PDA

Volledige versie bekijken : belastingsvermindering opvang

aprilvisje
25 November 2010, 17:01
hallo iedereen,

graag had ik geweten hoe dit gaat om belastingsvermindering te hebben alle ik bedoel bij wie is er vermindering gebracht bij de papa of de mama want wij zijn niet getrouwd en hebben apart ons belasting

alvast bedankt

rienemieke
25 November 2010, 19:17
normaal bij het hoofd van het gezin
of degene die het kind ten laste heeft!

kingka
25 November 2010, 21:36
Het klopt wat Rienemieke zegt.

Jullie hebben misschien andere redenen maar ik zou toch eens laten uitrekenen of jullie niet heel wat (belasting)voordeel zouden doen door wettelijk te gaan samenwonen, dan hebben jullie een gemeenschappelijk belastingsaanslag wat de fiscale voordelen van kinderen hebben meestal wel versterkt. Gewoon een suggestie :)

Sofie_Mathis
26 November 2010, 09:10
Om die reden zijn mijn vriend en ik ook wettelijk gaan samenwonen :)

aprilvisje
26 November 2010, 10:34
Het klopt wat Rienemieke zegt.

Jullie hebben misschien andere redenen maar ik zou toch eens laten uitrekenen of jullie niet heel wat (belasting)voordeel zouden doen door wettelijk te gaan samenwonen, dan hebben jullie een gemeenschappelijk belastingsaanslag wat de fiscale voordelen van kinderen hebben meestal wel versterkt. Gewoon een suggestie :)

dat is een goed idee zal daar vlug voor kijken :)
alvast bedankt

ilseken
7 December 2010, 13:10
Hey ik lees dat hier dat het een belastingsvoordeel is om wettelijk samen te wonen. Is dat een groot verschil?

Sofie_Mathis
8 December 2010, 15:12
Je moet maar eens belastingsvoordeel wettelijk samenwonen googelen, dan vind je al heel wat informatie! Onder andere ook op http://www.kapitalevragen.be/node/1146