorhand bellen en zeggen dat je hem/haar gaat meepakken omdat die nog borstvoeding nodig heeft en je geen oppas hebt. Misschien zeggen ze dan wel dat het niet hoeft, zou ik toch logisch vinden. Allee, veel geluk ermee, zonder oproep!