PDA

Volledige versie bekijken : Griep en zwangerschap

ka80
18 December 2008, 13:44
helloo

Ik heb eens een vraagje betreffende de griep-epidemie. Weet niet hoe het in België zit maar hier is het wel leuk,...
Mijn collega (die op 1 Meter van mijn bureau zit) heeft hoge koorts, keelpijn, rillingen, pijnlijke spieren, zware hoofdpijn, is extreem vermoeid enzoverder. Allemaal tekenen van griep. Ik ben zo kwaad op hem dat hij komt werken. Ik heb hem gezegd dat hij beter thuis zou blijven maar ja, kan hem moeilijk verplichten.

Nu begin ik ook keelpijn te krijgen en ben sneller moe dan een paar dagen geleden.

Welke invloed heeft griep op een zwangere vrouw? Mag je een griepvaccin nemen als zwangere en heeft het nut als je misschien al besmet bent? Wat kan je doen en nemen? Afgezien van paracetamol dan.

Moesten jullie ideetjes hebben, laat maar komen he want ik zie mezelf al met griep in bed liggen met Kerstmis,...
Heb al gedacht aan zo'n Japans maskertje maar ik ga wat raar bekeken worden op het werk denk ik.

salut en de kost
ka

Mrs O.
18 December 2008, 13:51
hier is onlangs in nieuws geweest dat ze zwangere voruwen aanmoedigen om in hun 2de of 3de trimester zich te laten vaccineren tegen de griep
Het zou geen kwaad kunnen, en de baby is hierdoor eerste maanden na geboorte ook beschermd...

Ben er ook over aan het nadenken om mij e vaccinke te gaan halen :) kom constant met mensen in contact op kantoor, en nu id winter zitten er daar vele zieke tussen...

mini
18 December 2008, 16:55
Ik denk dat december eigenlijk de laatste maand is dat je een griepvaccin kan nemen. :/ En dat, dat al vrij laat is. Ik heb mijn vaccin gehad in oktober. Een vaccin heeft drie weken nodig om te werken.
Maar idd, ze raden zwangere vrouwen aan, die in hun 2de of 3de trimester zitten, zich te vaccineren :)

Nes
18 December 2008, 22:01
Hey ka, dat vind ik echt niet mooi van je collega!!! Mijn collega heeft ook de buikgriep gehad en die is speciaal naar huis gegaan om mij niet te besmetten. Lief he.
Ik zou er zeker en vast eens over praten met je ha. Ik weet dat er antigriepiennen bestaan op basis van kruiden (ik neem die altijd) misschien mag je die ook wel nemen. Vraag het na!!! Het is een doosje met kleine staafjes in die vol kleine bolletjes zitten die je onder de tong moet laten smelten. Het heeft ook een heel rare moeilijke naam. Ik weet echt niet of het mag maar vraag na he.
Ondertussen zou ik voor het slapen een warme melk met honing drinken zodat je microben uitzweet.

snoezel
19 December 2008, 06:30
ik denk toch dat je best even langs de ha gaat en dit vraagt hoor...
ik zou het niet weten hoe het in elkaar zit voor een griepvacin

ka80
19 December 2008, 13:57
Hallo, ik ben langs mijn huisarts gegaan en die zei dat hij niet begreep dat mijn zieke collega was komen werken,... Hij heeft me zo van die Japanse maskertjes gegeven die gedragen moeten worden door de zieke (precies of mijn collega zou die dragen) en verder moet ik heel veel mijn handen wassen (wat ik doe nu) en je handen zo weinig mogelijk tegen je gezicht houden (zoals in je ogen enzo). Ik ben die bolletjes beginnen pakken: het product heet: Oscillococcinum" en inderdaad, wat een naamkeuze seg! Verder ga ik die warme melk met honing zeker proberen vanavond!!

Mijn collega is terug komen werken vandaag en heeft eens zuur gelachen toen ik het masker toonde, en zei "On n'a pas trop l'habitude en France de mettre ça,..." Heb geantwoord dat het dan eens tijd werd om die mentaliteit te veranderen. Maar ja, ik kan dat wel zeggen maar hij heeft het dus niet aangedaan. Ik werk gelukkig niet vrijdagnamiddag dus nu ben ik thuis, zonder microben.

Wat het vaccin betreft: Je lichaam heeft 2 weken de tijd nodig om beschermd te zijn tegen de griep (te laat voor mij dus, want ik zou nu besmet worden). Volgens mijn ha was het zowieso veel te laat om die nu nog te laten zetten. Hij zei dat dat eerder september - oktober moest zijn, voor de griep-periode, die loopt van december tem maart. Verder was hij tegen het griepvaccin. Ik heb van hem dus geen vaccin gekregen,... maar moesten jullie de mogelijkheid hebben zou ik het maar laten zetten.

Allee, nu hopen dat ik volgende week niet ziek ben met Kerstmis he en niemand hier trouwens!
x

Nes
19 December 2008, 23:45
Dus die balletjes mag je idd nemen. Goed om weten. Ik vind het wel erg van je collega hoor! Das echt hoe moet ik het zeggen, geen respect hebben.

ka80
20 December 2008, 15:54
leve de balletjes!!! en ik ben nog niet ziek! jipie!! :)

Nes
21 December 2008, 00:05
Ik duim voor je ka, hopelijk word je niet ziek.