Volledige versie bekijken : babycook
chientje
7 November 2010, 17:41
hoi dames,
ik heb een vraagje over de babycook.
Ik maak er zowel mijn fruit als groentenpap in.
voor de groentenpap maak ik soms een dubbele portie voor de dag nadien. fruitpap die maak ik als Gitte net haar groentenpap gegeten heeft, zodat die nog kan afkoelen.
nu sinds gisteren heb ik de indruk dat ze met een potje van 240cc niet genoeg heeft, dus wil ik meer maken. Maar dan moet ik per dag groentenpap maken. Ik had het mij gemakkelijk willen maken dat ik niet elke keer groentjes en alles moet stomen door het voor 2 dagen te maken. :) Maar dat gaat niet, omdat ze nu meer wil.
Bestaan er modellen met een grotere inhoud als 600ml? of hoe doen jullie dat?
dan had ik nog een vraagje over drinken... laten jullie je beebje tussendoor ook drinken als hij/zij 5 maanden is? of alleen bij fruit en groentenpap.
bedankt alvast voor jullie reacties.
cocelinetje
7 November 2010, 19:47
Dag Chientje,
Lander eet nu ongeveer zo'n 300gr groentepap en ook wij maken soms voor 2 dagen klaar. Wij hebben hier thuis zo'n stoomkoker waar we zelf soms onze groentjes in stomen. Dat gebruiken wij nu omdat de babycook te klein geworden is voor Lander.
Ik zou Gitte ook tussendoor al wat water beginnen aanbieden hoor, zo leert ze de smaak al goed kennen hé :) Volgens mij is dat toch geen enkel probleem, je mag gewoon niet overdrijven hé.
chientje
7 November 2010, 19:57
dank je wel :)
ik heb ook een stomer waar wij ons eten in klaarmaken, dan zal ik die ook eens boven halen :) voor fruitpap kan ik hem nog wel gebruiken.
Ze drinkt nu ongeveer 50cc per dag, soms minder, dus ik zal dan tussendoor ook wel wat geven.
Kimm
7 November 2010, 20:04
Ik kook gewoon mijn aardappelen in een pot en de groenten ook. Ik heb dan patatjes voor 3 dagen, 3 potjes van 200gram, en dat steek ik dan in de diepvriezer. Ik maak 6 potjes op 1 dag, kan dan een week weg. Marthe laat ik niet tussendoor drinken, enkel na haar patatjes en fruitpap geef ik haar een beker met water, en natuurlijk nog 3 flessen melk van 240cc.
idep
7 November 2010, 21:09
Amaai wat een flinke eter is jouw dochtertje, zalig he! Misschien kan je een aantal dingen in de microgolfoven stomen en de rest in de babycook? Geen ervaring eigenlijk hiermee. Wat wel is dat we al vanaf een paar weken oud Lukas gewoon water en thee gegeven hebben. Hij drinkt nu nog altijd supergraag water.
chientje
8 November 2010, 20:22
@idep, welke thee gaf je dan? Voorlopig geef ik nog wel water zolang ze dat graag blijft lusten :) ik ben niet zo voor de microgolf, ik stoom als liever zo.
@kimm: gaan de vitamientjes ervan dan niet verloren als je het invriest?
Twinkel
8 November 2010, 21:02
@chientje: ge hebt nu zo ne stomer van tupperware voor in de microgolf. In die kom zelf zit een soort materiaal da de microgolven ni doorlaat. Dus die komen ni aan je eten. Onder die kom zit een ander kommetje met water, da water wordt dan opgewarmd en zorgt voor stoom. Op die manier kan je stomen in de microgolf zonder je eten op te warmen door de microgolven zelf.
Ik heb hem zelf nog niet,maar na de nieuwjaarscadeautjes (centjes) wordt die hier aangeschaft.
chientje
8 November 2010, 21:04
hm, das misschien wel een interessant kado :) dank je voor de tip
Kimmy
9 November 2010, 13:30
hier mochten we Helena niet te snel water geven van de kinderarts omdat ze zei dat dan de plaats in haar maagje werd ingevuld door vloeistof met 0 calorieën en dat ze die plaats beter gaf aan mama-melk met véél calorieën
Helena was wel erg klein (p3) en kwam niet snel bij dus misschien dat het wel specifiek voor Helena was dat ze dit zei + telt misschien ook maar in het begin
ik vroeg het haar omdat het zoooo warm was en mensen mij zeiden "je moet haar water laten drinken", terwijl de KA dit dus zever vond want borstmelk is ook vloeistof...
nathaliekeuh
22 November 2010, 15:14
hoikes
ik ben pas begonnen met groentepap heb een potje genomen omdat dit nogal goed vloeibaar is en het leek wel te lukken.
Nu is mijn vraag heb nog geen babycook, zou ik die aanschaffen of zeggen jullie uit ervaring beter toch niet en dan maar een ander alternatief te gebruiken voor vers groentepap te maken.
babs
23 November 2010, 11:42
ik heb mij gisteren een babycook aangeschaft, 90€ bij dreambaby.
maar is het normaal dat er wat water lekt vanonder
Twinkel
23 November 2010, 11:45
@babs: da is hier ook altijd wel wa. Der is ook wel zo'n geultje onderaan waar het oor van de pot boven zit, dus ging ik er vanuit da het zo moest.
Elke_
23 November 2010, 14:25
Hier ook water staan beneden... zal dus wel normaal zijn zeker ;-)
nathaliekeuh
24 November 2010, 14:36
Hoikes iedereen
beschik zelf nog niet over een babycook ben pas gestart met groentepap heb zelf nog geen verse gemaakt omdat ik denk het niet zo lopend te krijgen.
Vind je het een goed idee zo'n babycook of zeg je liever het niet aan te schaffen
Elke_
24 November 2010, 14:54
Hoi nathaliekeuh,
Ik gebruik hier sinds 3 dagen de babycook en was verwonderd hoe plat je de pap daar mee krijgt. voorlopig enkel wortel en witloof met appel geprobeerd.
Witloof vond ik zelfs iets te loperig...
Mieke
24 November 2010, 16:11
Je kan je papje lopender maken door een beetje kookvocht toe te voegen. Dat mag niet met groenten die nitriet bevatten (spinazie, ...)
Twinkel
24 November 2010, 16:45
Courgette is ook vaak lopend, maar ik doe er dan een worteltje of wa broccoli bij.
Broccoli en bloemkool zijn dan weer eerder vast en daar doe ik dan wat kookvocht of wa water bij.
babs
24 November 2010, 19:54
het is toch geen probleem als ik groentepap invries ofwel.
heb vandaag worteltjes met aardappel gemaakt en daarvan vier porties in de diepvriezer gedaan
chientje
24 November 2010, 20:49
@babs: neen hoor je kan die invriezen :) hier zijn nog dames die dat doen. en ja hier ook wel water onderaan hoor.
@nataliekeuh: een echte aanrader, koken is nog nooit zo handig geweest :)
ik heb zelfs in het begin omwille van reflux men fruit gestoomd en dan het vocht gebruikt ipv appelsiensap :)
dorien_951
24 November 2010, 22:33
Dames,
Mag ik hieruit maken dat de babycook echt geen overbodige luxe is? Dan sta ik morgen (lees: als ik goesting heb) in de winkel.
Wast dat eigenlijk allemaal af? Goed in elkaar en uit elkaar. Minder gemors als een patatjes en wat groentjes onder de mixer in een potje?
nathaliekeuh
24 November 2010, 22:39
ja denk dat ik me ook zo eentje ga aanschaffen zag ze nu staan bij dreamland voor 104,95 euro weet iemand ze goedkoper staan laat het weten he.
babs
25 November 2010, 11:03
ja denk dat ik me ook zo eentje ga aanschaffen zag ze nu staan bij dreamland voor 104,95 euro weet iemand ze goedkoper staan laat het weten he.
hoi nathalie, ik ben ook in dreamland geweest omdat ze daar het goedkoopste waren. in de rek stonden ze voor 99€ en toen ik aan de kassa kwam was het nog maar 89€.
Heb zo'n groene mss is het nog wel een oude kleur maar voor mij maakt het niet uit, dat proeven ze toch niet :)
babs
nathaliekeuh
25 November 2010, 18:41
Hoi Babs
Ja inderdaad de paars met wit kost nu 104,95 euro raar he het is toch alleen de kleur die verschilt toch
Twinkel
25 November 2010, 20:13
@ nataliekeuh: dreamland is van colruytgroep dus die garanderen normaal de laagste prijs (zoals rode prijs in de colruyt)
@Dorien: eigenlijk valt die afwas goed mee. Wat je moet afwassen: stoommandje, mengbeker, mesje met soort rondje om vast te klikken en deksel. Als je groentjes eerst in de pot mot koken en dan mixen heb je minstens evenveel afwas. Alles bij elkaar is da hier op 5 minuten afgewassen.
babs
28 November 2010, 11:59
hoi ik heb vandaag eens spinazie vers geprobeerd. is het normaal dat dit echt groener ziet dan uit een potje? Veel krijg je er eigenlijk niet uit, heel het mandje zat vol en heb eigenlijk nog maar weinig.
chientje
28 November 2010, 13:31
ik blancheer de spinazie in kookpot, ik stoom dat niet, naart schijnt mag dat niet in babycook.
babs
28 November 2010, 19:10
Dan zal ik het maar weggooien, heb het in de diepvriezer zitten. dan wordt het morgen bloemkool. hoe maken jullie die eigenlijk lopender. Vandaag had ze spinazie uit potje, de rest van gisteren. deze was goed lopend zodat het veel gemakkelijker inging ( kwam toch minder uit haar mondje dan anders)
babs
Twinkel
28 November 2010, 20:51
Ik doe bij bloemkool gewoon water (uit de fles) erbij tot het lopend genoeg is. Ofwel combiner ik groenten. Bv broccoli (das ook vrij dik) met courgette (das heel lopend).
junior
29 November 2010, 11:29
Eén heeeel groot nadeel bij de babycook vind ik: de beker barst heel snel. Enfin, bij ons toch. Ik ben er al twee keer mee moeten teruggaan omdat er gewoon stukken afbraken. Ik kreeg wel elke keer een nieuwe, maar 't is toch een heel gedoe. En 't lijkt me niet zo gezond als er stukjes plastic in de groentepap terechtkomen...
Blijkbaar hebben ze dit probleem sinds ze geen bisphenol meer gebruiken bij de productie van die beker, maar 't is echt wel ambetant.
Ik was alles met de hand af, gewoon om te vermijden dat er nog meer barsten verschijnen, maar dat haalt allemaal niks uit.
Nog iemand met dit probleem?
chientje
30 November 2010, 18:20
ja vanonder waar het mes zit, daar zijn er bij ons ook kleine barstjes in, maar niet zo dat er echt stukken afkomen hoor.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.