Volledige versie bekijken : Terugval van 4 naar 5 voedingen...
boeleke2704
14 November 2010, 16:57
Hallo mama's allemaal,
ons Henrike is rond 5 maand naar 4 voedingen gegaan. We hadden het eens geprobeerd en het was eigenlijk een succes!!
Nu sinds enkele weken vraagt hij terug een 5e voeding! :(
Ik heb met man en macht dit proberen tegen te gaan... Maar ik ben bezweken.
2 weken geleden begon het, hij werd vaker en vaker wakker 's nachts. Dit gebeurde ervoor ook wel, maar hij was op 123 gesust met z'n tutje. Nu was dat niet meer het geval. Heb vanalles geprobeerd, maar het was duidelijk dat ie honger had!
Ondanks m'n principes, ik kon hem geen honger laten lijden!! Dus terug naar 5 voedingen. :(
Ik moet er wel bij vertellen dat we die periode ook enkele aanpassingen gedaan hebben:
1) Het indikken wat we voorheen deden (extra halve schep melkpoeder en 2 kl bambix) laten we nu achterwege
omdat we de indruk hadden dat het hem zwaar op de maag begon te liggen. (begrijpelijk ergens wel)
2) Kleine flesjes weggelaten, hij drinkt nu af en toe water tussendoor.
3) Zo zijn we ook gestopt met de Motilium die periode.
Zou de verklaring zo voor de hand liggend zijn, dat die lichtere melkflesjes de oorzaak zijn?
Zou het zich vanzelf weer oplossen?
Rond welke leeftijd ging jullie kindje van 5 naar 4 voedingen?
Geven jullie iets extra's in de laatste fles zodat ze beter/langer slapen? Nutrilon heeft zo 'goeie nacht' melkpoeder hè.
Ik hoop niet dat ik er verkeerd aan gedaan heb met toe te geven?! Mijn zus heeft zo een vriendin en die haar kindje is zo'n 1.5 jaar en drinkt nog altijd een voeding om middernacht :( Dat wil ik ècht NIET!!!
Misschien even zijn voedingsschema om het wat concreter te maken:
NU:
7u: flesje 210ml
11u: 200gr GP
15u: 200gr FP
19u: flesje 210ml
23u: flesje 210ml
VROEGER:
7u: flesje 210ml
11u: 200gr GP
12u: flesje 90ml + 1kl bambix (ipv water)
15u30: 200gr FP
16u30: flesje 90ml + 1kl bambis (ipv water)
19u30 à 20u: flesje 210ml
Als ik het zo bekijk, mag ik dan wel zeggen dat hij op 4 voedingen gestaan heeft? Hij kreeg tussendoor nog 2 kleine flesjes...
Alle ervaringen zijn welkom!!
Alvast bedankt.
mini
14 November 2010, 17:30
Het eerste waar ik aandenk is, een sprong.
Jess
14 November 2010, 17:32
Hey boeleke,
Mathis zit hier ook al een tijdje op 4 voedingen maar dan zonder de flesjes die jij na de gp heeft.
Nu vandaag is Mathis helemaal uit zijn doen (hij is bij mij mama blijven slapen). Na zijn fp die al moeilijk ging maar hij heeft hem wel opgegeten, was hij echt moe maar wou niet slapen.
Ik heb hem eerst een flesje van 60cc gemaakt dat heeft hij helemaal leeg gedronken en hij wou nog, dus heb ik hem nog eentje gemaakt van 60cc. Nu ligt hij wel mooi te slapen... Mss ook van de honger!!!!
NU Mathis wordt ook terug 's nachts veel wakker, en mss is het idd eens een oplossing om een extra flesje te geven...
Klein vraagje, slaapt Henri tussen de fles van 19u en 23u? Want bij Mathis is dat ongeveer wel zijn uur om te gaan slapen... Maak je Henri dan wakker om 23u voor de fles? Of wordt hij er zelf al voor wakker?
Het is allemaal zo moeilijk é!!!
Maar bij jou zou het ook wel kunnen zijn omdat de indikking weggevallen is, hij is mss minder verzadigd??
Ik denk niet dat je er slecht aandoet hoor!
Er is nu ook dat veneinig sprongetje waar onze jongens nu midden in zitten é. Mss maakt Henri ook een groeispurtje door waardoor hij meer energie nodig heeft dus meer wil eten/drinken???
boeleke2704
14 November 2010, 19:42
Hey boeleke,
Mathis zit hier ook al een tijdje op 4 voedingen maar dan zonder de flesjes die jij na de gp heeft.
Nu vandaag is Mathis helemaal uit zijn doen (hij is bij mij mama blijven slapen). Na zijn fp die al moeilijk ging maar hij heeft hem wel opgegeten, was hij echt moe maar wou niet slapen.
Ik heb hem eerst een flesje van 60cc gemaakt dat heeft hij helemaal leeg gedronken en hij wou nog, dus heb ik hem nog eentje gemaakt van 60cc. Nu ligt hij wel mooi te slapen... Mss ook van de honger!!!!
NU Mathis wordt ook terug 's nachts veel wakker, en mss is het idd eens een oplossing om een extra flesje te geven...
Klein vraagje, slaapt Henri tussen de fles van 19u en 23u? Want bij Mathis is dat ongeveer wel zijn uur om te gaan slapen... Maak je Henri dan wakker om 23u voor de fles? Of wordt hij er zelf al voor wakker?
Het is allemaal zo moeilijk é!!!
Maar bij jou zou het ook wel kunnen zijn omdat de indikking weggevallen is, hij is mss minder verzadigd??
Ik denk niet dat je er slecht aandoet hoor!
Er is nu ook dat veneinig sprongetje waar onze jongens nu midden in zitten é. Mss maakt Henri ook een groeispurtje door waardoor hij meer energie nodig heeft dus meer wil eten/drinken???
Je bevestigd mijn gevoel ergens wel Jess!
Minder verzadigd door het wegvallen van de indikking enerzijds maar ook idd die stomme sprong!!
Vandaag heeft ie al ALLES poepleeg gegeten/gedronken!!!
Hij is ook wel ziekjes geweest en ze zeggen ook dat ze daarna 'bij-eten'.
Henri slaapt idd na zijn flesje om 19u (hij ligt er nu ook net in).
Ik maak hem niet wakker voor die 5e voeding. Het is geheel aan hem. Ik heb voor onszelf de regel opgesteld: Als hij wakker wordt voor 00u30, dan is het flesje daar. Maar is het later, dan sorry... dan is de nacht echt begonnen en wij eten 's nachts ook niet meer ;)
Neeje, ik geef enkel als hij er zelf om vraagt! Het bevordert zowiezo al denk ik, maar wil het niet echt zelf in de hand werken...
@mini: heeft Fien dit ook gehad? Vanzelf voorbij gegaan?
mini
14 November 2010, 20:02
Ik herinner me een paar lastige nachten en het terug invoegen van een flesje. Maar hier kreeg ze ook sneller een tussendoortje als we het gevoel hadden dat ze niet verzadigd was.
Trinity
14 November 2010, 20:27
Wij zijn eigenlijk nooit naar 4 voedingen gegaan. De nachtfles heeft hij zelf laten vallen rond 9 maanden denk ik. Hij werd daar wakker voor, en ik kreeg te weten dat dat helemaal niet vreemd was dat ze die nog nodig hebben.
_liesje_
14 November 2010, 23:06
Ik denk ook aan een sprong hoor..
Maar zou je mss die voeding van 19 u niet wat kunnen verlaten?
Bij Eben is het nu al hele tijd
7u flesje
11-11.30 gp
15.30-16u fp
18.30 (korstje-boke..)
20-20.30u laatste fles...
Weet niet of Henrike al boterhammetjes mag eten? Is mss nog wat vroeg daarvoor?
Wij hebben poosje nutrilon goede nacht gegeven, en denk zelf dat dat rond dezelfde periode is geweest! Dus zou best wel kunnen dat hij wat meer nodig heeft. Je kan het altijd eens proberen é? Wij hadden in elk geval een goede doorslaper dan... :)
dorien_951
14 November 2010, 23:13
Ik kan je niet echt helpen maar verwacht ook een terug val.
Op 2 maanden is Victor 's nachts beginnen doorslapen en is hij van 7 ineens naar 4 voedingen gegaan!
Hij komt nog steeds goed bij, ligt op een goede curve bij k&g.
boeleke2704
15 November 2010, 09:33
@Liesje: Henri mag nog geen bokes jammer genoeg...
Hij kijkt er wel heel fel naar, hebben hem ook al laten sabbelen op een korstje. Maar hij heeft nog geen tandjes, dus om te zeggen dat we hem een boke kunnen geven... jammer genoeg nog niet. Kon het maar, dan zou ik zo idd die laatste fles proberen te verlaten. Maar nu lukt mij dat dus van geen kanten!! :(
Nu, zolang hij goed drinkt en het niet al te laat valt, kan ik er TIJDELIJK mee leven, het is alleen die angst dat hij erop blijft staan hè! Dat wil ik echt niet hoor.
@Dorien: amai, vraagt jouw Victorke al maar 4 voedingen meer? ZALIG!!!
Kan ik zomaar die Nutrilon geven 's avonds? Mijne BEBA dan gewoon vervangen door dat?
Nu, ik ga er nog even mee wachten want we hebben al heel wat veranderingen doorgevoerd de laatste tijd (ivm reflux), niet dat ie helemaal de kluts kwijt geraakt. Maar als het nog enkele weken duurt, dan proberen we dat eens!
sann
15 November 2010, 09:39
hier nooit 4 voedingen gehad:
6.45 fles 180 ml
11.00 groentepap
15.00 fruitpap
17.00 klein flesje 120 ml
20.00 fles 240 ml
Twinkel
15 November 2010, 10:08
Ik moet hier moeite doen om 4 voedingen op 1 dag te krijgen.
Normaal schema (in theorie)
8h fles 210+7schepjes
12h gp 200 à 230g
16h fp 220 à 250g
19h30 fles 210+7schepjes
Tibo slaapt tegenwoordig meestal al langer (vandaag kwart na 9) dus die ochtendfles schuift al op. Dan schuiven de groenten ook naar ongeveer kwart voor 1. Daarna lange dut en de laatste dagen wil ie voor 17h à 17h30 zijn fp nog ni. Dus tegen dan fp en dan om 19h30 staat al de laatste fles want om 20h gaat ie in bed. Is dan ook doodmoe en slaapt direct.
Ik geef dus nu 's ochtends terug maar 180/6. Zodanig da de gp iets rapper mag en de fp ook terug wa naar voor schuift.
Tis hier precies of hij wil steeds minder eten.
Kimm
15 November 2010, 11:24
Marthe zit ook nog steeds op 5 voedingen.
7u30 flesje van 210cc
10u30 200gram groentjes
14u30 fruitpap
17u00 flesje van 210cc
19u00 flesje van 210cc
Het gebeurt wel heel vaak dat ze de flessen niet helemaal leeg drinkt.
boeleke2704
15 November 2010, 15:30
8h fles 210+7schepjes
12h gp 200 à 230g
16h fp 220 à 250g
19h30 fles 210+7schepjes
Tibo slaapt tegenwoordig meestal al langer (vandaag kwart na 9) dus die ochtendfles schuift al op. Dan schuiven de groenten ook naar ongeveer kwart voor 1. Daarna lange dut en de laatste dagen wil ie voor 17h à 17h30 zijn fp nog ni. Dus tegen dan fp en dan om 19h30 staat al de laatste fles want om 20h gaat ie in bed. Is dan ook doodmoe en slaapt direct.
Ik geef dus nu 's ochtends terug maar 180/6. Zodanig da de gp iets rapper mag en de fp ook terug wa naar voor schuift.
Amai, slaapt ie van 20u tot 9u?? ZALIG!!!
boeleke2704
15 November 2010, 15:34
Marthe zit ook nog steeds op 5 voedingen.
7u30 flesje van 210cc
10u30 200gram groentjes
14u30 fruitpap
17u00 flesje van 210cc
19u00 flesje van 210cc
Het gebeurt wel heel vaak dat ze de flessen niet helemaal leeg drinkt.
Amai, die van 17u en 19u, is dat niet snel op elkaar? Denk ook niet dat Henri dan z'n flesje leeg zou eten...
Het valt me hier wel op dat er hier velen rond 17u zoiets nog een flesje geven. Na de FP wordt er blijkbaar niet zoveel tijd gelaten als na de GP??
Hoe komt dit?
Henri lijkt ook wel sneller door zijn verzadiging heen na de FP.
Van wie kwam de tip om tussenin een flesje te geven?
sann
15 November 2010, 19:05
ik heb het van hier opt forum... nadien aan ka gevraagd die vond het ok...
tis wel zo dat alexander gestoomde fruitpap krijgt dus ik denk minder verzadigend dan gewone fruitpap...
sann
15 November 2010, 19:06
8h fles 210+7schepjes
12h gp 200 à 230g
16h fp 220 à 250g
19h30 fles 210+7schepjes
amai zo als grote flessen voor zijn klein ventje! Hier drtinkt alexander smorgens nog steeds maar max een fles van 180 ml en 6 schepjes hoor
_liesje_
15 November 2010, 19:39
@boeleke:
wat gaat er bij jullie allemaal in de fp?
Hier is het volledige koek (de twee stukken dus), halve appelsien (afhankelijk van de grote), en dan nog steeds 2 andere stukken fruit... appel, peer, banaan, perzik, nectarine... maakt niet zo uit voor meneertje :)
Ik heb hier eigenlijk nooit een flesje rond 17 u gegeven... Vreemd.
xxx
Twinkel
15 November 2010, 20:29
@Boeleke: we meotne tegenwoordig wel een aantal keer per nacht zijn tutje geven en vanmorgen het laatste uurtje bij ons in bed geslapen. Maar geen nachtvoedingen meer.
Qua gewicht zit onze jongen net onder p50 maar van lengte bijna aan p90.
@Sann: Ik heb in begin bv gegeven en dan overgeschakeld op flessen en da stond op de verpakking voor zijn gewicht. Dus doe ik het zo. Het is wel nutrilon soja, weet ni of da meer of minder verzadigend werkt mss?
boeleke2704
15 November 2010, 22:17
@boeleke:
wat gaat er bij jullie allemaal in de fp?
Hier is het volledige koek (de twee stukken dus), halve appelsien (afhankelijk van de grote), en dan nog steeds 2 andere stukken fruit... appel, peer, banaan, perzik, nectarine... maakt niet zo uit voor meneertje :)
Ik heb hier eigenlijk nooit een flesje rond 17 u gegeven... Vreemd.
xxx
Ik maak FP met 2.5 stuk fruit. Meestal wel 1 banaan die er standaard in zit. Daarbij doe ik 30gr koekjesmeel.
Hij eet wel zelden zijn 200gr FP op, meestal maar zo'n 170 à 180gr.
Zou er verschil in verzadiging zijn tussen koekjesmeel en de koek op zich?
_liesje_
16 November 2010, 09:22
Oei, geen idee eigenlijk, ik heb altijd al koek gebruikt?
Gek dat hij die dan niet volledig opeet é?
Het is toch zo zoeken altijd! :)
janneman
16 November 2010, 09:26
Hey,
Tuur drinkt rond 17 u ook nog een klein flesje(150 ml water en 5 schepkes)zijn laatste fles is rond 19u-19u30.....K&G had gezegd dat dit mocht omdat hij soms echt brult van de honger....:)Over die fp: ik stoomde ook zijn fruit voor zijn reflux,maar nu doe ik dat sinds enkele dagen niet meer en meneerke blijft zijn flesje drinken rond 17u dus denk ni dat dit verschil geeft.....
Twinkel
16 November 2010, 09:52
Tibo eet altijd minstens 200g fruit (thuis vaak wa meer).
Ik doe een halve appel,halve peer en kiwi die ik allemaal stoom en dan 3/4 banaan en een volledige koek (alle la, die zitten per 2 in een zakje dus een volledig zakje eigenlijk)
Ik ga proberen vanaf volgende week elke week een fruit minder te stomen. Ga beginnen met de peer er dan puur inte doen (banaan gaat er ook al zo in). Zo elke week afbouwen om dan tegen volgende maand gewone fruitpap te hebben. Na nieuwjaar is hij da dan gewoon voor in de creche.
tiger
16 November 2010, 13:56
Wij stomen ondertussen de fruitpap ook niet meer. We doen er wel maar 1 koekje meer in, vroeger 2 maar dan gaf hij veel terug.
Ik merk geen verschil in voldaanheid met of zonder stomen.
Kimm
16 November 2010, 20:01
Amai, die van 17u en 19u, is dat niet snel op elkaar? Denk ook niet dat Henri dan z'n flesje leeg zou eten...
Het valt me hier wel op dat er hier velen rond 17u zoiets nog een flesje geven. Na de FP wordt er blijkbaar niet zoveel tijd gelaten als na de GP??
Hoe komt dit?
Henri lijkt ook wel sneller door zijn verzadiging heen na de FP.
Van wie kwam de tip om tussenin een flesje te geven?
Er zit meer tijd na de GP omdat Marthe dan naar bed gaat. Ze slaapt van 11u tot ongeveer 14u30. Die flessen van 17u 19u zijn idd rap op elkaar, maar ze drinkt ze uit, dus moet zijn dat ze toch wel honger heeft. Moet donderdag naar K&G, eens horen wat ze daar zeggen over haar schema.
boeleke2704
17 November 2010, 08:58
Amai, slaapt Marthe van 11u tot 14u30??
Henri zijn dutjes overdag zijn belange zo lang niet meer. Spijtig, want ja dat zijn de momenten dak eens iets gedaan zou krijgen hè ;)
snoezel
17 November 2010, 15:43
ik doe hier maar een vierde van zo 1 koekje in de fruitpap en ons meid die laat er dan weer vier uur tussen hoor...
kobe die kreeg zelf geen koek erin en die liet er dan ook vier uur tussen...
hier is het.
6u45 fles van 210
12u00/30 gp 200gr
16u00/30 fp 200gr
20u00 fles van 210 maar ik ga vandaag eens zien voor 240 te maken.
haar laatste fles is altijd tot op de bodem leeg en tegenwoordig is ze 's morgens vroeger wakker...
boeleke2704
18 November 2010, 09:53
Amai Snoezel, jij hebt precies de perfecte etertjes!!!
Tja, dat kan ik hier niet zeggen...
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.