PDA

Volledige versie bekijken : het eerste gynaecoloog-bezoek

lies
22 December 2008, 14:43
Een kort verslagje van ons eerste gynae-bezoek, deze voormiddag. Ik had de hele nacht nauwelijks geslapen, en ik was al dagen vreselijk zenuwachtig dat het weer niet goed zou zijn. Deze ochtend om 9 uur al helemaal klaar om te vertrekken, zo gestresst...ge hebt er geen gedacht van.
Uiteindelijk, samen met het liefje, om 10.30h bij de gynae aangekomen, niet lang moeten wachten en toen we binnengingen zei ze onmiddellijk: we gaan gewoon direct eens kijken é, of alles ok is. Terwijl ik in het kleedhokje zat, stond ik te trillen op mijn benen en liepen de tranen over mijn wangen van de schrik. ik had echt niet gedacht dat dit zo lastig zou zijn.

Dan de echo: het hand van mijn man bijna fijngenepen en alles was perfect: 1cm groot, een kloppend hartje en een mooie dooierzak. En 7 weken ver, precies zoals ik zelf uitgerekend had (dat was de vorige keer niet het geval).

Binnen drie weken mag ik nog eens gaan. Dan ben ik dat moment dat het vorige keer foutging mooi voorbij...
en dan twee weken later de nekplooi en bloedtest, en dan ben ik de 12w-grens voorbij. misschien dat ik dan weer een beetje kan ademen.

Alleszins: ik ben voorlopig even gerust, maar toch nog zeer voorzichtig. We hebben het net onze ouders verteld, die allemaal heel blij zijn, natuurlijk.

Maar bang. Echt bang. Ik wist niet dat ik zulk een verlammende angst kon voelen.

Nes
22 December 2008, 15:29
Lies, ik ben blij dat je nu al wat geruster bent!!! En je zult vlug aan week 12 zitten he. Met de feesten zul je der zo zijn. Maar probeer niet te stressen. Denk aan je baby. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer het toch.

snoezel
22 December 2008, 15:34
hey lies,

blij om horen dat alles goed is met jullie beebje!
hopelijk blijft het nu alleen maar positief hé!!!
ik duim hoor!

vele groetjes
snoezel

Annelies
22 December 2008, 18:48
hey Lies,

dat was wel de max zeker om het hartje te horen kloppen;
ik kijk ook zo uit naar dat moment.
ik begrijp volledig jouw twijfels. ik heb net goed nieuws gekregen, hcg gestegen van 675 naar 6661 op 6 dagen.
progesteron uitslag hadden ze nog niet, morgen pas.
maar ik durf nog steeds niet volledig gelukkig zijn.

geniet er echt van.

groetjes Annelies

snoezel
22 December 2008, 21:30
annelies,
dat is wel mooi gestegen hé!
kan me voorstellen dat het voor jou moeilijker is om er al van te genieten maar hoe dan ook, er zit nu een kindje in je buik dus geniet er maar van!!!

lies
12 January 2009, 13:37
ik ben terug van het werk en van mijn tweede gyne-bezoek. Magisch, hoor. Ik zag meteen dat het helemaal anders was dan de vorige keer: baby is ongeveer 10 keer zo groot als vorige keer op 10 weken.
mooie hartslag, perfect gegroeid (zelfs een half weekje voorop) en alles ziet er goed uit.

binnen twee weken: de nekplooi.

Maar de gyne zei nu wel al dat de kans dat het fout gaat steeds minder wordt vanaf nu...

mini
12 January 2009, 13:50
Wat een geruststelling Lies, 'k ben blij dat alles vlot verloopt. :)

snoezel
12 January 2009, 20:00
super hé lies,
ben blij voor je hoor!

Annelies
13 January 2009, 08:15
hey Lies,

ik vind het fantastisch voor jou.
ben echt blij dat het zo goed gaat

xxx

lies
13 January 2009, 10:10
ik ben ook blij voor mezelf :)

ik zit al sinds gisterenmiddag te kijken naar die echo, nu. het is alsof ik nu pas echt besef dat daar dus een kindje inzit, in mijn buik.

Kimmy
13 January 2009, 10:17
dat besef komt idd maar langzaam, é, en beetje bij beetje laat je het meer toe omdat er meer kans is dat het ook effectief blijft :)

geniet ervan....

liefs
Kimmy