PDA

Volledige versie bekijken : moet ik me zorgen maken?

snoezel
3 December 2010, 09:10
piep,

onze kobe heeft deze nacht weer 3 keer overgegeven :alien-what:
deze morgen is hij weer beginnen kokhalzen maar er kwam niks.
heb hem dan wat motilium gegeven, hij heeft een boterhammetje gegeten en is nu weer super vrolijk.

vorige week (zaterdag op zondag) heeft hij een keer of vijf diaree gehad en 's morgens ook alles teruggegeven. daarna ook weer de vrolijkheid zelve.

dinsdag daarvoor ook twee keer overgegeven en daarna niks meer...

ik weet het niet goed meer.
een virusje kan dat toch niet zijn hé?

ik begin echt weer aan een allergie of zo te denken maar hoe pak ik dat nu aan?
ik ga straks langs de ka en nog eens vragen want ik weet het niet zo goed meer...

is het normaal dat ze zo af en toe wat overgegeven?
als het nu 1 keer zo zijn, maar t is telkens wel een keer of drie...

Machteld
3 December 2010, 09:14
Goh ik zou't niet weten eigenlijk. moet hij veel hoesten? Mare die geeft nl soms over van te hard te hoesten. Best wel akelig eigenlijk.

Ik denk zolang Kobe niet dagenlang na elkaar moet overgeven en diarrhee heeft je je nog geen zorgen moet maken voor het uitdrogen. Er zit toch altijd wel wat tss e? Het zal nu wsl niet zo makkelijk meer zijn om hem GES ofzo te laten drinken. :(

Idd best eens vragen aan de ka - weet niet of je van een allergie echt moet overgeven.

snoezel
3 December 2010, 09:28
hij krijgt hier nu wel al een hele week probactiol omdat ik met zijn diaree probleempje naar de ka was gegaan.
(hij heeft geregeld hele platte kaka en een fel rode poep)

snoezel
3 December 2010, 16:12
:( ben naar de ka geweest en nu weet ik niet goed wat ik er van moet denken.
t zou een aanslepende buikgriep zijn.
ik heb dat echt nog nooit gehoord. 1 dag wel, drie dagen niet, dan weer wel, dan weer niet...
heb nu al de tweede keer laten vallen dat ik graag zou hebben dat ze hem eens laat testen op allergiën. als het niks is kan ik dat tenminste uit mijn hoofd zetten.
maar dat is het laatste waar ze op wil testen :(

dorien_951
3 December 2010, 16:37
Ik heb eens een peutertje gehad op de creche. En dat kind gaf regelmatig over.
Blijkbaar had dat niet echt een reden nodig en kon dat ook niet echt kwaad.

Maar ik veronderstel dat jij je kind beter kent en wel weet wanneer het echt niet normaal is.

Trinity
3 December 2010, 19:37
Dit hebben we met Tibeau ook voor gehad. S nachts ziek en overgeven, dan dagen niets, dan terug...maar t werd wel erger, en na een tijd elke nacht maar niets overdag. Volgens onze arts was het door zijn verkoudheid, had ik ook nog nooit gehoord.

rienemieke
3 December 2010, 19:56
bij mijn petekindje werd het in begin ook vaak aanzien door zijn verkoudheid!
maar na het langdurig duren ervan met soms een dag tussen dat hij het niet deed, zijn er toch testen gedaan op allergiën!
en daaruit is gebleken de hoogste graad van koemelkeiwit allergie soja allergie en lactose intolerant!
dus misschien toch eens verder gaan als het blijft duren!

snoezel
5 December 2010, 11:15
rienemieke: en hoe hebben ze dat getest?
mijn schoonmoeder beweert dat het heel moeilijk is om dat te testen?
en toch hoor ik er zoveel die wel getest zijn...

we zijn nu gewoon zelf de melk aan het proberen laten.
al geen melk maar rijstmelk in zijn fles, enkel nog 1 boterham met kaas (hij eet dat zo graag) eens zien of het betert...

Trinity
6 December 2010, 19:55
Hmmm, dan was mijn gedacht toch niet zo vreemd in de tijd. Bij Tibeau was het in dezelfde periode als toen we waren gestart met gewone melk als avondfles. De dokter zag dat niet als reden, maar ben toen toch ook wel gestopt met die fles en terug poeder beginnen geven. Was dat al bijna vergeten.

Ik hoop allesinds dat het snel betert voor Kobe, en dat het toch geen allergie is.

snoezel
7 December 2010, 09:26
zus heeft er hier ook van en ik nu ook :(
dus t zal wel degelijk een buikgriep zijn die hier het huis niet uitgeraakt.
en de melk daarbovenop valt hem te zwaar. we geven nu rijstmelk en er is nog niks teruggekomen.

Thai
7 December 2010, 09:45
allergie testen kunne ze al doen op 6maanden ;-)
Hier heb ik een dochter die in het begin van haar prille leventje op bijna alles positief teste. Ze doen dat aan de hand van krabjes op de rug en daar doen ze een product op dat hetzelfde is als bv. tomaat. Als je kindje dan reageert door rode uitslag ofzo dan is hij/zij allergisch. Als je kindje dan 1jaar wordt dan doen ze de testen nog eens om te zien als er iets veranderd is of als er nog een allergie is bij gekomen. Nu wordt Lana 2jaar en moeten we opnieuw testen laten doen om te zien als er iets veranderd is.
Wat wij wel weten is dat haar pinda allergie blijvend is omdat ze dadelijk in shock gaat na iets te eten wat in aanraking is geweest met pinda:(

Alvast heel veel beterschap voor je kindjes en jou en natuurlijk ook je zus!

snoezel
7 December 2010, 09:49
thai: waar laat je dit dan doen?
ik heb altijd gehoord dat ze het via het bloed niet kunnen zien voor de leeftijd van twee of zo, maar dit is niet via het bloed hé...

Kimmy
7 December 2010, 16:25
snoezel, veel beterschap voor je 2 spruitjes!!
hopelijk vind je snel de oorzaak...

Thai
7 December 2010, 16:45
Nee, dit is via een huidreactie dat ze kijken.
Ik ga altijd via mijn KA. En nu dat mijn "kleine" meid 2jaar is ga ik ook eens via een dermatoloog. Ook al omdat ze terug exceem aan het krijgen is en ik een ander zalfje nodig heb voor haar.
Ik zou zeggen ik raad u mijn KA aan, maar dat is in Hasselt dat ze zit:plain: Mss wat ver voor u?

Fieke
7 December 2010, 21:25
Hey zusje,
ik hoop dat jullie allemaal snel beter zijn!
Moest ik niet zwanger zijn, dan kwam ik zeker een handje toesteken!
Maar zou nu geen buikgriep willen oplopen!
Veel beterschap eh!

tiger
8 December 2010, 08:12
Thai, welke KA heb jij in Hasselt?
Wij gaan bij de KA praktijk aan de stadsomvaart (virga jesse ziekenhuis), maar onze KA zegt dat die allergie testen niet veel nut hebben.

Thai
8 December 2010, 09:37
Wij gaan bij dokter Janssens. Is een vrouw. En de testen hebben hier hun doel al bewezen. Uit de testen bleek dat Lana allergisch is aan pinda noten en door een stom toeval heeft ze per ongeluk een pinda nootje gegeten. Wij zijn dadelijk naar spoed kunnen gaan omdat heel haar keel en neus opzwol en ze in shock aan het gaan was. Nu wisten we dat het door die pinda kwam, maar stel u voor als je dat niet weet en ze eet pinda nootjes op verplaatsing.
Nu was het "maar" 1pinda noot, maar ik wil niet weten hoe haar lichaam reageert als ze een handje vol ervan opeet.

Welke KA hebben jullie?

tiger
8 December 2010, 09:39
Wij zijn ook een tijdje bij Janssens geweest en gaan nu bij Alliet.
Volgende week gaan we terug om wat raad te vragen over jarne zijn voeding, aangezien hij al wat allergiën heeft en ik niet goed weet hoe we het nu verder moeten aanpakken.

Thai
8 December 2010, 09:43
Wij moeten er ook zijn volgende week. Controle omdat ze 2jaar is :-) Ben eens benieuwd hoe groot en zwaar ze dan is

rienemieke
9 December 2010, 09:57
rienemieke: en hoe hebben ze dat getest?
mijn schoonmoeder beweert dat het heel moeilijk is om dat te testen?
en toch hoor ik er zoveel die wel getest zijn...

we zijn nu gewoon zelf de melk aan het proberen laten.
al geen melk maar rijstmelk in zijn fles, enkel nog 1 boterham met kaas (hij eet dat zo graag) eens zien of het betert...

met krabbetjes op zijn lichaam!