PDA

Volledige versie bekijken : onderwater bevalling...

mama.van.matti
5 November 2010, 10:58
Zijn er hier mama's die onder water zijn bevallen of dat graag willen doen?
Wat denken jullie dat de voor- en/of nadelen hiervan zijn...
Heb er eigelijk nog nooit over nagedacht of dit en optie zou zijn voor mij, maar dan denk ik als je in dat water zit en je hebt de neiging om in te scheuren ofzo , dan kunnen ze dit toch nooit nakijken of ingrijpen?
Kan me ni goe inbeelden hoe het in zen werk gaat :)
Alle verhaaltjes zijn welkom he...

domi2
5 November 2010, 11:17
Naar het schijnt is dat wel super ontspannend onder water bevallen, ale ja wat je ontspannend kunt noemen he :rolleyes:
Je spieren zijn veel rustiger en gaat vlotter, alleen mag je geen epi hebben of ander kleur van vruchtwater.... Ook niet elk ziekenhuis doet onderwaterbevalling, waar ik zou bevallen hebben ze wel een bad maar de echte 'arbeid' is daar niet in...Jammer wel...

Wat het opvolgen en voor de knip en dergerlijke betreft, denk ik persoonlijk dat dat moeilijker zal zijn...

Ben benieuwd of er hier dames zijn die deze al gedaan hebben en wat hun ervaring is...

aprilvisje
5 November 2010, 11:31
Zijn er hier mama's die onder water zijn bevallen of dat graag willen doen?
Wat denken jullie dat de voor- en/of nadelen hiervan zijn...
Heb er eigelijk nog nooit over nagedacht of dit en optie zou zijn voor mij, maar dan denk ik als je in dat water zit en je hebt de neiging om in te scheuren ofzo , dan kunnen ze dit toch nooit nakijken of ingrijpen?
Kan me ni goe inbeelden hoe het in zen werk gaat :)
Alle verhaaltjes zijn welkom he...

ik zou graag onder water bevallen omdat ik denk dat ik meer ontspannen ga zijn en mss minder pijn ga doen

groetjes

Bo
5 November 2010, 13:27
Snoezel is onderwater bevallen :)

Mij zegt het niks... Ik wilde zelfs niet in bad tijdens mijn arbeid. Ik had echt zoiets van 'laat me hier maar gewoon zitten op die bal en laat me gerust...' :D

mama.van.matti
5 November 2010, 15:06
dan zullen we is bij Snoezel moeten polsen he:)
Gooh langs ne kant zou ik dat wel willen, maar gewoon dat ze je dan minder goed int oog kunnen houden daar van onder baard me dan zorgen....

youngmom
5 November 2010, 16:41
Ik zou heel graag onder water bevallen maar dat word nog afwachten hier.
Mijn beste vriendin is onder water bevallen van haar dochtertje. Maar gezien het haar eerste kindje was konz e niet echt vergelijken. Ze zou het wel onmiddellijk opnieuw op dezelfde manier doen.
En mijn nicht zou normaal gezien onderwater bevallen van haar tweede kindje. Maar omdat dit niet wou lukken is ze dan toch buiten het bad bevallen. Op 18 november is ze uitgerekend voor haar 3e kindje en hoopt ze dan wel onder water te kunnen bevallen.
Het bevallingsbad waar zij (bijna in geval van mijn nicht) zijn bevallen was doorzichtig en dus was alles goed te volgen. Het zou de pijn van de weeën verzachten maar je mag geen epidurale als je in het bad wil bevallen.

Fieke
5 November 2010, 20:00
Ik zou wel willen, maar heb ook een beetje schrik voor de knip enzo!
En dan kan je geen epidurale nemen eh!

Als er iemand ervaring in heeft!

Mijn zus (snoezel) is bij Diede idd onder water bevallen! Zij zal haar ervaringen hier wel eens komen delen!

idep
6 November 2010, 09:07
Geen ervaring, maar ik dacht dat ze bij een inleiding dat niet toelieten (als je weëen via een infuus opgewekt worden?). Of misschien dat het dan toch mag op het laatste?

mama.van.matti
6 November 2010, 09:30
awel da weet ik ook niet eigelijk of dat wel mag dan met inleiding... och ik zal het maandagavond wel horen wat ze daar zeggen zeker :)
Ik heb er zeker mijn zinnen niet op gezet dus een teleurstelling zal het niet zijn als het toch niet moest mogen...

snoezel
6 November 2010, 19:38
:) hier ben ik dan
ervaringsdeskundige :D

bij kobe wou ik onder water bevallen maar waren de twee kamers met bevallingsbad volzet :(
ik vond het echt super spijtig.
achteraf heb ik toen gezegd dat ik niet goed wist of ik nog in dat bad was gekropen.
bij diede had ik me voorgenomen van een verloskamer met bevallingsbad te vragen en te zien hoe het ging.
op een cm of 7 stelde de vroedvrouw voor om in het bad te gaan.
dat voelde echt zalig en alles is daar ineens in een stroomversnelling (mss niet echt de juiste woordkeuze hier, lol) gegaan en ik had binnen de tien minuten zo goed als volledige ontsluiting en hebben ze mijn vliezen in het water gebroken.
door het warme water zijn mijn handen wel beginnen slapen en mijn mond die trok ook nogal raar (t moet een zicht geweest zijn) maar ergens was dit een beetje afleiding van al de rest.
maar het geboren worden was echt super!
ik kon echt alles goed zien omdat je zit en anders lig je op de tafel en zit je buik in de weg.

mijn twee bevallingen waren helemaal niet met elkaar te vergelijken, maar dit was al vanaf het begin.
maar als ik mag kiezen doe ik die van ons diede direct terug over!
ik zou dus zo terug voor een onderwaterbevalling kiezen.

ah ja, mijn gyné is van het principe "beter een scheur dan een knip" dus ja,
daar grijpen ze dan toch niet voor in, of het nu in het bad of op de tafel is.
ik ben de tweede keer ook weer gescheurd geweest dus ...

laat maar weten wat jullie nog willen weten hé :D

mama.van.matti
6 November 2010, 20:34
aaah das al leuk om te lezen se... natuurlijk kunnen we da ni vergelijken want iedere bevalling is anders, zowel op tafel als in bad he!
Moet je dat opvoorhand vragen, alé zo weken opvoorhand "bestellen" zal ik maar zeggen... ik weet dat ze in het ziekenhuis waar ik ga bevallen het wel hebben zo een bad, maar heb er eigelijk nog ni achter geinformeerd dusja...
En als je ingeleid wordt mag het dan wel?
:)

snoezel
6 November 2010, 21:58
ingeleid kan volgens mij geen kwaad maar je moet wel zonder epidurale zijn hé.
wij moesten het gewoon zeggen als we binnenkwamen omdat niet elke verloskamer een bevallingsbad heeft.

ik zou mijn bevalling van ons diede zo willen overdoen :)

mama.van.matti
7 November 2010, 09:55
Ben benieuwd hoe het gaat zijn morgen als ik binnen ga... Ze zullen me er wel goed helpen eh:) Moet zeggen dat de zenuwkes nu wel beginnen te komen ze!! Allemaal zo spannend he...

Fien
7 November 2010, 12:40
Ik ben er toch ook over aan het nadenken, lijkt me zo ontspannen en je kan het idd ook beter volgen denk ik.
Maar kan het mij praktisch toch nog moeilijk voorstellen.
Neem je dan meteen zelf je kindje vast? Hoe gebeurt dan de begeleiding van de gyne? Moet je er daarna meteen uit voor verzorging van scheur/knip?
En hoe was het eigenlijk voor de papa? Kan die goed meevolgen?

Je zit daar dan wel effectief volledig naakt :o, aan die gedachte moet ik nog heel hard wennen, dat er mensen zijn die me in volle glorie gaan zien!

mama.van.matti
7 November 2010, 14:58
Ja praktisch zie ik het ook nog ni helemaal voor mij :)
Hoe dat allemaal in zen werk gaat...en de papa ja, ik denk zowiso bij een bevalling dat hij niet echt veel kan doen he. buiten u dan mentaal ondersteunen en wat verfrissen ofzo ik weet het ook ni :)
Ik ga zowiso int ontspanningsbad en dan zal ik wel zien hoe het verder loopt...wie weet is de verloskamer met bevallingsbad niet vrij ofzo dus ik ga er echt nog niet vanuit dat het echt ga gebeuren.
Zolang als onze zoon maar gezond en vlotjes op de wereld kan komen he:p

Fieke
7 November 2010, 18:23
Ik ga de volgende keer bij de gyn er wel es naar vragen!
Want uiteindelijk moet je gyn het ook zie zitten eh!
Maar je, we moeten toch afwachten hoe de bevalling zelf loopt he!
Dat heb je nu eenmaal niet in de hand!

snoezel
7 November 2010, 21:23
je kan iets aanhouden van boven hé. dan wordt dat wel nat maar dat kan geen kwaad hé.
ik heb niks aangehouden. uiteindelijk zit daar alleen je gyné, een vroedvrouw en je man.
de gyné zat bij mij gehurkt aan het bad en eigenlijk laten ze je alles zelf doen en begeleiden ze je volledig.
als ons diede haar hoofdje er was heeft hij dit meevastgenomen en moest ik stoppen met persen (navelstreng zat rond haar nek)
dus ze zitten daar allemaal direct bij en ze kunnen ook direct ingrijpen hé. ze hebben de navelstreng dan doorgeknipt onder water.
daarna mocht ik verder persen en zeiden ze van haar vast te nemen zodat je ze uit het water kan halen.
ik ben toen toch een kwartiertje of zo blijven zitten met ons diede in mijn armen.
de papa zat achter mij en kon zo ook zijn dochter aaien en bewonderen.
na een kwartiertje hebben ze het bad dan leeg laten lopen, deurtje open en dan moet je op de bevallingstafel gaan liggen voor de placenta en bij mij ook voor het naaien.

mama.van.matti
8 November 2010, 09:29
Ja ik weet eigelijk niet of mijn gynaecoloog dat zie zitten...heb het er nooit met hem over gehad omdat ik nogal van het type van dat eeuwenlang twijfelt en dan op het laatste moment toch maar het andere kies dan dat ik gezegt zou hebben...:D
Maar als het zoals bij Snoezel zou verlopen dan teken ik er direct voor ze!!
Ik zal het jullie binnenkort laten weten hoe het gegaan is:)
Vanavond is "het uur van de waarheid" aangebroken se...ben super benieuwd!!

Kimmy
8 November 2010, 13:59
mama van matti, raar, é, als je zo precies weet wnn het gaat gebeuren :) (bij mij was het geplande keizersnede bij Helena dus het was ook zo van "allé, opstaan, aankleden, in auto, we moeten gaan bevallen" :))

mama.van.matti
8 November 2010, 14:16
das héééél raar :) vanmorgend bij het ontbijt zei ik nog tegen men ventje, alé ons laatste ontbijt met ons 2 hier... dat is zo grappig!
en weten dat hij er morgenmiddag wss al zal zijn!
Ons leventje gaat een heel andere wending aannemen vanaf vanavond se:p

domi2
8 November 2010, 14:57
Vind het wel heel erg spannend allemaal, inderdaad wetend wanneer je kindje gaat komen....
En hoe zijn de zenuwen, stomme vraag misschien?

Kimmy
8 November 2010, 16:42
dat je het maar weet mama van matti :)

is er een reden waarom ze het 's avonds inleiden eigenlijk?

mss omdat het sowieso zo'n 12u duurt en dan is het ochtend en is er zeker gyné in de buurt?!

Kimmy
8 November 2010, 16:43
Vind het wel heel erg spannend allemaal, inderdaad wetend wanneer je kindje gaat komen....
En hoe zijn de zenuwen, stomme vraag misschien?

ik weet nog dat dit bij mij ondraaaaglijk was

ik mocht om 10u30 binnen maar was natuurlijk al vééééél te vroeg wakker en maar Tim aanporren en lastig vallen, hij heeft me dan in de zetel gezet met de telefoon: kon ik mijn mama lastig vallen :)

dus: mama van matti: ik weet waar je nu door gaat!!

mini
8 November 2010, 17:15
Hier ook een ingeleide bevalling (twee maal zelfs :rolleyes:)
Na 8 uur terug naar huis gemoeten omdat het ni vorderde. Dan dagje 'rusten'.
En vrijdag opnieuw inleiden, met uiteindelijk een keizersnede tot gevolg.
Dus ik heb tot tweemaal toe een laatste avond gehad met ons twee :D

Wonder boven wonder heb ik toen wel goed geslapen.
Een geluk dat ik mss binnen moest om 5u 's morgens :)

mama.van.matti
8 November 2010, 18:33
De zenuwen zijn er amaaaaaaaaaai :)
Nog een half uurtje en dan gaan we vertrekke, stillekes alles in de auto steken enz...

Ze doen het daar altijd 's avonds, inderdaad met de gedachten dat het toch een 12uurtjes zou duren en dan tegen 8uur smorgens de gynaecoloog er zou zijn...

Echte medische reden is er niet hoor. Ik loop al 3 weken met voorweeen en ben 27kilo bijgekomen, heb veel vocht nu de laatste dagen en mijn gynaecoloog is niet zone moeilijke over inleidingen blijkbaar...

Meiden, je hoort me wel over een weekske ofzo als ik mijn verhaaltje hier kom posten!! ;)

snoezel
8 November 2010, 19:07
spannend :)

Fieke
8 November 2010, 20:00
Heel spannend! Veel succes eh!

Anneke8
8 November 2010, 22:33
veel succes mama van matti!!!

Kimmy
9 November 2010, 13:12
héééé, een weekje?

in het vervolg moeten we toch goed afspreken, é: iedereen moet de partner vragen om te komen posten hoe het is gegaan, hoe het kindje heet, hoe groot het is en hoe lang of zorgen voor internet op de kamer en het zelf komen zeggen :p - en als dat niet kan moet een ander forumlid maar worden ingeschakeld :)

al die zenuwen en spanningen hier: wie is "geheimpje", wie is "onskleinke", hoe gaat het met mama van matti, ...

Snoetje
9 November 2010, 15:02
ja kimmy en dan te bedenken dat het hier allemaal zwangere vrouwen zijn die eigenlijk best spanning moeten vermijden :)

Kimmy
9 November 2010, 16:14
ja kimmy en dan te bedenken dat het hier allemaal zwangere vrouwen zijn die eigenlijk best spanning moeten vermijden :)

voilà daar zeg je het!

wij willen onthullingen...

idep
9 November 2010, 18:03
@Kimmy
Ik zal zeker de eerste week na de bevalling niet op het internet komen, maar stuur ik jou anders de dag zelf een smsje? Dan mag jij dat hier komen vertellen :-)

Fieke
9 November 2010, 20:05
Wel ik vind dat ook een goed systeem!
Ik heb het geluk dat mijn zusje dat hier kan komen melden dat ik bevallen ben!
en mijn man kennende die zal wel zorgen dat ik op internet kan om het te melden!

Kimmy
10 November 2010, 15:06
@Kimmy
Ik zal zeker de eerste week na de bevalling niet op het internet komen, maar stuur ik jou anders de dag zelf een smsje? Dan mag jij dat hier komen vertellen :-)

flinke meid, je hebt het goed begrepen :)

aprilvisje
2 May 2011, 15:21
ik vraag me af hoeveel het is om onder water te bevallen...

snoezel
2 May 2011, 15:26
geen idee :)
heb eigenlijk nooit de gedetailleerde factuur gezien van mijn bevalling...
eens navragen in het ziekenhuis

aprilvisje
2 May 2011, 15:30
geen idee :)
heb eigenlijk nooit de gedetailleerde factuur gezien van mijn bevalling...
eens navragen in het ziekenhuis

zou het meer zijn dan gewone bevalling kzal dat eens vragen als ik zwanger ben aan de gyné :)

dorien_951
2 May 2011, 15:37
Ik denk dat je facturen niet goed kan vergelijken.

Ik had een rekening van 1700 euro
En iemand die ik ken van 1200 euro

Beide lagen we op kamer 207 en hebben epidurale gehad.

Trinity
2 May 2011, 19:49
Misschien was je een lastige klant? Grapje he :) Was dat in hetzelfde ziekenhuis dan?