PDA

Volledige versie bekijken : Kids ID

taschkevdv
26 October 2010, 15:35
Hallo

wist niet waar dat ik het moest zetten maar volgende maand gaan we naar Disneyland, weten jullie of we voor ons kinderen 3jaar en 3 maanden een kids ID moeten aanvragen?

vasoramasa
26 October 2010, 16:58
moeten? dat weet ik niet.
maar ik zou het toch doen hoor, beter op alles voorbereid zijn ;)

taschkevdv
26 October 2010, 17:05
ja ik denk dat ik het ga aanvragen en ja als we het niet op tijd hebben, dan ist ook maar zo :). het is alleen je hebt daar een pasfoto voor nodig he. die van 3 oke ma die van 3 maanden :)

Verlijn
26 October 2010, 17:07
Ik ben er zeker van dat dat moet als je buiten de grenzen van België gaat.

vasoramasa
26 October 2010, 17:08
ja idd die van 3 maanden gaat niet zo simpel zijn :D
ik dacht dat de verwerkingstijd 3 weken is, dus op tijd aanvragen ;)

Bo
26 October 2010, 17:34
Ja voor allebei heb je t nodig (als ze je controleren tenminste, je kan ook proberen gewoon zo zonder te gaan, met de auto is dat geen probleem)
Duurt idd zo'n 3 weken dus op tijd aanvragen.

boeleke2704
26 October 2010, 18:06
ja ik denk dat ik het ga aanvragen en ja als we het niet op tijd hebben, dan ist ook maar zo :). het is alleen je hebt daar een pasfoto voor nodig he. die van 3 oke ma die van 3 maanden :)

Idd niet simpel bij een kindje van 3 maanden! Wij hebben het hier ook laten aanmaken torn osn Henrike zo'n 3 maanden was. 3e poging leek er iets of wat op. Want het erge is dat er zeer strenge normen zijn op pasfoto's hè!
Veel succes ;)

P.S.: die van ons was goedgekeurd! Gelukkig! :)

lotjen
26 October 2010, 19:38
Vanaf je buiten België gaat moet je een ID hebben voor je kids,
van onze Lowie op 9 weken zo'n foto laten nemen,ziet er wel een beetje vreemd uit :)

taschkevdv
26 October 2010, 20:40
ja dan zullen we dat morgen eens regelen en hopelijk hebben we ze op tijd. alvast bedankt en duimt maar dat de foto's goed komen van ons iluna :). het is al zo'n hevige madam :).

Kimmy
28 October 2010, 14:09
wij hebben dat snel-snel voor Helena geregeld toen we naar Spanje gingen, bleek achteraf dat het eigenlijk alleen nodig is als je met het vliegtuig op reis gaat :)

taschkevdv
28 October 2010, 15:32
ja ben het vandaag gaan aanvragen, zal een 3 weken duren zei ze dus we gaan het waarschijnlijk niet op tijd hebben. het is toch 3 jaar geldig he dus ja. maar als kimmy zegt dat het dan toch vooral nodig is als je met het vliegtuig gaat dan zal het wel goed komen :).

Kimmy
28 October 2010, 17:00
http://eid.belgium.be/nl/Welke_kaarten_/Kids-ID/

zie hier alle info

eigenlijk zou je ze wel nodig hebben om naar het buitenland te gaan maar alleen op vlieghavens controleren ze dat daarmee dat ik zeg dat het niet echt nodig is! als je langs de weg zou worden tegengehouden zou dat geen ramp zijn maar op het vliegtuig zou je mss niet mogen instappen...

taschkevdv
28 October 2010, 19:43
ja moesten we tegen gehouden worden, we hebben hun gewoon pasjes en ja een betalingsbewijs dat aangevraagd is kan ik desnoods ook altijd meenemen...

Twinkel
28 October 2010, 21:56
Bijons op het stadhuis zeiden ze zelfs d we da nodig hadden om te gaan boodschappen doen in Hulst (is hier zo'n 10km van).
Die zijn gek zeker. Onze Tibo is dus al heel vaak illegaal int buitenland geweest want ik doe regelmatig boodschappen in Hulst.

taschkevdv
29 October 2010, 09:15
haha echt? ze kunnen soms echt wel overdrijven met hun regeltjes he seg.

babs
29 October 2010, 13:00
Hier ook een illegaaltje :D
Wij wonen ook tegen de grens en wij gaan regelmatig over de grens winkelen. We gaan het binnenkort aanvragen als we fatsoenlijke foto's kunnen nemen.