Volledige versie bekijken : nog steeds afwachten
Fame
18 November 2010, 22:04
zoals in andere topics vermeld moest ik vandaag voor een spoedecho naar de gyne.
hcg was op een week tijd maar net verdubbeld
1 dag voor NOD HCG 28
1 week later HCG 56
we zijn net terug,.... maar hebben nog steeds geen uitsluitsel.... :(
op de echo was te zien dat er een zwangerschapsbedje (zo noemde de gyne het) was in de baarmoeder en dat er een vruchtzakje te zien was.
het vruchtzakje zat goed op zijn plaats en er is dus geen sprake van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, alles ziet er op de echo helemaal normaal uit.
voor de rest alles in orde en de pijn die ik had aan de eierstokken was ook volkomen normaal voor een zwangerschap...
maar, dan blijft de slechte bloeduitslag nog voor twijfel zorgen he :cool:
opnieuw bloed geprikt en morgen om 13u bellen voor de uitslag.
als de waarde +/- verdubbeld is, dan komt het nog goed en zijn wij gewoon zwanger.
als de waarde niet goed is, zal het afvloeien (geen curretage nodig)
in beide gevallen zal er wel nauwe opvolging nodig zijn zei de gyne.
maar dat wil dus zeggen dat ik nog geen stap verder ben :cool:, ik ga niet hopen en bereid me nog steeds voor op het slechtste..... het is gewoon even uitstel van executie...
morgen een nieuwe aflevering van deze soapserie :D
stamperke
18 November 2010, 22:08
duim toch meid dat het allemaal in orde komt voor jullie.
zoveel mogelijk postief blijven maar je mss ook best voorbereiden op het ergste.
al hoop ik echt dat het toch allemaal goed mag komen.
dikke knuf
Maro
18 November 2010, 22:27
Ik hoop en duim ook mee dat het wel in orde zal zijn.
En hopelijk zijn u waarden positief gestegen en is er niks aan de hand.
Groetjes en hou u goed xxx
mini
18 November 2010, 22:42
Oooh ik duim mee hoor.
kyanoke
19 November 2010, 08:21
Fame bij was was er ook alleen maar een vruchtzakje te zien zonder vruchtje en het zakje was veel te klein voor de telling van mijn laatste maandstonden plus mijn hcg waarde een weekje een paar dagen later was 886 voor 6 weken te zijn en op de dag dat mijn nod was was het 154.
Jyotsna
19 November 2010, 08:53
goh meid, zo spannend.
ik hoop ook dat het toch goed mag komen hoor, ik tel mee af naar 13u!
xx
Prutske5
19 November 2010, 08:56
goed van je dat je het zo nuchter kan bekijken, maar ik duim toch ook mee voor een goede afloop hoor!
dat het nu maar snel 13h is!!!
Fame
19 November 2010, 10:38
Fame bij was was er ook alleen maar een vruchtzakje te zien zonder vruchtje en het zakje was veel te klein voor de telling van mijn laatste maandstonden plus mijn hcg waarde een weekje een paar dagen later was 886 voor 6 weken te zijn en op de dag dat mijn nod was was het 154.
en dit resulteerde gewoon in een normale zwangerschap ? of is het toch een MK geworden ?
Kimmy
19 November 2010, 10:39
ook hier wordt er voor je geduimd!!
Bo
19 November 2010, 10:41
Ook wij duimen mee meid! De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar het is goed dat je nuchter blijft. Afwachten... Mar ik hoop mee hoor!
snoezel
19 November 2010, 10:43
pfff... dat zullen spannende uren worden dan.
ik hoop voor jou op een positief antwoord hoor!
Coconutjah
19 November 2010, 11:03
Duimen omhoog hier!!!xxxx
Bonnie
19 November 2010, 11:17
Ik duim zeker mee!
Fame
19 November 2010, 13:02
net gebeld, bloeduitslag nog niet binnen,.... vanavond na 18u terugbellen
ik wordt nu wel helemaal gek !!!!
kyanoke
19 November 2010, 13:05
seg kan dien daar geen spoed achter zetten, heb nooit lang moeten wachten om mijn bloedonderzoek voor hcg, mijnen dokter wist dak heel zenuwwachtig was daarvoor.
Fame
19 November 2010, 13:12
werd net teruggebeld door de gyn.... en heb bevestiging gekregen van wat ik al vreesde....
het zal vanzelf aflvoeien en dan zou ik 4 weken nadien moeten menstrueren,.... daarna kunnen we met een schone lei beginnen...
mijn god wat is de duidelijkheid toch heerlijk, ondanks het slechte nieuws...:)
Bo
19 November 2010, 13:34
Ik vind het echt jammer voor je, maar ik moet je positiviteit bewonderen :)
Veel succes nog in de toekomst en het kan héél snel gaan na een mk, dat kunnen andere forummers beamen ;)
Jyotsna
19 November 2010, 14:00
het was te verwachten maar het blijft toch heel erg. Ik wens jullie heel veel sterkte, en hoop dat jullie snel weer een nieuw wondertje mogen verwachten!
Een hele dikke knuffel x
Kimmy
19 November 2010, 14:14
ik vind het erg jammer voor je...
succes in elk geval!!
ook ik bewonder je optimisme maar probeer toch je echte gevoelens te ventileren ergens, é, want niemand zal het je kwalijk nemen als je even wat ongelukkig bent!!
Fame
19 November 2010, 14:53
ik vind het erg jammer voor je...
succes in elk geval!!
ook ik bewonder je optimisme maar probeer toch je echte gevoelens te ventileren ergens, é, want niemand zal het je kwalijk nemen als je even wat ongelukkig bent!!
thanks,
heb er eigenlijk weinig moeite mee hoor, liever nu dan over 3 maanden....
ik kan goed met zulke dingen omgaan (beter dan met onzekerheid ;))
naar mijn mening is een MK een rechtzetting van de natuur,
de natuur heeft gemerkt dat er iets niet goed zat en zet zichzelf meteen recht door een MK.....
dus maar beter een MK dan later een zwaar gehandicapt kindje ofzo...
het enigste dat ik wel jammer vind is dat we al een begin hadden.... nu is het weer terug naar start....
en ik had wel graag een juli mama geweest.... met het mooie weer, lekker thuis tijdens de zomervakantie en niet dé hoogste temperaturen op je laatste ven je zwangerschap moeten verdragen,.... alleen het heeft niet mogen zijn en dat is nu eenmaal zo...
in ieder geval hebben we wel het begin van een zwangerschap gehad.... dus weet ik gewoon dat het nog eens kan... en daar gaan we nu voor ;)
elsken
19 November 2010, 15:16
Amaai Fame jij bent daar wel heel positief in.
Pas op ik bewonder je hoor dat je het allemaal zo bekijkt, amaai maar je hebt wel gelijk he het is de natuur die de beslissing neemt voor jou en dat is idd beter dan dat ze je binnen een paar maand zouden zeggen dat er afwijkingen zijn en dat je dan zelf die beslissing moet nemen, dat is waar maar toch ik wist het ook dat de natuur het voor mij toen deed (bij 1ste MK) maar toch kon ik het niet vatten en begrijpen, het feit dat jij dat wel al doet vind ik heeeeeeeeel moedig echt waar meid.
En idd je kan zwanger worden dat is waar wat je zegt, ok er was een start en nu moet je terug naar af en wachten tot het weer allemaal begint maar ik kan het niet genoeg zeggen hoe moedig ik je vind.
Weet je je zegt ik had graag een juli mama geweest, maar geloof mij als je een MK hebt gehad of niet het maakt niet echt uit hoor of je een juli mama wordt of een januari mama of welke maand dan ook, je bent gewoon supergelukkig op dat moment dat je zwanger bent en dat alles goed gaat met je kindje, geloof mij.
Ik wens je in elk geval heel veel sterkte toe (want pas op je kan nog je klop krijgen he, als je HCG hormoon plots helemaal daalt naar 0 ipv in stapjes, dus voel je je wel niet goed hoor) maar weet dat je hier altijd je hartje kan komen luchten, het klinkt mss cliché maar voor mij hielp het wel hoor als ik er door zat om eens mijn verhaal te komen doen en wetende dat er hier op het forum meiden zitten die je erdoor halen (ondanks je elkaar niet kent he).
Dikke, dikke, dikke knuffels en hou je goed he meid (en vergeet niet huilen mag en moet he, niets opkropppen).
xxxxxx
Fame
19 November 2010, 15:58
dankje voor je lieve woorden, het is heel fijn de dames van dit forum als steun te hebben, echt waar....
het is niet zo dat ik me stoer probeer te houden ofzo... ik ben daar heel nuchter in,.... maar zoals je zegt... de klop kan nog komen, al laten we hopen van niet natuurlijk.
Kimmy
19 November 2010, 16:18
amai fame, je bent écht positief ingesteld!
wat je zegt is waar natuurlijk over natuurlijke selectie maar dat neemt niet weg dat je wel even afscheid mag nemen van het idee dat je zwanger was en dat het voor juli was
veel moed voor de nieuwe klusronde!!
Prutske5
19 November 2010, 17:02
Ik vind het heel erg voor je meid :( Zelf was ik er toen ook vrij nuchter in, maar ik heb er toch even over gedaan om het een plaatsje te geven.
Best is gewoon je gevoel te volgen, maar ik denk wel dat je jezelf daarin heel goed kent he.
Hoop dat je na de komende maand heel snel weer goed nieuws mag komen melden!
dikke knuf
lizy
19 November 2010, 18:11
Fame, ik vind het heel erg voor je, maar wat je zegt is wel juist. Beter nu dan binnen enkele weken of een zwaar gehandicapt kindje. Maar toch,... het blijft moeilijk hé.
Ik bewonder je positieve ingesteldheid!!
Hopelijk gaat alles terug vlot en kunnen jullie dit een plaatsje geven.
Veel sterkte,
Liefs
_liesje_
19 November 2010, 21:10
Lieve fame...
Ook ik vind het erg jammer voor jullie...
Je bent echt super ingesteld wat dit betreft, denk niet dat er je veel zouden na doen! Knap dat je er zo mee kan omgaan!!!
Ik duim mee om je snel vweet te mogen verwolkomen met een wolkje van een babytje onderweg!
Hele dikke knuffel en zoals iedereen zegt, we zijn er voor je é...
xxx
Fieke
20 November 2010, 09:53
Meisje, veel sterkte! En ik hoop dat jullie zo snel mogelijk terug goed nieuws mogen komen melden!
Probeer het toch even tijd te geven om dit te verwerken !
Indy
20 November 2010, 10:08
dankje voor je lieve woorden, het is heel fijn de dames van dit forum als steun te hebben, echt waar....
het is niet zo dat ik me stoer probeer te houden ofzo... ik ben daar heel nuchter in,.... maar zoals je zegt... de klop kan nog komen, al laten we hopen van niet natuurlijk.
Ik had ook graag een augustusmama geweest, maar had ook een MK (een jaar geleden dan). Toen vond ik dat vooral heel jammer om het idee af te geven. Maar ik ben heel snel terug zwanger geraakt en nu sta ik op het punt om elk moment mama te worden (in november). Ik vind het super, en van het vorige kindje (ik was toen ongeveer 11w) heb ik nog altijd de fles champieter staan van met de positieve test, mijn bandje van in het ziekenhuis (had een curretage) en het knuffelbeertje dat ik toen van mijn man heb gekregen. Af en toe denk ik nog eens aan stumpertje (zo hebben we hem genoemd omdat ie nog geen echte armen en benen had) en we maken er ook onozele grapjes over (zoals: zijn hartje stond stil toen hij hoorde dat we nog geen creche hadden, beetje cru maar zo gingen we om met die MK).
Maar ik deel je overtuiging! beter in een vroeg stadium dat de natuur beslist dan in een laat stadium zelf moeten beslissen!
veel succes en hopelijk mag je snel terug een positieve test krijgen!
dikke knuffels
Fame
20 November 2010, 11:55
hey Indy,
nog 3 dagen voor jou he.... S P A N N E N D !!!!!!
de laatste loodjes wegen waarschijnlijk ook het zwaarste.... maar je hebt wel een mooi vooruitzicht.... ik ga je nu alvast heel veel succes wensen want het kan opeens zover zijn he :)
ik zit nu te wachten op de MK,..... gisteren enorm veel pijn gehad in de buik, maar niets dat op MS pijn leek en ook nog steeds geen bloed.... GRRRR
voor mij kan ik niet snel genoeg bloed vinden als ik naar de wc ga,....
anderzijds hoop ik dat het niet te hevig bloeden is want met een allergie voor maandverbanden en al de rest van de ms-spullen is het ook geen pretje...
het wachten duurt zo lang en dat is enorm frustrerend :mad:
vasoramasa
20 November 2010, 16:29
is er totaal dus geen ieniminie kansje dat het toch goed komt?
Fame
20 November 2010, 17:25
zat ik ook aan te denken, stel je voor dat....maar ik vrees van niet, mijn zwangerschapsverschijnselen verdwijnen stilletjes aan en ik voel me ook al niet meer zwanger, tot nu toe geen bloed maar ik denk dat dat wel komt....
ow ja, de migraine aanvallen zijn ook al terug :(
Liefde is...
20 November 2010, 20:15
Veel sterkte Fame!!
Ik hoop voor je dat het wachten hier snel achter de rug is en dat je dit alles een plaats kan geven om er daarna weer volledig voor te gaan!!
Indy
20 November 2010, 21:40
hoeveel weken was je Fame?
Ik ben eigenlijk echt blij dat ik een curretage heb gehad. Dan moest ik niet zo wachten en heb ik eigenlijk geen pijn gehad. en dat was onder volledige verdoving dus je merkt er compleet niks van.
hopelijk duurt het niet te lang voor je, en heb je er niet te veel last van.
succes!
en altijd een luisterend oor hier als je eender wat kwijt wil!
elsken
22 November 2010, 09:11
fameke, als je migraine aanvallen beginnen wil dit zeggen dat je HCG begint te zakken geloof mij, ik heb het zo ook meegemaakt de eerste keer.
Ik had zo een hoofdpijn dat ik niet wist waar ik moest lopen, mijn gyn zei toen van dat komt omdat je HCG fel begint te zakken en je lichaam geeft je een teken dat er iets niet in orde is.
Veel sterkte
Fame
22 November 2010, 11:15
@ Indy : ben vandaag 6 weken...ik hoop dat het snel komt want zie eigenlijk een beetje tegen een curretage op....
@ Elsken : weet het nu allemaal niet goed meer..... heb het gevoel, dat het vruchtje toch nog zijn best doet, borsten leken toch weer wat te groeien de voorbije dagen, maar sinds vanmorgen lijken ze weer af te nemen... . sinds gisteravond ook weer hevige steken in de buik maar nog steeds niets dat op menstruatie pijn lijkt....
het gaat allemaal een beetje op en af....
Fame
24 November 2010, 14:45
pffffff..... net de gyn aan de tel gehad, moest vandaag terugbellen ongeacht wat er wel of niet gebeurd was....
omdat het nog niet vanzelf is afgekomen moet ik pillen opsteken die een MK gaan opwekken,.......
heb alvast info op het internet opgezocht en ik kan nergens een neutraal bericht vinden, overal worden die pillen beschreven als ellendig en heel erg pijnlijk....
de gyn zei me dan ik het misschien best kon doen de avond voor een weekend of als ik niets gepland had want ik zou er wel "wat last" van gaan ondervinden....
ik krijg 4 pillen mee want als de eerste keer (2pillen per keer) niet helpt moet ik de avond daarop de 2 andere.....
ik heb altijd al zo pijnlijke ms,.... nu dit nog.....
man man man ....heb het nu even warm en koud tegelijk... en wat zie ik daar tegenop :(
lady bug
24 November 2010, 14:57
pffffff..... net de gyn aan de tel gehad, moest vandaag terugbellen ongeacht wat er wel of niet gebeurd was....
omdat het nog niet vanzelf is afgekomen moet ik pillen opsteken die een MK gaan opwekken,.......
heb alvast info op het internet opgezocht en ik kan nergens een neutraal bericht vinden, overal worden die pillen beschreven als ellendig en heel erg pijnlijk....
de gyn zei me dan ik het misschien best kon doen de avond voor een weekend of als ik niets gepland had want ik zou er wel "wat last" van gaan ondervinden....
ik krijg 4 pillen mee want als de eerste keer (2pillen per keer) niet helpt moet ik de avond daarop de 2 andere.....
ik heb altijd al zo pijnlijke ms,.... nu dit nog.....
man man man ....heb het nu even warm en koud tegelijk... en wat zie ik daar tegenop :(
Hey meid, als je toch zo erg twijfelt of je nog steeds zwanger bent of niet, kan je dan niet eerst nog een echo laten nemen voor je deze pillen slikt. kwestie van toch 100% zekerheid te hebben hé.
ik wens je in ieder geval veel sterkte toe, want makkelijk kan dit niet zijn
Kimmy
24 November 2010, 16:47
och Fame, wat vreselijk ellendig!
alsof het nog niet erg genoeg is dat je je beebje moet afgeven, moet je nu zelf de pillen opsteken die de MK zouden teweegbrengen?! vreselijk onmenselijk vind ik het...
ik wens je heel veel moed toe en hoop dat je je kan omringen door liefhebbende mensen als je de pilletjes effectief opsteekt
Liefde is...
24 November 2010, 17:05
Goh sterkte meisje!!
Maar zoals lady bug zegt.. Misschien eerst nog even een echo?
Indy
24 November 2010, 17:09
Echt niet zo tof van je gyne...
ik wens je alvast veel sterkte! en een dikke virtuele knuffel.
of miss toch nog een curretage als optie nemen? Ik vond dat een voordeel, weinig pijn, geen bewuste ervaring door de narcose en je bent zeker dat alles ineens weg is...
dikke zoen
Indy
mini
24 November 2010, 19:09
Ik ben blij dat ik destijds voor een curretage heb gekozen. Geen pijn gehad en zelfs niks meer qua bloeding. Maar dat schijnt afhankelijk te zij van persoon tot persoon. Mocht ik de keuze gehad hebben: pillen of curretage, dan koos ik sowieso voor een curretage.
Fame
24 November 2010, 20:05
heb nog gevraagd aan de gyn of we misschien toch beter niet afwachten of het toch wat wordt maar ze zei me ook dat het geen nut had en het in sommige gevallen weken kon duren dat het zou afkomen... en dat zie ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten.
ik weet niet goed wat ik zou kiezen, heb ook voor de hele medische molen van ziekenhuis, curretage etc...
nu weet ik ongeveer wat ik kan verwachten, heb me goed ingelezen en het zal geen pretje worden maar ook daar komen we wel door....
ik voel wel dat ik behoefte heb om erover te praten, misschien is dat een beetje mijn verwerkingsproces, ook om zoveel mogelijk informatie op te zoeken en er zoveel mogelijk over te weten te komen...
geeft me het gevoel er beter voorbereid tegen aan te gaan en dat helpt wel.
ik heb wel 1 geval gevonden waar de vrouw bijna geen last heeft gehad en alles goed is afgekomen dus wie weet is het in mijn geval ook zo...
mini
24 November 2010, 20:24
Aangezien je best wacht tot het weekend, heb je nog twee dagen om je wat voor te bereiden hé.
Ik had bloedverlies op zaterdag. Spoedecho gehad, bleek dat het een leeg vruchtzakje was. En dan duurt dit langer dat het uit zichzelf afkomt.
De gyné had voorgesteld om na het weekend, de dinsdag een curretage te doen, en het heeft me wel geholpen om het één het ander te lezen, zodat ik wist wat me te wachten stond.
Prutske5
24 November 2010, 20:30
Als ik een volgende keer de keuze zou hebben om te wachten en die pilletjes te moeten opsteken of een curretage, zou ik ook terug voor een curretage gaan. Ik was er toen niet voor te vinden, maar had volgens mijn gyne geen keuze. Nu ben ik blij dat het toen zo is gegaan. Heb ook niets van fysieke pijn gehad. En nadien moest ik 1 maand de pil slikken.
Puur psychologisch gezien was dat achteraf bekeken ook de beste manier om het allemaal te verwerken.
Indy
24 November 2010, 22:31
ik zou ook opnieuw opteren voor de curretage... Eigenlijk toen fysiek niks last gehad. de dag erna ben ik met mijn man iets gaan kopen om het ook iets tastbaars te maken. En dat gaf toen troost. Ben daarna wel een weekje thuisgebleven om het emotioneel een plaatsje te geven. Ontzettend veel steun gehad van mijn ha.
en ik moest geen pil pakken, maar wel zes weken erna terug op controle, om dan bijna direct daarna terug te zwanger te geraken.
mini
25 November 2010, 13:51
Idem als Indy, weekje thuis om het een plaats te geven + geen pil moeten nemen.
Fieke
25 November 2010, 20:02
Ik heb ook een miskraam gehad, maar bij mij is dat vanzelf afgekomen!
Bloeden duurde wel even, en ik heb toen 3 weken een pil moeten nemen om mijn hormonen terug op peil te krijgen!
Ik ben ook een goeie week thuis geweest, niet zozeer lichamelijke last, maar wel emotioneel!
Fame
26 November 2010, 14:55
vanmorgen opgestaan met hevige krampen en ja hoor,... het is vanzelf begonnen.... ben wel thuis gebleven want het stroomt eruit...
en zoveel pijn dat ik me heb volgegoten met pijnstillers,... heb gehuild van de pijn zo erg het is :(
maaaaar dat wil dus wel zeggen dat ik gespaard blijf van die pillen... dus ik zie het vandaag toch een beetje positief in...
emotioneel heb ik er niet zo´n last van want het geeft me dus ook wel het gevoel dat er echt niets meer aan te doen was.... het werd hoe dan ook een miskraam en ik heb geen twijfel meer of het echt nodig was.... de natuur heeft beslist.
ik voel wel dat ik al een stap verder ben dan het afwachten tot...en ik begin stilletjes aan weer te denken aan de nieuwe kansen die me staan te wachten als alles achter de rug is....
ik hoop me snel weer te kunnen aansluiten bij de NOD-dames :)
Jyotsna
26 November 2010, 15:00
fijn dat het toch nog natuurlijk in gang geschoten is. Is toch altijd fijner dan een handje te moeten helpen vind ik.
mijn cyclus is maar 2 weekjes verlaat geweest na mijn mk, dus je kan er snel weer invliegen hoor ;)
ik hoop voor je dat de pijn snel weer beter is. Knuf xx
Fien
27 November 2010, 11:15
Ik hoop met je mee dat je er vlug terug kan invliegen!! Verwen jezelf maar een beetje door je in de zetelen te nestelen met een goed werkende pijnstiller en een kersenpitkussentje. Dvdtje op voor de afleiding en dan een beetje soezelen ;)
Indy
27 November 2010, 17:18
en lekker veel chocolade :)
gewoon gezellig maken!
ik duim mee dat je snel terug bij de zwangeren mag staan!!
Fame
29 November 2010, 17:54
en lekker veel chocolade :)
gewoon gezellig maken!
ik duim mee dat je snel terug bij de zwangeren mag staan!!
hihi, dankje, eerst wel bij de NOD´s en dan hopelijk idd snel bij de zwangeren, :rolleyes:
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.