Volledige versie bekijken : Bevallen in het buitenland
Espritbaby
5 December 2008, 22:41
Hey,
Ik ben 9 weken zwanger en op dit ogenblik in Belgie op vakantie.
Ik woon in het buitenland en ga daar ook bevallen.
Woont er iemand van jullie ook in het buitenland?
Het is ons eerstje kindje en er zijn dingen die ik nu al moet regelen voor mijn familie en vrienden hier in België.
Zoals de Belgische geboortekaartjes etc. volgend jaar in November gaan we een babyborrel geven, en dacht dus ipv een geboortelijst te leggen, een babyborrellijst te leggen, want niet iedereen zal mij thuis kunnen komen bezoeken in Juli. Het is stom dat ik dit nu al moet doen aangezien ik nog geen 3 maanden ben, maar ik kan onder het jaar heel moeilijk nog eens over vliegen naar België om het te regelen.
Dus ik zoek mensen die ook in het buitenland wonen om even te polsen hoe die dit gedaan hebben, want makkelijk is het niet.
Of mensen die mij gewoon raad willen geven is ook goed :-) alles is welkom.
Alvast bedankt
Nes
6 December 2008, 01:04
Al gedacht aan een lijst op internet? Via Draemland kan je alles via pc regelen geloof ik. De mensen kunnen dan ook via pc iets voor je kopen ofwel ter plaatse gaan. Je moet maar zien op hun site. Voor de rest kan ik niet veel raad geven.
ka80
6 December 2008, 10:52
Hello Espritbaby, ik woon ook in het buitenland. Heb nu niet veel tijd, heb bezoek van België (jipie) maar zal één van de dagen antwoord geven. Waar woon je trouwens? In welk land?
groetjes
ka
Espritbaby
7 December 2008, 18:08
Hey,
ka80 ik woon in Spanje en jij?
Nes, bedankt voor de tip, ik had er ook al aangedacht maar dan blijf ik nog met een paar problemen zitten, als ik de lijst dan online in België leg, krijg ik mijn kado's niet tot in Spanje want niet iedereen zal tot bij ons thuis komen en als ik de lijst dan in Spanje leg, dan heb ik wel niet zoveel keuze in kleuren en merken zoals in België en zou ik het een beetje erg vinden van de mensen via internet een kado'tje te laten kopen en dat dan bij mij afgeleverd krijgen maar dan die mensen zelf niet persoonlijk kunnen bedanken.
Dus nu had ik in gedachten van een lijst in Spanje te leggen voor de vrienden en familie die daar wonen, en in België een soort "babyborrellijst" in November als we op vakantie gaan naar België en daar de babyborrel geven voor de mensen die niet tot bij ons zijn kunnen komen.
Maar dan moet ik ook nog een onderscheiding maken van wat ik in Juli al nodig heb en dus op de lijst in Spanje moet zetten en wat ik later kan gebruiken en dus op de lijst in België moet zetten.
Ik hoop dat jullie zo een beetje aan mijn uitleg uit kunnen, als jullie nog beter tips hebben, ze zijn altijd welkom hoor.
thanx
mini
7 December 2008, 18:21
en een pamperrekening?
Espritbaby
7 December 2008, 20:25
Ja daar heb ik ook al aangedacht, maar de meeste mensen raden dit af bij een eerste kindje, om geen dubbele kado'tjes te krijgen.
En er toch veel mensen zijn die liever een kado'tje geven.
Ik dacht wel beide te doen.
Er komt toch veel bij kijken zenne, als je zo in het buitenland woont.
Hetzelfde met de geboortekaartjes, die zouden dan in het Spaans en Nederlands moeten komen.
Maar ik heb nog tijd genoeg (Hoop ik :-) )
mini
7 December 2008, 20:50
Tuurlijk heb je nog tijd. :)
Nes
7 December 2008, 21:27
Hey espritbaby,
ik vind het geen slecht idee om in de twee landen een lijst te leggen. Zo spaar je eigenlijk twee keer kosten uit.
Wij gaan enkel met een pamperrekening werken. Ook door bepaalde moeilijkheden. Wij gaan dat dan ook tegen iedereen zeggen. Ofwel kado's die je altijd nodig hebt zoals zeepjes, doekjes,... Voor de rest gaan wij ons alles aanschaffen tijdens de solden.
Ons geboortekaartje gaat ook in twee talen zijn. Wij gaan op de eene kans frans en op de andere nederlands.
Espritbaby
7 December 2008, 22:21
Hey Nes,
Dat is geen slecht idee, langs elke zijde een taal.
Ga ik mij een mee bezig houden se :d
Nes
8 December 2008, 18:28
Ja, ik denk dat dit het simpelste is. Ik heb het ook anders geprobeerd, maar dat vond ik maar niets. Zo blijft het ook overzichtelijk ;)
Het enige nadeel is dat je een kaart moet kiezen die langs beide kanten bedrukbaar is. Dus vooraan geen reliëf derin of werken met blaadjes die je ertussen kan steken.
Ik heb de tekst al, nu nog kaartjes kiezen (hoewel ik niet echt mijn goesting vind) en mijn ventje vertalen.
Espritbaby
8 December 2008, 21:41
Ik heb eigenlijk nog geen idee wat of hoe ik het er ga op zetten.
Ik ga ze wel in België bestellen en van hieruit laten versturen, hier hebben ze veel meer keuze dan bij ons in Spanje.
Alleen moet ik het kaartje voor Februari kiezen enzo, want dan zijn we terug weg naar Spanje en kan ik de omslagen niet meer schrijven, aangezien ik voor November volgend jaar niet terug kom, en als ik bevallen ben bel ik gewoon de gegevens door en moeten mijn ouders ze erin steken en opsturen.
Dan maar hopen dat de zwangerschap goed verloopt, anders zitten ze hier met omslagen.
isabelga
9 December 2008, 10:32
Hey! Ik woon in Italie.
Ik zou een pamper rekening openen voor de Belgen en een geboortelijst in Italie.
De mensen begrijpen wel dat ze geen dingen moeten opsturen vanuit Belgie, dus dan is een beetje geld op de pamper rekening wel handig!
Wende
10 December 2008, 01:41
Hee hoi,
Ik woon in de VS!!!
Gr wende
Espritbaby
10 December 2008, 23:17
Hey Wende,
Hoe heb jij alles geregeld? Qua geboortelijst etc...
Wende
10 December 2008, 23:31
Geboortelijst??
Wat bedoel je?
Mischien heeft dat in Belgie anders maare ik kom original uit Nederland!
Liefs
wende
ps waar woon jij??
Espritbaby
10 December 2008, 23:38
ik woon in Spanje.
Een geboorte lijst is iets dat je legt in een babywinkel, jij zet de artikels erop die je wenst te ontvangen en de vrienden en familie kunnen naar die winkel gaan en van die lijst dan een kado'tje kopen. Zo krijg je altijd iets wat je kan gebruiken.
Hoe krijg jij dan kado'tjes van familie of vrienden?
Wende
11 December 2008, 02:52
Hoi Esprit,
Dat bedoel je! Nou eerlijk gezegd hebben we dat niet in Nl.... Ik had er echt nog nooit eerder van gehoord. Het gebeurd wel eens bij een bruiloft, maar dat is ook wat ouderwetser bij ons!
Maar hoe ik kadootjes krijg?? Nou mijn fam. en vrienden weten wel wat we wel en niet mooi vinden, en heel veel kopen we zelf wel. Heb toevallig vorge week een pakketje gekregn van mijn schoonzusje, met wat sokjes en een rompertje en een knuffelbeestje er in. sokjes en rompertje waren int wit, dus das altijd goed!
Dus jij legtt echt een lijst aan!?!?!? Zelfs ook over welke bedje? en welke kinderwagen je graag wilt hebben??
Dat kennen we echt niet in NL hoor
Maar goed, dat is wel leuk van ieder zijn eigen land, cultuur.....
Hoelang woon je al in Spanje?
Ik woon nu bijna een jaar in de VS, vlakbij Boston en we vinden het hier erg fijn.
mini
11 December 2008, 09:58
De grote stukken worden meestal zelf aangekocht :)
Gaat dan eerder over een waskussen, slabbetjes, knuffel, slaapzakje (eventueel grotere maat, voor later), een mobiel, fopspeentjes, bumbo-seat,...
Dingen die jij dus uitkiest en op de lijst zet ;)
ka80
11 December 2008, 17:49
Hey!! Blijkbaar is dat typisch iets van België,... ik persoonlijk ben daar helemaal tegen (heb ik al eens ergens gepost dus ga niet in herhaling vallen). Nu mijn ouders zitten een beetje achter mijn veren en willen dat ik in een beslissing neem. Eerlijk gezegd, ik weet het echt nog niet, héél misschien een pamperrekening voor diegenen die in België wonen (maar ben daar nog niet van overtuigd) en voor onze vrienden en familie in Frankrijk (Bordeaux) gaan we niets vragen, aangezien dat hier helemaal niet de gewoonte is en ik me daar veel beter mee voel trouwens.
Wat de kaartjes betreft, elke taal langs één kant is wel een goed idee maar als ik dan een rekeningnr ga zetten op de Vlaamstalige kant (een Frans rekeningnr dan nog want ik ben helemaal "geradieerd" uit België en 100% ingeschreven in Frankrijk) kan ik toch moeilijk niets zetten op de Franstalige kant. Misschien dan 2 verschillende kaartjes. Ik ben er echt nog niet uit,...
OK conclusie: ik kan je helemaal geen raad geven!!! Sorry Espritbaby,... voor mij lijkt het allemaal nog zo ver. We hebben dan ook nog helemaal niets gekocht. We gaan Kerstmis wat afwachten en januari/februari wat in gang schieten.
Veel groetjes en suerte en España!
Espritbaby
11 December 2008, 23:34
Ja ik geraak er ook niet zo goed aan uit wat wel en niet te doen. Tijd brengt raad zeggen ze he.
Ik ben trouwens ook helemaal uitgeschreven uit België en woon ook vast in Spanje al 3 jaar ondertussen.
Er komt toch veel bij kijken en de meeste mensen zouden ook teleurgesteld zijn als ik geen lijst zou leggen of zo, maar ja voor hun moet je het niet doen.
Best het makkelijke.
Jij veel succes en France :D
Wende
13 December 2008, 03:47
Nee idd je moet het voor niemand anders doen dan voor jezelf, julliezelf! Tis jouw keus!
Fijn weekend
Liefs
wende
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.