Volledige versie bekijken : bang voor inleiding
Indy
28 November 2010, 10:43
Hoi dames
onze jongedame vindt het blijkbaar veel te koud om er uit te komen. Maar ondertussen begin ik het wel heel erg vermoeiend te vinden.
Daarom heeft de gyne beslist dat de bevalling zal worden ingeleid als ze er tegen dinsdagavond (30/11) nog niet is. Ook omdat mijn bloeddruk plots wat hoger staat dan anders (maar nog net niet om mij zorgen te maken).
We zijn dan op de kop 41w.
Maar als je dan naleest op internet lees je eigenlijk veel contra's over die inleidingen...vooral als het te vroeg gebeurd. Wat in mijn geval niet is, bovendien heb ik ook al een 50% verstreken baarmoederhals en 2cm opening. Maar overal staat dat je een hogere kans hebt op alsnog een keizersnede en epidurale.
Tegelijkertijd ben ik ook elke dag dat ze langer blijft zitten bang dat ze er ineens niet meer gaat zijn...Mijn tante heeft haar kindje verloren op 39w en op internet las ik dat als je veel (maar dan meer dan 2w) overtijd gaat je meer risico hebt op perinatale sterfte... Dus daarom ga ik ook niet vragen aan de gyne om het te verzetten.
Ik heb al een aantal reacties gelezen van mensen die het niet meer zouden doen...maar zijn er ook positieve verhalen? Ik voel me heel erg onzeker en hoop echt dat het vandaag of morgen vanzelf op gang komt. Maar voorlopig voelt het zo niet. Bovendien moet ik direct naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk te laten meten als ik hoofdpijn heb (en als ik eerlijk ben heb ik nu wel een beetje hoofdpijn, maar kga eens zien of het met een wandelingetje weggaat, want heb heel slecht geslapen vannacht).
alvast bedankt voor jullie reacties!
mini
28 November 2010, 10:50
Hey meid,
ik begrijp je schrik wel, maar als je teveel op internet gaat lezen, zal je natuurlijk allerlei 'horror'verhalen lezen.
De positieve zal je er maar zelden vinden. :)
Maar laat je zeker niet afschrikken door een inleiding hoor.
Zie het zo; binnenkort heb je je kleine meid eindelijk in de armen. :)
Oké, de kans dat je dan een epidurale nodig hebt is iets groter, maar da's vooral wanneer ze een baxter aansluiten om de weeën op te wekken.
Wanneer ze je enkel een pilletje geven om het op te wekken, dan is die kans kleiner.
Je kan mss best je wensen op voorhand bespreken met je gyné, hij zal er zeker rekening meehouden. :)
Véél succes in ieder geval!
Koke
28 November 2010, 11:18
Hier is de bevalling ingeleid op 41w en ik kan er niks negatief over zeggen. Ze hebben zowel pilletjes opgestoken als weeënopwekkers via een baxter gegeven. Omdat ik geen opening kreeg moest ik wel een epidurale nemen om de vliezen te kunnen breken en toen is het vooruit gevlogen!
Al bij al heeft de bevalling 15u geduurd, maar ik heb geen moment pijn gehad en alles is vlot verlopen!
Ik heb maar over 1 ding spijt: al het "natuurlijke" in gang schieten heb ik gemist, maar op dat moment was ik echt op en Ruben had echt nog geen zin om tevoorschijn te komen. Langer had ik het toen niet volgehouden.
Kimm
28 November 2010, 13:34
Ik ben ook ingeleid en vond het super! Zou het zo opnieuw doen. Heb al horen zeggen dat het pijnlijker is dan een spontane bevalling, maar ik kan natuurlijk niet vergelijken. Ik kan je wel gerust stellen. Weeën doen altijd pijn é, maar met een epi is dat zo voorbij. Ga ervoor zou ik zeggen!
KleinDuiveltje
29 November 2010, 09:22
Hier ook niks slechts te zeggen over een inleiding. ik was er ook enorm tegen, maar aangezien ons meisje de laatste maand niks meer bijkwam was het aangeraden om mij te laten inleiden.
ik weet nu wel niet heoveel zeer een spontane bevalling doet maar ik heb dit zonder epidurale gekunnen. en achteraf gezien vond ik het niet zo veel zeer doen.
ik zou mij er niet te vele zorgen over maken. hou in gedachten dat je vaker de 'horrorverhalen' leest/ hoort dan de gevallen die goed / snel/ pijnloos zijn verlopen.
en nadien heb je je kleine wondertje in je armen en dat maakt veel goed hoor ;)
kyanoke
29 November 2010, 09:54
hier ook ingeleid allee da denk ik toch, mijn water was al wel een klein beetje gebroken maar er was na een nachtje slapen int zh nog steeds geen vordering.
dan zijn ze s morgens maar begonnen met een baxter en na een uurke had ik al in mijn ogen en naar mijn gevoel want pijn is voor iedereen iets anders, pijnlijke weeen, da heb ik een half uurke uitgehouden dacht ik en toen hebben ze gezegd dat ze de epidurale gingen steken(4cm),dit was vooraf wel zo afgesproken dat ik met epi ging bevallen.
tja en vanaf dat die zat heb ik niks van pijn meer gevoeld, twas gewoon wachten tot ik aan de 10 zat en mocht duwen, heb dus twee droombevallingen gehad, zowel mijn natuurlijke als mijn keizersnede waren fantastische bevallingen!
lily
29 November 2010, 12:56
Ik ben ook ingeleid. Ook omwille van een scheurtje in mijn vliezen ... maar de bevalling kwam niet zelf op gang. Mij hebben ze in twee dagen 6 keer ingeleid met een tabletje dat ze opstaken, maar dat hielp bij mij niet. Uiteindelijk hebben ze mijn vliezen volledig gebroken en toen ging het heel snel! Ik heb wel epidurale genomen omdat de weeën elkaar heel snel opvolgden en ik was volledig uitgeput van die twee dagen vooraf. Niet kunnen slapen, ... Van het inleiden moet je geen schrik hebben hoor. Dat valt best wel mee, is eventjes vervelend. Al die horrorverhalen kan je nu best niet lezen he! ;-) Hopelijk kan je hier snel een vlotte bevalling komen melden!
Succes!
dorien_951
29 November 2010, 13:10
Ik heb ook een baxter gekregen om alles wat te laten vlotten. Na 3 dagen weeën had ik maar 3 cm verzameld. Ik ben trouwens 9 dagen overtijd gegaan. Mijn weeën zijn door die baxter niet sneller gekomen, nog steeds 4 min ertussen dus haalbaar zonder epidurale. Maar voor iedereen is het natuurlijk anders.
mama.van.matti
29 November 2010, 13:49
Hier ook ingeleid. Voor iedereen is het anders natuurlijk he, maar ik heb er zelf om gevraagd omdat ik het zo beu was op het einde! Had er absoluut geen schrik voor, maar de mensen hebben me ook wel hier en daar een "horrorverhaal" voorgedragen :) maar ik was en ben nog altijd van het standpunt: bij een natuurlijke bevalling kan er ook vanalles misgaan of kan ook UREEEEN duren en uiteindelijk uitdraaien op een keizersnede.
Ik heb er absoluut geen spijt van. Pijn...ja iedere bevalling doet pijn veronderstel ik he. :)
Laat je niet bang maken en begin er met een gerust hartje aan meid! Je gaat dat goed doen...
Mieke
29 November 2010, 16:19
Ik ben ook ingeleid geweest en op zich is er niks ergs aan inleiding. Alleen vind ik persoonlijk wel dat ik daardoor wel wat gemist heb. Zo heb ik niet ervaren hoe weëen beginnen, die spanning van gaat het nu gebeuren, wanneer zullen we naar de kliniek moeten rijden, ... Na het opsteken van het tabletje kwamen vrij snel de weëen, maar dat was nog goed te doen. Ik heb epi genomen omdat ze m'n vliezen kwamen breken en het dan op die moment moest gebeuren. Ik had het nog wel ff kunnen uithouden maar achteraf gezien toch goed, want ik ben pas om 23u bevallen, terwijl ik om 13u mijn epi kreeg. Ik zou het dus niet uitgehouden hebben denk ik. Ik hou er dus eigenlijk maar emotionele nadelen aan over aan de inleiding.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.