Volledige versie bekijken : ik kan het niet geloven
winnie
18 December 2008, 21:30
Hey,
Ik wil het zo graag aan iedereen vertellen, maar mijn ventje wil het nog even geheim houden. Vandaar dat ik op het forum even mijn hartje kom luchten, hoewel ik kan het zelfs nog steeds niet geloven: mijn test toonde vanavond 2 streepjes. Terwijl ik vorige week ook een test gedaan heb en die gaf er slechts eentje aan. Ik had echt gedacht dat het niet meer voor 2008 zou zijn en mijn ventje dacht net hetzelfde. We zijn vanavond nog langs de huisarts geweest en morgenavond mag ik bellen. Hopelijk vertelt ze ons hetzelde. Ik vermoed dat het een heeeeeel lange nacht en dag zal worden.
Groetjes
een zenuwachtige winnie
Nes
18 December 2008, 21:56
Hey winnie
Proficiat met je zwangerschap!!! Profiteer ervan en probeer rustig te blijven. Het zo teweten komen is echt wel leuk he. Ik dacht ook dat ik niet zwanger was, ik dacht dat mijn regels weer eens raar deden en hup ik was zwanger. En ik vond het prettig zo, dus ik denk jij ook wel.
Hou die zenuwen onder controle he en hou ons op de hoogte.
snoezel
19 December 2008, 06:29
winnie,
een hele dikke proficiat!!!
dan ga jij eind augustus uitgerekend zijn...
hoe leuk!
geniet ervan
grt
snoezel
Laurence
19 December 2008, 07:01
Dikke dikke proficiat winnie
lady bug
19 December 2008, 09:04
proficiat winnie. ook voor jullie een mooi eindejaarsgeschenk :)
Mrs O.
19 December 2008, 09:30
dikke proficiat winnie !!!
isabelga
19 December 2008, 10:12
proficiat winnie! een tof kerstcadeautje!
L@yla
19 December 2008, 10:49
hoi winnie,
proficiat, wat leuk om zo een mooi kadootje te krijgen, geniet ervan
x
layla
Sweetdreams1987
19 December 2008, 11:08
hey ,
ook van mij nog ne proficiat é!
en weet je de uitslag al van de dokter?
xxx
winnie
19 December 2008, 11:39
Hey,
bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, ik mag pas vanavond naar de dokter bellen, dus het concentreren lukt hier niet zo vlotjes. Ik ben vooral aan het denken hoe ik het aan mijn ouders ga vertellen, wanneer ik het zou vertellen, ... Hoelang hebben jullie gewacht alvorens het aan familie en vrienden te vertellen?
Groetjes
lady bug
19 December 2008, 11:59
we hebben het vrij snel verteld aan onze ouders. maar onze grootouders ed andere familie en vrienden heb ik maar pas ingelicht nadat ik van de gyne het ook op het werk mocht zeggen.
Mrs O.
19 December 2008, 12:17
Ik heb het aan mijn mama verteld toen ik 5 weken ver was... kon gewoon ni zwijgen :)
Enkele vriendinnen voor 8 weken ver (wegens omstandigheden - moest opletten vr toxo op dineetje en andere wilde zeer zware trektocht doen id ardennen)
De rest wist het rond 11weken...
Mijn baas op 12 weken...
taschkevdv
19 December 2008, 12:22
bij mij wisten het een paar mensen ook al vrij snel, omdat het een verjaardagskado was voor men vriend :) had hij het dus al verteld.sommige weten het ook door men broer die is ff een foto van mij op zen netlog ging plaatsen met daarbij "ik word nonkel!!" :) ja ni slim dus. op het werk zijn een paar dichte collega's dat het weten en de rest zal het pas weten op 12 weken.als ik het nog zolang kan verbergen, want er komt toch al een klein buikje tevoorschijn :/
en nog proficiat he :)
ka80
19 December 2008, 13:30
PROFICIAT WINNIE!!!!
Ik heb het verteld op 6 weken tegen mijn ouders (normaalgezien had ik langer gewacht) maar aangezien ik niet in België woon en mijn ouders hooguit 2 keer per jaar zie heb ik het toen gezegd, beter dan via telefoon. 2 vriendinnen wisten het toen ook en de rest hebben we pas op de hoogte gebracht op 12 weken en 14 weken voor mijn werkgever.
isabelga
19 December 2008, 18:17
hey winnie! voor de ouders misschien een origineel cadeautje voor onder de kerstboom! Ik zou zelf zo iets doen. bv. een tutje met 'liefste oma' of zo ...
snoezel
19 December 2008, 19:56
hey winnie,
wij hadden dezelfde periode als jou...
ik drink graag een glaasje champagne, drink atlijd een glaasje wijn mee!
je mag dit perfect doen als je zwanger bent maar ik wou dat niet. voelde me daar niet goed bij
je mag ook geen paté eten en wij eten met kerst altijd foie gras (ja 1 keer in het jaar laat ik me spijtig genoeg verleiden)
ze gingen het anders allemaal door hebben dus was ik ze liever voor met het nieuws :)
hier wisten ze het dus als ik vijf weken een half zwanger was...
groetjes
snoezel
Laurence
19 December 2008, 21:12
Bij wisten ze het op 5 weken. moest het deze keer raak zijn, zou ik het liever effe voor ons houden. Er gewoon met z'n tweetjes van kunnen genieten. :)
winnie
19 December 2008, 22:03
Hey,
het is zeker, het bloedonderzoek toonde aan dat we zwanger zijn!! Maar ze kon ons niet zeggen hoelang precies, ergens tussen de 4-6 weken. Voor toxo ben ik jammer genoeg niet immuun. Met de feestdagen in het vooruitzicht wouden we dan ook alvast onze ouders inlichten. Een beetje zoals Snoezel al zei.
'k Heb dan ook meteen een afspraak gemaakt bij de gen en op 13 januari mogen we voor onze eerste echo gaan. Ik kijk er al naar uit!!!
Is het normaal dat ik naast die blijheid ook een beetje een knagend gevoel heb, schrik dat er iets zou mislopen. Hebben jullie dit ook gehad? Want ik moet toegeven sinds de positieve test heb ik ineens dubbel zoveel zorgen.
Groetjes
Nes
19 December 2008, 23:42
Mijn ouders wisten het direct. De rest van de familie na 3 maand. Nu winnie, die schrik is normaal hoor! Ik heb dat ook gehad en ik maak me nog steeds zorgen. Dat zal nu een deel van ons leven worden die schrik, het mama zijn. Mama's hebben altijd zorgen over hun kindje.
En de feestdagen een ramp en zeker omdat ik ook toxo heb. Mijn ma heeft haar voorgerecht al 3 keer moeten aanpassen. Die verstaat er niets meer van. Eerst wou ze carpatcio doen (dat rauw vlees), dan was ze er met paté en dan iets met tomaten. :) moest lachen.
Mientje
21 December 2008, 15:04
Hey Winnie,
Proficiat met je zwangerschap!
Ik ben nu 7,5 weken en ga het aan de ouders en zussen vertellen met Kerstmis. Denk dat ik een pakje ga maken met een tekstje die opa of oma dan mag voorlezen en hier een echo bijvoegen. Ben van plan om dit pakje heel nonchalant te geven tussen al de andere kerstcadeautjes door. Ben echt benieuwd naar de reacties. Denk dat ik met de rest van de familie nog even ga wachten tot ik 12 weken ben. Ik hoop wel dat de rest zijn mond dan nog kan houden.
Geniet ervan!
xxx
Mientje
snoezel
21 December 2008, 20:40
veel succes mientje,
wij hebben het vorig jaar ook verteld met kerstmis en gezegd dat ze nog even moesten zwijgen (was toen vijf weken een half)
de dag nadien komen we in de bloemenwinkel en wensen ze ons daar proficiat!
ons pa had zijne mond dus niet kunnen houden :D
Nes
21 December 2008, 22:18
Ik heb het eerst aan mijn ma vertelt. Mijn pa pas gelijk met de rest omdat ik weet dat die toch niet kan zwijgen. :)
lies
22 December 2008, 10:00
ik had het vorige keer heel vroeg verteld. tegen iedereen die ik wilde dat het wist, en ik had iedereen gevraagd te zwijgen. Maar jammer genoeg zwijgen mensen niet, en wist kort nadien de hele wereld het. Nu ben ik iets voorzichtiger: er zijn twee vriendinnen die het weten. En als straks, binnen een half uur, alles ok is, vertel ik het onze ouders.
mini
22 December 2008, 10:03
'k ben benieuwd hoe je ouders zullen reageren, lies ;)
En veel succes bij de gyné!
Ik denk dat'k zelf, mocht'k trg snel zwanger zijn... het iets langer verzwijg voor de ouders :)
'k Was amper 5 weken. 'k Denk dat'k wacht tot ik 10 weken voorbij ben. ;)
Nes
22 December 2008, 12:10
Ik kon gewoon niet zwijgen, zeker niet tegen mijn ma. Ik had zoveel vragen en aan wie kan je beter die vragen stellen dan aan je moeder? Dus ja, maar ik denk wel dat ze het juist tegen mijn tante had gezegd maar die heeft ook gezwegen dus erg was het niet. Want toen ik het mijn tante vertelde maakte die zo de opmerking van ik wist het. Ja mensen he.
Nijntje
22 December 2008, 13:15
Hey mensen,
Terug van weg geweest! Erg drukke periode gehad, maar eindelijk kunnen we genieten van twee weekjes vakantie! WOEHOE :)
Wij mogen overmorgen (24-12) onze eerste echo laten maken. Heel spannend en benieuwd wat we zullen zien!
Die zelfde avond hebben we kerstdiner bij mijn ouders. Zij zijn de eerste die we het vertellen. We hebben lang moeten wachten, maar we wilden graag een leuk en origineel kerstcadeautje geven. K ben echt benieuwd hoe ze gaan reageren! We kunnen ze meteen een eerste fotootje cadeau doen! Daarna zijn mijn schoonouders aan de beurt en dan onze vriendenkring.
EINDELIJK! Heb lang genoeg mijn mondje moeten houden!
En mn buikje begint toch ook al te groeien nu. Misschien een beetje vroeg, maar voor mij wel merkbaar.
Groetjes en gezellige dagen toegewenst voor iedereen!
Nijntje
Nes
22 December 2008, 15:27
Hey nijntje, lastig he dat zwijgen!!! Laat hun reactie weten he.
Wij gaan met de kerstdagen de babykamer in orde maken en meubeltjes gaan bestellen enzo. Joepie. Ik kijk er echt naar uit. Want zo mooie dingen zien en toch niet durven kopen is verschrikkelijk. Maar mijn gyne heeft me altijd de raad gegeven om te wachten tot ik 6 maanden was alvorens te kopen. En die heb ik dan maar opgevolgd. Behalve buggie dan.
mini
22 December 2008, 22:01
Idd normaal ga je met vragen en dergelijk bij je eigen moeder. :)
Helaas is dit het geval niet bij mij. Om een lang verhaal kort te maken; m'n moeder heeft m'n vader en ik laten zitten toen ik 10 jaar was. Ze begon een nieuw leven, met een nieuwe man. Ze heeft nooit meer naar me omgekeken, tot ik opeens ging werken (mja geld is interessant hé). Ben daar niet op ingegaan, ze is zwaar ziek geworden en is uiteindelijk overleden.
Laat ons zeggen dat'k een sterke band heb met m'n vader en schoonmoeder (die ik ergens wel een beke aanschouw als m'n moederfiguur ;)) Dusja... zij waren dan ook de eersten die het wisten dat'k zwanger was.
Nes
23 December 2008, 18:13
Oei mini zo verschrikkelijk!!! Het spijt me. Ik zou haar ook niet meer willen zien dan. Gelukkig heb je nu wel een toffe schoonmoeder die je een beetje aanschouwd als je moeder.
mini
23 December 2008, 21:50
Ja zeg wel, want 'k heb al op andere forums gruwel verhalen gelezen van de schoonmoeders, 'k ben al blij dat'k een héél aangename schoonmama heb ;)
Nes
24 December 2008, 09:38
De mijne is ook tof. Ze woont wel heel ver dus veel last heb ik niet van haar. Wel zaagt ze enorm om het geslacht te weten. Ik heb nog niet aan m'n ventje gevraagd of hij wel kunnen zwijgen heeft. Da zal ik vanavond eens vragen zie.
Ze zijn allemaal niet slecht he.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.