Volledige versie bekijken : Zou het...? Innesteling...?
phieke
24 October 2010, 11:46
Dames... op 11 oktober heb ik een follikelmeting laten doen... ik had toen nog geen eitje in mijn eileider... het zag er dus weer naar uit dat ik een lange cyclus zou hebben (min. 35)... Nu op dag 28 heb ik krampen en bruin bloedverlies... Ik heb mijn ms noooooiiiit op dag 28... en aangezien ik op 11 oktober nog geen eitje had lijkt me dit dus heel vreemd...
Zou dit een innestelingsbloeding kunnen zijn???
Morgen meteen naar gynea bellen want ik zou bij mijn nieuwe cyclus met clomid beginnen...
Nog een (misschien domme) vraag... kan je ongesteld worden zonder ei?
cien
24 October 2010, 13:01
je kan zowiso NIET ongesteld worden zonder ei..ongesteld worden = het afvoeren van het eitje met bijbehorend BMslijmvlies
wel kan je een gewone bloeding hebben zonder ei, dit zijn dan natuurlijk je regels niet. tussentijdse bloedingen kunnen zomaar zonder reden gebeuren
dat er bij je FM geen eitje in je eileider zat is maar goed ook, want dan ben je te laat aangezien je eisprong dan al geweest is :) dit eitje kunnen ze ook niet meer zien op een echo omdat het zijn follikel dan al heeft verlaten en het is slechts een celletje groot met een klein geel lichaampje eromheen
nu is je FM bijna 2 weken geleden, op die tijd kan er veel gebeuren. ik vind het trouwens raar dat je dan geen tweede FM hebt gekregen om te zien wanneer er wel activiteit was.
ik kan je zeggen dat ik een FM had op een dinsdag waarbij haast niets te zien was, een een volgende FM op vrijdag waarbij er een eitje zat van 23mm. gemiddeld groeit een eitje 2mm per dag maar dit kan dus ook trager en veel sneller gebeuren (was nog zonder clomid)
ik heb 1x een tussentijdse bloeding gehad die totaal niets betekende, kon nog geen innesteling geweest zijn en ms waren juist voorbij. Ik heb ook 1x een bloeding gehad ten tijde van innesteling en een week later had ik een licht positieve test (2 dagen overtijd dan toch ms doorgekregen)
het is dus wel mogelijk dat dit een innestelingsbloeding is (deze gebeurd tussen dag 5 en 12 na de eisprong), het kan ook totaal niets betekenen.
als het voelt alsof je MS er zijn en het verlies zet zich ook door in MS moet je ten laatste dinsdag op controle gaan want dan moet je starten met clomid (vraag er ZEKER ook progynova bij want door clomid droogt je BM slijmvlies op waarbij innesteling niet moegelijk is. progynova voorkomt dit en zorgt voor een ideaal laagje slijmvlies)
als het bloeden niet doorzet zou ik ook niet naar de gyn gaan (tijd en geldverspilling!) en komende dagen eens een testje doen (ten vroegste 5 dagen na innesteling, de innestelingsbloeding gebeurd meestal 1 dag na innesteling)
even afwachten tot morgen, alles kan maar er kan ook gewoon niets aan de hand zijn...ik ben benieuwd!
phieke
24 October 2010, 13:07
Goh, jij hebt duidelijk meer ervaring dan ik :) (eigenlijk is dat niet goed hé)...
Tja, ik ken er allemaal niet zoveel van, heb idd maar 1 meting gehad en toen heeft de gyn met meteen clomid voorgeschreven.
Ik rij er morgen zowiezo even langs ('t vervelende is dat ik enkel bij haar terecht kan op maandag en donderdag...).
Het voelt alleszins alsof ik mijn ms heb, maar heb dit nog niet eerder gehad op dag 28... Maandag had ik trouwens enorme steken in mijn zij... iets eisprong-achtig misschien???
Ach ja... ik ga er vandaag niet teveel aan proberen te denken... ik hoor het morgen wel van de gyn...
cien
24 October 2010, 13:30
oei das wel een probleem als je met clomid begint he, stel daje maandagavond je ms doorkrijgt, dan moet je ten laatste woensdag met clomid beginnen en controle gehad hebben...hoe gaat ze dat doen?
mja het verhaal zou wel kunnen kloppen zenne (mijn enige innestelingsbloeding was ook op dag 28 en iedereen zei dat het mn regels waren, maar ik voelde geen ms pijn en het duurde maar een dag)
en ja idd, teveel ervaring hebben hierin is niet goed:p allez geen goed teken..:rolleyes:
phieke
24 October 2010, 14:23
Ik vrees een beetje dat als het toch mijn ms zouden zijn, ik deze ronde nog geen clomid zal kunnen gebruiken... 't zou toch straf zijn als ze dat risico zouden nemen hé... Stel dat het toch een innesteling is...
Als dan binnenkort blijkt dat het toch ms waren dan zal ik uiteraard enorm vloeken!!!
Veel succes nog hé Cien!
bezemie
25 October 2010, 14:48
he he, innesteling, tss tijdse bloedingen, ...
ik zou idd es langsgaan bij de gyne of gewoon een kv testje doen (you never know)
toen je de eerste keer op FM meeting ging, zei ze je dan of er wel of niet iest gebeurd was (zoals eisprong reeds voorbij of zit eraan te komen?)
bij mij wist ze de eerste keer te zeggen dat er rechts een eisprong was geweest, en de laastste keer zat er links eentje klaar om te springen.
Best es een belletje nr gyne doen, of als je Véél geduld hebt, ms afwachten.
Zowiezo, wachten met clomid! clomid pas nemen op dag 3 na helderrood bloed werd er mij toen verteld.
courage!
knuf
phieke
25 October 2010, 15:46
Hey Bezemie,
Nee, tijdens de controle werd mij enkel verteld dat er geen eitjes waren en dat ik mijn volgende cyclus met clomid zou moeten starten (verder eigenlijk weinig info, heb gewoon alles via het net opgezocht).
Heb net nog contact gehad met de secretaresse van mijn gyn en wacht nu op haar telefoontje...
Normaal zou ik dus morgen moeten starten met clomid, maar zoals je zelf al zegt... ik heb nog geen helder rood bloed gehad, enkel wat vieze, bruine afscheiding (gisterenmorgen en deze morgen effe veel, maar later haast niets meer)...
Tja... weer maar wachten hé...
bezemie
29 October 2010, 13:04
Hey Phieke,
en al een telefoontje gehad? of al helderrood?
ik kan niet wachten om te testen! weet niet of ik NOG 2 dgn kan wachten
brrrrr maar eigenlijk voel ik helemaal niets, dus zal verzekers een maandje mogen opschuiven
phieke
4 November 2010, 12:25
Hey Bezemie,
Volgens de gyn waren het zeker niet mijn ms. Ik moest dus wachten tot dag 35 en kijken of ik ongesteld werd.
Vandaag op dag 39 ben ik nog steeds niet ongesteld, ik heb dus vanmorgen bloed laten prikken en krijg hiervan morgen mijn uitslag... ik ben benieuwd, heb wel een beetje hoop, maar ook niet al te veel want dan is de teleurstelling weer eens zo groot.
Het is dus weer wachten geblazen... Als ik niet zwanger ben weet ik morgen wat me te doen staat, waarschijnlijk zal ik dan moeten beginnen met primolut gevolgd door clomid...
Spannend hé!
Maro
4 November 2010, 13:20
Heykes,
hopelijk krijg je straks goed nieuws van je bloeduitslag :)
Kzal duimen voor je ;)
Groetjes xxx
jen
4 November 2010, 14:29
spannend phieke hopelijk goed nieuws ;)
bezemie
4 November 2010, 17:30
idd spannend, dat wachten altijd weer hé.
allé fingers crossed en als het niets wordt dan heb je al je pillekes klaar dus dat is goed voor een nieuwe betere start ;-)
Ik mag volgende week woe al terug op FM meeting, op dag 9 al omdat we een wkd weg gaan, maar ben blij dat het dagje vroeger kan.
Allé duimen voor straks
stamperke
4 November 2010, 18:25
hopelijk krijg je morgen goed nieuws,duim hier alvast met je mee :)
Oum_Hafsa
4 November 2010, 18:26
phieke spannendddddddddddddd succes meid
Priscilla4
4 November 2010, 18:58
succes phieke.. spannend!! duim voor je!!
phieke
4 November 2010, 19:32
Dank je dames... met zoveel 'geduim' komt het vast en zeker goed :p Ik hou jullie op de hoogte!
phieke
5 November 2010, 15:26
Hey dames,
Dank je voor het duimen, jammer genoeg was de test negatief dus jullie mogen gewoon verder blijven duimen!
Morgen begin ik met Primolut en als men ms er dan zijn begin ik op de 3de dag met Clomid.
Ergens ben ik niet zo erg teleurgesteld als andere maanden omdat ik nu weet wat er scheelt en ik nu eindelijk met andere hulpmiddelen kan gaan beginnen... dus hop, hop, hop... ik ben er helemaal klaar voor!
Vandaag heb ik nog een feestje voor mijn verjaardag, dus ik kan toch nog een glaasje mee drinken... We zullen er maar van genieten, 't zijn misschien de laatste glaasjes hé ;).
Dames, ik duim uiteraard ook voor jullie hé!
xxx
bezemie
5 November 2010, 18:45
idd zoals je zegt, je hebt je pilletjes klaar dus huppekee succes deze maand, who knows ist ne keer onzen toer é
lieve groetjes en prettig wkd
jen
5 November 2010, 19:18
ik blijf voor je meeduimen phieke ;) hier is het sebiet ook een feestje voor mijn ventje dan hij is woensdag 32 geworden :)
Priscilla4
5 November 2010, 19:18
jammer phieke
volgende ronde beter!!
blijf voor je duimen!!
Fieke
5 November 2010, 19:57
jammer dat de test negatief was!
Ik duim mee voor de volgende keer! Veel succes!
eenzaampje
7 November 2010, 22:55
Hoi allemaal,
IK ben nieuw op deze site en ik had een vraagje. Ik neem clomid en ik spuit pregnyl. Nou moest ik zaterdag mijn ms krijgen, maar ik heb zaterdag alleen HEEL weinig (misschien 3 druppeltjes) bruine afscheiding gehad en vandaag (zondag) heb ik dat weer gehad. Ik denk niet dat dit mijn menstruatie is, want ik krijg mijn ms normaal wel met bloedverlies. Moet ik deze zeer lichte afscheiding nou wel of niet rekenen tot ms, want als dat zo is moet ik morgen weer clomid nemen. Weet iemand het??
Groetjes ikke
Ruby
8 November 2010, 16:00
Eenzaampje,
Ik zou geen clomid nemen alvorens je zeker bent dat je niet zwanger bent.
Dus testje doen en eventueel bloed laten trekken zou ik zeggen.
Het kan volgens mij niet zoveel kwaad als je en dagje later zou starten met clomid want dat varieert soms al van dokter tot dokter vanaf welke dag ze willen dat je start.
Succes,
Ruby
Oum_Hafsa
8 November 2010, 16:03
Ruby ben je nog steeds aan het prikken of zit je al in je wachtweken?
phieke
10 November 2010, 11:33
Hoi allemaal,
IK ben nieuw op deze site en ik had een vraagje. Ik neem clomid en ik spuit pregnyl. Nou moest ik zaterdag mijn ms krijgen, maar ik heb zaterdag alleen HEEL weinig (misschien 3 druppeltjes) bruine afscheiding gehad en vandaag (zondag) heb ik dat weer gehad. Ik denk niet dat dit mijn menstruatie is, want ik krijg mijn ms normaal wel met bloedverlies. Moet ik deze zeer lichte afscheiding nou wel of niet rekenen tot ms, want als dat zo is moet ik morgen weer clomid nemen. Weet iemand het??
Groetjes ikke
Hey, ik heb dus ongeveer hetzelfde gehad, ik kreeg ook een bloeding die veel vroeger was dan normaal en ook helemaal anders dan anders. Ook ik moest normaal met clomid beginnen, maar als het om een innesteling ging was het nog te vroeg om een zwangerschap te testen, ik mocht van mijn gyn dus nog niet met clomid starten.
Ongeveer een week na mijn bloeding (vorige week trouwens) heb ik dan een zwangerschapstest laten doen en die was negatief. Eigenlijk had ik dus kunnen starten met de clomid, maar ja... stel dat je toch zwanger bent... dan wil je dat risico toch echt niet nemen.
Als je er zeker van bent dat het er helemaal anders uitziet dan je normale ms, dan zou ik er niet mee beginnen. Misschien toch even aan je gyn vragen wat je best doet hé...
Ik neem nu primolut voor het opwekken van mijn ms en kan dan binnenkort eindelijk starten met clomid.
Succes hé meid!
phieke
10 November 2010, 11:34
Oei, ik reageer nogal laat blijkbaar... Hoe is het ondertussen eenzaampje? Ben je gestart met clomid?
Felien
21 November 2010, 19:25
Hallo,
ik heb al heel veel op deze forums gelezen en zou heel graag jullie advies horen over mijn omtrent mijn vraag. Ter info : heb dit jaar twee maal miskraam gehad en zou nu heel graag terug zwanger worden met hopelijk een goeie afloop.
Ik heb een zeer lange en ook wel beetje onregelmatige cyclus. Ik ben donderdag avond naar de gyne geweest en ze zei dat mijn eitje toen 13 mm was en dat het eitje kort na het weekend 18 mm zou zijn en dus ok. Ik gebruik nu ovulatietests maar totnogtoe noppes. Ik vraag me nu af : dit eitje was dus zeker aanwezig, en zal hopelijk wel groeien maar ben je dan ook zeker van een eisprong ? Misschien is dat ei daar gewoon aanwezig en zal het niet springen..of als je geen eisprong hebt, is er dan helemaal geen eitje aanwezig.
Ik hoop dat m'n vraag wat duidelijk is..en dat er iemand een anwoordje weet.
Alvast bedankt en aan allen : heel veel succes !!
Ruby
21 November 2010, 20:08
hallo Felien,
Ik denk dat er over jouw vraag al heel wat gedisscusieerd is, maar ik heb er ooit het volgende over gelezen:
De eierstokken maken follikels aan, dat zijn 'zakjes met vloeistof en een eitje daarin'. Wij zeggen bvb "mijn eitje is 13mm", maar eigenlijk is het een follikemeting. Het eitje dat daarin zit is natuurlijk veeeel kleiner.
Soit, volgens mij kan het gebeuren dat het follikel soms leeg is. Maar een eisprong heb je altijd, denk, als er een follikel gegroeid is. Dan scheurt dat zakje open (en laat het eitje los als dat dus aanwezig is). (Misschien kan het ook dat men geen follikels maakt, en dus ook geen eitjes...? Maar dat is bij jou zeker al niet het geval.)
Voor ik aan behandelingen begon heeft mijn gyn toen eens een bloedtest gedaan om te zien of ik wel een eisprong deed. Misschien kan je dat eens voorstellen als je echt twijfelt? Maar je bent al 2 maal zwanger geraakt, dus misschien is dit een moeite voor niets.
Volgens mij is een follikel van 18mm misschien nog niet groot genoeg om te springen. Bij ivf wachten ze liefst tot ongeveer minimum 21mm. En als je weet dat een follikel ongeveer 2mm per dag kan groeien, dan moet je misschien nog even geduld hebben. Uiteraard verwacht je net van zo'n test dat die je op tijd waarschuwt hé. Maar nu al klussen zou ik zeggen!
Is het de eerste keer dat je ovu-testen gebruikt? Ik had er persoonlijk ook geen goeie ervaring mee, en werd er alleen maar zenuwachtiger door.
Veel succes!
Felien
21 November 2010, 21:54
Hey,
heel erg bedankt voor je antwoordje. Zal nog even wachten met het vragen om een bloedtest, maar eerst nog effen turnen :-)
En inderdaad die ovulatietest maakt me supernerveus. Ik heb ze al eens in mei gebruikt en toen lukte het wel. Maar vorige maand gebruikte ik ze ook (10 dagen aan een stuk) en nikske. Ik zou ze liever niet meer gebruiken maar aan de andere kant hoop / verwacht ik op die manier bevestiging.
Groetjes
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.