Volledige versie bekijken : verstopte neus
snoezel
15 December 2008, 13:23
kan je iets doen aan een verstopt neusje buiten spoelen met fysiologisch water?
onze kobe is deze nacht twee keer krijsend wakker geworden. zijn neusje zat helemaal toe...
k heb er zo'n medelijde mee
Nes
15 December 2008, 15:45
Oei, snoezel, ik wou dat ik je kon helpen maar helaas. Ik kan goed geloven dat je medelijden hebt met dat ventje. Bel eens vlug naar ha anders. Munt zet ook de neus open maar ik weet niet of dit mag. Viks?
mini
15 December 2008, 15:46
bestaat er nx als vicks voor baby's?
Anders kan je altijd een beke eucalyptus in de kamer zetten. Potje water met enkele druppels in :) Je kan dit zelfs bij voorkeur op de radiator ofzo zetten.
snoezel
15 December 2008, 16:26
heb ook al gedacht om iets van kruiden te gebruiken...
ga het toch eens moeten proberen want ik blijf maar spoelen maar ik zie weinig verbetering :(
een geluk, hij is nu weer goed aan het slapen maar t is zo zonde als hij wakker schrikt en je krijgt hem absoluut niet getroost :(
mini
15 December 2008, 16:44
't arm schaap :(
rienemieke
15 December 2008, 16:45
hey
kheb ook al eens ergens gehoord van snachts nen ajuin die ge doorgesneden hebt opt nachtkastje te zetten zou ook helpen!
hier ook al 2 weken aant spoelen met fysiologisch water en met neuspeertje bezig en ze worden er alleen maar groener op sorry voor die omschrijving!
Nes
15 December 2008, 17:58
Ja, een ajuin, dat zou kunnen helpen. Wie weet. Bij mij komt toch alles los als ik ajuinen kuis. :)
Maar ik zou toch advies vragen aan een arts.
Nala'tje
15 December 2008, 18:36
hey snoezel,
ik werk in een kribbe,
en de meeste ouders zijn vol lof over eucalyptusdruppels in een beetje water aan de verwarming.
de meeste kindjes slapen dan door...
het proberen waard he!!
en dat mag al voor kleine baby's ook naar't schijnt
groetjes
snoezel
15 December 2008, 21:38
dat vind ik in de natuurwinkel zeker?
Nes
15 December 2008, 22:15
Ik weet dat mijn ma in den tijd Olbas (of het goed is geschreven is iets anders) kocht. Een klein groen flesje. Zijn ook kruiden. En dat haal je gewoon bij de apotheek. Wel opletten want het is heel straf!!!
mini
16 December 2008, 18:41
eucalyptus kan je gewoon in de apotheek halen :)
snoezel
22 December 2008, 11:49
heb in de apotheek fysiologisch water meegekregen met extra zoutoplossing en zijn neusje is weer helemaal vrij :)
hij hoest nog af en toe maar welk kindje doet dat nu niet hé...
mini
22 December 2008, 11:56
blij te horen dat hij van z'n verstopte neus af is :)
Els
27 December 2008, 17:35
Marthe heeft hier ook al 3 weken last van een verstopt neusje. De ene moment al erger dan de andere...
De kinderarts heeft ons ook nesivine voor baby's voorgeschreven, omdat ze bij momenten echt wel veel moeite moest doen om adem te halen. Ondertussen gebruik ik het niet meer, omdat het ergste nu voorbij is (houdt het nu ook bij fysiologsich water en neuspeertje), het blijft medicatie, dus... Maar in uiterste nood vond ik het wel fijn, kon ze tenminste rustig slapen. Met haar hartafwijking moet ze al genoeg moeite doen om voldoende zuurstof binnen te krijgen!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.