PDA

Volledige versie bekijken : wanneer naar de HA gaan ???

Sweetdreams1987
8 December 2008, 18:40
Hey ,

is ff jullie gedacht horen,
morgen ben ik al 12 dagen overtijd.
De laatste keer dat ik heb getest is van vorige vrijdag en toen nog negatief.
Nu was ik aant denken om morgenvroeg nog een keer te testen en als het dan nog negatief is
ne keer langs de HA gaan.
Of is dit mss nog wat te vroeg?

-x-

sunshine
8 December 2008, 19:05
Nee ik heb dat vorige keer dat ik twijfelde gedaan na 10 dagen, en na het bloed trekken ben je dan ook zeker hé, dus ik zou het doen, 'k vind het niet te vroeg :-).

Sweetdreams1987
8 December 2008, 19:53
Mja het is dermee.
En ook omda ge zo'n beetje vanalles opvangt é,
de 1 is zwanger na 1 maand de ander na een jaar,
de 1 heeft direct een regelmatige cyclus en dan weer iemand heeft als eerste cyclus er 1 van 110 dagen :O

veerle
8 December 2008, 21:05
je kan beter te vroeg dan te laat naar de huisarts gaan... ;)

xxx
xx
x

Sweetdreams1987
10 December 2008, 14:52
ja idd,
ik heb eerst gebeld naar de gyné en daar kan ik pas de 19de feb bij,
ik moet wel zeggen ze hebben mij al goede moed gegeven ,
ze teste ook altijd negatief en ze is nu toch ook zwanger !
ik heb ondertussen al gebeld naar de ha en ik mag vanavond langskomen ,
ik weet de uitslag morgenavond al zei hij ,
ma ik heb hier al gelezen dat ze 2 keer bloed namen???

mini
10 December 2008, 22:22
Bij mij hebben ze da gedaan, omdat m'n hcg waarden de eerste maal redelijk laag waren. De tweede bloedafname was om te zien of die waarden goed gestegen waren :)

veerle
11 December 2008, 00:04
hi sweetdreams,

heb je de uitslag van de bloedtest al?

xxx
xx
x

L@yla
11 December 2008, 00:16
hoikes,
ik kom nog even laat piepen want heb het superdruk heel veel school werk:)
sweetdreams ik duim met je mee!
ikzelf ben dinsdag gestart met ovutesten en had deze morgen een mooie tweede streep das dus al 1 ding ik heb zeker een eisprong joepie, het word wel eens tijd voor goed nieuws na al die maanden begint het wel lastig te worden,vandaag ben ik met men beste vriendin meegeweest op gynebezoek ze moet bevallen rond 6 jan en k moet zeggen toen ik dat kindje op het scherm zag kwamen de tranen in mijn ogen, enerzijds oprecht geluk voor mijn vriendin en t feit dat da gewoon prachtig is anderzijds een gevoel van waarom is mij dat nie gegund?
K weet een beetje pessimistisch maar k had echt niet gedacht dat het zo lang ging duren bij ons
maar goed we moeten positief blijven

gr
layla:)

Kimmy
11 December 2008, 10:51
amai Layla, ik vind het wel super dat je dat kon, meegaan met je beste vriendin!! dat moet echt wel erg moeilijk geweest zijn... ik gun het je van harte dat zij volgend jaar met jou mee kan ;)
liefs
Kimmy

taschkevdv
11 December 2008, 11:17
bij mij hebben ze zelfs 3 keer bloed genomen :). de eerste keer gewoon en de twee andere keren om te zien of het wel goed gestegen was...:)

ik ben ook is met men beste vriendin mee na de gyne geweest, was wel leuk omdat allemaal is te zien.ook al zag ik niet op de echo wat de andere zagen maarja :)

mini
11 December 2008, 11:43
Da zal wel beteren taschkevdv :D
Ik zag daar ook niets op in't begin. Maar 'k ben dan stiekem internet gaan afzoeken naar allerlei echo's van verschillende weken. En jah op den duur zag'k toch wat ik moest zien :D

Sweetdreams1987
11 December 2008, 18:40
hier ondertussen gebeld naar de ha voor mijn resultaat,
was helaas ook negatief,
ach ja volgende keer beter,
ha heeft me toch wel aangeraden om ongeveer om de 10dagen een test te doen,
niet noodzakelijk een bloedtest maar een urinetest.

@L@yla : het is echt super dat ge toch al een 2de streep hebt é !
dan weet ge toch wanneer dat ge moet gaan "klussen"
ik hoop voor je dat je volgende maand hier iets post met een big smile ! :D

-x-

veerle
11 December 2008, 19:21
Hi sweetdreams,

jammer van het neg resultaat!! Volgende keer beter!
@ layla: chapeau dat je met je vriendin mee ging!! wij hadden hier ook nie gedacht dat het
zo lang ging duren!!!

Als het deze maand weer niks is (wat wss zo is want heb totaal geen rare dingen aan de hand met mijn lichaam) ga ik me ook zo ovulatietesten halen. Waar kan ik deze
eigenlijk vinden??

XXX
XX
X

Nala'tje
11 December 2008, 20:00
hey sweatdreams,

jammer van het negatieve resultaat!!! hopen dat je ms snel doorkomenzodat je aan de bvolgende ronde kan beginnen!

veerle, ik heb ovulatietesten gekocht in den DI, die drogist.
bij mij lijken ze alleen niet te werken... weet ook niet zeker wanneer ik pos zou moeten testen, maar als ik nu test is de tweede streep echt bijna niet te zien, ik zie hem niet maar mijn vriend wel. ik hoop nu maar dat die testen dan niet werken bij mij of dat men eisprong nog moet komen, want anders heb ik gewoon geen eisprong. :s

groetjes

mini
11 December 2008, 21:46
je kan die ovulatietesten ook online kopen.
link (http://www.matcare.be/mat-care-ovulatietest-c-30_40.html?zenid=77e2bbbd17a3710e00f53dc7b9a16116)

Nes
11 December 2008, 22:46
Hey Layla,

Jij bent nu 8 maanden aan het proberen, de maand waarin ik zwanger viel. Ik hoop voor jou hetzelfde.

En voor iedereen hier, veel succes en de moed niet opgeven. Het zal wel lukken.

Grts Nes.

L@yla
11 December 2008, 23:10
hoi allen,
@ sweetdreams, ik was ook blij toen ik die tweede streep zag, dan heb ik toch in ieder geval een eisprong:)
@ veerle, het was heel leuk meegaan met de vriendin hoewel het ook een beetje lastig was maar kom,ik heb die ovu testen gekocht in t kruidvat, niet duur en er zitten er 5 of 6 in denk ik,het is wel handig want ik denk dat wij gewoon vaak mis waren wat betreft de week om te klussen:)
@ nes ik hoop het ook, t zou in ieder geval leuk zijn met de dagen maar ook gewoon omdat het lang begint te duren:)

gr
layla

Sweetdreams1987
11 December 2008, 23:12
weet ge het is eigenlijk niet zozeer het negatieve resultaat dat mij stoort,
maar eerder de onwetenheid ,
van hoe lang het nog zou duren, niet weten waaraan en waaraf
als ge u cyclus kent dan weet ge van nu moet ik ze doorkrijgen of .... :D
en bij mij ligt het blijkbaar nog wat overhoop en kan ik niet beginnen aan een nieuwe cyclus
ik heb hier gelezen over iemand op de forum die 110dagen lang haar cyclus had !
ik zou echt zot worden van het wachten en het niet weten !

ivm die ovulatietesten ,
ik denk dat het dom zou zijn als ik die nu al gebruik of niet ?
want in mijn vroegere cyclus zou ik mijn eisprong al hebben gehad,
met die testen moet je toch al ongeveer weten wanneer é ?

-x-

lies
13 December 2008, 10:04
weet ge het is eigenlijk niet zozeer het negatieve resultaat dat mij stoort,
maar eerder de onwetenheid ,
van hoe lang het nog zou duren, niet weten waaraan en waaraf
als ge u cyclus kent dan weet ge van nu moet ik ze doorkrijgen of .... :D
en bij mij ligt het blijkbaar nog wat overhoop en kan ik niet beginnen aan een nieuwe cyclus
ik heb hier gelezen over iemand op de forum die 110dagen lang haar cyclus had !
ik zou echt zot worden van het wachten en het niet weten !

ivm die ovulatietesten ,
ik denk dat het dom zou zijn als ik die nu al gebruik of niet ?
want in mijn vroegere cyclus zou ik mijn eisprong al hebben gehad,
met die testen moet je toch al ongeveer weten wanneer é ?

-x-
ik heb ooit een keer mijn regels overgeslagen. ik ben toen naar de gyne geweest en die heeft met een interne echo gekeken of ik al een eisprong had gehad (neen dus) en hoe lang het ongeveer zou duren nog (ik zat toen ergens een week voor eisprong). Eens je een eisprong hebt gehad krijg je 2 tot 2,5weken later je regels.
Misschien een afspraak maken?

die ovulatietesten, daar zou ik nu niet mee beginnen.

verder heb ik het hier al dikwijls gezegd, maar ik hield trouw elke dag mijn temp en andere symptomen bij op fertilityfriend.com. Die statistieken gaven me het gevoel dat ik de de dingen onder controle had, en het is vooral de onzekerheid die me zot maakte. Je moet er wat voor overhebben (elke dag zelfde uur je temp nemen: dus wekker zetten, en trouw noteren), maar het werkt perfect en het gaf mij veel rust.

Doortje
14 December 2008, 12:57
Hallo allemaal, ik zit met een vraagje want loop tegen de muren omhoog hier :(
Ben paar maanden geleden nogal eens op dit forum geweest maar toen heb ik besloten
om de natuur zijn gang te laten gaan maar nu zit ik er telkens aan te denken.
Mijn langste cyclus is 28 dagen en nu zit ik op dag 31 en nog steeds geen regels.
Heb al verschillende urinetesten gedaan maar telkens negatief. Paar weken geleden nadat we flink
geklust hadden kreeg ik last van zeurende pijn in mijn onderbuik (innesteling ?)
En sindsdien heb ik niks meer gevoeld ook geen krampen die erop wijzen dan ik MS ga krijgen.
Loop om de 5 min naar de wc om te kijken of ze er toch niet zijn doorgekomen maar niks...
Zou ik morgen naar de HA gaan of is het nog te vroeg volgens jullie ? Symtomen kunnen wel wijzen
op zwangerschap
Heb een raar gevoel in mijn buik en misselijkheid s morgens. Wat zouden jullie doen ?

Bedankt ! lieve groetjes Doortje

jolien
14 December 2008, 13:29
Hey

Ik zou naar de huisarts gaan. Die zal je bloed nemen daar zien ze het direct. Kan misschien zijn dat je hcg nog niet hoog genoeg is en dat de test het niet kan waarnemen. Heb je een test gedaan met ochtendurine, dat is het beste, daar zit veel hcg in.

Veel geluk hoop dat je zwanger bent
Groetjes

Doortje
14 December 2008, 15:14
Ja ik heb de test met ochtendurine gedaan maar helaas...
ik ga morgen ochtend meteen de HA bellen voor een afspraak
hopelijk kan ik er snel terecht en ben ik van mijn twijfels verlost.
lieve groetjes Doortje

lies
14 December 2008, 18:21
ik duim voor je, doortje!

Doortje
14 December 2008, 19:53
dank je het is zo spannend !
houd jullie op de hoogte !

Nes
14 December 2008, 20:43
Doortje,

Ik had onregelmatige cyclussen en ik kreeg mijn regels altijd tussen dag 26 en 40. Ik weet dat het wachten moeilijk is, maar ik zou nog een weekje afwachten en dan opnieuw testen. Als je je test nog niet gedaan hebt voor toxoplasmose, wel dan zou ik wel naar de ha gaan en dit ineens laten testen. Doe waar jij je het beste bij voelt.

Hou ons alvast op de hoogte.

Sweetdreams1987
14 December 2008, 22:12
Hey,

@ Doortje : ja ik heb hetzelfde gehad...
steeds negatief bij de urinetest maar toch al 2weken over tijd,
ik heb woensdagavond bloed laten trekken en donderdagavond wist ik mijn bloeduitslag.

Ik heb sinds deze avond al lichtjes mijn MS,
nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn dat ik ze had ! :D
ik weet nu wel niet hoe lang ik moet rekenen voor mijn cyclus,
dus ik neem 30dagen voor mijn cyclus,
dit had ik voor ik met de pil begon

-x-

Doortje
15 December 2008, 12:44
Ik moet vanav naar HA heb maar gebeld want ik kon niet meer wachten van de spanning !
Als ik het maar weet dan is het goed, als het niet is dan kan ik verder en zit ik niet de hele tijd
te hopen en te dromen maar kan ik uitkijken naar de duiveltjes...
Mijn langste cyclus is 30 dagen met een gemiddelde van 27 dagen. Zit vandaag op 33 dagen en begin
meer een meer last te krijgen van vanalles: misselijk, gezwollen borsten e.d
Morgen zullen we het waarschijnlijk weten !

lieve groetjes Doortje

jolien
15 December 2008, 14:05
Doortje spannend hé amaai ik duim voor jou. Dat het maar vlug avond is dan
Groetjes

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-cyclus.php?id=3718 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)

Doortje
15 December 2008, 14:31
ja idd zit nu op mn werk maar kan me helemaal niet concentreren
en mn collega kwam net vertellen dat ze had gedroomd dat ik
na nieuwj kwam werken en vertelde dat ik zwanger was !!
raar he, meer hopelijk klopt dit !

Doortje
17 December 2008, 10:46
Gisteren belde de HA in de bloedtest konden ze niks vinden ben dus niet zwanger. Heb intussen nog altijd mijn regels niet, de HA zei dat als ik ze maandag nog niet had ik terug moest komen voor een nieuwe bloedtest, kan zijn dat ik wel zwanger ben maar de hormoon waarde nog niet hoog genoeg is ivm bevruchting in een laat statium van de cyclus. Wat een teleurstelling wat denken jullie is er nog hoop voor deze maand ?

Lieve groetjes Doortje

sunshine
17 December 2008, 10:50
Om eerlijk te zijn zou ik er nu toch vanuit gaan dat je niet zwanger bent, dat gebeurt maar zelden dat een bloedtest negatief is maar je toch zwanger blijkt te zijn. Het kan natuurlijk hé, maar ik zou niet teveel hopen, dan gaat de teleurstelling des te groter zijn.

Doortje
17 December 2008, 12:05
ja idd je hebt gelijk sunshine, ga me erbij neerleggen
op naar de volgende ronde he !

jolien
17 December 2008, 19:19
Oei is minder hé meid, zal waarschijnlijk niets zijn, misschien nog een klein kansje.
Veel succes

Doortje
19 December 2008, 08:53
Duiveltjes zijn gisteren gekomen dus geen hoop meer voor deze maand, nu op naar de volgende ronde !
Nu is mijn cyclus wel helemaal in de war, ben normaal gesproken altijd heel regelmatig maar nu was ik plots week overtijd.
lieve groetjes Doortje

L@yla
19 December 2008, 10:42
hoi doorjte,
het gebeurt wel eens overtijd gaan en dan hopen, ik heb het ook al gehad ,het is idd heel vervelend, je lichaam neemt je beet he
ik duim voor je voor de volgende ronde
gr
layla

Sweetdreams1987
19 December 2008, 11:07
hey doortje ,

mja bij was het dus hetzelfde é , enkel ik was al 17dagen overtijd
en dan nog nooit zo blij geweest dat die duiveltjes der zijn!
enkel nu weet ik dus niet hoe lang mijn cyclus is é...
ach gewoon w8 tot ons lichaam niet meer overhoop ligt zeker?

xxx

veerle
8 February 2009, 21:36
ik zou gisteren mijn ms moeten hebben gehad.
Vandaag was de test negatief.Als ik morgenavond nog geen ms heb, zou ik naar de
ha willen gaan. Kan hij dan met bloed nemen al zien of ik zwanger ben of is morgen nog te vroeg?

xxx
xx
x

kletsmadam
9 February 2009, 00:47
Veerle dat kan hij met bloednemen al zien normaal.
Ik had mijn punctie 25 januari en terugplaatsing op 28 januari en moet straks gaan testen. Dat is dus 16 dagen na de bevruchting. Net zoals bij u.

veerle
9 February 2009, 08:51
de ms zijn hier nog steeds niet.
Ik denk dat ik vanavond dan maar eens naar de ha ga...

xxx
xx
x

Doortje
9 February 2009, 11:49
Veerle ik zou naar de ha gaan, dan weet je het zeker he en zit je niet langer in spanning en onzekerheid.
Bij een bloedtest kunnen ze het zeker zeggen en dan weet je ook 100% zeker of je zwanger bent of niet.
Wat spannend, hoop dat je ons vandaag of morgen (normaal duurt het een dag voordat je uitslag hebt)
goed nieuws kan vertellen...
ik duim voor je !

lieve groetjes Doortje