PDA

Volledige versie bekijken : Pijnlijke borst

dorien_951
16 October 2010, 13:19
Deze nacht heb ik spontaan pijn gekregen in mijn rechter borst, aan de rechterkant ervan.

Om half 1 heb ik Victor nog borstvoeding gegeven, het enige verschil is dat ik hem deze keer liggend heb gegeven; anders geef ik hem altijd in de gewone houding.

Rond half 4 had mijn klein mannetje terug honger en ontdekte ik de pijnlijke borst. Ik dacht eerst aan wat stuwing. Maar tijdens het eten en erna bleef ze pijn doen. Ik kon er ook niet meer van slapen.

Om half 8 zijn we opgestaan en nog eens gegeten met nog steeds een pijnlijke borst. Na het eten heb ik ze eens goed gemasseerd en daarna mijn borst volledig leeg gekolfd. Maar aan de rechterkant blijf ik enkele knobbeltjes voelen; die echt héél erg pijn doen. Voor de rest is er helemaal niets te zien aan mijn borst.

Ik heb een beetje opgezocht en een verstopt melkkanaaltje of een borstontsteking zie je normaal aan de buitenkant en ik zie eigenlijk niets.
Mijn echtgenoot heeft de diagnose :p kanker gegeven. We zullen er maar eens met lachen zekers.

Iemand die misschien herzelfde heeft gehad?
Constant pijnlijk borst (helft ervan)

mini
16 October 2010, 13:43
verstopt melkkanaaltje zie je niet altijd hoor.
En tegen dat een borstonsteking zichtbaar is, dan moet het al heel fel zijn.
Het kan het begin zijn hé.
Voor de voeding een warm kersenpitkussen of handdoek op de borst leggen kan helpen.
Na de voeding kan je iets verkoelends aanbrengen.

Liggend voeden kan wel zorgen voor verstopte melkkanaaltjes ;)

Kimmy
19 October 2010, 13:15
mogelijks spruw?? dat hebben Helena en ik eens gehad (zij aan haar mondje, ik aan mijn tepels) en dat deed énorm veel pijn, zeker als ze dronk: precies kleine speldjes in mijn tepels

zijn wel andere symptomen bij jou natuurlijk maar mss toch eens opzoeken?

heeft Victor ook last? (want als jij spruw hebt, veel kans dat hij het ook heeft)