PDA

Volledige versie bekijken : Nog eens een knip vraagje en ook ongesteld vraagje

dorien_951
26 November 2010, 12:32
Mijne ELENDIGE knip; ik blijf maar met pijn zitten.

Ondertussen is het al 3mnd (of 13 weken) geleden dat ik ben bevallen. Ik ben eind oktober (maand geleden dus) ook op controle geweest en volgens de gyn zag alles er redelijk goed uit. Kreeg zelf groen licht om van bil te gaan. Van mij mag ze dat groen licht houden want ik heb nog steeds pijn.

De knip is van uitzicht goed genezen, doet nog wel pijn als ik erop duw en als ik op bepaalde manieren zit. Het eerste stukje tussen mijn schaamlippen, prikt nog steeds als ik moet plassen. Het bloed ook regelmatig dat zie ik in mijn onderbroekje (of zeg maar broek) en wanneer ik me droog maak. Het ziet wel wat rood maar niet vuur rood en het ettert ook niet.
Ik kan ook nog niet wandelen (wat ik trouwens heel erg graag doe) na 3km doet die knip weer pijn. Fietsen lukt al helemaal niet. En ik heb me nog niet gewaagd om terug op het paard te kruipen.
Mijn echtgenoot zegt dat ik maar terug naar de gyn moet gaan. Nu vind ik het niet zo prettig om weer mijn mijn kont bloot te liggen en misschien heeft het gewoon wat meer tijd nodig. Trouwens de gyn zei toch dat alles oké was. En wie weet wanneer kan ik er weer terecht.

Misschien weet iemand hier raad?????

Dan mijn tweede zorg, hoewel ik helemaal niet klaag!

Ik heb nog steeds mijn maandstonden niet gehad?? Ik neem geen anticonceptie.
Dus nu heb ik al een volledig jaar geen maandstonden meer gehad. (always gaat falliet aan mij)

Is dat wel normaal????

Twinkel
26 November 2010, 12:43
Hey Dorien,

ik vind dat je echtgenoot gelijk heeft en da je beter toch nog eens een gyné consulteert. Al is het idd niet fijn, dat weet elke vrouw denk ik wel. Maar ik vind toch dat het bij jou lang duurt eer het geneest. Ik had een maand na de bevalling niks last meer van de knip, ben na 6 weken 12km gaan wandelen en heb na 9 of 10 weken zonder pijn seksueel contact gehad.

Wat betreft je ms. Jij geeft toch bv? Dan is dat normaal dat die niet doorkomen. Eens je stopt met de bv zijn ze er wel weer terug. Ik heb er vorige week voor de eerste keer allesizns goe op gevloekt.

Mieke
26 November 2010, 13:43
Ik zou ook terug naar de gyné gaan. Ik heb een tijdje een speciale littekenzalf moeten smeren en elke dag het litteken goed moeten masseren omdat ik ook niet deftig op een stoel kon zitten (enkel met een kussentje). Fietsen was ook pijnlijk maar heeft uiteindelijk door z'n masserende werking wel gezorgd dat ik sneller van die pijn vanaf was. Het waren bij mij ook de inwendige steekjes die niet goed genazen. Ik voelde echt bolletjes (inwendige steekjes). Het is nog een gevoelige plek, maar het doet geen zeer meer. Ook bij het vrijen had ik pijn. In mijn ogen was het allemaal precies nauwer geworden en het pikte. Blijkbaar was daar wild vlees aan het groeien van de kwetsure van de bevalling. Hij heeft dit dan weggeschroeid, mocht een week niet vrijen. Nu is dit probleem volledig opgelost. Hij zei er wel direct bij dat als ik nog last moest hebben achteraf ik zeker moest langskomen en me er niet voor hoefde te schamen.

Jij voelt je lichaam het beste aan en pijn hebben is voor niks nodig!! Als er iets aan gedaan kan worden ga je achteraf spijt hebben dat je je niet vroeger hebt laten behandelen.

En die ms, ik vond het alleen leuk toen ik ze de eerste keer kreeg omdar ik dan wist dat het terug macheerde, maar voor de rest heb ik er alleen nog maar om gevloekt! Veel pijnlijker (vooral ei-sprong), rugpijn en buikpijn en dit al dagen op voorhand. Het is omdat we ineens voor een tweede willen gaan, anders zou ik direct terug de pil beginnen nemen om er terug vanaf te zijn. Terwijl ik eigenlijk op voorhand zei dat ik m'n pil niet meer wilde nemen. Maar als ik deze last vergelijk met de voordelen van geen pil te nemen verdwijnen die voordelen toch snel om te beslissen om terug de pil te nemen :-)

Kimmy
26 November 2010, 13:55
Dan mijn tweede zorg, hoewel ik helemaal niet klaag!

Ik heb nog steeds mijn maandstonden niet gehad?? Ik neem geen anticonceptie.
Dus nu heb ik al een volledig jaar geen maandstonden meer gehad. (always gaat falliet aan mij)

Is dat wel normaal????

ik was terug ongesteld na ongeveer 8 maanden, aangezien ik tot 7 maanden borstvoeding gaf was dit blijkbaar niet meer dan normaal :)

ik heb een vriendin die tegen haar zin is gestopt met borstvoeding omdat ze een tweede kindje wou maar niet ongesteld werd ten gevolge van de borstvoeding...

je lichaam denkt "ach, je bent nog aan het voeden, dan wil je vast geen nieuw kindje" ;)

Sofie_Mathis
26 November 2010, 14:15
Ik was aan de ene kant geknipt en aan de andere kant gescheurd. Toen ik 4 dagen thuis was van het ziekenhuis is er een draadje van de knip gesprongen en is er een adertje beginnen "spuiten" (de gyne zijn woorden). Heel de weg van de zetel naar het toilet lag vol bloed en het bleef maar komen, net of er iemand vermoord werd! Ik heb nog net op tijd onze buurvrouw die een sleutel heeft kunnen bellen en ben dan flauw gevallen. Zij heeft de 100 gebeld, en eens in het ziekenhuis aangekomen hebben ze onmiddellijk een curettage gedaan omdat er nog een stukje placenta was blijven zitten, en de knip opnieuw gehecht. Komt de gyne de volgende dag doodleuk aan mijn bed vertellen: ik heb een straffere, dikkere draad gebruikt nu dus zal niet meer gebeuren maar ge gaat dat wel voelen. En of ik het gevoeld heb! Ik kon de eerste weken niet zitten of staan, en lopen was eigenlijk meer waggelen met mijn benen wijd open. Ik hield me zo lang mogelijk in om naar het toilet te gaan, want dat deed ook echt geen deugd. Maar na een week of 2 is dat allemaal over gegaan. Een lang verhaal dus om te zeggen dat ik in jouw plaats zeker eens naar de gyne zou gaan, want als het zelfs in mijn geval al na een paar weken over was denk ik niet dat het normaal is dat het bij jou blijft duren. Ik heb ook al dikwijls gehoord dat er wild vlees op het litteken kan groeien en ik denk dat je dat best ook zo snel mogelijk laten behandelen.

Ik ben anderhalf maand na mijn bevalling de eerste keer ongesteld geweest, maar ik heb nooit borstvoeding gegeven dus daar kan ik niet echt over meepraten. Ik was wel heel blij dat ik toen terug de pil kon nemen want ik had nog nooit zo'n pijnlijke maandstonden gehad als die keer!

mama.van.matti
26 November 2010, 14:38
Het is inderdaad toch al een tijdje geleden dat je bevallen bent... bij de ene geneest het natuurlijk rapper als bij de andere maar bij jou duurt het wel heel lang denk ik.
Ik zou gewoon eens naar een andere gynaecoloog gaan voor een tweede opinie en aan de telefoon uitleggen wat je voelt en zeggen dat het echt dringend is! Als zij ook zegt dat het normaal is, ja dan kan je er maar weinig aandoen buiten hopen dat het snel geneest maar ik zou er toch niet te lang mee wachten om terug actie te ondernemen, het is gewoon niet prettig om zo weken al rond te lopen he!

sunshine
26 November 2010, 16:32
Wat die knip betreft, ik heb daar dus ook lang last van gehad, ondanks dat het er goed uit zag. Ik had nog steeds last rond de 6de-7de maand na de bevalling bij het vrijen, en nu nog als ik lang wandel of gestresseerd ben. Maar als je echt ongerust bent zou ik nog eens naar de gyné gaan, je weet nooit dat er iets kan helpen...

En de ms, dat kan lang duren hoor na een bevalling, is zeker nog niet abnormaal!

kyanoke
27 November 2010, 07:06
7jaar geleden toen ik bevallen ben van onze kyano ben ik ook geknipt geweest? 4 jaar later had ik daar nog steeds last van en heb ik da nog is gezegd tegen de gyne.
had alleen last bij betrekkingen, ze hebben mij dan onder volledig narcose gedaan want er was een velleke gegroeid aan de knip en dat heeft ze terug doorgeknipt en genaaid.
dit alles kon ook onder plaatselijke verdoving maar omdat ik met tussentijdse bloedingen sukkelde heeft ze ter gelijktijd ook een curretage gedaan.
nu niks last meer en das een klein voordeel van een keizersnede, ben vanonder deze keer intact gebleven ;-)

dorien_951
1 December 2010, 13:49
Na nog dagen, weken wikken en wegen; zou ik gaan of niet; misschien heeft het zijn tijd nodig; wie weet wat gaan ze doen; ... (Ook een beetje na de weekend ruzie met mijn echtgenoot daarover :o)

Heb ik juist de telefoon genomen en naar de gyn gebeld met mijn pijnlijke knip.

Ik mag, nee moest, morgen avond komen. Natuurlijk wel vervelend want mijn echtgenoot staat in de lateshift en kan dus niet mee.
2 functies die wegvallen de steun en de babysit.:p

Mieke
1 December 2010, 13:51
Toch goed dat je gebeld hebt en blijkbaar vindt de gyné het toch ook belangrijk want je mag snel komen! Hopelijk heeft hij een oplossing!

dorien_951
3 December 2010, 14:40
Gisteren met de knip naar de gyn geweest.

En waarschijnlijk moet dat een deel terug opengemaakt worden en enkele deeltjes weggenomen worden. Het was niet zo netjes hersteld na de bevalling dus geneest dat ook niet zo goed.

:( JIPPPPPPPIEEEEEE :(

Ik moet nu eerst een creamke opsmeren, welke vreselijk prikt, en met een klein kansje hersteld het zo.

Ondertussen heb ik heel mijne buik wel vol van babykes kopen.

kyanoke
3 December 2010, 16:07
dorien, je moet ze langs de keizersnede kopen, dan blijft alles mooi op zijn plaats vanonder ;-)

dorien_951
3 December 2010, 16:24
dorien, je moet ze langs de keizersnede kopen, dan blijft alles mooi op zijn plaats vanonder ;-)

Te laat :D het is al niet meer om aan te zien...

lily
3 December 2010, 19:58
Dorien, goed dat je terug nr de gyné bent geweest! Hopelijk is binnenkort alles terug goed hersteld!

Ja, van kindjes kopen wordt je niet mooier precies, ik ken er alles van! Mijn lichaam is ook niet meer wat het geweest is! Ach ... eerlijk gezegd doet het me weinig!

Mieke
4 December 2010, 20:13
Goed dat je bent geweest. Nu weet je dat je terecht wel klagen hebt hč! Ik vind het toch ook heel wat hoor, kindjes 'kopen'. Kon je ze maar kopen in de winkel :-) Ons Kaat wordt bijna 5 maanden en nu is het wel zalig hoor. Maar ik zou snel een tweede willen zodat ik alles snel achter de rug heb en m'n lichaam weer volledig van mezelf kan worden :-)