Volledige versie bekijken : terug gaan werken
isabelga
30 November 2010, 19:04
ik heb nog wel wat tijd om thuis te zijn bij mijn ventje, maar ik begin toch al te denken aan januari ... op 19 januari moet ik terug gaan werken en ik geef het eerlijk toe: ik heb geen zin!
ik zou zo graag langer bij mijn ventje zijn, maar financieel kunnen we het ons niet veroorloven!
Ik moet 's morgens van 9u30 tot 12u30 werken en 's middags van 16u30 tot 19u30
's morgens is mijn man thuis om bij onze jongen te zijn en 's middags letten mijn schoonouders erop.
mijn man vertrekt rond 14u en komt meestal maar tegen 20u naar huis ...
Ik kan er zo van genieten om thuis bij mijn ventje te zijn en voor het huishouden te zorgen. Ik zie mezelf echt als een goede huisvrouw, maar financieel is het echt niet haalbaar!
ik moest hier even mijn hartje luchten ... zijn er nog mama's die in dezelfde situatie zitten?
Machteld
1 December 2010, 08:57
Goh meisje, ik heb het ook hoor. ik begin 10 januari terug te werken en als ik eraan denk, zakt de moed in men schoenen. Ik geniet zo hard van het rustige tempo waaraan ik men boodschappen kan doen ipv op 20min tijd door de Colruyt te crossen na het werk en voor ik Mare van de crèche ging halen. Op tijd eten 's avonds:nog zo'n zaligheid!
Het is wel zo dat eenmaal je terug bezig bent, je er snel weer aan went en je ook blij bent om weer iets anders te doen te hebben dan mama zijn!
Gelukkig heb ik wel fijne collega's - zonet nog kreeg ik telefoon van hen en zongen ze allemaal "happy birthday". Dat maakt de drempel ook weer kleiner om terug te gaan vind ik.
Geniet nog zoveel je kan van die laatste weken en niet te veel denken aan wat zal komen - dat loopt wel los!
Bo
1 December 2010, 10:03
:) Happy birthday dus Machteld!!!!! :D
Twinkel
1 December 2010, 10:39
Ik moet 8 januari terug beginnen. Heb dan 14 maand thuis gezeten (moet direct stoppen mee werken).
Ik heb sinds mijn bevalling, niks meer van mijn collega's gehoord. Ook als ik zelf naar twerk belde voor mijn baas te horen en ik kreeg eerst een collega werd er zelfs ni gevraagd hoe het me ons was.
Ik heb dus ni echt veel zin om weer te beginnen, zeker ni omda ik ook terug 1 weekend op 2 moet werken en vroeges en lates heb.
isabelga
1 December 2010, 12:01
mijn collega's bellen me geregeld en als we op stap zijn in het centrum gaan we altijd even langs om dag te zeggen.
de collega's voelen zich allemaal 'tante' en 1 'oom' van ons ventje... ik heb echt wel super collega's, maar als ik moet kiezen ... bleef ik bij mijn ventje thuis!
Jillie
1 December 2010, 13:44
ik zie er ook heeeeeeeeeel erg tegen op om terug te gaan werken.
ik moet ook opnieuw beginnen op 10 januari.
Ik wil mijn ouderschapsverlof nog even houden en dan een tijdje 4/5 gaan werken, tenminste dat wou ik voor hij er was... Nu ik in zijn grote ogen kan kijken en eraan denk dat ik hem binnen 5,5 weken al moet afgeven, dan breekt men hart en wou ik dat ik mijn ouderschapsverlof er in eens had achter geplakt...
Soit niets aan te doen, maar ik denk dat ik die 10de januari niet met mijn beste humeur zal rondlopen op het werk.
snoezel
1 December 2010, 13:46
ik had dat bij kobe enorm...
maar nu wist ik beter dat eens ik terug begonnen was het allemaal wel in zijn plooi ging vallen.
en ik moet zeggen, het terug gaan werken bevalt me enorm.
ben wel blij dat ik de eerste zes maand half tijds kan werken. zo mis ik toch niet teveel van mijn kindjes en heb ik toch terug wat het sociale contact dat ik zo erg mistte (ondanks dat ik hier aan het forum ook wel veel heb :D )
machteld: gelukkige verjaardag!!!
Sofie_Mathis
1 December 2010, 15:50
Ik moet ook op 12 januari terug beginnen. Ik kijk er wel naar uit om terug wat meer sociaal contact te hebben, maar als ik er aan denk dat iemand anders, vreemden eigenlijk, voor mijn ventje moeten zorgen, dan word ik echt mottig, om het zo maar eens te zeggen :D Ik denk dat er de eerste dag serieus wat traantjes gaan vloeien!
mama.van.matti
2 December 2010, 13:16
Dat is het draaipunt van de mooie kant aan kindjes krijgen zeker?
Ik moet 18januari terug beginnen werken ook voltijds ineens...
Moet er wel bij zeggen dat ons ventje maar 3 halve dagen naar onthaalmama moet omdat de papa met vroeges en lates staat enik ben maandag thuis en woensdag namiddag dus op zich mag ik niet klagen he.
Maar nu heb ik van de week aan mijn vriend voorgesteld dat ik het wel zou zien zitten om 4/5te gaan werken... OELALALALA!! dat zag hij niet zitten hoor! Mijn vriend is iemand die heel veel bezig is met de geldzaken en volgens hem kanhet gewoon niet! ik ben van de redenering: ALLES KAN! je moet u alleen wat aanpassen he. :) och ja, ik laat het even rusten en wie weet binnen enkele maanden wat het dan brengt!
Koke
2 December 2010, 13:48
Ik keek er ergens wel naar uit om terug te gaan werken, maar langs de andere kant wou ik mijn klein ventje niet afgeven. Zo'n gemengde gevoelens!
Nu is het weer van dat: Ruben is ziek en mocht 2 weken niet naar de crèche. Maandag gaat hij mss terug en het gaat weer pikken bij de mama zenne!
Ik heb er bewust voor gekozen om 4/5 te gaan werken en ben daar nog altijd heel blij om! En financieel scheelt het veel minder dan ik had gedacht!
Trinity
2 December 2010, 14:20
Ik had wel nood om terug te gaan werken, hoewel het ook pijn deed. En achteraf gezien had ik liever nog wat langer bij mijn ventje geweest :-)
Momenteel werk ik 4/5 e, maar dat werkt niet zo super voor mij, want ik ga toch geregeld even voorbij het labo :-D Maar aangezien ik zelf kan prullen met mijn dagen, gebruik ik achterstallende uren gewoon een andere keer. Geen haan die daar om kraait, wat een luxe toch :-)
dorien_951
2 December 2010, 14:36
Klinkt misschien raar maar ik zie ernaar uit om te kunnen gaan werken... of toch om iets te kunnen doen. Terug wat sociaal leven op te bouwen. Over andere dingen praten dan dat Victor vandaag 3 pampers heeft gevuld en maar 30 min heeft geslapen. Nog maar te zwijgen over de gesprekken die ik met de hond of de katten voer. Nu heb ik teveel tijd om na te denken, en doordat ik me zo elendig voel leef ik van de zetel-lig-pyjama dagen.
Ik ben voor de moment nog werkloos. Ik ben wel niet van plan om voltijds te gaan werken. Ik hoop in januari te kunnen starten ergens.
Twinkel
2 December 2010, 15:13
@ Dorien: mss eens het boek lezen van Wouter Deprez, Waarom je moeder en ik bijna altijd een kamerjas dragen. Heb het zelf niet gelezen, maar het schijnt wel goed te zijn.
Hier is de kogel door de kerk, mama gaat de eerste 5 maanden 4/5 werken met ouderschapsverlof. Op voorstel van mn ventje, hij zegt: het is een recht, dan moet ge het gebruiken
Mieke
2 December 2010, 22:59
Ik ga na ons tweede kindje ook 4/5 de werken met ouderschapsverlof. En dan denk ik er aan om 3/4de ofzo te gaan werken. Het zal er vanaf hangen hoe we het financieel trekken :-)
Ik moet in januari (12de) beginnen en langs éne kant kijk ik er naar uit maar inderdaad terug mat onder de mensen te komen (ik ben dan ook al een jaar thuis) maar langs den andere kant zie ik ons Kaat zo graag bezig hè en elke dag merk je weer veranderingen en ik heb gewoon schrik dat ik veel ga moeten missen. Nu, ik heb m'n uurrooster net gekregen en ik merk dat ons Kaat maar 2 of 3 keer naar de crèche of oma zal moeten en dan nog niet voor volle dagen, dus dat valt goed mee.
@ Dorien: ik moet mij ook vaak dwingen uit m'n pyama te springen maar wij hebben een abonnement op de krant en ik durf die ni in mijne pyama uit de brievenbus te gaan halen :-) Maar 1 keer per week veeg ik m'n voeten eraan en is't pyamadag voor mama en de dochter!
Machteld
3 December 2010, 09:05
:) Happy birthday dus Machteld!!!!! :D
Thx!!! :D
Machteld
3 December 2010, 09:12
Bij Mare had ik dat probleem ook heel hard van 's middags nog in men pyjama te zitten...
Nu vele minder, want maandagmorgen komt de poetsman om 8u, woensdag, donderdag en vrijdag ga ik ofwel nr infraligne ofwel nr de kine in de voormiddag en dan moeten Lode en ik dus al aangekleed zijn.
Ik voel me er eigenlijk zelf wel beter bij, want ik voel me anders zo "lui". Niet dat ik nu zoveel doe op een dag om eerlijk te zijn (heb soms het gevoel dat ik nog steeds niet anders doe dan voeden) ....
Het zal alleszins pikken om terug in een normaal werkritme te geraken en 2 kinderen klaar te krijgen om te kunnen vertrekken om 7u20! pffff
snoezel
3 December 2010, 13:47
machteld: ik moet hier om 7u de deur uit :) en dat lukt beter dan ik gedacht had.
zal bij jou ook wel gaan hoor!
Machteld
3 December 2010, 14:31
snoezel: dat moet wel e! Het voordeel van het een 2de keer te doen is dat je weet dat het wel zal lukken en dat je eraan went he?
Tis enkel als ik nu kijk naar onze Lode dat ik pas besef hoe snel het is gegaan bij Mare en dat je toch veel mist van hen als je 5 dagen in de week van 7u20 tot 18u weg bent van huis. je ziet de kindjes enkel als ze al moe zijn en honger hebben. Net genoeg tijd om eten te maken, ze eten te geven en te slapen te leggen. Daar zie ik echt tegenop!
aprilvisje
4 December 2010, 18:07
hey,
ben zo eens aan het kijken als ik thuis zou zijn eens ik bevallen ben hoeveel uitkering ik nog zou krijgen
als men ouderschapsverlof neemt(gedurende 3 maand)krijg men dan gewoon 726 euro per maand of heb ik dat mis gelezen?
Sofie_Mathis
5 December 2010, 09:45
Dat bedrag klopt maar is wel bruto. Netto komt het bij mij op 653 €. Vergeet niet dat je ook een Vlaamse Aanmoedigingspremie kan aanvragen. Dat is nog eens bijna 160 € er bovenop. Je moet dat wel tijdig doen,ik heb de mijne half augustus aangevraagd en heb vorige week pas bericht gekregen dat het goedgekeurd is. Ik ben van 11 oktober in ouderschapsverlof en de eerste betaling va, die premie gebeurt op 15/12.
aprilvisje
5 December 2010, 10:11
Dat bedrag klopt maar is wel bruto. Netto komt het bij mij op 653 €. Vergeet niet dat je ook een Vlaamse Aanmoedigingspremie kan aanvragen. Dat is nog eens bijna 160 € er bovenop. Je moet dat wel tijdig doen,ik heb de mijne half augustus aangevraagd en heb vorige week pas bericht gekregen dat het goedgekeurd is. Ik ben van 11 oktober in ouderschapsverlof en de eerste betaling va, die premie gebeurt op 15/12.
dit is eigenlijk bitter weinig e amai de mensen die een hypotheek moeten afbetalen
Twinkel
5 December 2010, 10:16
Ik neem als ik begin te werken 5 maand 4/5 en mijne man ook. Da scheelt ni zo veel op een volledig loon.
Ma ja, wij mogen tot 5 maand na de geboorte bv-verlof nemen (betaald), dus ik ga nu geen full time ouderschapsverlof er meer achter nemen.
aprilvisje
5 December 2010, 10:19
Ik neem als ik begin te werken 5 maand 4/5 en mijne man ook. Da scheelt ni zo veel op een volledig loon.
Ma ja, wij mogen tot 5 maand na de geboorte bv-verlof nemen (betaald), dus ik ga nu geen full time ouderschapsverlof er meer achter nemen.
dus al je borstvoedingsverlof neemt ben je deze betaald?
Sofie_Mathis
5 December 2010, 10:20
@aprilvisje: wij moeten ook een hypotheek afbetalen want wonen nog maar een jaar in onze nieuwbouw :D Gelukkig verdient mijn ventje genoeg en is het voor ons dus geen probleem :)
Twinkel
5 December 2010, 13:29
dus al je borstvoedingsverlof neemt ben je deze betaald?
Da is afhankelijk van welke sector je werkt. Bij ons is het onmogelijk borstvoedingspauzes te nemen. Plus da ik in een risicoberoep werk (crisisdienst in kinder- en jeugdpsychiatrie), wij moeten ook thuisblijven van de moment da we weten de wae zwanger zijn.
Das wel geen volledig loon, das ziekenkas, maar ge hebt toch een inkomen.
Een nichtje van mijn man werkt als ergotherapeute en die mocht bv-verlof nemen, want das een recht. Ma da was onbetaald. Die kreeg dus helemaal niks.
Wij hebben ook sinds 2 jaar een nieuwbouw, maar hebben ruwbouw gekocht en de rest alles zelf gedaan, waardoor onze lening redelijk is. Wij betalen 1050€ in de maand en als ge me 2 fulltime werkt en vast contract hebt, dan valt da wel mee. We kunnen nu ni elke maand sparen.Bv vorige maand heb ik voor mezelf nieuwe broeken en schoenen gekocht en dan sparen we niet. Maar als we geen extra uitgaven hebben, kunnen we nog altijd een beetje sparen. We hebben alleszins nog ni aan ons spaargeld moeten zitten, dus ja, das goe é.
isabelga
27 December 2010, 02:17
ik geraak niet in slaap vannacht ... mijn 2 ventjes liggen goed te knorren en ik zit hier in mijn pyjamaatje in de living.
kerst is weeral voorbij en de dag dat ik terug moet gaan werken komt steeds dichterbij...
en vanavond kwamen dan ook de traantjes! ik wil mijn kleintje nog wat bij mij houden!
Ik heb echt nog geen zin om terug te beginnen werken en ik wil onze jongen niet naar mijn schoonouders doen.
Niet dat die mensen niet goed voor hem zouden zorgen he, maar we hebben over veel dingen een ander gedacht ... mijn schoonouders zijn nogal klassiek.
ik voel me zo goed als mama, dat ik wel graag fultime mama zou zijn! maar financieel is het niet mogelijk
en nu wil mijn man nog een cursus gaan doen in februari en maart waardoor ik ons ventje zeker 2 dagen in de week 's morgens om 8u al zie vertrekken naar mijn schoonouders en maar 's avonds na 20u terug zie! hij is nog zo klein ... voor mijn man is dat precies allemaal geen probleem, maar ik zit hier nu met de tranen in mijn ogen ...
sorry dames, ik moest me even afreageren ...
ik weet dat ik nog een van de gelukkigen ben die haar kind niet naar een OM ef creche moet brengen ... maar het afscheid is even moeilijk ...
idep
27 December 2010, 16:34
ik geraak niet in slaap vannacht ... mijn 2 ventjes liggen goed te knorren en ik zit hier in mijn pyjamaatje in de living.
kerst is weeral voorbij en de dag dat ik terug moet gaan werken komt steeds dichterbij...
en vanavond kwamen dan ook de traantjes! ik wil mijn kleintje nog wat bij mij houden!
Ik heb echt nog geen zin om terug te beginnen werken en ik wil onze jongen niet naar mijn schoonouders doen.
Niet dat die mensen niet goed voor hem zouden zorgen he, maar we hebben over veel dingen een ander gedacht ... mijn schoonouders zijn nogal klassiek.
ik voel me zo goed als mama, dat ik wel graag fultime mama zou zijn! maar financieel is het niet mogelijk
en nu wil mijn man nog een cursus gaan doen in februari en maart waardoor ik ons ventje zeker 2 dagen in de week 's morgens om 8u al zie vertrekken naar mijn schoonouders en maar 's avonds na 20u terug zie! hij is nog zo klein ... voor mijn man is dat precies allemaal geen probleem, maar ik zit hier nu met de tranen in mijn ogen ...
sorry dames, ik moest me even afreageren ...
ik weet dat ik nog een van de gelukkigen ben die haar kind niet naar een OM ef creche moet brengen ... maar het afscheid is even moeilijk ...
Hey Isabelga,
ik begrijp je heel goed! Ik heb het ook heel moeilijk gehad van Lukas, uiteindelijk ben ik zelfs parttime gaan werken :( En toch is het een stap die je moet nemen. Toen ik terug moest gaan werken en tegen een oudere buurvrouw zei dat ik het echt niet zag zitten en heel verdrietig was, toen zei ze mij dat dat net een van de moeilijkste dingen was aan kinderen krijgen: je moet telkens je grenzen verleggen. Waaronder in de eerste plaats de pijn bij de bevalling, de hele vermoeidheid doorstaan van onderbroken nachten, terug gaan werken, de zorg voor je kindje uit handen geven, enzovoort. En inderdaad, het is weeral een stapje die je moet nemen, en zo is het niet alleen je kindje die groeit, maar ook de mama en de papa. Klinkt misschien raar, maar nu voel ik me veel zekerder om ons tweede kindje straks naar de crèche gaan. Ze zijn daar ook goed en is het niet goed, dan zoek ik wel een andere oplossing. Bovendien leren ze elders ook heel veel, voor een kindje is tijd weg van de mama en papa soms ook een verrijking (maar klinkt wel een beetje raar misschien?). Je zal dat heel goed doen straks op je werk! De eerste dagen zeker bellen hoe het met je kindje is, volop genieten van je mannetje 's avonds terug te knuffelen en ook herbronnen van de herwonnen 'vrijheid'. Ik vind namelijk dat je op werk soms iets gemakkelijker op adem kan komen dan thuis met je huishouden. Pauze is pauze ;-) en je hebt weer meer volwassen contact! Ik zie er nu ook wel de voordelen van in, maar dat had niemand me moeten vertellen de eerste keer, ik had ze vast en zeker doodgebliksemd (niet doen aub :D!). Kga voor je duimen hoor!!! En oja, een werkweek is vlug gepasseerd hoor!
Kimmy
27 December 2010, 19:58
och Isabelga het is een vreselijke tijd, é, het afscheid nemen van de voltijds tijd samen met je kindje!!
ik spreek altijd over "mijn zomer met Helena" (juni, juli en augustus 2009), ik genoot maar de pijn was des te harder, vooral omdat ze net haar 12 weken sprong had toen ik terug moest gaan werken...
het went, hoor, cliché maar waar, je léért het, je geniet nog meer van de tijd samen en zoals Idep zegt: je gaat je weer meer voelen dan mama alleen en da's ook zeker niet slecht
wat allemaal niet wegneemt dat het nu suckt!!
even wentelen in zelfmedelijden en dan op tijd bij neerleggen...
sterkte meisje, je bent een super mama
Elke_
27 December 2010, 20:54
Isabelga, hier zit ik met dezelfde gevoelens. Vorige donderdag is hij de eerste keer naar de onthaalmoeder geweest...om te proberen.
Heb 4 lange uren doorgebracht met mijn mama...wat was ik blij als ik hem terug zag!
Denk ook steeds dat die vrouw/mijn schoonmoeder hem meer gaat zien als wij :( Zij gaat al de nieuwe dingen die hij leert als eerste ontdekken...
Heb eigenlijk nog meer problemen met mijn schoonmoeder als met de onthaalmoeder... weet dat ze dat in ons gezicht gaat uitsmeren als hij daar zijn eerste kruipjes/stapjes gaat doen.
isabelga
27 December 2010, 21:44
Heb eigenlijk nog meer problemen met mijn schoonmoeder als met de onthaalmoeder... weet dat ze dat in ons gezicht gaat uitsmeren als hij daar zijn eerste kruipjes/stapjes gaat doen.
daar heb ik ook schrik voor!
Ze kunnen mij soms zo steken geven ... met kerstmis ook: ik woon nu 5 jaar in italie maar af en toe maak ik soms nog fouten als ik praat. Dat is ook normaal! mijn opa woonde 60 jaar in Belgie en af en toe maakte hij ook nog fouten!
Nu hebben ze daar de hele avond zitten lachen met die stomme fout!
ik heb echt schrik dat zijn eerste stapjes, woordjes, ... bij hen gaan gebeuren en dat ik dan voor de komende jaren moet aanhoren 'ja, hij heeft hier zijn eerste stapje gezet'!!!!!!!
janneman
29 December 2010, 15:36
oooh die schoonouders hé! da is echt overal hetzelfde!!! Ik ben ze ook kotsbeu!!! op alles commentaar zenne!!! ma zelf dikke fouten maken zenne(light smeerboter in de groentepap doen bv!!!!!,om het van te krijgen hé!!!) maaaaar zij weten allles zenne!!!!pfffffffffffffff ik ben ze echt gewoon beu!:(
effekes mijn hartje gelucht :)
isabelga
29 December 2010, 17:20
oooh die schoonouders hé! da is echt overal hetzelfde!!! Ik ben ze ook kotsbeu!!! op alles commentaar zenne!!! ma zelf dikke fouten maken zenne(light smeerboter in de groentepap doen bv!!!!!,om het van te krijgen hé!!!) maaaaar zij weten allles zenne!!!!pfffffffffffffff ik ben ze echt gewoon beu!:(
effekes mijn hartje gelucht :)
ik kwam altijd goed met hen overeen, maar nu ons ventje er is weten ze precies alles beter!
ok, ze hebben zelf 2 kinderen gekregen, maar de tijden zijn veranderd ...
mijn man is 32 en zijn zus 18 (nog een echt kind, ook al heeft ze de volwassen leeftijd).
vorige week haalden ze een doos spullen boven voor ons ventje. Allemaal dingen van 20-30 jaar geleden! dat staat al jaren op een muffe zolder ... ik moet die rommel niet hebben! en ik wil niet dat hij daar mee speelt!
zo een schommelpaard waar het haar van dat paard volledig verduurd is ... mijn kind moet daar niet op gaan zitten! dan geef ik liever 100 euro uit en dan koop ik hem wel een nieuw...
janneman
29 December 2010, 19:00
Hier is dat ook zo! voor mijn zwangerschap alees oké en sinds ik zwanger was.....man man man!!!! erger ik me dood! :)
Kimmy
30 December 2010, 14:59
raar é, we kampen allemaal met hetzelfde...
ik heb zelfs met mijn eigen ouders problemen terwijl we altijd zoooo goed met hen overeenkwamen, ik heb er soms zelfs hartpijn van!
Isabelga, ik kan niet typen "niet van aantrekken" want dat doe ik zelf ook maar ik kan wel zeggen: trek grenzen, dat leerde ik de laatste 19 maanden: "pick your battles", sommige dingen kunnen écht niet en andere dingen moet je mee leren leven. Een voorbeeld: wat we Helena te eten en te drinken willen geven en haar slaapuur 's avonds is niet onderhandelbaar en daar MOETEN ze naar luisteren of ze komt gewoonweg niet meer, punt. Maar andere dingen die ik eigenlijk zelf anders doe laat ik voorbij gaan. Dit helpt bij mij echt wel...
wat ook hielp was mijn mama duidelijk maken dat hoewel we een andere aanpak hebben voor baby'tjes we éigenlijk wel hetzelfde doen: namelijk luisteren naar Kind & Gezin / de algemene "regels" van tegenwoordig. Zij luisterden toen naar wat men het beste vond, wij doen dat nu. (oei, leg ik het duidelijk uit?)
en nog iets: ze zetten niet echt op één bepaalde dag plots hun eerste stapje of doen hun eerste kruipbeweging vind ik, dat is zo een beetje een proces en je kan het dus niet echt "volledig missen", als je begrijpt wat ik bedoel.
sterkte meisje en als ze nog eens commentaar hebben op je taal dan zeg je maar "excusez-moi est-ce que je dois le répéter en francais or do you prefer Englisch oder Deutsch of zal ik toch maar gewoon Nederlands spreken" (en als ik het goed heb kan jij nog een taal extra :)). Kan ik écht niet tegen é die mensen kunnen vast maar één taal en durven af te geven op zo'n talenknobbel als jij die zoveel moeite doet om hun taal te spreken!!
Marie
3 January 2011, 15:14
Ik mis hier zo'n "vind ik leuk knopke" zoals op facebook :) En inderdaad raar dat we allemaal hetzelfde voelen. Sinds de bevalling is het precies om zeep!
isabelga
7 January 2011, 16:10
Ik heb zonet mijn baas gehoord en ik mag 's middags thuis blijven als ik terug begin te werken! joepie!!!!!
zo is mijn ventje 's morgens thuis met de papa en ik 's middags!
zo moet hij toch nog niet direct naar de schoonouders ;-)
chientje
8 January 2011, 09:42
Goed nieuws isabelga!! :)
brrr hier is het maandag zover.
Tis wel dubbel maar toch ....
Mieke
8 January 2011, 11:38
Ik moet woensdag terug gaan werken en toch ook wel een dubbel gevoel. En ik moet ineens van 11u tot 22u gaan werken, dus ligt ze natuurlijk ook al in haar bedje als ik thuiskom! Maar donderdag moet ik pas om 15u beginnen dus heb ik ze toch nog ff voor mij. Het zal echt wennen worden en waarschijnlijk voor de mama harder dan voor de dochter :-)
isabelga
8 January 2011, 15:53
ik moet Paolo dringend eens een half dagje bij de papa laten, want tot nu toe heeft hij nog nooit zonder zijn mama geweest ...
ik weet het ... ik had dat al lang moeten doen ... maar ik kan hem niet missen ...
Ik begin 19 januari terug te werken (halve dagen), dus dan moet ik wel! gelukkig begin ik terug op een woensdag en moet ik maar 3 dagen werken voor het terug weekend is!
Voor de papa zal het ook raar zijn! Zo helemaal alleen met ons ventje! hij doet het heel goed, maar sommige dingen heeft hij nog nooit gedaan: flesje maken, neusje uitspoelen, alleen badje geven ... Hij is wel een expert in pampers verversen! Als hij thuis is, ververst hij die altijd!!
Twinkel
8 January 2011, 16:43
Hier zit het eerste werkdagje erop. Papa en Tibo hebben het er heel goed vanaf gebracht. En bij mama op het werk was het druk druk druk. Maar kwas toch wel heel blij dak weer thuis was en da ons ventje net wakker was.
Elke_
8 January 2011, 19:16
Hier is ook woensdag de eerste dag...pff zie er echt tegenop. Hoop dat de eerste dag goed gevuld is en dat ze niet teveel komen vragen hoe dat't is ;)
Indy
10 January 2011, 08:57
heel veel succes voor de mama's die deze week terug moeten gaan werken!!!
Twinkel
10 January 2011, 09:13
Albij al viel het hier wel mee die eerste 2 dagn werken. Ik wist da Tibo'tje bij papa in goeie handen is, ze hebben het fijn gehad zo samen in het papa-weekend.
Vandaag ben ik thuis en gaat Tibo deze namiddag naar de creche voor de eerste keer. Morgen dan hij naar de creche en ik werken met de late shift. Daar kijk ik toch nog wel wat tegenop. Maar werken op zich deed wel deugd.
Mieke
10 January 2011, 11:48
Normaal zou ik woensdag terug beginnen maar nu belde ze dat er ne collega ziek is en of ik wilde inspringen. Hier gaan we dus hè, ik kan dus vandaag al gaan werken. Ik wordt er ineens wel terug ingesmeten. Nu kan ons Kaat wel naar mijn ouders, dus ik weet dat ze daar goed zit. Woensdag gaat ze dan voor't eerst naar de crèche. Ik ben wel eens benieuwd want ben dus al een jaar thuis. Terug tussen de drukte van 9 kinderen. Maar soit, dat zal wel weer wennen zeker :-)
Twinkel
10 January 2011, 11:53
Hier ook vant weekend de drukte van 8 pubers, wat een verschil me zo'n baby'tje... en die spreken tegen, da doe onze Tibo ni ze :)
Mieke
10 January 2011, 13:17
Daar verwacht ik mij dus ook aan vandaag :-) 'Tzijn bij ons 3 pubermeisjes (2x15 en 16, éne puberjongen (12jaar) en 5 lagere schooljongens. Kben eens benieuwd :-)
Machteld
13 January 2011, 15:10
Ik ben sinds maandag ook terug aan't werk. goh viel toch wat tegen ze. Maandagmorgen goed geweend en ik geraakte echt de deur niet uit. :)
Gelukkig heb ik echt een superonthaal gehad van men collega's: een poster op A0 formaat met allemaal foto's van Lode en Mare, Jurgen en ik. Van aan de buitendeur tot aan men buro hadden ze ook allemaal ballonnen gehangen!!!
Om te denken dat men collega's op 1 na allemaal mannen zijn!!!
Vandaag een dagje thuis om op zieke Lode te letten en het doet wel deugd! Morgen weer een dagje werken en dan weer weekend (bah hatelijk dat je weer aan het weekend moet denken ;))
Trinity
16 January 2011, 11:44
Super lief van je collega's!!!!! Mannen kunnen toch ook lief zijn he :)
tiger
17 January 2011, 09:02
Amai zo lief van je collega's.
Mijn eerste dag hier: "goeiemorgen, alles goed met de kleine?"
(ook een mannen-omgeving)
isabelga
17 January 2011, 10:53
Nog 2 dagen ... en dan beginnen we er terug aan!
Kimmy
17 January 2011, 11:08
genieten, é, isabelga, van de laatste dagen...
ik leef met je mee, ik weet nog hoe ongelooflijk veel pijn het deed om de dagen te zien voorbij vliegen
maar!! het betert en je voelt je weldra terug "completer"... én mama én collega!
mama.van.matti
17 January 2011, 12:08
vandaag men laatste dag thuis!!! :(
morgenvroeg om half9 begint voor mij het "echte" leven weer...
opzich zit ik er niets mee in, maar ik en mijn bazin dat gaat niet zo goed!
onze vent moet maar 3uurtjes naar OM dus dat zal ook wel meevallen:)
BeautifullyChaotic0
17 January 2011, 14:38
Ohh mama.van.matti veel sterkte morgen. Ik krijg hier nu al de kriebels al ik eraan denk dat ik 1 maart terug moet beginnen werken. Pfff zie er echt zo tegenop om onze kleine ukkepuk over te laten aan iemand wildvreemd. Tis een zeer lieve en bekwame onthaalmoeder zanne maar toch. Ik voel me tekort geschoten in die zit dat ik een groot deel van haar opvoeding toch ga moeten overlaten aan iemand anders.
Hoop dat je de dag een beetje gerust kunt doorkomen. Maar er bestaat zoiets als een telefoon en je kan steeds even bellen om te horen hoe het gaat hé. Die op mijne bureau ga niet stil staan denk ik :$
Sofie_Mathis
17 January 2011, 19:45
Bij mij was het vandaag zover: Mathis de eerste keer naar de crèche! Hij heeft er bijna niet geslapen en veel geweend, behalve als ze hem oppakten. Er was nog een nieuw kindje van vorige week en dat had niks last! Nu begin ik me natuurlijk al zorgen te maken dat hij niet gaat kunnen wennen in de crèche. Hoe lang heeft dat bij jullie kindjes geduurd? En was het dan ook zo in het begin dat ze veel weenden en niet konden slapen?
cocelinetje
18 January 2011, 10:23
Bij Lander was dat in het begin ook zo :( echt wel zielig om ze dan af te zetten hé. Maar das even doorzetten. Lander weende in het begin daar ook superveel, sliep nooit en ik voelde me er zo ongelukkig door. Bij Lander heeft dit toch een dikke maand geduurd en dan begon dat te beteren. Eens hij stevig recht zat en begon te kruipen, had hij ook veel meer aan de andere kindjes en dan gaan ze er automatisch meer van genieten. Nu gaat hij echt graag, slapen doet hij wel nog altijd niet veel :) maar hij weent niet meer zo erg als in het begin.
isabelga
18 January 2011, 22:08
Ik heb hier vandaag al heel wat traantjes gelaten ... morgen begin ik terug te werken ...
mama.van.matti
19 January 2011, 15:01
mijn eerste dag werken is voorbij gevlogen gistere, de papa heeft ons ventje om 13u gaan afzetten bij OM (met een heel klein hartje zei hij 's avonds) :)
hij is heel braaf geweest, een half uurtje geslapen beneden in de box, in het wipperke goe rond gekeken en om 16u was de opa er al om hem op te halen, om 18u had ik gedaan met werken en was blij dat we weer met 2 thuis waren hoor!
morgen zijn tweede dagje, ben benieuwd hehe
isabelga
19 January 2011, 16:30
Vanmorgen was mijn eerste werkdagje!
Ik ben met tranen in mijn ogen vertrokken, maar al bij al is alles goed verlopen!
Ik moest om 9u beginnen, maar om 8u15 was ik de deur al uit (ook al is het maar 15minuten wandelen) ... Ik kon niet langer thuis zitten wachten ... ik ben 2 keer terug naar zijn bedje gegaan om hem een kusje te geven en ben vertrokken!
Om 7u30 heeft hij gegeten en hij is terug in slaap gevallen tot 10u30, dan heeft de papa hem eruit gehaald en zijn fles gegeven
De BV moet nu wat gestabiliseerd worden, want tegen 12u zaten mijn borsten zo vol dat ik in het toilet wat ben gaan uitknijpen!
Toen ik om 13u45 terug thuis kwam, keek Paolo naar mij en lachtte hij! de tranen stonden terug in mijn ogen ...
Jillie
20 January 2011, 19:45
oooh isabelga, ik snap hoe je voelde...
Maar... nu mijn 2de weekje en ik moet zeggen het gaat me al redelijk goed af :-)
komt wel hé en idd thuiskomen en een lachje krijgen is super hé !
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.