Volledige versie bekijken : Prijzen onthaalmoeder/ creche
Saar
11 November 2010, 23:00
Hoi dames,
Zoals de topic het al zegt, ben ik eens aan het rondluisteren wat de prijs ongeveer is bij een OM of in een creche!
En wat er in de prijs inbegrepen is.
Dus ik hoop dat jullie mij bij deze kunnen helpen!
Verlijn
12 November 2010, 09:55
Ik ben ook eens benieuwd.
Wij hebben vrees ik een vrij dure onthaalmoeder, maar wel een hele goeie:
Volledige dag: €22 (patatjes + fruitpap)
Halve dag: €17 (patatjes)
We moeten zelf pampers en pamperdoekjes voorzien. Voor de hele periode van 2jaar hebben we ook een rol vuilniszakken moeten geven (ofwel 1 per maand).
sann
12 November 2010, 10:06
wij betalen de creche volgens inkomen wat bij ons neerkomt op ongeveer 17 euro voor een volledige dag.
Daarin zit de groentepap en de fruitpap.
Wij betalen ook nog 3 euro luierverwerking per maand.
boeleke2704
12 November 2010, 10:18
Hier een mini-crèche waar we 22 euro per dag betalen. Alles inbegrepen (GP, FP, vochtige doekjes,...)
We moeten enkel pampers meegeven.
Jolien!1
12 November 2010, 12:45
Bij ons in de kribbe (ik werk in een kribbe) zijn er 27 kindjes per dag.
Voor een dag betaal je €23,75. Het enige dat de ouders moeten meebrengen zijn pampers en fysiologisch serum, eventueel medicatie.
En zij moeten niets meer doen. De kindjes hebben een tut en eventueel een knuffel. Dit alles wordt wekelijks gewassen (tutten gesteriliseerd).
dorien_951
12 November 2010, 13:28
Ik betaal 25 euro voor een volledige dag bij de OM. Ik moet enkel pampers meegeven. Eventueel ook van dat fisiologisch water en stopkes ofzo.
domi2
12 November 2010, 13:46
Wij betalen bij OM €15 voor een volledige dag, enekl pampertjes meegeven en eventueel medicijnen...
Saar
12 November 2010, 18:13
Dorien, ga je bij een zelfstandige om?
cocelinetje
12 November 2010, 19:46
Lander gaat naar een mini-crèche. Wij betalen ook volgens het inkomen en dat is hier 22 euro per dag. Daar zit alles in ('s morgens een stukje fruit, groentepap, fruitpap en dan eventueel nog een yoghurtje). Wij moeten ook enkel pampers meegeven en eventueel medicatie ofzo.
Prutske5
12 November 2010, 19:53
hier word het 20€ per dag bij de OP (papa:))
de flesjes en bv of melkpoeder moeten we afgemeten meegeven, sloefkes, thermometer en verzorgingsproducten ook. bij medicijnen vragen ze ook een briefje van de ha met vermelding van dosering en toediening.
GP, FP en later het vieruurtje zijn in de prijs inbegrepen.
lady bug
13 November 2010, 11:23
voor een volledige dag betalen wij 18€ (berekend volgens inkomen)
wij moeten ook enkel nog pampers meebrengen
Twinkel
13 November 2010, 11:38
Hier ook volgens inkomen. Volgens de simulatie op K&G zou dat rond de 16€ zijn.
Wij moeten enkel pampers meegeven. Al de rest van verzorgingsproducten en zo is inbegrepen, tenzij je wil dat ze andere producten gebruiken. Maar tis allemaal mustella of galenco da ze hebben (weet het ni meer goe)
snoezel
13 November 2010, 22:03
hier een zelfstandige onthaalmoeder.
en eigenlijk is het een mini-creche geworden want ze zijn met twee om's.
dit jaar betaal ik voor een volledige dag 19 euro
een halve 11
en vanaf volgend jaar is het 20 en 12
en ja, t is hier even maal twee want ze gaan samen hé :)
Elke_
14 November 2010, 11:55
Hier onthaalmoeder en betalen ook volgens inkomen rond de 21€ voor een volledige dag.
Verlof en ziektedagen moeten we wel niet betalen.
Inbegrepen zijn alle maaltijden en dranken behalve de flesvoeding. Pampers en medicatie moeten we ook wel meegeven. Vochtige doekjes weet ik eigenlijk niet goed, eens vragen volgende keer...
zoemeke
14 November 2010, 17:10
Als ik op de site van K&G onze inkomens in geef krijg ik dit als resultaat.
Prijs voor de opvang van één kind
Dag
Minder dan 3 uur :4,80 euro
Van 3 uur tot minder dan 5 uur :7,21 euro
Van 5 uur tot minder dan 12 uur :12,01 euro
12 uur en meer :19,22 euro
Nacht
Minder dan 13 uur :12,01 euro
13 uur en meer :19,22 euro
Dag en nacht aaneensluitend
Van 12 uur tot minder dan 24 uur :19,22 euro
Ik heb nu wel een vraagje.
Op de site staat :
Voor de periode tussen 1 oktober 2010 en 30 september 2011 ligt de prijs per opvangdag tussen 1,45 euro en 25,87 euro.
Bij het programma waar je de prijs per dag kan berekening staat : Voor opvang die start tussen 1 oktober en 31 december 2010 gebruik je het aanslagbiljet van het aanslagjaar 2009- inkomsten 2008;
Probleem is dus dat Noah pas 10 januari 2011 naar de creche zal gaan. Ik kan dat dus niet berekenen via de site van K&G. Is er eigenlijk iets in de wetgeving veranderd of zou dit op de site gewoon nog niet aangepast zijn omdat het nu nog maar 2010 is?
Ik heb dus gewoon de gegevens van mijn loonstaat van 2009 ingevuld. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn hé? Niet?
_liesje_
15 November 2010, 10:56
O jee, wij hebben dus écht wel een dure creche :(
wij betalen 28 per dag ongeveer! :(
gp, fp, en later vieruurtje... Hier ook zelf pampers en doekjes mee te brengen. Hier is dat ook zo van die rol vuilniszakken hoor...
Is wel een prive-creche, alé hoe zeg je dat? Kan niet op het loon berekend worden.
Nu hebben we dus wel wat schrik met ons tweede spookje, gaan we toch een maand of 8 dubbele creche-kosten hebben....
Jess
15 November 2010, 13:59
Hier berekend volgens het inkomen en wij betalen 15€ voor een volle dag, daarin is alles inbegrepen, enkel pampers moeten we meegeven. Als Mathis nog geen patatjes of fruitpap at dan zorgden zij ook voor de flesvoeding.
Omdat zij van het gedacht zijn, als ze nog geen gp of fp eten je toch evenveel betaalt en daarom gingen zij de flesvoeding ook halen.
tiger
15 November 2010, 14:39
Hier ook betalen op basis van het inkomen, volgens K&G.
Wij moeten normaal enkel pampers meegeven. En toen hij nog melk kreeg ook het water en poeder meegeven. Groente en fruitpap zit normaal in de prijs.
(wij geven jarne apart groentepap mee omdat hij allergisch is aan aardappel en dat anders te moelijk voor hen werd)
katrientje
15 November 2010, 20:07
Hier 18€/dag.
Alles in, behalve pampers.
fietje
16 November 2010, 14:59
amaai als ik het vergelijk met de rest hebben we wel een dure crèche! wij betalen 26,50 euro per dag. We moeten enkel pampers en medicatie voorzien de rest krijgen ze daar.
rienemieke
16 November 2010, 20:59
amaai als ik het vergelijk met de rest hebben we wel een dure crèche! wij betalen 26,50 euro per dag. We moeten enkel pampers en medicatie voorzien de rest krijgen ze daar.
amai das wel duur hé!
ik dacht er er een max van 25 euro per dag was ook al was het zelfstandig of was het berekend op het loon!
blijkbaar niet dus!
hier was het tot voor kort 23 euro per dag!!! met alles in behalve flessenvoeding!
maar sinds oktober zijn ze overgeschakeld op het ikg systeem, berekend volgens loon, en betalen wij 17, 63 euro per dag!
ook nog steeds all in!
dus valt heel goed mee vind ik!:D
_liesje_
16 November 2010, 22:22
amai das wel duur hé!
ik dacht er er een max van 25 euro per dag was ook al was het zelfstandig of was het berekend op het loon!
blijkbaar niet dus!
hier was het tot voor kort 23 euro per dag!!! met alles in behalve flessenvoeding!
maar sinds oktober zijn ze overgeschakeld op het ikg systeem, berekend volgens loon, en betalen wij 17, 63 euro per dag!
ook nog steeds all in!
dus valt heel goed mee vind ik!:D
HUh? dat kennen ze bij ons dan ook niet ze, zoals eerder gepost, 28€ santé!
:(
mini
16 November 2010, 22:47
Da's best wel veel hoor Liesje :alien-what:
Heb je er nog ni aangedacht om een nieuwe creche/opvang te zoeken?! Vooral met een tweede spruit op komst?
snoezel
17 November 2010, 15:23
O jee, wij hebben dus écht wel een dure creche :(
wij betalen 28 per dag ongeveer! :(
gp, fp, en later vieruurtje... Hier ook zelf pampers en doekjes mee te brengen. Hier is dat ook zo van die rol vuilniszakken hoor...
Is wel een prive-creche, alé hoe zeg je dat? Kan niet op het loon berekend worden.
Nu hebben we dus wel wat schrik met ons tweede spookje, gaan we toch een maand of 8 dubbele creche-kosten hebben....
dat is de hoofdreden waarom ik mijn ouderschapsverlof halftijds heb opgenomen.
ik moest er hier anders ook nog twee fulltime betalen en dan kan je beter je loon door laten storten aan de creche hé.
zeker als je 28euro per dag moet betalen. is echt wel heel duur hé!
Bo
17 November 2010, 16:52
Goh, wij hebben echt wel een jaar super geprofiteerd van een heel laag bedrag.... had met mijn man te maken die beginnende zelfstandige was toen. Schandalig eigenlijk als je t nu bekijkt :o
Nu hebben we pas een aanpassing gehad, en betalen we een 'normaal' bedrag, al moest ik wel even slikken ;) Ook op ons inkomen berekent, en wij betalen nu 25,- per dag, alles in behalve pampers en medicatie.
_liesje_
17 November 2010, 19:58
Ja voor ons tweede kindje zijn we idd volop op zoek naar een andere crche (hebben eentje op het oog waar wel op het loon berekend word, zou wel interessanter zijn, maar ja...)
We zijn zowiezo niet van plan om Eben hier weg te halen denk ik. HIj zit er écht goed, en zou het zo jammer vinden voor hem. Maar ja, het is écht wel veel. Zeker met onze bouw die er zit aan te komen, het volgt allemaal een beetje op elkaar *bloos!*
Ivm ouderschapsverlof, ik zou dat van ons wteede kindje liever bijhouden voor als ze naar school gaan, van Eben is al "op", gebruikt omdat we pas laat opvang hadden... :(
Kimmy
18 November 2010, 17:41
in Antwerpen betaalden wij nog 23 EUR per dag (wel alles in, ook pampers)
nu betalen we 17 EUR per dag (zelf pampers en fruit mee te brengen) en dit wordt opgetrokken naar 18,5 EUR vanaf januari...
amai, als boeleke er gaat zijn en we moeten er twee betalen!! slik...
Kimmy
18 November 2010, 17:43
amai das wel duur hé!
blijkbaar niet dus!
het maximum van 25 EUR is enkel in het IKG-systeem
een zelfstandige onthaalmoeder kan vragen wat ze wil...
rienemieke
18 November 2010, 20:15
normaal krijg je toch bij een 2de "korting"? niet?
of ook enkel bij ikg systeem?
Machteld
18 November 2010, 22:00
wij hebben alleszins geen korting gekregen en betalen voor beide kindjes €22/dag.
Kimmy
19 November 2010, 12:04
normaal krijg je toch bij een 2de "korting"? niet?
of ook enkel bij ikg systeem?
enkel bij IKG systeem bepaald, in de privé is het overeen te komen, é
en onthaalmoeders die zelf prijs bepalen geven bljikbaar meestal geen korting als het tweede kindje er komt, hun prijzen blijven immers gelijk en dan zouden zij nadeel hebben aan feit dat jij er je twee kindjes brengt terwijl ze genoeg vraag hebben van andere mama's
:(
ka80
20 November 2010, 20:21
Liesje jij bent zwanger !!!!!!!!!!! yoehoeeee!! Dat is geweldig nieuws! ben al een tijdje niet meer op het forum gekomen en heb blijkbaar al weer vanalles gemist !! Proficiat! geniet ervan.
Wij betalen 18€ (ook naargelang het inkomen), bij ons is het eten voorzien maar al de rest moet door de ouders "aangevoerd" worden. Als Nolan ziek is of we zijn op vakantie blijven we wel gewoon doorbetalen.
Fien
20 November 2010, 20:39
Jeetje... we hadden al een om op het oog, berekend op het inkomen dus dat zou wel meevallen. Mijn voorkeur is altijd naar een creche gegaan maar tot voor kort was er hier geen in de buurt. Nu dus wel en was meteen razend enthousiast. Volgende week krijgen we een rondleiding. Maar ze hebben prijs per maand. Voor drie dagen per week per maand vragen ze 345 euro, vreselijk duur als ik dat hier zie. Wel alles inbegrepen, ook pampers. Moet ik toch nog eens over nadenken!
pruts
21 November 2010, 21:35
We betalen 25,9 euro per dag. Pampers en melkpoeder moet ik meebrengen, de rest is inbegrepen.
In de crèche waar Sébastien eerst was ingeschreven moesten we ook iets van een 22 euro per dag betalen, maar via een brief van K&G kwamen we, 8weken voor ik terug moest beginnen werken, te weten dat die crèche niet meer 'erkend' is... Snel op zoek gegaan naar iets anders en gelukkig iets gevonden. Een vrij nieuwe crèche (ongeveer een jaartje open) en dus tot in de puntjes in orde, nog maar een 15-tal kindjes (op de drukke dagen) en ze zijn er héél goed voor Sébastien. Hij is er zelf ook heel content heb ik de indruk, dus dan is het dat geld voor mij méér dan waard.
Indy
22 November 2010, 10:28
Onze creche kost ook 25 euro per dag en pampers, melkpoeder en zalf enzo moet je zelf meenemen. Als ze groentepap eten of wat groter zijn, zit dit er wel mee in.
Ik dacht ook dat we moesten doorbetalen als ze ziek zijn. Over vakanties viel te spreken.
maar het is een creche die dichtbij is, en ze geven echt goede gevarieerde (bio)voeding en dat vind ik wel erg belangrijk zodat ze al van jongs af aan verschillende smaken leren kennen.
Trientje
22 November 2010, 10:37
Hoi
Wij betalen 15euro per dag.
(naargelang het inkomen)
Pampers moet ik meebrengen, verse maaltijden zijn in de crèche te verkrijgen en in de prijs inbegrepen.
Indien ziek of verlof moeten wij niet doorbetalen.
;)
_liesje_
22 November 2010, 12:24
Liesje jij bent zwanger !!!!!!!!!!! yoehoeeee!! Dat is geweldig nieuws! ben al een tijdje niet meer op het forum gekomen en heb blijkbaar al weer vanalles gemist !! Proficiat! geniet ervan.
Hehe... Ja hoor, hier komt er nog een dropje bij! :p Nu jij ook é ;)
Liesje_x
22 November 2010, 12:34
Wij betalen 23,5euro per dag (inclusief GP en FP binnenkort). Nu moeten we nog moedermelk (of melkpoeder) meegeven. Pampers zijn niet inbegrepen, en medicijnen en billenzalf en dergelijke ook niet. Wij moesten zelfs 10 euro betalen voor administratie (heen en weer kaftje en papieren...) Wij moeten ook 20 crèchedagen op voorhand betalen, wat eigelijk niet in het contract vermeld staat! :rolleyes: (dit los van de 150 euro 'waarborg' => zodat er een plaatsje voor onze kleine meid gereserveerd was)
Trientje
22 November 2010, 12:50
OMG Liesje X .... wat een regels!! :o
taschkevdv
24 November 2010, 11:52
hier betalen we 13euro15 ook berekend op inkomen. buiten pampers en melkpoeder zit alles inbegrepen. we moeten niet doorbetalen als ze niet komt maar dacht wel dat ze wel verwachten dat ze toch 10 dagen op de maand komt.
KleinDuiveltje
25 November 2010, 13:30
Wij hebben gisterne de afrekening gekregen 20.16 € voor een dag en dan nog een 'supplement' van 1.70 per dag voor pampers
GP en FP inbegrepen. melk niet.
vond op zich dat supplement wel veel. als je rekent hoeveel pampers je daar voor (in de winkel) koopt.
tiger
25 November 2010, 13:48
ja, dat vind ik nu toch ook wel veel supplement. Kan je de pampers niet gewoon zelf meegeven?
KleinDuiveltje
25 November 2010, 13:56
doen ze niet. lijkt me ook niet makkelijk om de pampers dan uit elkaar te houden.
taschkevdv
25 November 2010, 14:47
ja dat is idd wel veel dat je er voor moet betalen.
wij moeten gewoon een pak pampers meegeven en die hebben daar zoals ze een eigen kastje hebben dat zowel aan de ouders hun kant open kan als aan de andere kant voor de verozrgsters, hebben ze ook een eigen schap waar de pampers enzo dan opliggen en als het pak bijna op is leggen ze de lege zak in ons kastje.
tiger
25 November 2010, 14:58
Bij ons heeft ieder kindje een eigen mandje en die mandjes staan allemaal op een schap. De mandjes worden gekenmerkt door een labeltje met figuurtje. Datzelfde figuurtje hangt ook aan de verzorgingstas, het bedje, ... Ieder kindje heeft dus een eigen figuurtje, jarne heeft een blauw vliegtuigje :-)
In dat mandje kan je de persoonlijke spullen steken. Bv, de flessen en poeder melk, zijn tutten, knuffeldoekje, ... . Als hij gaat slapen en ze zijn broek uitdoen steken ze dat ook in dat mandje
Ik geef meestal een heel pak pampers mee en schrijf op die plastiek zijn naam. De vrouwen ginder steken dan iedere dag een aantal van zijn pampers in zijn mandje. Andere mama's geven gewoon dagelijks een aantal pampers mee en leggen die dan in het mandje.
KleinDuiveltje
25 November 2010, 16:05
Hier hebben ze ook normaal hun eigen kastje. maar door de overbevolking of het volzet zijn van de creche moeten er sommigen een kastje delen.
Ons meisje heeft een sjaaltje. en heb eens rondgekeken en ze zal idd een kastje moeten delen na dat ze uit de babygroep is. snap alleen niet heo dat praktisch ga werken maar kom.
Fien
25 November 2010, 21:06
ok, als ik dat zo allemaal lees ben ik er wel van overtuigd dat 345 euro voor 3dagen per week, per maand heel veel is. Ongeveer 28 euro per dag :plain:.
Morgen hebben we een afspraak in de creche, ben eens benieuwd!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.