Volledige versie bekijken : de kwaaltjes, de symptomen.
lies
13 December 2008, 10:17
Dag dames
ondertussen ben ik volgens mijn berekening bijna 6 weken zwanger, en het duurt nog tot volgende maandag voor ik de eerste keer naar de gynae mag.
veel te lang voor mij, want ik ben echt bang. na het miskraam de vorige keer is het niet gemakkelijk om alles gewoon "rustig te bekijken".
Ik heb al een paar kwaaltjes, waarvan ik weet dat moe zijn (ik slaap iedere dag rond 23h nu, wat echt mijn gewoonte niet is, normaal) en pijnlijke borsten normaal zijn. Maar wat als die kwaaltjes minder worden, een bepaalde dag? is dat dan een slecht teken, of kan dat? het is nl. de ene dag buiten de andere: er zijn dagen dat ik niks voel ook.
Verder, en dat is mijn grootste zorg, heb ik af en toe buikpijn alsof ik ongesteld ga worden, maar niet zo ernstig als wanneer dat het geval is. Eerder een vaag, zeurderig gevoel . Is dat normaal? hebben jullie dat ook gehad? Of moet ik me zorgen maken?
merci voor jullie antwoord
lies
snoezel
13 December 2008, 11:26
hey lies,
bij mij waren de kwaaltje ook niet zoveel en de ene dag had ik er, de andere dag niet...
die buikpijn is ook heel normaal...
zou van de innesteling zijn. in ieder geval dat heb ik ook gehad!
ik hoop voor jou dat je volgende maandag een mooi kloppend hartje te zien en te horen krijgt want dat gevoel is echt onbeschrijfelijk!
taschkevdv
13 December 2008, 11:37
ik mag pas 6 januari gaan pff.dat is nog abnormaal lang. gisteren had ik een veeg bloed.echt niet veel.het was wel niet donker.en vandaag heb ik al heel de tijd wat steken aan de linker kant... :/
Nes
13 December 2008, 11:54
Die symptomen hangen bij mij ook af van dag tot dag. Dus niet erg en die buikpijn heb ik ook gehad. Dat gaat beter gaan na een tijdje hoor.
Taschkevdv, in het begin van de zwangerschap heb ik ook bloedverlies gehad. Dat was echter niet erg. Ik mocht juist niet meer sporten en rusten. Misschien je gyne een contacteren en zeggen dat je bloed verliest, dan vinden ze wel een plaatsje om je vroeger te laten komen. Toen ik belde mocht ik de dag erna al gaan. Maar maak je geen zorgen het kan normaal zijn.
lies
13 December 2008, 13:09
ik ben veranderd van gyne, bij mijn vorige moest ik ook altijd zo lang wachten.
weet je wat raar is? dat ik echt hoegenaamd niet meer weet hoe mijn vorige zwangerschap voelde in het begin. Dat is raar, want het is nog maar vijf maand geleden...het lijkt alsof ik alles verdrongen heb.
Mientje
13 December 2008, 16:53
Hey,
Ik ben nu 9 weken zwanger en mag maandag eindelijk voor de eerste keer naar de gyné gaan. Ik kijk er ook enorm naar uit. Ook vooral om mij gerust te stellen want ik heb dus ook niet veel symptomen.
Ik ben ook wel vlug moe en heb heel pijnlijke borsten. Af en toe heb ik steken in mijn buik maar dat is nu al een paar dagen weg. Ik weet ook niet of ik mij zorgen moet maken of niet?
Ik probeer mij niet te veel te forceren, ben ook niet meer gaan sporten. Ik heb wel nog paard gereden (volgens huisarts kon dit geen kwaad).
Ik tel echt de dagen af tot maandag.
Lies, ik snap dus dat je u zorgen maakt, zeker als je al een miskraam hebt gehad. We zullen samen aftellen tot maandag hé!
Veel succes nog!
Groetjes,
Mientje
Nes
13 December 2008, 17:13
Hey mientje, je geen zorgen maken omdat je weinig symptomen hebt!!! Ik had er nog minder of jou. Ik was enkel moe en af en toe steken in m'n buik. Je mag blij zijn zo weinig af te zien. Geniet er maar van! En rust vooral goed uit. Als je moe bent is dat het teken dat je het nodig hebt om te slapen.
Hou ons op de hoogte he en jij ook he Lies
lies
13 December 2008, 17:26
ik ben zo blij dat hier al verschillende mensen spreken over steken in de buik. ik ben altijd zo ongerust als ik dat heb...nu ben ik iets geruster.
wat bij mij eigenlijk nog het grootste kwaaltje is, is het gebrek aan concentratie en het feit dat ik mijn gedachten niet op orde krijg.
Zwangerschapsdementie of hersenverweking, zo heet dat, schijnt het.
lies
8 January 2009, 11:28
Zo. ondertussen zijn we drie weken verder, en ik begin weer schrik te krijgen voor volgende maandag. Ik heb deze week twee dagen geen symptomen gehad: ik was helemaal niet meer moe en ook niet misselijk. Gisteren dan weer een klein beetje misselijk en vandaag ook.
Dat vind ik echt verwarrend: als ik even niks voel, dan sla ik volledig in paniek. Denk ik dat mijn borsten gekrompen zijn en ik niet meer zwanger ben enzo.
Maandag terug naar de gynae. Als dan alles goed blijkt, ben ik voorbij het moment dat het vorige keer foutging. Maar ik ben dus doodsbang, opnieuw.
Nes
8 January 2009, 13:19
Lies ik versta heel goed dat je daardoor bang bent! Maar ik heb ook niet alle dagen last van de symptomen, nu niet en in het begin ook niet. Dus als je een paar dagen niets voelt is dat niet erg hoor. Hopelijk ben je zo iets geruster.
lotjen
8 January 2009, 13:39
Hey lies,
ik had net hetzelfde in het begin,ik vond ook dat ik de ene dag niet misselijk genoeg was,dat mn borsten niet zoveel pijn meer
deden,en tot nu toe is alles wel prima gegaan,dus dat wil absoluut nx zeggen!!!
Ik duim voor jou en je kleintje mee!!!
Liefs Lotte
muis
8 January 2009, 14:26
Hey Lies,
Niet te veel zorgen maken over het uitblijven van kwaaltjes en symptomen. Bij mij waren plots alle kwaaltjes verdwenen op ongeveer 10 weken : geen pijnlijke borsten meer, geen misselijkheid meer (had ik wel maar heel af en toe last van), weg met die allesoverheersende vermoeidheid. Ik was ook een beetje ongerust want had er enkele maanden eerder een mk opzitten, maar zie... alles verloopt prima !
Het heeft te maken met de tijd die ieder lichaam nodig heeft om zich aan te passen aan die gewijzigde hormonenhuishouding en ja, iedereen is verschillend.... :-)
Groetjes,
M
snoezel
8 January 2009, 15:53
dat ging hier ook met ups en downs...
en als ik bij de gyne zat in de wachtzaal kreeg ik het al helemaal want toen voelde ik al helemaal niks :)
was telkens een geruststelling als die zei dat alles in orde was!
Nes
8 January 2009, 16:28
Ja, ik ken dat, ik zal morgen ook weer zenuwen hebben. Moet gaan voor m'n aders. Ben benieuwd en blij om m'n kindje weer te zien.
Mrs O.
8 January 2009, 16:31
Veel succes morgen Nes !!
Laat iets weten hoe het geweest is he :)
Nes
8 January 2009, 16:33
Zal ik zeker doen.
lady bug
14 January 2009, 16:33
ik heb de laatste 3 dagen continu last van zuur oprispingen?? zou dit door ukiepuk kunnen komen??
Mrs O.
14 January 2009, 16:35
ukiepuk zal op de mama haar maag duwen :)
een vriendin van mij had dat ook.. veel melk drinken !!!
lady bug
14 January 2009, 16:43
ik ben allergisch aan melk :)
als het zo blijft bel ik morgen effe naar de dokter. ik moet vrijdag naar de trouw van de toekomstige meter en ik wil dat mijn eten lekker smaakt. :)
Mrs O.
14 January 2009, 16:46
oei ja, dan is dat geen optie he :) hmmm... dan weet ik het ni...
Kimmy
14 January 2009, 16:52
ok, mijn prenatale lessen kunnen opnieuw helpen!
dit is perfect normaal en een gevolg van ukiepuk, vraag me de technische uitleg niet want in die 2 uur hebben we véél gezien maar ik weet wel dat dit een van de besproken kwaaltjes was
het was iets met het niet perfect sluiten van een of andere klep (vaaaaag :))!
eventueel met kussens slapen - citroensap drinken - honing eten
snoezel
14 January 2009, 17:21
ik had dat ook enorm!
nog een kopkussen extra... dat hielp om te slapen!
ka80
14 January 2009, 17:56
Jaja, dat komt zeker door je baby. De maagkleppen staan wat losser nu, eigenlijk is alles wat weker nu (waarschijnlijk met een zeer goede reden) daarbij komt dat je baby wat op je maag duwt. Ik heb er persoonlijk geen last van (tot nu toe nog niet) maar je kan proberen om wat rechtop te slapen, met meer kussens onder je hoofd. Melk drinken voor het slapengaan helpt daar inderdaad goed tegen, voor diegenen die daar niet allergisch aan zijn tenminste. Ik zou het anders eens aan je ha vragen. Er bestaat een product voor dat je mag nemen tijdens de zwangerschap maar ken de naam niet. veel succes
ka80
14 January 2009, 17:58
oei sorry, had de reacties op pagina 2 nog niet gelezen, van kimmy en snoezel,... ik val dus een beetje in herhaling, sorry,...
mammiii
22 January 2009, 13:42
Ik heb wel iets raars, telkens ik wandel.Krijg ik harde steken in onderbuik of zijkant. weet iemand wat dit zou kunnen zijn want zit er beetje mee in. Heb het al gevraagt aan Gyne maar ze zei dat het normaal is. Nuja .
Mrs O.
22 January 2009, 13:46
Ik heb ook regelmatig steken hoor Mammiii... en ik denk dat het je lichaam is dat zegt dat je het beetje rustig moet houden :) zo ervaar ik het toch, want heb het meestal tijdens momenten waarin ik me afjaag of moet haasten...
Effe zitten , beetje rusten en rustig ademen, en tis zo weer over !!
Tkan ook gewoon bandenpijn zijn hé, je baarmoeder die ah uitrekken is...
Nes
22 January 2009, 13:54
Dat is idd zoals Mrs O. zegt, het teken dat je moet rusten! Ik heb het soms genegeerd want ja, ge kunt niet altijd toegeven he als je op het werk bent. En zie waar ik nu sta!!! De rest van de zwangerschap op rust gezet. Dus negeer die signialen aub niet.
mammiii
22 January 2009, 14:45
Nja ik wandel altijd enorm rap, ben ook ni klein. Tga rap vooruit. Enja maar dat is direct na 2 min. dat het zo wat begint.
NUja bij dat maagzuur geval, heb die overdreven veel. En tgene ik doe is gaviscon tabletjes innemen. En veel yoghurtjes eten. dat helpt. Van melk begint me maag te draaien,heb da al van jongsaf.
Nes
22 January 2009, 14:47
Iets minder vlug wandelen dan, ik wandel ook niet zo vlug meer hoor hoewel ik me enorm moet inhouden.
Nes
22 January 2009, 14:48
Ik kan de laatste tijd niet meer op m'n rug liggen. Als ik dat doe heb ik enorm veel pijn aan m'n bekken. Weet iemand hier een middeltje voor want gans de dag op m'n zeide geeft krampen in m'n benen.
mammiii
22 January 2009, 14:54
kheb dat ook maar dan moet je kussen meer onder je rug leggen, dat helpt bij mij.Dan zit je wel wat rechtop maar niet teveel,het is ook normaal dat je moeilijk op je rug kan liggen want er verstoort iets in je rug geloof ik. De linkerzijde is het best.of benen beetje hoger leggen kan ook helpen.
Nes
22 January 2009, 14:57
Ik ga dat eens proberen wie weet. Want het is toch enorm lastig.
mammiii
23 January 2009, 10:51
Is dat normaal dat je veel bloedent tandvlees hebt? want vanaf ik eet,ist van da. Ik poets mijn tanden wel veel.En keb dat nog nooit tegen gekomen. Het is sinds paar dagen geleden. Mijn vriend dacht dat het is van een vitamine-tekort. Ik neem nochthans Vinalac Immunitum.En eet goed.
Nes
23 January 2009, 11:02
Ja hoor mammiii das helemaal normaal!!! Bij mij is het ook begonnen rond 24 weken. Ik moet soms niets doen en ik smaak bloed. Dus geen zorgen.
mammiii
23 January 2009, 12:21
Ah oef.. dacht alweer iets anders. :) Bedankt! Tis wel ambetant om die kwaaltjes te hebben wnt keb er veel amai, maar het ist waard e!
Nes
23 January 2009, 16:18
Ik vind dat hoe langer ik zwanger ben hoe meer kwaaltjes ik heb.
mammiii
23 January 2009, 16:35
Die misselijkheid heb ik zelfs niet. In het begin echt enorm vreten (kzalt zo zeggen).
En nu , gewoon mijn middag en avond eten. Meer moet ik niet hebben. Kvermager zelfs! hmmz niet dat ik da wil hoor.
Ik ben 1m78 en weeg nu 79kg, normaal weeg ik 70. nuja, ik at ook veel meer in de eerste maanden.Nu echt minder.
Heb wel last van uitslag op me rug en soms op sommige plaatsen jeuk. Bekken die eens ambetant doen.Overdreven maagzuur!, Pijnlijk echt waar.Kdoe er alles voor om die te minderen. Naja mijn favoriete eetlust moet ik stoppen en dat is pikant eten.Enorm moe zijn hebk ook.
Want ik wel regelmatig doe nu, is zwemmen.Maar gewoon wat waterravotten e, doet wel deugd.Oh ja en enorm veel striemen, op mijn heupen en billen. Pfft.. amai!
Nes
23 January 2009, 17:00
Die uitslag op m'n rug heb ik ook. Eigenlijk vanaf ik gestopt ben met de pil, dus volgens mij de hormonen. Voor op m'n gezicht heeft m'n gyne me iets speciaals voorgeschreven en ik moet zeggen dat dat heel goed helpt.
Als je last hebt van je maag zei m'n ha mag je volgende dingen niet meer eten of drinken:
bruisende dranken, donker bier, thee, coffie, kolen, aubergines enzo omdat dit moeilijk te verteren is door de maag.
Van striemen heb ik voor de moment nog geen last.
mammiii
23 January 2009, 17:25
Keb teveel hormonen peisk.. :). Tveel is ook niet goed. Dan kan het zijn dat je later dan normaal bevalt.Omdat de placenta die nog aanmaakt.
Hoja kben er nog niet, laten we hopen op geen misvalletjes.
mini
23 January 2009, 18:11
Sedert dat ik gestopt ben met de pil heb'k last van puistjes op m'n schouders en in de nek. Echt irritant. :/
Iemand een wondermiddel hiervoor?
Nes
23 January 2009, 20:38
Mini, ik heb juist hetzelfde of jou!! Zo puistjes, gele bolletjes en je kan dat uitduwen (sorry is niet smakelijk). Wel ik gebruik die producten van mijn gezicht daarvoor. Wel niet elke keer want m'n ventje is er niet altijd om dat te doen en alleen is dat niet haalbaar. Dus het heeft niet dezelfde werking als op m'n gezicht. Als het na de zwangerschap blijft ga ik toch eens naar een dermatoloog. Wat ik nu heb ook is dat ik heel gevoelig ben voor de koude. Mijn handen liggen direct open en een handcreme is niet altijd goed, soms een reactie daarop.
Nes
23 January 2009, 20:46
Product dat ik gebruik voor gezicht en rug (schouders en nek) is van het merk Widmer.
- Lipo Sol Mousse (mousse purifiante) aan 12,50€
- Lipo Sol Lotion (lotion désinfectante douce) aan 8,90€
- Acneplus Créme (acné vulgaire) aan 8,10€
Is te verkrijgen zonder voorschrift. En de prijs valt nog redelijk goed mee vind ik.
ka80
23 January 2009, 21:40
Ik weet dat adrenaline de bevalling doet uitstellen (ook omschreven door Kimmy op een ander topic) maar wat bedoel je met te veel hormonen mammiii?? Welk hormoon?
Een wondermiddel tegen puistjes enzo bestaat niet denk ik maar ik zou een neutrale zeep pakken (die de huid niet kan irriteren) en eventueel een product met zink in maar anders iets laten voorschrijven door je ha of dermatoloog als het te erg wordt. Ik had nogal veel puistjes op mijn borstkas in het begin van de zwangerschap maar dat is overgegaan met dat zinkproduct (en misschien was het zonder ook overgegaan). Ik denk dat dat ook te maken had met de overgang pilstop --> zwangerschap. Maar ik geef toe dat het niet leuk is!
mini
23 January 2009, 21:45
Ik heb anderzijds een héél gevoelige en droge huid.
Heb onlangs van die amandelolie gaan halen omdat die lekker vettig is :D
Maar helaas blijk ik er een allergische reactie op te hebben (terwijl er wel opstaat; hypoallergeen) :/
Ik heb vroeger nog een douchegel/olie gebruikt van Louis Widmer, was één van de weinige waarvan m'n huid langdurig goed bleef. (Moet ik mss nog eens aankopen)
In ieder geval bedankt Nes, ik zal eens zien in de apotheek.
Nes
23 January 2009, 21:49
Wel ka die producten die ik hierboven opnoem zijn neutraal en dermatologische producten. Want je moet opletten, je mag ook niet alle dermatologische producten gebruiken!!! Dat zei m'n gyne. Maar die hierboven zijn 100% safe.
Ik weet niet of het een kwaaltje is maar sinds enkele weken heb ik verschrikkelijk last van vettig haar. Heeft daar nog iemand last van? Ik zou het elke dag moeten was en vroeger maar om de dag. Ook heb ik nu last van roos, maar dat is opgehouden met van shampoo te veranderen. Ik heb nu een shampoo voor vettig haar en tegen roos.
mini
23 January 2009, 21:57
Ik heb altijd al vettig haar gehad... en er zit bij mij niets anders op dan het iedere dag te wassen :/
Gelukkig heb'k redelijk kort haar en onder den douche is da direct gewassen :D
Vroeger had'k last van roos, maar door wat te experimenteren met verschillende merken heb'k eindelijk één die me goed afgaat. :)
mammiii
24 January 2009, 10:33
Sedert dat ik gestopt ben met de pil heb'k last van puistjes op m'n schouders en in de nek. Echt irritant. :/
Iemand een wondermiddel hiervoor?
Ewel ik gebruik Clearasil. Die pats.. maar ja da piekt wel een beetje en droogt je huid enorm uit. Gewoon geen vettige cremekes smeren,en iedere dag een kleine scrub op je gezicht (peeling). Aleja op de plaatsen van het vele.
mammiii
24 January 2009, 10:41
Wel ka die producten die ik hierboven opnoem zijn neutraal en dermatologische producten. Want je moet opletten, je mag ook niet alle dermatologische producten gebruiken!!! Dat zei m'n gyne. Maar die hierboven zijn 100% safe.
Ik weet niet of het een kwaaltje is maar sinds enkele weken heb ik verschrikkelijk last van vettig haar. Heeft daar nog iemand last van? Ik zou het elke dag moeten was en vroeger maar om de dag. Ook heb ik nu last van roos, maar dat is opgehouden met van shampoo te veranderen. Ik heb nu een shampoo voor vettig haar en tegen roos.
Als je naar een kapperswinkel gaat,Kan je shampoo komen van 'l oreal, is een lichtgroene tube. Dat is op basis van klei.
Die droogt je haar enorm uit! kan soms hard zijn ook, maar als je haar teveel gekleurd is of het is blond gekleurd.Dan zou ik het ni aanraden.En de verzorging op je puntjes houden.Niet op hoofdhuid.Ik gebruik die shampoo ,en ik kan mijn haar 3 dagen houden,.maar kan ook zijn dat je teveel met je handen in je haar zit he, door die talg op je vingers raak je de hoofdhuid constant aan en dan komt het sneller vet.ik heb een zeer vette huid en hoofdhuid dusja ;) . Ambetant wel.
ka80
24 January 2009, 16:47
Ik heb in een zwangerschapsboek gelezen (blijft een boek en is daarom niet de waarheid he) dat je tijdens de zwangerschap beter geen shampoo tegen vet haar gebruikt. Best tegen droog haar (ook al heb je vet haar!!) of normaal haar. Nu weet ik wel de reden niet meer waarom, aangezien ik er geen last van heb ben ik het vergeten denk ik. Ik zou maar geen al te agressieve shampoo tegen vet haar gebruiken maar eerder meer wassen.
mammiii
24 January 2009, 17:15
Hm, het zou kunnen hoor! Maar kdacht ja in de kapperwereld is het wel een ideaal product voor zeer vettig haar. Ik weet wel niet wnr ik eigenlijk moet stoppen met die kleuringen te doen bij andere, blijkbaar is dat toch wel giftig.Zowieso is het niet goed ,tgeen die je inademt. Maar of het meer schadelijker is dat weet ik niet.
Trinity
25 January 2009, 10:45
Mammii, misschien kan je dat eens aan je ha vragen, ivm die kleuringen he.
Tot nu toe kom ik er precies nog goed van af met de kwaaltjes. Alleen wat meer lucht in mijn darmen, en sinds gisteren doen mijn borsten een beetje pijn. Kan ook minder goed slapen. Maar ben wel niet erg misselijk, soms s'avonds na het eten. Hopen dat het zo blijft hehe.
Nes
25 January 2009, 15:25
Oei, nu weet ik het dus niet meer hoor. Maar ik ben altijd bang na zolang in de badkamer zitten met mijn haar (platte rust) en vettig kan ik het ook niet zien.
De laatste twee dagen heb ik last van m'n maag. Pfff.
ka80
25 January 2009, 18:32
Ik ook, en nu we toch bezig zijn,... ik heb een probleem. Ik krijg het zo benauwd sinds gisteren, ik zit zonder lucht en mijn middenrif en longen doen pijn. Zou het de baby zijn die mijn longen comprimeert? Echt niet leuk, ik zit hier maar ventoline te puffen, helpt wel een beetje maar na 4 uur is dat uitgewerkt. Mijn maag is ook niet meer wat ze geweest is. Sorry, 't moest er effe uit,... al die kwaaltjes toch he, achteraf bekeken zal het allemaal nog wel meevallen he.
groetjes
snoezel
25 January 2009, 18:47
je baby'tje duuwt alles wat naar omhoog hé.
dus ook je longen spijtig genoeg :(
Kimmy
26 January 2009, 09:25
in mijn prenatale lessen werd er gezegd dat dit rond week 36 terug een stukje betert omdat het kindje dan wat zakt terug!
het is inderdaad het gevolg van de baarmoeder die plaats inneemt die normaal voor de longen is bestemd.
je moet gewoon rustiger aandoen (best niets "puffen", dat heeft geen zin) en "buikademhalen", dit is inademen door de neus waarmee je je buik dikker maakt en uitademen door je mond en zeker niet panikeren door de mindere lucht die je binnenkrijgt want dan krijg je er nog minder binnen en ga je verkeerd ademhalen (nl. oppervlakkige borstademhaling)!
helaas een niet te verzachten kwaaltje...
liefs
Kimmy
Nes
26 January 2009, 11:43
Ik heb de laatste dagen ook een verstopte neus. M"n man vraagt soms of ik een marathon ben gaan lopen omdat ik zo ademhaal. Maar last heb ik er niet van
ka80
26 January 2009, 13:27
Hey Kimmy, bedankt voor je raad. Het rare is dat het puffen echt wel helpt. Ik probeer nu alleen te puffen wanneer ik echt in ademnood zit. Mijn astma helpt me ook niet echt nu. Op de bijsluiter staat dat het pufje gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap dus gelukkig doe ik er niets verkeerd mee tov de baby maar goed, hoe minder medicatie hoe beter he. Het buikademhalen helpt ook wel. Het is een opluchting te weten dat binnen elke weken hij gaat beginnen indalen en ik dus beter ga kunnen ademen, nog 6 weekjes wachten,...
bedankt he! groetjes
Nala'tje
28 January 2009, 12:05
hey dames,
vandaag is buiten slecht slapen en misselijk zijn bij mij het tweede kwaaltje doorgebroken.
slaap ik eindelijk eens een uur of 5, wordt ik wakker om 8u en kon ik nog maar net op tijd bij de wc geraken om over te geven :(
ik hoop dat dat eenmalig was, maar das teveel van het goede zeker?
ik krijg nu geen hap door m'n keel vandaag.
ik ben zoizo iemand die snel misselijk is, maar normaal iemand die misselijk blijft en niet overgeeft. dat had ik de laatste weken ook al.
pffff gezellig :)
mammiii
28 January 2009, 13:23
ken ook iemand die zwanger is , maar zij had nix van kwaaltjes in de 7 maanden. Plots de laatste 2 enorm veel overgeven.
5 kg Is ze daardoor verloren. Kon ook niets eten. Kzie da ni zitten ze :/
L@yla
28 January 2009, 13:24
oei nala das minder natuurlijk ma t is allemaal voor t goede doel he!
gr layla
ka80
28 January 2009, 13:33
Hey nala, nog 5 weekjes en je zal je, hopelijk, beter voelen,... chocolademelk op een nuchtere maag helpt echt (bij mij en bij andere vriendinnen toch) of gember, ik deed stukjes gember in kokend water en dat hielp een klein beetje maar niet zo goed als de melk. Als het blijft aanhouden kan je aan je dokter vragen of hij je niets wil voorschrijven tegen de misselijkheid, iets wat je mag nemen tijdens de zwangerschap. Ik denk dat dat geen grote luxe is in uw geval! veel geluk
Nala'tje
28 January 2009, 14:10
hey ka,
ik hoop inderdaad dat ik mij binnen 5 weekjes beter voel.
van gember heb ik al een afkeer als ik niet zwanger ben, dus dat ga ik nu zeker niet proberen.
dat van de chocolademelk ga ik een kans geven. hoewel ik betwijfel of het gaat helpen, want tussen het wakker worden in mijn bed en het naar de wc lopen zat welgeteld 1 minuut denk ik.
mijn mama zei ook al dat ik naar de gyn moest bellen om te vragen wat ik mocht nemen, zij was toen ze in verwachting was van mij ook heel misselijk, en heeft iets gekregen dat echt goed hielp.
maar ik neem al medicatie voor hoge bloeddruk, en iets plantaardigs om een beetje beter (?) te kunnen slapen, en ik heb zoiets van: ik neem al genoeg, als het nu echt zo erg blijft zal ik er wel om gaan maar ik wil liever even afwachten.
groetjes, nala
Nes
28 January 2009, 14:41
Oei nala das idd minder leuk, misschien is niet elke dag hetzelfde he. Ik heb daar nooit last van gehad. Normaal mag je Primperan nemen. Dat heb ik ook al eens genomen. Maar omdat jij nu al medicatie neemt zou ik toch even naar je arts of gyne bellen om toestemming te vragen.
Kimmy
28 January 2009, 17:14
hoewel deze tip niet helpt als het één minuut duurt tussen wakker worden en overgeven, hoorde ik vaak zeggen dat je moet zorgen dat je een droge koek naast je bed hebt liggen en dat eerst opeet vooraleer je opstaat, dan is je maag niet volledig leeg als je rechtstaat... (zelfs als je overgeeft is het dan minder erg, tis dan niet alleen gal maar ook eten)
jammer voor je, hopelijk gaat het snel over!
liefs
Kimmy
Trinity
28 January 2009, 18:22
Wel Kimmy, k wou juist dezelfde tip neerschrijven. Heb ook al gelezen dat dat kan helpen. :-)
Tot nu toe blijf ik nog altijd gespaard van de meer storende kwaaltjes. Enkel een opgeblazen gevoel.
ikke
28 January 2009, 19:08
Hoi! Ik begin morgen aan mijn 7e week... amai wat gaat dat traag! Moet nog wachten tot week 9 voor 1e gyneco bezoek. Als ik dat hier allemaal lees word ik een beetje ongerust... ik heb namelijk geen enkele last, het lijkt of ik helemaal niet zwanger ben... misschien moet ik gewoon blij zijn? Maar ik maak me eerder zorgen. Geen sprake van een greintje misselijkheid, pijn in borsten is ook zo goed als verdwenen en ik ben sinds 1 januari 3 kg afgevallen... Ik merk wel dat ik geen hongergevoel heb en waarschijnlijk daardoor minder eet, en natuurlijk ook gezonder en geen alcohol meer, dus die 3 kg zullen daardoor wel verklaard worden zeker he...
Zijn er nog mensen zonder misselijkheid in week 6-7?
Groetjes!
ikke
28 January 2009, 19:10
Hei Trinity, wat een toeval! ongeveer zelfde datum en zelfde tricker...
Nes
28 January 2009, 19:12
Ikke, je moet zeker en vast niet bang zijn hoor!!!! Toen ik zover was of jou had ik ook nergens last van!! En ik heb eigenlijk nooit ergens last van gehad in het begin, juist van vermoeidheid na een week of 10. Dus geen zorgen. En er zijn vrouwen die in het begin van de zwangerschap afvallen das ook niet erg hoor en zoals je zegt ben je ook anders gaan leven he. Maak je geen zorgen.
ikke
28 January 2009, 22:44
bedankt! doet wel deugd! zal toch wel blij zijn als ik hartje hoor! nog ff geduld...
Trinity
29 January 2009, 08:45
Hej ikke,
K zou mij ook niet ongerust maken hoor. De een heeft meer last, de andere niks. Tot nu toe voel ik er ook niet veel van (enkel wat opgeblazen maag na het avondeten).
Maar tof, kunnen we samen aftellen hehe
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.