PDA

Volledige versie bekijken : wanneer beginnen aan de uitzet?

Kimmy
16 December 2008, 17:53
dag meiden,

wanneer moet je beginnen aan het verzamelen van de uitzet en hoe weet je in godsnaam wat je wel en niet allemaal nodig hebt? Het lijkt mij heeeeel moeilijk voor iemand die de eerste keer moeder wordt en zoals ik nooit babysitte...

Ik ben (zoals in een andere post vandaag al gezegd :)) een plannerke maar nu weet ik niet hoe ik dit moet plannen en schiet ik lichtelijk in paniek.

Het is vast nog te vroeg (morgen 16 weken) maar eigenlijk betekent dit dat ik in de solden wel kan gaan (of zijn er geen solden op zo'n zaken?) en nu dus moet "plannen" wat ik moet kopen?

liefs en nu al bedankt voor jullie antwoord!!
Kimmy

rienemieke
16 December 2008, 18:55
ik heb mijn geboortelijst begin juli gelegd en kben in november bevallen!
kwou er ook op tijd bij zijn!
op bepaalde zaken zijn er wel solden!!!
dus goed in de gaten houden zou ik zeggen!
ik kijk ook uit naar de solden maar dan vooral voor dekleertjes!!!!

Nala'tje
16 December 2008, 19:03
hey kimmy,

er is een babywinkel, of het nu premaman is of baby 2000 weet ik niet meer zeker,
maar die zetten achteraan hun catalogus een lijst met alles wat je nodig hebt, zo met kruisjes van 'zeker nodig' , 'best handig' of 'luxe'
dan weet je wat je allemaal nodig hebt.
heb alleen geen idee meer welke van de twee winkels het was...

groetjes

mini
16 December 2008, 19:21
dreambaby ;)

kingka
16 December 2008, 21:14
Dag Kimmy,

Wij zijn naar Babylon in Londerzeel geweest. Geen keten, persoonlijke aanpak en ze doen er niet moeilijk van om iets te bestellen dat normaal niet in hun gamma zit. We hebben na 4 maand nog altijd niet het gevoel dat er 1 ding is dat ze ons aangesmeerd hebben (wat bij veel andere winkels wel een probleem schijnt te zijn).

Elke winkel zal je helpen bij het samenstellen van je lijst, denk gewoon bij alles wat ze je voorstellen goed na of je het echt wel nodig hebt. Op onze website vind je trouwens ook een lijstje:

http://www.babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs002

Wacht vooral niet te lang met de kinderkamer. Vaak moet die wel besteld worden en het is best dat deze toch 1-2 maand kan 'luchten' voor de baby er is (om de verniswalmen buiten te krijgen).

Zorg verder dat je zeker al alles hebt voor de eerste week (of spreek af met je dichtste familie dat ze die dingen eerst van de lijst halen).

Op tijd plannen kan nooit geen kwaad en het is inderdaad niet evident om te weten wat je echt nodig hebt :)

groetjes,
kingka

Nes
16 December 2008, 22:18
Ik heb mijn lijst gemaakt aan de hand van deze op de site hier. Mijn ma heeft dan eens nagezien of ik geen onnodige dingen heb bijgevoegd.
Ik vraag me juist af vanaf wanneer een kindje fruit- en groentepapjes begint te eten, dit voor de babycook. Mijn ma zei een jaar of twee, maar dat vond ik persoonlijk wel heel laat!!!
Ivm het luchten van die kinderkamer. Moet die matras er dan ook al in? En de bedomtrek zoals ook de parkomtrek, moeten die gewassen worden?
Wij gaan zo veel mogelijk tijdens de solden proberen kopen. Want amai, da kost geld.

Grts

snoezel
17 December 2008, 09:04
hey nes,

vanaf vier maand mag je beginnen met vaste voeding...
als je borstvoeding geeft zelf maar vanaf zes maand.
door onze kobe zijn allergieën wachten wij nog tot met kerstmis!
normaal is het vier maand groentepap, vijf maand fruitpap en dan komt er altijd iets bij maar daar krijg je een heel goed boekje van bij k&g... dit krijg je als ze een maand of drie zijn!

wij hebben gewoon het kamertje gemaakt en de matras met de plastiek nog om gelaten. je weet hier maar nooit met onze kat in huis.
de lakentjes hebben we op voorhand gewassen en in de kast laten liggen.
een bedomtrek is eigenlijk niet zo goed. is gevaarlijk als ze daar met hun gezichtje in gaan liggen... nu ja, sommige kindjes slapen anders niet omdat ze hun bedje dan te groot vinden maar wij hebben het dus niet!
de parkomtrek is niet op voorhand gewassen geweest, de lakentjes voor het park dan weer wel!

Mrs O.
17 December 2008, 09:48
goodmorning everybodyyyyy

wij verhuizen eind januari dus ik denk dat ik mij begin maart zo met de kinderkamer ga beginnen bezig houden (alé tim dan moehahahaha - ik ga controleren oh hij zijn werk goed doet)... Weet al welke kinderkamer ik ga kopen :) Eentje gezien bij Dreambaby, ni te duur (in vgl met andere winkels dan)...

Ik ga nu ook wel is zien id solden, als er interessante dingen in afslag staan, neem ik ze mee ze... Kleertjes en zo nog ni denk ik... da koop ik pas opt einde, en ni te veel, want veel mensen geven graag kleertjes kado en dan zit ge daar...

Ik heb wel al een catalogus van dreambaby, en die ken ik ondertussen al bijna van buiten :)
Heb al een kinderwagen gekozen ook (danku mama die gt sponsoren) - een pericles...

Tot nu toe heb ik nog niks gekocht - enkel een klein tinywiny speelgoedje uit ikea dat een slaapliedje speelt (1 €)

Ik kijk er wel nr uit om aan den uitzet te beginnen... Een collega van mij heeft alles van familie en vrienden kunnen lenen... op zich goedkoop, mr als ge meer als eentje wil, kunt ge het beter kopen vind ik...

Bij mij zou het toch zoiezo ni lukken ,al mijn vrienden met kinderen zijn aan het beginnen voor een 2de kindje... dus ja...

Nes
17 December 2008, 18:18
Bedankt Snoezel. Soms lijkt het me allemaal zo veel om weten en doen. Misschien omdat ik hier alles alleen moet klaren ook. Ja, het positieve is dat ik natuurlijk mijn goesting doe.